Доповідь на тему : "Використання інноваційних технологій на уроках математики". Дитина для педагога – початкова точка відліку в різних життєвих ситуаціях.
«Використання інноваційних технологій на уроках математики»
Дитина для педагога – початкова точка відліку в різних життєвих ситуаціях.
Одним із стратегічних завдань реформування освіти в Україні згідно з державною національною програмою «Освіта» є формування освіченої, творчої особистості, становлення її фізичного та морального здоров’я. Розв’язання цього завдання передбачає психолого-педагогічне обґрунтування змісту і методів навчально-виховного процесу, спрямованого саме на розвиток особистості учнів.
Особистісно орієнтоване навчання – це таке навчання, центром якого є особистість дитини, її самобутність, самоцінність.
Метою особистісно орієнтованого навчання є процес психолого-педагогічної допомоги дитині в становленні її суб’єктивності, культурної ідентифікації, соціалізації, життєвому самовизначенні. Особистісно орієнтований підхід поєднує виховання та освіту в єдиний процес допомоги , підтримки, соціально-педагогічного захисту, розвитку дитини, підготовки її до життєвотворчості тощо.
Головні завдання:
та самореалізуватись, а не формувати попередньо задані якості;
Формування культури життєдіяльності особистості є найвищою метою особистісно орієнтованих систем та технологій.
Технологія особистісно орієнтованого освітнього процесу передбачає спеціальне конструювання навчального тексту дидактичного матеріалу, методичних рекомендацій до його використання, типів навчального діалогу, форм контролю за особистісним розвитком учня в ході навчально-пізнавальної діяльності.
Найпростішою ланкою, з яких складається особистісно орієнтована технологія, є особистісно орієнтована педагогічна ситуація. Це така навчальна ситуація, опинившись в якій дитина повинна шукати сенс, пристосувати її до своїх інтересів, побудувати образ чи модель свого життя, вибрати творчий момент, дати критичну оцінку. Сьогодні різні автори називають різноманітні технології, які належать до особистісно орієнтованих технологій, загальноприйнята класифікація поки що відсутня.
Технологія організації групової навчальної діяльності школярів
Групова форма навчальної діяльності виникла як альтернатива існуючим традиційним формам навчання. В їх основу покладено ідеї Ж.-Ж. Руссо, Й.Г.Песталоцці, Дж. Дьюї про вільний розвиток і виховання дитини. Й.Г.Песталоцці стверджував, що вміле поєднання індивідуальної і групової організації навчальної діяльності допомагає успішному навчанню дітей, а їх активність і самодіяльність підвищують ефективність уроку.
Як вид навчальної діяльності школярів, групова діяльність багатофункціональна. Функції групової навчальної діяльності: мотиваційна, навчальна, розвивальна, виховна, організаційна. При такій технології навчання формується колективізм, моральні, гуманні якості особистості.
Форми групової навчальної діяльності на різних етапах уроку
Етап уроку |
Форма діяльності |
Перевірка домашнього завдання |
Парна, ланкова |
Вивчення нового матеріалу |
Диференційовано-групова |
Закріплення і вдосконалення |
Ланкова, парна, диференційовано-групова, індивідуально-групова |
Повторення і застосування знань |
Парна, ланкова, кооперативно-групова |
Переваги групової форми навчання:
Мета технології групової навчальної діяльності – розвиток дитини як суб’єкта навчальної діяльності.
Завдання:
. Нові інформаційні технології навчання
Розробка комп’ютерних технологій навчання на теренах України
почалася в середині 70-х років і розвивалася переважно в ВНЗ. Точкою відліку появи нових інформаційних технологій в масовій школі вважається урядова постанова «Про заходи щодо забезпечення комп’ютерної грамотності учнів середніх навчальних закладів і широкого впровадження електронно-обчислювальної техніки і навчальний процес», прийнята в 1985 році.
Інформатизація освіти – це процес забезпечення сфери освіти теорією і практикою розробки й використання сучасних нових інформаційних технологій, орієнтованих на реалізацію психолого-педагогічної мети навчання і виховання.
Нові інформаційні технології - це сукупність методів і технічних засобів збирання, організації, збереження, опрацювання, передачі і подання інформації за допомогою комп’ютерів і комп’ютерних комунікацій.
Нові інформаційні технології навчання – це методологія і технологія навчально-виховного процесу з використанням новітніх електронних засобів навчання й у перше чергу ЕОМ.
Складові НІТ навчання:
- традиційна модель навчання (фрагментарне використання комп’ютера
на уроках як тренажера або для демонстрації; контроль знань і
тестування; дослідницька робота учнів у позаурочний час тощо);
лабораторіях, обчислювальні експерименти, телекомунікаційні
навчальні проекти, дистанційне навчання, використання
гіпертекстових довідкових систем із можливістю виходу у світову
інформаційну мережу).
Основною метою НІТ навчання є підготовка учнів до повноцінної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства.
Педагогічні завдання НІТ навчання:
Нові інформаційні технології відкривають учням доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищують ефективність самостійної роботи, дають цілком нові можливості для творчості, знаходження і закріплення усяких професійних навиків, дозволяють реалізувати принципово нові форми і методи навчання.
Комп’ютер у школі може надати істотну інформаційну підтримку вчителю в організації навчального процесу, підвищити якість та ефективність навчальних методик, реалізувати індивідуальний підхід до кожного учня.