Інтегровані уроки – це один з найефективніших шляхів розвитку свідомої, мислячої особистості . Кожен з нас розуміє, що цей процес складний і має чимало труднощів. Тут необхідно враховувати вікові та індивідуальні особливості розвитку психіки, індивідуальні риси кожного учня, психологічний клімат класу, а також сімейні умови. Але найважливішим компонентом навчання, на мій погляд, є інтерес до засвоєння знань .
Як показує практика, позитивні мотиви навчання, які були породжені соціальною позицією дитини в сім'ї та в шкільному колективі, порівняно швидко втрачають свою актуальність, тому виникає своєрідний «мотиваційний вакуум». Попередити його появу, сформувати стійкий інтерес до одержання знань, як показали спеціальні дослідження, можливо за певних педагогічних умов організації навчального процесу. Безперечно, як сонце всьому живому, так і розвиткові позитивної мотивації учіння потрібні стимулюючі і цілеспрясованій вплив через систему педагогічних прийомів. А щоб цей вплив був дійовим і різнобічним, слід подбати про відповідну організацію навчальної праці учнів на уроці.
ДОПОВІДЬ НА ТЕМУ
«Проведення інтегрованих уроків як один із шляхів формування позитивно-емоційного ставлення до пізнання»
Інтегровані уроки – це один з найефективніших шляхів розвитку свідомої, мислячої особистості . Кожен з нас розуміє, що цей процес складний і має чимало труднощів. Тут необхідно враховувати вікові та індивідуальні особливості розвитку психіки, індивідуальні риси кожного учня, психологічний клімат класу, а також сімейні умови. Але найважливішим компонентом навчання, на мій погляд, є інтерес до засвоєння знань .
Як показує практика, позитивні мотиви навчання, які були породжені соціальною позицією дитини в сім’ї та в шкільному колективі, порівняно швидко втрачають свою актуальність, тому виникає своєрідний «мотиваційний вакуум». Попередити його появу, сформувати стійкий інтерес до одержання знань, як показали спеціальні дослідження, можливо за певних педагогічних умов організації навчального процесу. Безперечно, як сонце всьому живому, так і розвиткові позитивної мотивації учіння потрібні стимулюючі і цілеспрясованій вплив через систему педагогічних прийомів. А щоб цей вплив був дійовим і різнобічним, слід подбати про відповідну організацію навчальної праці учнів на уроці.
Для вирішення цього завдання педагогічний колектив Калмиківської школи шукає гнучкі форми організації навчання, шляхи вдосконалення методики проведення уроку. Як відомо, у навчанні позитивне ставлення до учня має важливе значення, адже воно стає джерелом позитивних емоцій, що допомогає знайти своє місце серед однолітків, підтримувати впевненість у собі, в своїх силах. Важливо, щоб ці позитивні емоції пов’язувалися із самою навчальною діяльністю, її процесом та досягнутими результатами.
“Дитина, - писав В. О. Сухомлинський, - найкраще сприймає, осмислює і запам’ятовує знання тоді, коли вона їх переживає. Без емоційного ставлення до знань, без інтересу, подиву, задоволення, радості, захоплення, впевненості та інших позитивних переживань неможливі успішне навчання.” Кожен учитель мріє про те, щоб навчання на його уроках було цікавим для учнів. Якже зробити урок цікавим ?Чи всі уроки можуть бути цікавими? В чому джерела інтересу?
Урок іде цікаво, якщо навчання,мислення супроводжуються почуттями піднесення, схвильованості учня, подиву, усвідомленням і відчуванням своїх розумових сил, радістю творчості, гордості за велич розуму і волі людини. Намагаючись реалізувати це положення, ми вчителі впроваджуємо в навчання інтегровані уроки, спрямовані на формування цілісної картини світу, розвиток творчих здібностей, духов не збагачення учнів. Проаналізувавши наукові та методичні джерела, зробили висновок, що інтеграція – це процес взаємопроникнення наук, не розчинення одне в одному, а об’єднання в єдине ціле раніше ізольованих частин, внаслідок якого основні компоненти дисциплін синтезуються в цілісну систему.
Таке об’єднання дає можливість залучити для вивчення цікавий матеріал, розглянути і вивчити предмет чи явище цілісно, різнобічно; інформаційно збагатити зміст, розвивати мислення та почуття учнів на більш високому рівні.
Поєднання завдань з різних предметів на змістовному, мотиваційному та процесуальному рівнях позитивно перебудовує весь навчальний процес, сприяє поєднанню на одному уроці узагальнених знань і вмінь, які раніше формувалися розрізнено.
Рекомендації щодо організації і проведення інтегрованих уроків
4. Виявити однакові теми, об'єднати їх з позиції провідної ідеї, провідних положень.
5. Брати за основу інтегративно-тематичний підхід.
6. Визначати чітко мет у і завдання уроку, продумати форму і методи, використані на уроці, творчо підходити до проведення інтегрованого уроку.
7. Використовувати додатковий науково-інформаційний матеріал з різних предметів.
8. Створювати умови для взаємодії вчителя та учнів на уроці, сприяти ситуації успіху.
Мета інтегрованих уроків
Відмінність інтегрованого уроку від традиційного саме в тому, що :
Результатом інтегрованого навчання є :