Доповідь на семінарі директорів "Методичний кейс учителя англійської мови нового покоління" (Учитель Александрова С.І.)

Про матеріал

В роботі висвітлюється авторський погляд на основні аспекти змін у професійному профілі учителя англійської мови нового покоління в умовах Нової Української Школи. Надаються практичні рекомендації та приклади педагогічних технологій, актуальних для викладання англійської мови в Новій Українській Школі.

Перегляд файлу

Методичний кейс учителя англійської мови нового покоління

 

Відповідно до концепції «Нової Української Школи», згідно з рекомендаціями Європейського Парламенту та Ради ЄС, спілкування іноземними мовами визначено як одну з 10-ти ключових компетентностей, якими має володіти випускник згідно з новими освітніми стандартами.

Тільки вчитель ХХІ століття може підготувати учня ХХІ століття. Тільки вчителі із сформованими предметними й життєвими компетентностями зможуть передати це своїм учням. Зокрема, уміння критично мислити, спілкуватися англійською мовою та здатність вчитися, бо не тільки школярі, а й вчителі повинні весь час вчитися й вдосконалюватися професійно.

У професійному профілі вчителя англійської мови нового покоління немає місця імперативу – «вчитель повинен», а в ньому закладені дескриптори базової рефлексії  – «Я знаю своїх учнів», «Я володію англійською мовою та методикою її викладання» «Я знаю та вмію планувати й ефективно організовувати роботу в класі», «Я знаю шляхи професійного розвитку».

З огляду на вищезазначене, учителі іноземних мов Краматорського НВК (ЗОШ № 6 – ДНЗ) с початком 2017-2018 року спрямовують свої зусилля на підготовку до змін у роботі в умовах нової української школи. Адже і нам необхідно  змінюватися.

Члени  шкільного методичного об’єднання вчителів іноземних мов приділяють велику увагу питанню підвищення рівня педагогічної  майстерності.  Наприклад, під час осінніх канікул 2017-2018 навчального року був проведений методичний марафон-тренінг «Модель нового вчителя англійської мови».

 виділили домінанти змін ролей учителя англійської мови;

 обсудили модель учителя АМ нового покоління в новій школі;

 проаналізували вектори професійного розвитку.

Через інтерактивні форми роботи

 напрацьовано модель учителя англійської мови нового покоління;

 проаналізовано, яким його хочуть бачити учні, педагоги, батьки та громадськість.

Другий день марафону було присвячено вивченню досвіду використання методів нової педагогіки зарубіжних та українських коучів в галузі викладання іноземних мов та удосконаленню рівня володіння англійською мовою нашими вчителями з проходженням тестування на аутентичних британських сайтах

Під час третьої частини роботи вчителі провели практичний тренінг з  педагогічних технологій, актуальних для викладання англійської мови в Новій Українській Школі. Методичне підґрунтя для навчання іноземної мови, що сприяє реалізації концепції Нової української школи, становлять визначальні підходи: компетентнісний, інтегрований (міжпредметний), комунікативно-діяльнісний і особистісно зорієнтований. Реалізація зазначених підходів має свої особливості, які й були  розглянуті нашими вчителями у різних аспектах організації освітнього процесу з іноземної мови.

Матеріалом для тренінгу було обрано авторську методичну розробку уроку з англійської мови в 6 класі за темою "Київ" “How I Adore You, Kyiv of Mine …” за підручником «Англійська мова» А.М.Несвіт.    

Важливим аспектом предмету «Іноземна мова» є інтегрованість змісту уроку. Саме міждисциплінарне розуміння є відмінною рисою сучасного навчання, а також основним завданням сьогоднішніх педагогів. І ми, як учителі, маємо можливість проявити неабияку творчість, яка раніше обмежувалася стандартом одного предмету.

Даний урок інтегрує знання з інших предметів:

  • музика (пропонується прослухати пісню про Київ англійською мовою, опрацювати лексичні одиниці, звернувши увагу на прикметники для опису столиці);
  • історія (аудіювання тексту «From the History of Kyiv (Із історії Києва)»;
  • біологія (розповідь про символ Києва – каштани);
  • література (робота з віршом «Glorious Kyiv (Славетний Київ)»;
  • математика (дізнатися про визначні місця столиці, розв’язавши приклади).

Учителі методичного об’єднання опрацювали технології викладання англійської мови, які  використовуються прі проведенні даного уроку:

  • По-перше, елементи методу “перевернутий (Flipped) клас”. Вдома учні працюють із запропонованим учителем цікавим відеоматеріалом про незвичайні будівлі Києва. Діти опановують матеріал самотужки онлайн, а після обговорення в групах і прийняття рішення (Яка будівля є найбільш цікавою з точки зору членів групи) презентують спільну роботу.

Подібні завдання не обмежують учнів двома рівнями когнітивних процесів нижчого порядку (знання та розуміння), а поступово виводять їх на рівні когнітивних процесів вищого порядку (застосування, аналіз, оцінка та творення) за таксономією Блума.

  • Домашньою роботою для учнів є креативне завдання написати електронний лист Президенту будь-якої країни із запрошенням відвідати Київ та скласти програму перебування в столиці України. Роль отримувача листа грає вчитель.

У даному випадку застосовується елемент освітньої концепції «Змішане навчання (Blended Learning)», яка передбачає мікс освіти «Face to Face» («обличчям до обличчя») і через комп'ютер за допомогою об'єднання можливостей Інтернету та цифрових медіа. Комунікація з учителем, корегування листа і отримання кінцевого результату здійснюється через електронну пошту. Завдяки технології “змішаного навчання” вчитель створює активне та комфортне середовище для розвитку дитини поєднанням онлайн- та офлайн-форм роботи.

Без сумніву, вчителям англійської мови конче необхідно розвивати першу компетентність – спілкування іноземною мовою, та вирішувати одну з найбільш актуальних проблем сучасних закладів освіти - проблему підвищення мовної активності учнів на уроках англійської мови.   

Під час проведення методичних практикумів наші учителі опрацювали низку креативних вправ на розвиток і удосконалення лінгвокомунікативних навичок  учнів.

  • формування і тренування лексичних навичок із застосуванням «Cloud»-technology («Хмарної» технології) за допомогою Інтернет – сервісів («Wordle» і «Tagxedo-Creator»). Використання сервісів «Хмари слів» допомагає розвинути пам'ять, мовну здогадку та  творчу уяву учнів. Наочна підказка  у вигляді ключових слів - це чудовий спосіб стимулювати швидку мову.
  • Для розвитку навичок роботи з тематичним текстом і виходом на непідготовлене монологічне та діалогічне мовлення вчителям було запропоновано виконати інтерактивні вправи "Словникова виделка. The Word Fork", “Корольові стрічки. The colored strings” (робота в парах), “Конверт. Envelope” (робота в групі), "Фоторозповідь. Photo story".

Насиченість уроку активної розумової діяльністю , підведення учнів до самостійного висловлювання англійською мовою неодмінно допоможуть учителю створити ситуацію успіху для будь-якого учня. Це ж так важливо для їх підростаючої скарбнички особистісних перемог.

Отже, ми розуміємо, що принципово нова відмінність викладання в Новій Українській Школі полягає саме у формуванні активних партнерських стосунків через використання навчальних елементів нової педагогіки.

Найважливіше, що саме учень, а не вчитель, є основною дійовою особою в освітньому процесі. Ці підходи дуже подобаються учням і дають позитивні результати.

Але головною вимогою для всіх учасників  освітнього процесу з англійської мови є дотримання так званої «обов’язкової програми» уроків – використовувати лише іноземну мову.  "Довільна програма"-будь-які нестандартні завдання -  виконуються за ініціативи учнів.

Прикладами «довільної програми», цікавою для учнів, з використання елементів «нової педагогіки» під час проведення звичайних уроків уже зараз можуть бути різні технології, прийоми та методи:

  • Проведення квесту англійською мовою.
  • Використання пальчикових іграшок.
  • Виконання міні-проектів.
  • Використання мережі Інтернет для роботи з аутентичними сайтами та виконання різноманітних тестів.
  • Інсценування фрагментів п’єс Шекспіра «Сон в літню ніч», «Ромео і Джульєтта», «Гамлет», «Макбет» і «Багато Шуму Із Нічого»
  • Виконання пісень англійською мовою, пов’язаних із темами, які вивчаються й цікавими для учнів.
  • Хореографічні постановки.
  • Виразне декламування поезії.
  • Арт варіації.
  • Проведення флешмобів.

Отже, учителі отримують новий виклик – навчитися навчати по-новому, адаптуватися до нової ролі в навчальному середовищі – бути не лише лектором або тьютором, а й повноцінним членом дослідницької команди, науковим керівником, інколи менеджером навчального процесу та фасилітатором.На це справді потрібен час.

Для використання сучасних технологій, забезпечення онлайн-складової навчання по-новому, необхідно мати сучасний кабінет англійської мови потрібні проектор, ультрабуки та навушники, доступ до Інтернет-мережі, засоби друку, і особливо, відповідне програмне забеспечення.

Але найголовніше – бути мотивованими вчителями, розуміти що основна рушійна сила професійного зростання – це відчуття потреб учнів.

Нам важливо, щоб сучасна школа була не місцем, де у дитини формуються додаткові комплекси, а щоб ця школа укріпила дитину, і вона сміливо могла будувати далі своє майбутнє.

«Real success comes in small portions every day. Do what you can, with what you have, where you are». «Справжній успіх приходить невеликими порціями кожен день. Робіть, що можете, з тим, що у вас є, де ви знаходитесь».

 

docx
Додано
7 травня 2018
Переглядів
1607
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку