Моя країна. Державні символи

Про матеріал
Тема дня. Моя країна. Державні символи Мета: : поглибити знання учнів  про Україну як незалежну державу, викликати бажання пізнавати особливості її соціальних умов, вчити пізнавати цікаве про Україну; розвивати здоров’я зберігаючу соціальну компетентність, увагу, спостережливість, пам’ять,  мислення. виховувати патріотизм, прагнення  пізнавати  історію держави; розширити знання учнів про національну символіку: її походження та сучасний етап існування; ознайомити учнів з Конституцією України, зокрема з ст. 10, ст. 20, ст. 67; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати патріотизм, розуміння своєї причетності до долі України.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________               Я досліджую світ 1  клас

 

Тема тижня.

Тема дня. Моя країна. Державні символи

Мета: : поглибити знання учнів  про Україну як незалежну державу, викликати

бажання пізнавати особливості її соціальних умов, вчити пізнавати цікаве про Україну; розвивати здоров’я зберігаючу соціальну компетентність, увагу, спостережливість, пам’ять,  мислення. виховувати патріотизм, прагнення  пізнавати  історію держави; розширити знання учнів про національну символіку: її походження та сучасний етап існування; ознайомити учнів з Конституцією України, зокрема з ст. 10, ст. 20, ст. 67; сприяти формуванню національної свідомості учнів; виховувати патріотизм, розуміння своєї причетності до долі України.

Формувати групу компетентностей:

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного

використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення

навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;

-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось )

Розповідає, що має бути зображено на ілюстраціях до прослуханого оповідання, казки, вірша (хто?, що?, де?, коли?)

Використовує різні форми привітання, прощання

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо)

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Визначає, які органи чуття знадобляться для обраного дослідження

Провадить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими джерел (книги, фільми тощо)

Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами

Розпізнає об’єкти довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо)

Описує зображення предметів за допомогою відповідних органів чуття

Пропонує нові способи використання рукотворних (штучних) об’єктів

Розповідає про власні емоції, які виникають під час спостереження та експериментування

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Встали, діточки, рівненько,

Посміхнулися усі.

Хто готовий до роботи?

Хто бадьорий?

Молодці!

 

ІІ. Етап цілепокладання

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься... (Україна).

— Україна — наша найдорожча і найрідніша земля, наша Батьківщина.

Україна — це отча земля, рідний край, де ви народилися. Широкі чарівні простори, прекрасні села й міста.

Україна — не тільки країна, це і держава. Вона має свою Конституцію, тобто правила, за якими живуть її люди — українці.

Любі діти, ми — нащадки славетного українського минулого, творці нової історії своєї держави. Тому зрозуміло, чому останнім часом ми все частіше звертаємося до витоків нашої української духовності, прагнемо стати учасниками відродження національної культури та історії. Герб, Прапор і Гімн — це три основні національні символи України, що мають давню й цікаву історію.

Існує легенда, що давно-давно жила колись жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Попідростали і вирішили піти у світ прославляти свою матір.

Вирушив у дорогу найстарший син. Мати на згадку подарувала йому золоту корону з трьома промінцями. Пішов син між люди. І за трипроменеву корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя, дали першому синові ім’я Тризуб.

Настала черга середнього сина. Картинки по запросу хлопчик з сопілкоюЙому мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними справами прославляв він свою матір. Одержав середній син ім’я Прапор.

А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків голос. І одержав син за свій джерельний голос, величний спів ім’я Гімн.

І з того часу йдуть поруч три брати — Тризуб, Прапор, Гімн та прославляють рідну неньку.

Оголошення теми уроку

— На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь про державні символи України, про Конституцію України та обов’язки громадян.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

Отже, хай кожен з вас скаже щось гарне про нашу Україну. Ось я почну Україна – незалежна. Тепер ви по черзі. (Учні отримують сонечка виходять до дошки прикріплюють біля України кажуть гарне слово за це отримують перепустку)

Описание: Картинки по запросу сонце малюнокОписание: Картинки по запросу сонце малюнокОписание: Картинки по запросу сонце малюнокОписание: Картинки по запросу сонце малюнокОписание: Картинки по запросу сонце малюнокОписание: Картинки по запросу сонце малюнокОписание: Картинки по запросу україна картаОписание: Картинки по запросу сонце малюнокОписание: Картинки по запросу сонце малюнокАсоціативний кущ «Україна»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: Картинки по запросу сонце малюнок

 

 

 

Молодці скільки всього гарного ви сказали про нашу Батьківщину. Погляньте як над нашою Україною сонячно. Нехай сонячна погода буде не лише у природі, але і у ваших домівках.

Розповідь вчителя про Україну у супроводі мультимедійної презентації.

Як називається наше місто?

- У якій області ми живемо?

- Який заповідник є на території нашої області?

-         Наша край - це гарний, мальовничий куточок, який ми повинні любити й оберігати.

Мотивація  навчальної  діяльності

-Діти, сьогодні у нас буде незвичайний урок, тому що  нам сьогодні буде допомагати вивчати матеріал Журавлик. (Слайд 3)

Читання  вірша П.Воронька «Облітав журавель».

Методичний коментар

Зацікавити дітей, викликати інтерес до теми, налаштувати на ефективну роботу.

Облітав журавель

сто морів, сто земель.

Облітав, обходив,

крила. ноги натрудив.

Ми спитали Журавля:

- Де найкращая земля?

Журавель відповідає:

- Краще рідної - немає!

-Чому так сказав Журавель?

-Як називається наша Батьківщина?

-Як утворилось слово батьківщина?

-Як називають людей, які живуть в Україні?

2.Читання вірша про Україну 

-Діти,а тепер послухайте ,як гарно змалював І.В.Пономаренко нашу Україну.

Моя Україна

Моя Україна-це вишневий цвіт

 І верби над ставом, й калина.

Моя Батьківщина — це мрії політ,

Це рідна моя Україна!

Моя Батьківщина — це наша сім’я.

І верби над ставом, й калина.

Моя Батьківщина — це мрії політ,

Це рідна моя Україна!

Моя Батьківщина — це наша сім’я.

Затишний куточок і хата.

Це мама, татусь, бабця, дідо і я,

Всі рідні і друзів багато.

Моя Батьківщина — це злагода й мир

Та небо бездонне й чудове.

Це пісня чарівна, що лине до зір,

Й дитинство моє світанкове.

Моя Батьківщина — ліси і поля.

Від них в нас і радість, і сила.

Це та найсвятіша і рідна земля.

Що кожного з нас народила.

Розповідь учителя з елементами бесіди і використання ілюстративного матеріалу

Ці методичні прийоми  допомагають засвоїти навчальний матеріал, безпосередньо перевірити якість розуміння його учнями , показати дітям красу рідної  землі.

- Діти, Журавлик лине в небі і показує нам мальовничі місця.

Україна - наша земля. Ми називаємо Україну нашою Батьківщиною. Батьківщина - це земля не лише ваших батьків, а й дідів і прадідів. Батьківщина - це край, де здавна дзвенить наша рідна мова і материнська пісня. Україна - це безкраї лани пшениці, квітучі поля, вишневі сади. Це гори Карпати і гори Криму. Це широкий Дніпро - Славутич. Україна - це і той край де ви живете і зростаєте. Україна славиться хлібом, пшеницею. В Україні є Чорне й Азовське моря, багато річок. Україна - мирна країна і хоче жити в злагоді з усіма.

Репродуктивна бесіда

-Як називається наша країна?

-Які гори є в Україні?

Яка найбільша річка?

-Які моря ви запам” ятали?

Розповідь вчителя про столицю України - місто Київ

Київ - це велике місто, яке стоїть на березі Дніпра. Київ заснований дуже давно, але це сучасне гарне місто, яке має багату історію.

Гра “Мікрофон”

Методичний коментар

Цей методичний прийом дає можливість швидко опитати учнів.

-Що найбільше запам´ яталося про Київ?

Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього   по тяглися,

За промінчики взялися,

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали - сіли, встали сіли,

От уже й розвеселили.

Нумо всі, нумо всі

Потанцюймо по росі!

Робота в групах

Учитель пропонує учням об'єднатися у групи по 5-6 учнів за принципом "Квіти" (волошки, маки, троянди, ромашки, айстри). Кожна група отримує набір карток зі словами:

країнастбоук, летеквітчизна, убатьківщина, оземлякронті,роукраїнатак

З даних слів виділити слово, яке відноситься до України.

Робота з підручником

Розучування прислів'я.

-Людина без Батьківщини, як пташка без домівки.

-Як ви розумієте це прислів я?

-Чому народ так говорить?

Ознайомлення з пам'яткою

-Лелека вчить нас любові до рідної землі.

-Дерево і хліб-символи життя.

-Віночок,калина,тополя,вишня,липа,барвінок,чорнобривці,мальва-улюблені

обереги  нашого народу.

Конституція – це основний закон держави.

Картинки по запросу конституціяДержавний символ — знак, зображення або мелодія, що відображають деякі суттєві прикмети певної держави.

Картинки по запросу володимир великийОсновними носіями національної символіки держави є герб, прапор і гімн. Вони втілюють у собі провідну національну ідею соборності українських земель, їхньої багатовікової державної традиції і демократичного ладу. 19 лютого 1992 року Верховна Рада України ухвалила постанову «Про Державний Герб України», якою було затверджено як малий герб держави тризуб золотої барви на синьому щиті. Походження цього символу дуже давнє. Цей знак зустрічався в археологічних знахідках з Перещепинського та Мартинівського городищ VІ–VІІІ ст. на Полтавщині та Київщині. Тризубці з давніх поселень засвідчують, що задовго до появи Рюриковичів вони були знаками родових старійшин у слов’ян.

Картинки по запросу володимир великий монетыПерша згадка про тризуб у літописах належить до X ст. У ті часи він ушановувався як своєрідний оберіг. За часів Київської Русі тризуб стає великокняжим знаком. Його зображують на монетах, печатках, посуді, цеглі, настінних розписах. Відомо, що київський князь Володимир Святославович (980–1015) карбував тризуб на монетах, де з одного боку зображувався його портрет, а з другого — тризуб з написом «Володимир на столі, а це його серебро». Цей самий знак було знайдено й на монетах князя Ярослава Мудрого, а також у гербі його доньки Анни Ярославівни — королеви Франції.

Картинки по запросу прапор україни pngАле з часом тризуб поступово витісняється з життя Київської держави, а потім і майже зовсім зникає на наших землях. Повернення його як українського символу відбувається лише в 1918 році, після проголошення Української Народної Республіки.

Державним Прапором України з 28 січня 1992 року визнаний прямокутний стяг із двох рівновеликих горизонтальних смуг: верхня — синього, а нижня — жовтого кольорів. Ці барви були символічними для Київської Русі ще до прийняття християнства. Після хрещення держави вони були освячені образом животворного Хреста. За добу татаро-монгольської навали ця символіка зникла. Але згодом вона відродилася в церковних оздобах та гербах українських міст. Майже всі вони були облямовані жовто-блакитними кольорами.

З XVІІІ ст. з блакитного полотнища виготовлялися всі полкові й сотенні козацькі прапори Війська Запорізького. Жовтою фарбою на них наносили хрест, зорі, зброю або постаті святих. Вибір українцями жовто-блакитних кольорів був умотивований тим, що символами країни є чисте небо (синій колір) та пшенична нива (жовтий Картинки по запросу дмитро павличкоколір).

Давня символіка українців відродилася знову в гербі й прапорі Української Народної Республіки, що були ухвалені Центральною Радою 1918 року. Але ненадовго. За часів радянської влади національними барвами Української РСР вважали червоний та блакитний. Лише 4 вересня 1991 року, після проголошення Україною незалежності, синьо-жовтий прапор знову був піднятий над будівлею Верховної Ради.

Фізкультхвилинка

Гопачок.

Робота над віршем Дмитра Павличка «Наш прапор»

Виразне читання вірша вчителем.

— Чи сподобався вам вірш?

— Які почуття він у вас викликав?

— Що ви уявляли, слухаючи його?

Робота в парах.

Картинки по запросу михайло вербицькийПідготовка до виразного читання вірша

— З якою інтонацією, у якому темпі будете читати вірш?

— Які рядки вірша виділите голосом при читанні?

Текст Гімну затвердив парламент України у січні 2001 року, внісши деякі зміни до першого рядка. Мелодія гімну звучить під час урочистих заходів, відзначення державних свят, демонстрацій, військових парадів, ушанування переможців на міжнародних спортивних змаганнях.

Картинки по запросу конституція стаття 10Картинки по запросу павло чубинськийПавло Платонович Чубинський (1839–1884) — відомий український поет, етнограф та фольклорист, юрист за фахом. Серед його науково-літературної спадщини багато робіт-досліджень побуту, звичаїв, пісень, говірок та народних вірувань українців, поетичні збірки. Але чи не найбільшу популярність Чубинському приніс вірш «Ще не вмерла Україна» (1862). Цей сповнений патріотизму твір швидко поширився серед народу, студентської молоді та інтелігенції. Він так подобався читачам, що його авторство навіть приписували Т. Шевченкові.

Робота над віршем Наталки Покладної «Гімн».

Виразне читання вірша вчителем.

— Чи сподобався вам вірш?

— Який він за настроєм?

Аналіз змісту вірша.

— Що автор говорить про слова гімну? про мелодію?

— Якими словами підкреслює, що гімн об’єднує український народ?

— До чого закликають слова гімну?

— Якою мовою виконується гімн? А де записано, що це державна мова? (В Конституції)

Практична робота.

Виготовлення герба з пластиліну та аплікація з паперу «Прапор України»

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Гра «Закінчи речення»

- Наша Батьківщина — ... (Україна).

- Державними символами України є... (гімн, прапор, герб).

- Прапор України двоколірний — ... (жовтий, синій).

- Гімн України — це пісня... («Ще не вмерла України...»).

- Слова гімну написав... (Павло Чубинський).

- Музику до гімну створив ... (Михайло Вербицький).

- Герб України — ... (тризуб).

— Свої національні символи люди повинні шанувати й берегти. Про це записано у Конституції України: «Захист Вітчизни, її незалежності та територіальної цілісності; шанування її державних символів є обов’язком громадян України».

Не забувайте, що ви — діти землі, що зветься Україна. Ви повинні любити свою Батьківщину, вона у вас — єдина!

 

1

 

doc
Додано
24 червня 2022
Переглядів
576
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку