Розвиток освіти в Україні зумовив необхідність впровадження інноваційних процесів в систему,
заміну старих шаблонних освітніх моделей новими, нестандартними, творчими, креативними і водночас дієвими та адаптованими до сьогодення.
Важливу роль у забезпеченніреформування освіти відіграє модернізація науково-методичної роботи в освітньому закладі.
« Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості.» В. Сухомлинський Тож почнемо мислити креативно, нестандартно і зрозуміло для дітей. Усі ми родом із дитинства. І завжди з любов’ю та ніжністю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка — не просто найпопулярніший фольклорний жанр, це чарівне джерело, що дає наснагу кожній творчій людині. Тому зараз пропоную виконати вправу «Казковий вернісаж».
Відгадайте назву казки…1. В якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре? (……. …….)2. Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію. (………)
3. Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб. (…… …..)4. В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто їй робив добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням, то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту. (…. - ……)
5. Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал — трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине. (……. )6. Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі. ( ……. -…. )
Розвиток освіти в Україні зумовив необхідність впровадження інноваційних процесів в систему, заміну старих шаблонних освітніх моделей новими, нестандартними, творчими, креативними і водночас дієвими та адаптованими до сьогодення. Важливу роль у забезпеченні реформування освіти відіграє модернізація науково-методичної роботи в освітньому закладі. Учитель, як і кожен фахівець, потребує постійного підвищення кваліфікації, удосконалення власної фахової майстерності, збагачення арсеналу технік, методів та прийомів, які застосовує на уроці, новими, творчими, нетрадиційними, іноді власно створеними, якісними та дієвими
Учитель не повинен іти попереду, ведучи за собою дітей, не повинен іти позаду, весь час підштовхуючи їх,— він повинен бути весь час поряд і спільно вирішувати всі проблеми, що виникають у навчальному процесі. Для реалізації проблеми, над якою працює педагогічний склад нашого закладу, були використані як звичні, так і інноваційні форми та методи роботи.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Колективні форми методичної роботи: педагогічна рада; методична рада;методичні об'єднання; творчі міжпредметні, мобільні та динамічні групи; засідання творчих майстерень педагогів; педагогічні читання; школа педагогічної майстерності тощо Індивідуальні форми методичної роботи: наставництво; консультації; стажування; самоосвіта; індивідуальна методична допомога, що передбачає системне вивчення та аналіз роботи вчителів тощо.
Цього року поряд з традиційними, наші педагогічні працівники використали нетрадиційні форми роботи. Ділова гра — нетрадиційна форма роботи, що дає можливість активізувати творчу ініціативу як вчителя, так і учня. Результатом такої форми методичної роботи стало проведення вчителями –іноземниками (Колеснік Л. В. та Гупало С. М.) тижня іноземної мови. В рамках цього тижня учні разом зі своїми наставниками підготували креативний захід « HALLOWEEN по-українськи, або краще на HALLOWEEN не свататись»
Протягом 2017-2018 н.р. у нашому закладі проходить «педагогічна олімпіада», у якій беруть участь усі вчителі, майстри виробничого навчання і вихователі незалежно від стажу і досвіду роботи. Олімпіада триває впродовж навчального року і передбачає кілька етапів. Перший проводиться у вигляді конкурсу нестандартних уроків , виховних заходів тощодругий — як фестиваль методичних ідей, третій — як педагогічні читання (захист педагогами рефератів і творчих тем). На завершальному етапі проводять педагогічний ринг, де кандидати в переможці змагатимуться у розв'язуванні педагогічних завдань.
В рамках цієї «олімпіади» свої виховні заходи провели : Хмілевська О. М. ( викладач біології ) ,Островська О. М. (викладач хімії)та Ревіцький С. В. ( викладач фізичного виховання ) «Ми –за здорове майбутнє, ми-проти СНІДу), Колеснік Л. В. (викладач німецької мови) « 16 днів проти насильства» , Тітар І. В.( майстер в\н ,кухар,кондитер) « Моя професія-моя гордість», Гуцало А. П. (майстер в\н, кухар,кондитер) «День Деруна», Сафіян К. П.(майстер в\н, кухар,кондитер) «Обідаємо по-українськи» , Гикава Л. Д . (майстер в\н, продавець продовольчих троварів) «Ярмарок». На сьогодні , як другий етап «олімпіади» ,розроблені та представлені «Методичні рекомендації щодо роботи з учнями девіантної поведінки у ПТНЗ» .
Методичний фестиваль — багатопланова разова форма пропаганди ППД. Проводиться з метою обміну досвідом роботи, запровадження в практику педагогічних ідей. Автори ідей і знахідок пропагують особистий перспективний педагогічний досвід, використовуючи сучасні інформативні засоби навчання Саме у формі методичного фестивалю у нашому закладі проходило засідання обласної секції майстрів громадського харчування. Своїм досвідом ділилися майстер виробничого навчання Савчук І. М. та викладач спецтехнології Ломачевська Л. Л. Вони презентували гостям бінарний урок на тему «Технологія приготування бісквітних тортів». Оскільки 2018 рік визнано роком Німецької мови в Україні, було вирішено ввести нетрадиційний елемент уроку : вчителі іноземної мови ( Колеснік Л. В. та Гупало С. М. ) розповіли про традиційну випічку Англії та Німеччини.
Ігрове конструювання. Отримавши завдання, учасники команд, які змагаються, шукають найкращий варіант його виконання. Цей метод колектив використовував, коли наш ліцей готувався до Дня української писемності та мови. Результатом такого конструювання стало проведення флешмобу учнів «Я розмовляю українською, а ти?» ( учні 16 групи та класний керівник Шушкевич Л. С.), вистави «Спочатку було Слово»(за участю працівників ДНЗ Вишнівецький ПЛ») усного журналу: «У мови є і серце, і уста , і є ім’я красиве-Україна» ( Бабачук Л.І, викладач української мови, літератури)
Майстер-клас – форма передачі досвіду, майстерності шляхом показу прийомів роботи. Сприяє вивченню і впровадженню до практики інноваційних технологій, поширенню ефективного прогресивного педагогічного досвіду. Незвичний майстер-клас провели викладачі ДНЗ «Вишнівецький ПЛ», підготувавши флешмоб на вірш Л. Костенко «Біль єдиної зброї»
Тренінг — ефективна форма опанування знань, інструмент для формування вмінь і навичок, збагачення досвіду. Одне з засідань методичної комісії відбулося у формі тренінгу. Тема: «Згуртований, доброзичливий колектив як запорука успішного навчання учнів». Крім того розроблені «Методичні рекомендації щодо проведення тренінгових занять»
Творчий звіт — форма методичної роботи, спрямована на пошук, підтримку, пропаганду ППД вчителя, а також діяльності всього педагогічного колективу з питань інноваційних технологій, організації навчально-виховної та методичної роботи в закладах освіти. Цю форму методичної роботи колектив застосував, готуючись до Дня студента, Дня Святого Миколая та Різдвяних свят. Усі разом ми привітали з прийдешніми святами своїх учнів , а також колег методичного центру, управління освіти, використовуючи колективні інноваційні методи навчання (ігрове конструювання, обмін досвідом тощо)
У середні віки у французькому місті Шарті будували собор. Якось трьох тачечників, які виконували однакову роботу - перевозили камінь, запитали:- Слухайте, друзі, що ви робите?Перший робітник похмуро глянув і роздратовано відповів: „Тобі що, повилазило? Не бачиш – камінь тягаю на майданчик, хай йому ґрець!”Другий спокійно сказав : „ Що я роблю? Заробляю на кусень хліба для своєї родини.”А третій розігнувся, витер спітніле чоло, усміхнувся і з гордістю сказав: „ Я будую Шартський собор!” Ідея цієї притчі актуальна й нині: праця не лише нестерпний тягар чи засіб для матеріального забезпечення, а й – найперше – джерело творчості й щастя.