Доповідь «Робота спеціалістів психологічної служби щодо протидії торгівлі людьми»

Про матеріал
Доповідь «Робота спеціалістів психологічної служби щодо протидії торгівлі людьми» Методичні рекомендації, щодо роботи спеціалістів психологічної служби закладу з протидії торгівлі людьми.
Перегляд файлу

Доповідь «Робота спеціалістів психологічної служби щодо протидії торгівлі людьми»

Актуальною залишається профілактична робота щодо торгівлі людьми. Слід зауважити, що торгівля людьми – це злочин, жертвами якого можуть стати чоловіки, жінки і діти, як з метою примусової праці, так і сексуальної експлуатації.

Генеральною Асамблеєю Організації Об’єднаних націй у 2013 році 30 липня було проголошено Всесвітнім днем протидії торгівлі людьми; 18 жовтня – Європейський день боротьби з торгівлею людьми, який започаткований Європарламентом у 2007 році.

Основними нормативно-правовими документами, що встановлюють Національний механізм взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми в Україні, є такі:

- міжнародні нормативно-правові акти, ратифіковані Україною: Протокол про попередження і припинення торгівлі людьми, особливо жінками і дітьми, та покарання за неї, що доповнює Конвенцію ООН проти транснаціональної організованої злочинності від 15 листопада 2000 р.;  Конвенція Ради Європи про заходи щодо протидії торгівлі людьми від 16 травня 2005 р.

- нормативно-правові акти України у сфері протидії торгівлі людьми: Конституція України;  Закон України від 20 вересня 2011 р. «Про протидію торгівлі людьми»; • постанова Кабінету Міністрів України від 18 січня 2012 р. № 29 «Про національного координатора у сфері протидії торгівлі людьми»; постанова Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2012 р. № 783 «Про затвердження Порядку взаємодії суб’єктів, які здійснюють заходи у сфері протидії торгівлі людьми».

Відповідно до статей 7, 9, 20, 21, 22, 23, 24 Закону України «Про протидію торгівлі людьми» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2012, № 19-20, ст.173) http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3739-17) Міністерство, органи управління освітою, заклади освіти впроваджують в освітній процес заходи щодо підвищення рівня обізнаності здобувачів освітніх послуг та їх батьків з питань протидії торгівлі дітьми.

Зокрема, постановою Кабінету Міністрів України №111 від 24.02.2016 року, http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/111-2016-%D0%BF затверджено  Державну соціальну програму протидії торгівлі людьми на період до 2020 року

Слід зазначити, що заклади освіти виконують профілактичну функцію в протидії торгівлі людьми. Під час проведення профілактичної роботи слід пам’ятати, що недостатня або викривлена поінформованість дітей та їх батьків про причини торгівлі людьми та про те, яким чином убезпечити себе від потрапляння до тенет торгівців людьми, є одним з важливих чинників поширення цього явища. Шляхом підвищення поінформованості населення про можливі небезпеки та шляхи їх уникнення працівники закладів освіти здійснюють істотний вплив на зменшення ризиків, наприклад, стосовно тих осіб, які займаються пошуком іншої роботи – навіть якщо для цього вони не планують виїжджати за кордон. Відповідна роз’яснювальна робота може проводитися в індивідуальному порядку під час проведення виховних заходів з учнями та зустрічей з батьками. Своєрідною відповіддю на нагальні потреби держави щодо запобігання та протидії торгівлі людьми є впровадження варіативної програми виховної роботи з питань протидії торгівлі дітьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» для закладів освіти. Режим доступу: http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/5457-

На сайті Міністерства розміщені практичні матеріали щодо запобігання торгівлі людьми. Електронний режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/pozashkilna-osvita/vyhovna-robota/protidiya-torgivli-lyudmi

Використовуючи дані матеріали спеціалістами психологічної служби ХЗОШ №56 організовується така просвітницька робота з учасниками освітнього процесу:

- учні початкової ланки навчання (2 - 4 класи) – проведення бесід на тему «Торгівля людьми: як себе захистити», під час яких з учнями обговорюються поняття «торгівля людьми», «вербувальник», «жертва торгівлі людьми» та основні правила, які необхідно виконувати, щоб не стати жертвою торгівлі. За результатами проведеної бесіди у закладі освіти організовується виставка малюнків «Торгівля людьми очима дітей»;

- учні середньої ланки навчання (5-9 класи) – залучення учнів до занять за програмою«Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція»; перегляд та обговорення фільму «Дві маленькі дівчинки»;

- учні старшої ланки навчання (10-11 класи) – перегляд та обговорення фільму «Життя на продаж». Після проведеного заняття з учнями проводиться анкетування щодо їхньої обізнаності з даного питання.

- педагогічні працівники та батьки – на сайті, стенді та в кабінеті психологічної служби розміщена постійно діюча інформація щодо попередження торгівлі людьми.

З цього приводу Міністерство направило відповідний лист органам управління освітою і наукою щодо розповсюдження соціальної реклами та відеороликів з протидії торгівлі людьми, проведення до зазначених  дат  інформаційних  кампаній, спрямованих на усвідомлення дітьми та молоддю знань про те, що найвищою цінністю будь-якої держави, у тому числі й України, є людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність та безпека. Лист МОН від 17.07.18 №1/9-453. Режим доступу: http://www.osvita.sm.gov.ua/index.php/uk/1422-shchodo-protidiji-torgivli-lyudmi

Як метод виявлення ситуацій торгівлі людьми може розглядатися робота з дітьми, їх батьками та представниками відповідної територіальної громади (безпосередні звернення громадян, отримання інформації з інших джерел). До методів виявлення також належать перевірка місць, де може використовуватися примусова праця або здійснюватися сексуальна експлуатація (систематичне заняття проституцією), виявлення осіб, які займаються жебрацтвом, зокрема організаторів такої діяльності, фіксування інформації, отриманої за допомогою «гарячих ліній», «телефонів довіри» тощо. В умовах сьогодення особливу увагу слід приділяти відслідковуванню фактів вербування серед внутрішньо переміщених осіб, зокрема в місцях їх компактного перебування. Адже вразливим станом таких осіб можуть скористатися як для їх вивозу за кордон, так і для трудової та іншої експлуатації в межах України. Ефективній роботі щодо виявлення фактів торгівлі людьми сприяє належна взаємодія педагогічних працівників з активом громадськості, керівниками підприємств, закладами культури та охорони здоров’я. Співтовариства, як правило, виявляють пильність і помічають підозрілу діяльність новоприбулих, випадки вербування людей з обіцянками робочих місць тощо. Громада також володіє інформацією про безробітних осіб, які бажають знайти роботу, особливо про випускників навчальних закладів, які шукають першу роботу, і є групою найвищого ризику. Розташування місць неформальної зайнятості або об’єктів, де використовується праця незареєстрованих осіб, також не є таємницею для місцевих мешканців. Громада, як правило, інформована і про спілкування з іноземцями, інтимні стосунки та заплановані шлюби з громадянами інших держав. Наявність достатньої інформації щодо офіційних і неофіційних агентств, що розташовані на території обслуговування, та окремих осіб, які пропонують або організовують працевлаштування, теж допоможе у виявленні фактів торгівлі людьми. Правильно реалізована концепція роботи освітніх закладів з населенням за місцем проживання, що передбачає ефективний обмін інформацією про події в суспільстві, може допомогти зупинити випадки торгівлі людьми на ранній стадії. Інформація про можливі факти торгівлі людьми, яка надходить у розпорядження працівників освітніх закладів, має оперативно надаватися підрозділу / відділу боротьби з торгівлею людьми.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
648
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку