Зміст проекту відповідає віку, використано оптимальний зміст раціональної та емоціональної інформації.
Діти зацікавлено працювали в групах, сумлінно виконували конкретні доручення. Інформація мала достовірний та науковий характер.
Учні набули знання про зимуючих птахів півдня України. Діти розвили практичні навички турботливого ставлення до навколишньої природи – виготовили годівнички та підгодовували птахів. Усі діти були залучені до активного пізнавального процесу.
Результати проекту:(творчі роботи дітей, годівнички, зліплені пташки, малюнки), зацікавленість дітей та активна участь багатьох батьків під час підготовки і проведення проекту довели доцільність проведення цього заходу.
Птахи – наші друзіНіколи не зробимо шкоди. Ми пташці у ріднім краю. Ми друзі і вірні, і щирі,Бо ми бережем повсяк час. Пташок, що літають у вирій,І тих, що зимують у нас.проект. Підготували учні 3 – В класу. Класний керівник: Стольник Л. А. КЗ “Василівська гімназія “Сузір’я” – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів”
̶ вчити дітей милуватися зимовим пейзажем;̶ формувати пізнавальний досвід дітей про життя птахів взимку, про заходи щодо охорони природи;̶ залучити дітей до підгодівлі птахів;̶ розвивати пізнавальні інтереси до навколишнього середовища;̶ виховувати бережливе ставлення до птахів, бажання допомогти їм. Мета дослідження̶ виховувати бажання пізнавати, оберігати, уміння налаштовуватись на успіх колективного досягнення результатів. Об’єкт дослідження: зимуючі птахи.
Допроектна діяльність1. Формування проектних груп.2. Вибір проектними групами завдання.3. Визначення проблемного завдання:а) зібрати та систематизувати інформацію про зимуючих птахів, які живуть у нашій місцевості; б) конкурс малюнків «Ці загадкові пташечки»;в) підбір загадок, віршів, прикмет про птахів.4. Вибір методів дослідження:а) робота з книгою;б) робота в Інтернеті;в) екскурсія;5. Розробка плану дослідження:а) збір даних з використанням наукової літератури, Інтернету;б) аналіз та обробка отриманих даних;в) екскурсія в місцевий парк;г) складання віршів та оповідання на задану тему;д) малювання малюнків про птахів;е) підбір загадок, віршів, прикмет про птахів.
Придивись навколо. Поруч вирує життя. Допоможи вижити пташині. Пам'ятай, що кожна людина прийшла на світ, щоб робити добро. То ж давай разом творити його. Просять птахи допомогиІ у тебе, і у мене. Знають ми з тобою друзі,Добрі, виховані ми. Годівнички вже майструєм. Птахів взимку підгодуєм. Шановний юний дослідник!
Пташка в загадці заховалась. Маленький, сіренький. На соняшник сів, надзьобався. Добре й далі полетів (горобчик)Всі в блакитнім кожушку,В рожевій сорочці,В нас зимують у садку,Гуляють як гості (снігурі)Вірно людям я служу, Їм дерева сторожу. Дзьоб міцний і гострий маю. Шкідників ним здобуваю. (дятел)
Пташка невеличка,В неї білі щічки,Сірі лапки, чорна шапка,Фартушок жовтенький. Любить їсти з годівнички,Називається (синичка)В хвойнім лісі я живу,Там пісні співаю,Шишки дуже я люблю,З них зернятка маю. В лісі я ще санітар,А зовуть мене (шишкар)Сів крилатий гість на вітер,Назва гостя з шести літер. На хвості у нього вісті – Як усидиш тут на місці?Що за гість? Ото морока. Подивіться, то ж (сорока)Пташка в загадці заховалась
Відгадай кросворд{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA} 1. ВОРОНА 2. СОРОКА 3. СИНИЦІ 4. ГОЛУБ 5. ГОРОБЦІ1. Дзьоб міцний і гарні крила, Чорний хвіст, жилетка сіра, Чи присяде, чи летить, - «Кар, кар, кар!» – усе кричить 4. По асфальту чимчикує, Із людьми про щось воркує… Сизокрилий, добрий птах, Знається він на листах!2. Тут і там вона літає, І на хвіст плітки збирає. Що довідається, - все Вмить що лісу рознесе 3. Цікаві пташини У нас проживають. Животики жовті Ці пташечки мають. За море у теплі краї не літають, А з нами зимують, На гілці співають. 5. Ми ловимо комах, жучків, Їмо маленьких черв’яків. В теплі краї не відлітаємо. Під стріхою ми хати маємо{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA} 1. О 2. С 3. І 4. Л 5.І
Прикметам вір, але перевір. Снігурі перед вікном цвірінькають – на відлигу. Горобці ховаються в укриття – на мороз або заметіль. Ворона ховає дзьоб під крило – на холод. Сорока ховається під стріхою – на заметіль. Зимою ворони літають і кружляють зграями – буде мороз. Синиця до хати – зима у двір. Галки збираються у великі зграї і сильно кричать – на мороз і ясну погоду. Горобці перелітають зграйками з місця на місце – перед сильним вітром.
Скоромовки про птахів. Летів горобчик, сів не стовпчик. Пробіг хлопчик, утік горобчик. Хитку сороку спіймати морока А на сорок сорок – сорок морок. Летіла сова, торохтіла слова: - Чи сон це, чи слон це, а може і сонце!?- Пташка маленька!Де твоя ненька?- На маківці сиділа,Дрібен мачок дзюбала.- Дзюб, дзюб, дзюбанець!Ходи, пташко, у танець!
Цікавинки про птахів. Колись на Землі зовсім не було птахів. Один із давніх ящурів і став пращуром птаха;синиця з'їдає за добу стільки комах, скільки сама важить;одна сова з'їдає 1000 штук полівок сірих і мишей, зберігаючи 1 тонну зерна;найдбайливіші батьки серед птахів України – синиці;найкращий бігун – фазан;найдовший язик у дятла – 14 сантиметрів;найрухливіша голова у сови;2550 пір'їн на тілі в горобця;у птахів різне пір'я. Кожен вид виконує свою функцію. Одні – для зігрівання, інші для літання, треті – декоративні для прикрашання і допомагають знайти собі пару. тіло птаха вкрите пір’ям. Птах має крила, що дозволяють літати. на голові є міцний дзьоб;у птахів є двоє ніг:сова здібна повертати голову більше чим на 180 градусів;сова може бачити прямо назад, зі сторони спини.
Дослідницький етап1. Підготовка виставки наукової та дитячої літератури про пташок.2. Підготовка ілюстрацій зимуючих птахів.3. Проведення години спілкування: «Допоможи пташці взимку – вона віддячить тобі влітку»4. Створення пам’ятки «Моя рука нікому не принесе кривди!» на основі творів В. О. Сухомлинського про птахів із збірника «Чиста криниця» 5. Ліплення з пластиліну пташок.6. Складання народного «пташиного» календаря.7. Виготовлення годівничок та розвішування їх у міському парку.8. Заготовлення нагород для пошукових груп.
Пташиний календар{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}СЕЗОНПЕРІОД РОКУОСНОВНА ДІЯЛЬНІСТЬЗима. Листопад - березень. Живлення. Виживання. Розмноження. Лютий - липень. Парування. Побудова гнізд. Відкладення яєць. Вирощування молодіПісля розмноження. Липень - листопад. Линька. Підготовка до зими Відліт та місцеві міграції
Де ночують птахи взимку Ворони і галки ночують великими зграями у парках, садах, на деревах. Дятли, повзики, синиці ховаються від холоду в дуплах. Горобці і великі синички – під дахами, на горищах, біля опалювальних труб. Зимуючі птахи у шпаківнях не зимують, бо шпаківні промерзають і продуваються вітром.
Пам’ятка «Моя рука ніколи і нікому ні кривди, ні біди не принесе…»Пам’ятай: природа – окраса твого краю. Лише говорити про охорону природи замало – потрібно діяти! Бережи і люби природу!Твори добро і захищай його!Не завдавай шкоди та не дозволяй іншим шкодити природі!Сам допомагай природі та вмов друзів їй допомогти!Не галасуй у лісах, парках, бо шум відлякує птахів!Не руйнуй пташині гнізда!Допомагай «братам нашим меншим»: підгодовуй у скрутний для них зимовий період!Оберігай рослин і тварин, занесених у Червону книгу!
Результати проекту Результати проекту:(творчі роботи дітей, годівнички, зліплені пташки, малюнки), зацікавленість дітей та активна участь багатьох батьків під час підготовки і проведення проекту довели доцільність проведення цього заходу. Зміст проекту відповідав їхньому віку, було використано оптимальний зміст раціональної та емоціональної інформації. Діти зрозуміли мету проекту, тому зацікавлено працювали в групах, сумлінно виконували конкретні доручення. Інформація мала достовірний та науковий характер. Протягом проекту з 12 грудня по 31 січня діти були особливо уважними, дисциплінованими, зацікавленими. Учні набули знання про зимуючих птахів півдня України. Діти розвили практичні навички турботливого ставлення до навколишньої природи – виготовили годівнички та підгодовували птахів. Усі діти були залучені до активного пізнавального процесу.