Тема: В.О.Сухомлинський «Людина починається з добра.» (Виховна година, 1 клас)
Мета: Ознайомити учнів з життям та творчим шляхом В.О. Сухомлинського, виховувати інтерес до його творчості. . Формувати у дітей уявлення, що тільки добра, чуйна людина прийде на допомогу іншим, піклуватися про стареньких, добре ставиться до рідних і друзів; Вчити учнів оцінювати вчинки головних героїв, наслідувати їх позитивні риси. Виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.
Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, текст оповідання «Протоптали стежку», ілюстрації до його творів.
Хід виховної години
Учитель:
Доброта - це один з виявів людської душі, адже тільки людина здатна мислити, співчувати, мріяти. Сьогодні ми продовжимо знайомство з творами В. Сухомлинського - великого педагога і письменника, який дуже любив дітей, написав для них багато цікавих розповідей і дуже хотів, щоб всі діти виростали добрими, чуйними, працьовитими, любили і поважати рідних і людей похилого віку. Тому тільки така людина як Сухомлинський, з добрим серцем і світлою душею, могла написати стільки повчальних творів.Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити сміятись, частіше спілкуватись.Ось такою надзвичайно доброю людиною був В.О. Сухомлинський. Знаменитий педагог. А зараз я вам хочу розповісти біографію цього прекрасного педагога. В.О. Сухомлинський — український письменник, вчитель. Його творчість сповнена любов'ю до природи, до рідного краю, до людей. Вирісши серед прекрасної природи він з раннього дитинства навчався бачити і відчувати прекрасне, а згодом все це передав у своїй творчості.Героями його творчості найчастіше виступають діти. Його твори заставляють замислитися над питаннями. Вчать реагувати на вчинки героїв. Багато його творів були написані в процесі безпосереднього спілкування з дітьми, під час екскурсій, прогулянок, бесід.
Вони були необхідні для того, щоб краще пояснити дітям події, явища, які вони спостерігали, викликали інтерес до них або змусили замислитись над вчинками, поведінкою.
В своїх оповіданнях про природу В.О. Сухомлинський закликає нас не тільки уважно придивитися до навколишньої дійсності, милуватися красою природи, а й вчить розуміти взаємозв'язки і взаємозалежність в природі. Заохочує пізнати життя тварин, рослин, птахів, бережно ставитись до природи.
Творчість В.О. Сухомлинського різноманітна. Він писав про природу, про стосунки між людьми, закликав берегти рідну природу. Бути добрими, не байдужими до чужого горя.
(Учні розглядають малюнки дітей до оповідань і казок В.О.Сухомлинського і аналізують їх.)
Визначення поняття добра справа, добрий вчинок, добра людина.
Читання оповідання ."Протоптали стежку" В.О.Сухомлинського
Протоптали стежку
Уночі була хурделиця. Намело кучугури снігу. Рано-вранці у школу йшло троє дітей — Юрко, Михайлик і Ніна. Всюди коло хат з'явилися люди. Відкидали лопатами сніг, прокладали доріжки.
Ось хатина бабусі Марії. Вона живе одна-однісінька. Зупинились діти біля бабусиного двору. Нікого не видно.
Як же бабуся до криниці вийде? Снігу ж скільки, — сказав Юрко.
Давайте протопчемо стежку від хати до криниці! — порадив Михайлик.
Діти увійшли на бабусине подвір'я. Йшли по глибокому снігу. Від воріт до хати йти було дуже важко. А від хати до воріт — трохи легше. Пройшли раз, два, три рази. Протоптали стежку від воріт до хати і від хати до криниці.
Спітнілі, стомлені, радісні діти йшли до школи. Вони думали: ось бабуся Марія вийшла з хати. Побачила стежку. Радіє...
Запитання до класу:
-Яку добру справу вчинили діти, а як би ви вчинили?
Гра "Якщо ти добра людина, то повинен ..."
Умова гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то тупотіть ніжками.
. Допомагати мамі мити посуд.
. Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
. Не вмиватися.
. Берегти рідну природу та охороняти її.
. Шанувати працю інших людей.
. Галасувати, коли хтось відпочиває.
. Бути вихованою, стриманою.
. Обманювати, хвалитися.
. Насміхатись з чужого горя.
. Добре вчитися, багато читати.
. Не слухати батьків.
. Допомагати друзям у біді.
. Ділитися тим що в тебе є.
. Ображати інших.
. Захищати слабкого.
. Спати на уроках.
. Красти.
. Любити своїх батьків.
Бачу, що ви знаєте, що має робити добра людина.
Підсумок виховної години.
— У кожної людини є її Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи Ангел радіє, а злі — плаче, тужить, втрачає свої сили.
Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди приходив на допомогу у тяжкі дні
Робіть добро і пам'ятайте, що ми люди.Будьте і ви, дітки, як маленькі сонечка. Творіть добро і вам відповідатимуть любов'ю і щедрістю. Та й будуть на нашій планеті Земля мир і злагода .
Тема: В.О.Сухомлинський «Людина починається з добра.» (Виховна година, 1 клас)
Мета: Ознайомити учнів з життям та творчим шляхом В.О. Сухомлинського, виховувати інтерес до його творчості. . Формувати у дітей уявлення, що тільки добра, чуйна людина прийде на допомогу іншим, піклується про стареньких, добре ставиться до рідних і друзів; Вчити учнів оцінювати вчинки головних героїв, наслідувати їх позитивні риси. Виховувати віру в силу любові, дружби, добра і справедливості.
Обладнання: портрет В.О. Сухомлинського, текст оповідання «Протоптали стежку», ілюстрації до його творів.
Хід виховної години
Учитель:
Доброта - це один з виявів людської душі, адже тільки людина здатна мислити, співчувати, мріяти. Сьогодні ми продовжимо знайомство з творами В. Сухомлинського - великого педагога і письменника, який дуже любив дітей, написав для них багато цікавих розповідей і дуже хотів, щоб всі діти виростали добрими, чуйними, працьовитими, любили і поважати рідних і людей похилого віку. Тому тільки така людина як Сухомлинський, з добрим серцем і світлою душею, могла написати стільки повчальних творів.Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити сміятись, частіше спілкуватись.Ось такою надзвичайно доброю людиною був В.О. Сухомлинський. Знаменитий педагог. А зараз я вам хочу розповісти біографію цього прекрасного педагога. В.О. Сухомлинський — український письменник, вчитель. Його творчість сповнена любов'ю до природи, до рідного краю, до людей. Вирісши серед прекрасної природи він з раннього дитинства навчався бачити і відчувати прекрасне, а згодом все це передав у своїй творчості.Героями його творчості найчастіше виступають діти. Його твори заставляють замислитися над питаннями. Вчать реагувати на вчинки героїв. Багато його творів були написані в процесі безпосереднього спілкування з дітьми, під час екскурсій, прогулянок, бесід.
Вони були необхідні для того, щоб краще пояснити дітям події, явища, які вони спостерігали, викликали інтерес до них або змусили замислитись над вчинками, поведінкою.
В своїх оповіданнях про природу В.О. Сухомлинський закликає нас не тільки уважно придивитися до навколишньої дійсності, милуватися красою природи, а й вчить розуміти взаємозв'язки і взаємозалежність в природі. Заохочує пізнати життя тварин, рослин, птахів, бережно ставитись до природи.
Творчість В.О. Сухомлинського різноманітна. Він писав про природу, про стосунки між людьми, закликав берегти рідну природу. Бути добрими, не байдужими до чужого горя.
(Учні розглядають малюнки дітей до теоріє Сухомлинського і аналізують їх.)
Зараз ми їх розглянемо.(«Галерея ілюстрацій і малюнків до творів
В. О. Сухомлинського» Розглядання та коментування деяких.)
Визначення поняття добра справа, добрий вчинок, добра людина.
Читання оповідання ."Протоптали стежку" В.О.Сухомлинського
Протоптали стежку
Уночі була хурделиця. Намело кучугури снігу. Рано-вранці у школу йшло троє дітей — Юрко, Михайлик і Ніна. Всюди коло хат з'явилися люди. Відкидали лопатами сніг, прокладали доріжки.
Ось хатина бабусі Марії. Вона живе одна-однісінька. Зупинились діти біля бабусиного двору. Нікого не видно.
Як же бабуся до криниці вийде? Снігу ж скільки, — сказав Юрко.
Давайте протопчемо стежку від хати до криниці! — порадив Михайлик.
Діти увійшли на бабусине подвір'я. Йшли по глибокому снігу. Від воріт до хати йти було дуже важко. А від хати до воріт — трохи легше. Пройшли раз, два, три рази. Протоптали стежку від воріт до хати і від хати до криниці.
Спітнілі, стомлені, радісні діти йшли до школи. Вони думали: ось бабуся Марія вийшла з хати. Побачила стежку. Радіє...
Запитання до класу:
-Яку добру справу вчинили діти, а як би ви вчинили?
Гра "Якщо ти добра людина, то повинен ..."
Умова гри. Якщо людина повинна робити те, що я називаю, то ви плескаєте в долоні, а якщо ні, то тупотіть ніжками.
. Допомагати мамі мити посуд.
. Робити комусь зле, якщо цього ніхто не бачить.
. Не вмиватися.
. Берегти рідну природу та охороняти її.
. Шанувати працю інших людей.
. Галасувати, коли хтось відпочиває.
. Бути вихованою, стриманою.
. Обманювати, хвалитися.
. Насміхатись з чужого горя.
. Добре вчитися, багато читати.
. Не слухати батьків.
. Допомагати друзям у біді.
. Ділитися тим що в тебе є.
. Ображати інших.
. Захищати слабкого.
. Спати на уроках.
. Красти.
. Любити своїх батьків.
Бачу, що ви знаєте, що має робити добра людина.
Підсумок виховної години.
— У кожної людини є її Ангел-охоронець, який охороняє нас від біди. Якщо людина робить добрі справи Ангел радіє, а злі — плаче, тужить, втрачає свої сили.
Я бажаю вам, щоб ви робили тільки добро, щоб ваш Ангел-охоронець радів і завжди приходив на допомогу у тяжкі дні
Робіть добро і пам'ятайте, що ми люди.Будьте і ви, дітки, як маленькі сонечка. Творіть добро і вам відповідатимуть любов'ю і щедрістю. Та й будуть на нашій планеті Земля мир і злагода .
*
■ -
■