Дослідницько-практичний проект «Птахи - наші друзі»

Про матеріал

Зміст проекту відповідає віку, використано оптимальний зміст раціональної та емоціональної інформації.

Діти зацікавлено працювали в групах, сумлінно виконували конкретні доручення. Інформація мала достовірний та науковий характер.

Учні набули знання про зимуючих птахів півдня України. Діти розвили практичні навички турботливого ставлення до навколишньої природи – виготовили годівнички та підгодовували птахів. Усі діти були залучені до активного пізнавального процесу.

Результати проекту:(творчі роботи дітей, годівнички, зліплені пташки, малюнки), зацікавленість дітей та активна участь багатьох батьків під час підготовки і проведення проекту довели доцільність проведення цього заходу.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Птахи – наші друзіНіколи не зробимо шкоди. Ми пташці у ріднім краю. Ми друзі і вірні, і щирі,Бо ми бережем повсяк час. Пташок, що літають у вирій,І тих, що зимують у нас.проект. Підготували учні 3 – В класу. Класний керівник: Стольник Л. А. КЗ “Василівська гімназія “Сузір’я” – загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів”

Номер слайду 2

̶ вчити дітей милуватися зимовим пейзажем;̶ формувати пізнавальний досвід дітей про життя птахів взимку, про заходи щодо охорони природи;̶ залучити дітей до підгодівлі птахів;̶ розвивати пізнавальні інтереси до навколишнього середовища;̶ виховувати бережливе ставлення до птахів, бажання допомогти їм. Мета дослідження̶ виховувати бажання пізнавати, оберігати, уміння налаштовуватись на успіх колективного досягнення результатів. Об’єкт дослідження: зимуючі птахи.

Номер слайду 3

Дослідницько – практичний проект

Номер слайду 4

SOS! SOS! Врятуйте!На допомогу! В рамках акції «Обличчям до тварин: не зашкодь, подбай, допоможи!» учні й класний керівник розробили й провели дослідницько – практичний проект «Птахи – наші друзі»

Номер слайду 5

Допроектна діяльність1. Формування проектних груп.2. Вибір проектними групами завдання.3. Визначення проблемного завдання:а) зібрати та систематизувати інформацію про зимуючих птахів, які живуть у нашій місцевості; б) конкурс малюнків «Ці загадкові пташечки»;в) підбір загадок, віршів, прикмет про птахів.4. Вибір методів дослідження:а) робота з книгою;б) робота в Інтернеті;в) екскурсія;5. Розробка плану дослідження:а) збір даних з використанням наукової літератури, Інтернету;б) аналіз та обробка отриманих даних;в) екскурсія в місцевий парк;г) складання віршів та оповідання на задану тему;д) малювання малюнків про птахів;е) підбір загадок, віршів, прикмет про птахів.

Номер слайду 6

Придивись навколо. Поруч вирує життя. Допоможи вижити пташині. Пам'ятай, що кожна людина прийшла на світ, щоб робити добро. То ж давай разом творити його. Просять птахи допомогиІ у тебе, і у мене. Знають ми з тобою друзі,Добрі, виховані ми. Годівнички вже майструєм. Птахів взимку підгодуєм. Шановний юний дослідник!

Номер слайду 7

Конкурс малюнків «Ці загадкові пташечки»В класі провели конкурс малюнків «Ці загадкові пташечки» За результатами конкурсу переможцями стали Нонка Данил, Залата Марія, Селіна Валерія, Кензін Даніїл

Номер слайду 8

Пташка в загадці заховалась. Маленький, сіренький. На соняшник сів, надзьобався. Добре й далі полетів (горобчик)Всі в блакитнім кожушку,В рожевій сорочці,В нас зимують у садку,Гуляють як гості (снігурі)Вірно людям я служу, Їм дерева сторожу. Дзьоб міцний і гострий маю. Шкідників ним здобуваю. (дятел)

Номер слайду 9

Пташка невеличка,В неї білі щічки,Сірі лапки, чорна шапка,Фартушок жовтенький. Любить їсти з годівнички,Називається (синичка)В хвойнім лісі я живу,Там пісні співаю,Шишки дуже я люблю,З них зернятка маю. В лісі я ще санітар,А зовуть мене (шишкар)Сів крилатий гість на вітер,Назва гостя з шести літер. На хвості у нього вісті – Як усидиш тут на місці?Що за гість? Ото морока. Подивіться, то ж (сорока)Пташка в загадці заховалась

Номер слайду 10

Відгадай кросворд{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA} 1. ВОРОНА 2. СОРОКА 3. СИНИЦІ 4. ГОЛУБ 5. ГОРОБЦІ1. Дзьоб міцний і гарні крила, Чорний хвіст, жилетка сіра, Чи присяде, чи летить, - «Кар, кар, кар!» – усе кричить 4. По асфальту чимчикує, Із людьми про щось воркує… Сизокрилий, добрий птах, Знається він на листах!2. Тут і там вона літає, І на хвіст плітки збирає. Що довідається, - все Вмить що лісу рознесе 3. Цікаві пташини У нас проживають. Животики жовті Ці пташечки мають. За море у теплі краї не літають, А з нами зимують, На гілці співають. 5. Ми ловимо комах, жучків, Їмо маленьких черв’яків. В теплі краї не відлітаємо. Під стріхою ми хати маємо{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA} 1. О 2. С 3. І 4. Л 5.І

Номер слайду 11

Прикметам вір, але перевір. Снігурі перед вікном цвірінькають – на відлигу. Горобці ховаються в укриття – на мороз або заметіль. Ворона ховає дзьоб під крило – на холод. Сорока ховається під стріхою – на заметіль. Зимою ворони літають і кружляють зграями – буде мороз. Синиця до хати – зима у двір. Галки збираються у великі зграї і сильно кричать – на мороз і ясну погоду. Горобці перелітають зграйками з місця на місце – перед сильним вітром.

Номер слайду 12

Скоромовки про птахів. Летів горобчик, сів не стовпчик. Пробіг хлопчик, утік горобчик. Хитку сороку спіймати морока А на сорок сорок – сорок морок. Летіла сова, торохтіла слова: - Чи сон це, чи слон це, а може і сонце!?- Пташка маленька!Де твоя ненька?- На маківці сиділа,Дрібен мачок дзюбала.- Дзюб, дзюб, дзюбанець!Ходи, пташко, у танець!

Номер слайду 13

Цікавинки про птахів. Колись на Землі зовсім не було птахів. Один із давніх ящурів і став пращуром птаха;синиця з'їдає за добу стільки комах, скільки сама важить;одна сова з'їдає 1000 штук полівок сірих і мишей, зберігаючи 1 тонну зерна;найдбайливіші батьки серед птахів України – синиці;найкращий бігун – фазан;найдовший язик у дятла – 14 сантиметрів;найрухливіша голова у сови;2550 пір'їн на тілі в горобця;у птахів різне пір'я. Кожен вид виконує свою функцію. Одні – для зігрівання, інші для літання, треті – декоративні для прикрашання і допомагають знайти собі пару. тіло птаха вкрите пір’ям. Птах має крила, що дозволяють літати. на голові є міцний дзьоб;у птахів є двоє ніг:сова здібна повертати голову більше чим на 180 градусів;сова може бачити прямо назад, зі сторони спини.

Номер слайду 14

Дослідницький етап1. Підготовка виставки наукової та дитячої літератури про пташок.2. Підготовка ілюстрацій зимуючих птахів.3. Проведення години спілкування: «Допоможи пташці взимку – вона віддячить тобі влітку»4. Створення пам’ятки «Моя рука нікому не принесе кривди!» на основі творів В. О. Сухомлинського про птахів із збірника «Чиста криниця» 5. Ліплення з пластиліну пташок.6. Складання народного «пташиного» календаря.7. Виготовлення годівничок та розвішування їх у міському парку.8. Заготовлення нагород для пошукових груп.

Номер слайду 15

Виставки наукової та дитячої літератури про пташок

Номер слайду 16

Подбай про птахів, їм так потрібна твоя допомога. Подбайте, діти, про нас!На сніданочок для пташки. Киньте зерен, киньте кашки. Ми ж все літо працювали,Світ навколо звеселяли!Все на Землі потрібно берегти:І птаха, й звіра, і кожну тваринку. Бо, врешті, ви – лише її частинки

Номер слайду 17

Дитячі вироби з пластиліну. На уроці трудового навчання діти виліпили з пластиліну пташок. Пташки – Божі творіння природи, милуймося їх красою!

Номер слайду 18

Пташиний календар{3 C2 FFA5 D-87 B4-456 A-9821-1 D502468 CF0 F}СЕЗОНПЕРІОД РОКУОСНОВНА ДІЯЛЬНІСТЬЗима. Листопад - березень. Живлення. Виживання. Розмноження. Лютий - липень. Парування. Побудова гнізд. Відкладення яєць. Вирощування молодіПісля розмноження. Липень - листопад. Линька. Підготовка до зими Відліт та місцеві міграції

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Де ночують птахи взимку Ворони і галки ночують великими зграями у парках, садах, на деревах. Дятли, повзики, синиці ховаються від холоду в дуплах. Горобці і великі синички – під дахами, на горищах, біля опалювальних труб. Зимуючі птахи у шпаківнях не зимують, бо шпаківні промерзають і продуваються вітром.

Номер слайду 21

Виготовлення годівничок та розвішування їх у міському парку

Номер слайду 22

Пам’ятка «Моя рука ніколи і нікому ні кривди, ні біди не принесе…»Пам’ятай: природа – окраса твого краю. Лише говорити про охорону природи замало – потрібно діяти! Бережи і люби природу!Твори добро і захищай його!Не завдавай шкоди та не дозволяй іншим шкодити природі!Сам допомагай природі та вмов друзів їй допомогти!Не галасуй у лісах, парках, бо шум відлякує птахів!Не руйнуй пташині гнізда!Допомагай «братам нашим меншим»: підгодовуй у скрутний для них зимовий період!Оберігай рослин і тварин, занесених у Червону книгу!

Номер слайду 23

Результати проекту Результати проекту:(творчі роботи дітей, годівнички, зліплені пташки, малюнки), зацікавленість дітей та активна участь багатьох батьків під час підготовки і проведення проекту довели доцільність проведення цього заходу. Зміст проекту відповідав їхньому віку, було використано оптимальний зміст раціональної та емоціональної інформації. Діти зрозуміли мету проекту, тому зацікавлено працювали в групах, сумлінно виконували конкретні доручення. Інформація мала достовірний та науковий характер. Протягом проекту з 12 грудня по 31 січня діти були особливо уважними, дисциплінованими, зацікавленими. Учні набули знання про зимуючих птахів півдня України. Діти розвили практичні навички турботливого ставлення до навколишньої природи – виготовили годівнички та підгодовували птахів. Усі діти були залучені до активного пізнавального процесу.

Номер слайду 24

«Добро творіть, ви діти, всюди!Ближньому допомагайте, В біді нікого не лишайте,Природу охороняйте,Тварин не ображайте. Посадіть деревину,Нагодуйте пташину. Радійте життюІ тільки добро творіть на своєму шляху»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сєрокурова Любов Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Петрова Юлия
    Молодець: все гарно, чітко,обов'язково проведу зі своїм класом.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
10942
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку