Розвиваюче заняття у групі продовженого дня 1-х класів
Дослідницький проект «Мандруємо історичними стежками рідного міста» .
Мета: розвивати інтерес до історичного минулого рідного міста, формувати зацікавленість до його майбутнього; виховувати любов до Батьківщини та рідного міста, бажання берегти та примножувати його красу; уточнити знання про місто, його вулиці, головні об'єкти та їх розташування. Вчити вести діалог з дорослим, висловлювати свою думку, враження, припущення. Підтримувати бажання вирости гідними бахмутчанами. Формувати творчі та соціокультурну компетентності .
Розвиваюче заняття у групі продовженого дня 1-х класів
Дослідницький проект «Мандруємо історичними стежками рідного міста» .
Мета: розвивати інтерес до історичного минулого рідного міста, формувати зацікавленість до його майбутнього; виховувати любов до Батьківщини та рідного міста, бажання берегти та примножувати його красу; уточнити знання про місто, його вулиці, головні об’єкти та їх розташування. Вчити вести діалог з дорослим, висловлювати свою думку, враження, припущення. Підтримувати бажання вирости гідними бахмутчанами. Формувати творчі та соціокультурну компетентності .
Завдання:
Обладнання: кампютер, малюнки вулиць, малюнок прапору та гербу Бахмуту , карта України , Державні символи України, прапорець з назвою «Бахмут», презентація .
Хід заняття
Добрий день усім присутнім.
Діти, сьогодні до нас на заняття завітали гості давайте з ними привітаємось.
( Діти показують)
Доброго дня, сонечко ясне,
Доброго дня, земле прекрасна,
Доброго дня, дерева квітучі,
Доброго дня, квіти пахучі.
Доброго дня, птахи галасливі,
Доброго дня, діти й дорослі щасливі!
Учениця.
- Облітав журавель сто доріг, сто земель.
Облітав, обходив, крила, ноги натрудив.
Ми спитали журавля:
«Де найкращая земля?»
Журавель відповідає:
«Краще рідної немає!»
Учитель.
- Діти, а яка земля найкраща для нас ?Яку землю ми називаємо рідною?
- Як називається наша країна? (Україна)
- А хто ми з Вами ? (українці)
- А зараз я пропоную пограти у « Пропущені слова». Я прочитаю вірш з пропущеними словами, а ви спробуйте їх відгадати і хором назвати.
На землі великій є одна країна:
Гарна й неповторна, мила …(Україна).
І живуть тут люди добрі, працьовиті,
І скажу, до речі, ще й …(талановиті).
Землю засівають і пісні співають,
На бандурі грають і вірші … (складають).
Щоб жила й раділа кожна родина,
Щоб була щаслива наша …(Батьківщина)!
Учитель
Батьківщина- це місце, де людина народилась і живе, де народились і живуть її батьки. Вона така ж рідна для людини, як її мамо й тато, тому й називається Батьківщина.
- А чи знаєте ви , як називається головне місто України?
(учні дають повні відповіді: Головне місто України називається – Київ.)
Це наша «Мала Батьківщина».
Сьогодні ми поговоримо про наше рідне місто. Пройдимо по ньому історичними стежками та трошки зазирнемо у майбутнє. Багато з нас народилося в цьому місті , деякі приїхали сюди нещодавно . Але для всіх воно постало рідним.
Місто Бахмут має давню історію. Йому виповнилося 446 років . За цей час місто бачило багато цікавого .
Презентація .
1. Дуже давно навкруги був степ. І ось на річці Бахмут побудували «Сторожу», для захисту від ворогів .
2. Пізніше поблизу сторожі козаки знайшли солоні озера та заснували місто .
3. Потім за приказом Петра 1 побудувати солеварний завод.
4. Створено Бахмутський кінний козацький полк.
5. У Бахмуті щорічно проводилося 3 ярмарки. Ярмарки були приурочені до церковних свят. Основний ярмарком був Петропавлівський .
6. У Бахмуті була побудована Покровська церква на кошти прихожан і, на кошти священика Иоанна Лук'янова. На цьому місті зараз стоїть храм - Иоанна Злотоуста .
7. У Бахмуті відкриваються перші школи, гімназії, училища.
8 У радянські часи місту дали назву Артемівськ на честь Ф. Сергєєва
9. У роки Другої Світової війни мешканці міста захищали його від окупантів .
10. 2016 році назва міста Артемівськ знову змінилася на Бахмут.
Діти розповідають гімн міста.
1 учень
Славне місто Бахмут має зоряну долю,
I бунтарство його від Булавіна йшло,
Кидав виклики злу в лабіринтах сваволі
I вступав у двобій за своє торжество.
2 учень
Праслов`янський онук вміє праведно жити,
Дух козацький і волю тримає в віках.
Мудрість роду жива - вміє серцем горіти,
Золоті ключі долі - в надійних руках.
3 учень
Розквітає Бахмут у щасливій родині,
Долю пише свою золоченим пером.
Віддає перевагу він праці й людині
I майбутнє його оповите добром.
Учитель.
Цей гімн місту Бахмуту написала Решетова Світлана Андріївна.
Гімн - це державний символ країни.
Про них Вам розкажуть наші юні дослідники .
( діти розповідають про Прапор та Герб Бахмута )
Учитель.
- У кожному місті є свої визначні пам’ятки , пам’ятні місця – це собори , обеліски, музеї. Місто Бахмут не виняток. В нашому місті багато історичних пам’ятників та чарівних куточків.
Зараз я покажу вам фотографії вулиць, скверів, пам’ятників нашого міста, а ви згадаєте як вони називаються .
Презентація. «Фото Вікторина»
Учитель.
( Фізхвилинка « Український танець»)
(Діти представляють малюнки своїх вулиць , розповідають.)
Учитель.
Молодці! Своє місто ви знаєте добре. А ви знаєте як називаються люди які живуть у місті Бахмуті ?( Бахмутчани)
Гра «Капелюх часу»