Доповідна записка про кабінет математики в закладі

Про матеріал
Даний матеріал дозволяє адміністрації проаналізувати матеріально-технічну оснащенність кабінету математики в школі, доповідна записка про кабінет математики є основою для проведення оплати праці працівників школи
Перегляд файлу

                                                     ВИСНОВОК                 

                           ПРО СТАН ТА РЕЗУЛЬТАТИВНІСТЬ 

          НАВЧАЛЬНО - МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ КАБІНЕТУ МАТЕМАТИКИ

 

 

     Математика є фундаментальною наукою, яка вивчає загальні математичні закономірності перебігу процесів, закладає основи світорозуміння на різних рівнях пізнання природи і дає загальне обгрунтування приодничо-наукової каритини світу так як є універсальною мовою природничих наук  та органічної  складової загальної людської культури. Розвиток особистості учня засобами математики, як навчального предмета  забезпечується при організації навчально-виховного процесу у вивченні предмету саме в кабінеті математики. Вирішення  завдань формування в учнів математичних знань, наукового світогляду і відповідного стиля мислення, економічної культури, розвитку вміння будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних процесів, об’єктів і явищ, умінь і дослідницьких навиків володіння необхідною оперативною інформацією для розуміння постановки математичної задачі та її розв’язку, творчих здібностей і схильності до креативного, критичного та алгоритмічно-логічного  мислення потребує пошуків творчих шляхів удосконалення всіх ділянок методичної, навчально-виховної роботи, систематичного озброєння учнів міцними і глибокими знаннями. Організаційним центром такої роботи є і шкільний кабінет математики. Створений згідно з Положенням про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів (Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України – 2004 №21 – 22),  кабінет математики навчально виховного комлексу «Загальноосвітня школа І –ІІІ ст. – гімназія» став організаційним центром навчально-виховної роботи з учнями, методичної роботи з педагогічними працівниками та корекційно інформаційної роботи з батьками, громадськістю.

     Шкільний  кабінет математики функціонує в школі з моменту її відкриття. За роки свого існування він змінювався, удосконалювався, модернізувався в залежності від потреб суспільства, досягнень науки, техніки.

     При розробці дизайну кабінету було враховано те, що інтер'єр приміщення повинен сприяти створенню оптимальних гігієнічних умов, а також естетичному вихованню учнів, допомагати їм зосереджувати увагу на навчальних заняттях.     Функціонуючий в школі кабінет математики  забезпечує дотримання  наступних вимог:

  • відповідність дизайну та естетичного вигляду кабінету санітарним нормам та правилам;
  • виділення та наленжне облаштування робочих зон для вчителя та учнів;
  • озеленення;
  • створення полиць, шафів оснащенних моделями, приладами, наочністю необхідної для проведення уроків та позакласних заходів;
  • оснащення кабінету роздатковими та дидактичним  матеріалами, комп'ютером.

     Очолює кабінет математики досвідчений в організації навчально-виховного процесу вчитель математики, вчитель вищої категорії, старший вчитель Мойсеєнко Світлана Олексіївна. Основною метою діяльності кабінету є створення інформаційно-наукової бази для всіх учасників навчально-виховного процесу в закладі та методичної бази для роботи вчителів, удосконаленню їхньої професійної кваліфікації та самоосвіти. Наявність відповідним чином обладнаного, сучасного, модернізованого кабінету математики грає вирішальну роль в досягненні успіху  в даних питаннях.

         На сьогодгнішній день кабінет математики сприяє:

  • становленню загальної культури школяра;
  • формуванню в учнів системи математичних знань на основі сучасних математичних теорій ( теорем, гіпотез, наукових фактів, понять, теоретичних моделей, законів, принципів);
  • оволодінню методологією природничо-наукового пізнання і наукового стиля мислення;
  • оволодіння технікою обчислень, раціонального поєднання усних, письмових інструментальних обчислень, зокрема наближених;
  • формування вміння проектувати, здійснювати алгоритмічну та еврестичну діяльність на математичному матеріалі;
  • формування  економічної культури;
  • оволодіння вміннями читати, будувати графіки функціональних зележностей;
  • оволодіння вміннями класифікувати і конструювати геометричні фігури на площині й у просторі, а також вміння вимірювати геометричні величини на площі й у просторі;
  • формування вмінь оцінювати шанси настання тих чи інших подій, міру ризику при прийнятті того чи іншого рішення, вибір оптимального рішення.

     Кабінет математики сприяє розв'язанню головної мети навчачання математики   - забезпечення умов для досягнення кожним учнем практичної компетентності.     Враховуючи специфіку освітньої діяльності нашого закладу, шкільний кабінет математики з метою реалізації прикладної спрямованості навчання математики  вирішує такі завдання:

  • створення запасу математичних моделей, які описують реальні явища і процеси, мають загальнокультурну значущість, а також вивчаються у суміжних предметах;
  • формування в учнів знань та вмінь, які необхідні для дослідження цих математичних моделей;
  • навчання учнів побудові і дослідженню найпростіших математичних моделей реальних явищ і процесів.

      Раціонально розміщенний, естетично оформлений, оснащенний сучасними технічним та наочними посібниками, комп'ютерною технікою, обладнаний деталями які позитивно налаштовують на роботу в ньому,  кабінет забезпечує належний емоційний стан всіх учасників навчально-виховного процесу, що працюють в ньому.

     В кабінеті зібрані наступні матеріали:

1. Нормативно-правові документи;

2. Шкільні нормативно-правові документи;

3. Програмно-методичне забезпечення у викладанні курсу «Математика» для учнів 5 - 11 класів;

4. Навчально –методичні матеріали для вчителів математики, предметні газети та журнали, банк даних педагогічних знахідок, досвіду освітніх технологій для проведення різних форм методичної роботи з вчителями школи, міста.

5. Роздатковий та дидактичний матеріал. Його систематизація та розміщення під час конкурсу – огляду оцінена високим балом.

6. В кабінеті зібрано близько  300 примірників додаткової літератури. З них:

- методичної близько 100;

- довідникової – 90;

- науково-популярної – 135;

- експерементально – дослідницької – 75.

7. Зелена зона кабінету включає в себе 10 видів кімнатних рослин різного віку та розмірів, що дозволяє не тільки отримувати естетичну насолоду, а й значно очищає повітря кабінету.

     Необхідною умовою плідної праці учнів є належним чином обладнані робочі місця, створення умов для самоосвітньої роботи на базі кабінету як на уроці, так і в позаурочний час. Систематична робота завідуючого кабінетом Мойсеєнко С.О. по поповненню та оновленню матеріальної та науково –методичної бази кабінету дозволяє утримувати кабіннет  на призових місцях в шкільному та міському  оглядах кабінетів.

      Результатом  роботи кабінету  є високі показники при проведенні шкільного, міського та обласного етапів науково-дослідницьких робіт, олімпіад І та ІІ етапів, результати проведення моніторингу навчальних досягнень учнів з математики та результати ЗНО. Так:

2010 – 2011 н. р. Якісний показник – 60%. Рейтинг знань з математики в 9 –а класі –7,5 бали.

2010 – 2011 н.р.  Якісний показник в 10 А класі – 50% , а в 10 Б класі – 70% . Рейтинг знань з математики становив 7  та 7,5 балів відповідно.

2011 – 2012 н.р. якісний показник в  9 б класі становив 65 %. Рейтинг знань 7,6 бали. Учень Шиманський Микола за результатами ЗНО набрав 200 балів.

     Перехід до профільного навчання викликав необхідність опрацювати форми та методи викладання спецкурсів. Результатом роботи було створення вчителем добірки матеріалів на конкурс «Кращої методичної розробки».   

        Добре налагоджена робота кабінету  - необхідна умова успіху методичної роботи з вчителями школи. Так на базі кабінету регулярно проводяться науково-практичні конференції, шкільний етап конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів ШНТ «Імпульс» в секції математика, технічна творчість, та конкурси захисту пошуково-реферативних робіт та проектів учнів школи І ступеня, членів шкільного осередка «Пошук». На базі кабінету проходять засідання різних методичних підрозділів закладу: динамічних груп, консультпунктів,  консалдинги, засідання школи передового педагогічного досвіду та інші форми методичної роботи школи та міста. На базі кабінету проводяться міский конкурс «Вчитель року», засідання методичного об'єднання вчителів математики міста.     Становленню наукового світогляду, формуванню емоційно – ціннісного ставлення до природи, до себе, до людей, до загальнолюдських духовних цінностей сприяють виховні заходи що проходять на базі кабінету під час тижня «Математики» в школі.

     Згідно з чинними нормативними документами, педегогічна рада школи періодично заслуховує на своїх засіданнях звіти про роботу кабінету математики а завідувач кабінетом Мойсеєнко С.О. ділиться досвідом своєї роботи з питання оснащенності кабінету математики з вчителями інших дисциплін – завідувачів шкільних кабінетів.  

 

Директор школи:                                                  Н.В. Качоровська

Голова науково-методичної ради:                      О.М. Герасименко 

 

doc
Додано
2 листопада 2022
Переглядів
473
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку