Дослідницький проект «Мандруємо історичними стежками рідного міста» .

Про матеріал

Розвиваюче заняття у групі продовженого дня 1-х класів

Дослідницький проект «Мандруємо історичними стежками рідного міста» .

Мета: розвивати інтерес до історичного минулого рідного міста, формувати зацікавленість до його майбутнього; виховувати любов до Батьківщини та рідного міста, бажання берегти та примножувати його красу; уточнити знання про місто, його вулиці, головні об'єкти та їх розташування. Вчити вести діалог з дорослим, висловлювати свою думку, враження, припущення. Підтримувати бажання вирости гідними бахмутчанами. Формувати творчі та соціокультурну компетентності .

Перегляд файлу

 

            Розвиваюче заняття у групі продовженого дня 1-х класів

Дослідницький проект «Мандруємо історичними  стежками рідного міста» .

     Мета: розвивати інтерес до історичного минулого рідного міста, формувати зацікавленість до  його майбутнього; виховувати любов до Батьківщини та рідного міста, бажання берегти та примножувати його красу; уточнити знання про місто, його вулиці, головні об’єкти та їх розташування. Вчити  вести діалог з дорослим, висловлювати свою думку, враження, припущення.  Підтримувати бажання вирости гідними бахмутчанами. Формувати  творчі та соціокультурну компетентності .

Завдання:

  • залучати дітей до комплексного вивчення і збереження природної та культурної спадщини  своєї малої Батьківщини;
  • прищеплювати почуття любові і поваги до свого міста;
  • виховувати почуття гідності за своє місто .

Обладнання:  кампютер, малюнки вулиць, малюнок прапору та гербу Бахмуту , карта України , Державні символи України, прапорець з назвою «Бахмут», презентація .

                                                     Хід заняття

    Добрий день  усім присутнім.

    Діти,  сьогодні до нас на заняття  завітали гості давайте з ними привітаємось.

        ( Діти показують)

    Доброго дня, сонечко ясне,

    Доброго дня, земле прекрасна,

    Доброго дня, дерева квітучі,

    Доброго дня, квіти пахучі.

    Доброго дня, птахи галасливі,

    Доброго дня, діти й дорослі щасливі!

Учениця.

-  Облітав журавель сто доріг, сто земель.

Облітав, обходив, крила, ноги натрудив.

Ми спитали журавля:

«Де найкращая земля?»

Журавель відповідає:

«Краще рідної немає!»

Учитель.

- Діти, а яка земля найкраща для нас ?Яку землю ми називаємо рідною?

- Як називається наша країна? (Україна)

- А хто ми з Вами ? (українці)

- А зараз я пропоную пограти  у « Пропущені слова». Я прочитаю вірш з пропущеними словами, а ви спробуйте їх відгадати і хором назвати.

На землі великій є одна країна:

Гарна й неповторна, мила …(Україна).

І живуть тут люди добрі, працьовиті,

І скажу, до речі, ще й …(талановиті).

Землю засівають і пісні співають,

На бандурі грають і вірші … (складають).

Щоб жила й раділа кожна родина,

Щоб була щаслива наша …(Батьківщина)!

Учитель

     Батьківщина- це місце, де людина народилась і живе, де народились і живуть її батьки. Вона така ж рідна для людини, як її мамо й тато, тому й називається Батьківщина.

- А чи знаєте  ви , як називається головне місто України?

(учні дають повні відповіді: Головне місто України називається – Київ.)

  •  А у якому місті ми живимо ?  Ми живемо у місті Бахмуті .

Це наша «Мала Батьківщина».

     Сьогодні ми поговоримо про наше  рідне місто. Пройдимо по ньому історичними стежками та трошки зазирнемо у майбутнє. Багато з нас народилося в цьому місті , деякі приїхали сюди нещодавно . Але для всіх воно постало рідним.

     Місто Бахмут має давню    історію. Йому виповнилося  446 років  . За цей час місто бачило багато цікавого .

  • Ми з вами подорожували до краєзнавчого музею . Де почули історію нашого міста . А зараз давайте пригадаємо  де які події.

Презентація .

    1. Дуже давно навкруги був степ. І ось на  річці Бахмут     побудували  «Сторожу»,  для захисту від ворогів .

    2.  Пізніше  поблизу сторожі  козаки знайшли солоні озера  та заснували місто  .

    3. Потім  за приказом Петра 1 побудувати солеварний завод.

    4. Створено Бахмутський кінний козацький полк. 

    5.  У Бахмуті щорічно проводилося 3 ярмарки. Ярмарки були приурочені до церковних свят. Основний ярмарком був Петропавлівський .

     6. У Бахмуті була побудована Покровська церква на кошти прихожан і, на кошти священика Иоанна Лук'янова. На цьому місті зараз стоїть  храм - Иоанна Злотоуста .

     7. У  Бахмуті відкриваються перші школи,  гімназії, училища.

    8    У радянські часи місту дали  назву Артемівськ на честь Ф. Сергєєва

    9. У роки Другої Світової  війни  мешканці  міста захищали його від окупантів .

    10.  2016 році назва міста Артемівськ  знову змінилася на Бахмут.

     Діти розповідають гімн міста.

1 учень

Славне місто Бахмут має зоряну долю,

I бунтарство його від Булавіна йшло,

Кидав виклики злу в лабіринтах сваволі

I вступав у двобій за своє торжество.

 

2 учень

Праслов`янський онук вміє праведно жити,

Дух козацький і волю тримає в віках.

Мудрість роду жива - вміє серцем горіти,

Золоті ключі долі - в надійних руках.

 

3 учень

Розквітає Бахмут у щасливій родині,

Долю пише свою золоченим пером.

Віддає перевагу він праці й людині

I майбутнє його оповите добром.

     Учитель.

       Цей гімн місту Бахмуту написала  Решетова Світлана Андріївна.

Гімн - це державний символ країни.

  • А ще які  державні символи  ви знаєте ? (Учитель показує на дошці символи України)
  • Молодці у нашого міста також є герб та прапор . 

Про них Вам розкажуть наші юні дослідники .

     ( діти розповідають про Прапор та  Герб Бахмута )

Учитель.

   -  У кожному місті є свої визначні пам’ятки , пам’ятні місця – це собори , обеліски, музеї. Місто Бахмут не виняток. В  нашому місті багато  історичних пам’ятників та  чарівних куточків.

     Зараз я покажу вам фотографії вулиць, скверів, пам’ятників нашого міста, а ви згадаєте як вони називаються  .
     Презентація. «Фото Вікторина»

Учитель.

  • Діти , а зараз давайте підведемось із-за парт та порухаємось всі разом .

( Фізхвилинка « Український танець»)

  • А чи знаєте ви назви своїх вулиць ?
  • А ось юні історики разом з батьками провели дослідження та дізнались відкіля пішла назва їх вулиць та їх історія .

(Діти представляють малюнки своїх вулиць , розповідають.)

Учитель.

Молодці! Своє місто ви знаєте добре. А ви знаєте як називаються люди які живуть у місті Бахмуті ?( Бахмутчани)

  • Скажіть , а що для Вас  означає бути справжнім  бахмутчанином?
  • Наше місто дуже красиве, чисте, привітне  тому, що в ньому живуть талановиті і добрі люди.
  • Діти ви майбутнє нашого міста , нашої країни ,  від вас залежить подальше його життя .
  • Давайте представимо , що пройшло багато часу і ви стали дорослими. Ким би ви стали і що доброго зробили для міста.

Гра «Капелюх часу»

  • Молодці! Ваші висловлювання можуть тільки підтвердити , що ви дійсно гідні мешканці нашого міста.
  • Давайте побажаємо Бахмуту щастя і розквітання , багато талановитих людей, які будуть робити його краще. 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
931
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку