Досліджуємо написання слів із префіксами –з, -с.

Про матеріал
Повторити правило вживання префіксів роз-,без-; Ознайомити з правилом вживання та написанні префікса з-с-; розвивати зв’язне мовлення учнів; культуру мовлення , увагу, орфографічну грамотність , виховувати інтерес до навчання, любов до неньки-України.
Перегляд файлу

3клас НУШ

25.11.2020р.

Підготувала вчитель початкових класів

Барткова Оксана Валеріївна

 

Тема: Досліджуємо написання слів із  префіксами –з, -с.

Мета: Повторити правило вживання префіксів роз-,без-;

Ознайомити з правилом вживання та написанні префікса з-с-;

розвивати звязне мовлення учнів;

культуру мовлення , увагу, орфографічну грамотність , виховувати інтерес до навчання, любов до неньки-України.

Тип уроку : урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: картки для індивідуального опитування, таблиці, віночок, підручник 3 класу : Ураїнська мова Пономарьова,Гайова.

Хід уроку

І. Психологічна настанова на урок

Дзвоник пролунав веселий,

Дружно всіх він кличе в клас
і цікаве на уроці
пропоную я для вас.
Щоб завжди було приємно
І цікаво, і дотепно,

Усміхайтесь скрізь і всюди,

Мамі , вчителям і людям,
І тоді життя прекрасне

Стане радісним для всіх.

1. Інтерактивна вправа «Очікування»
Вчитель: Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку:

- щоб ви точно і красиво висловлювали свої думки,
- злагоджено працювали на уроці
- зуміли переконати, що  любите і знаєте  рідну мову

-А що ви очікуєте від уроку?

Девіз уроку:

Будем старанно працювати,

Щоб сказати у кінці,

Що у нашім третім класі

Діти – просто молодці!

                    
ІІ  Перевірка  домашнього завдання
Вдома ви виконували вправу 9 на ст.57

-Яка відгадка до загадки Читалочки?(Реп’ях)

-Які префікси ви вставили?

-Молодці ви гарно впоралися із цим завданням.
ІІІ Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці ви познайомитеся з префіксами –С(-З),дізнаєтеся, коли треба писати їх у слова.
IV Актуалізація опорних знань.
Кожен учень за кількістю отриманих фішок на уроці отримує бали. 
Щоб робота була  плідною і успішною, пригадаємо закони уроку:
Вести себе спокійно.
Не викрикувати.
Бути терплячими.
Дати можливість висловлюватись своїм товаришам.
Поважати один одного.
1) Удосконалення графічних навичок.
 

Каліграфічна хвилинка

В  вв  ви ів ок вінок
Український вінок- символ народу України.
Поясніть орфограми?
2) Розминка
Щоб отримати фішку необхідно провести «Розминку»

Одні учні працюють з картками

1 картка

1)Добери і запиши споріднені слова, виділи корінь:

-дощ-

-гриб-

2)Запиши словосполучення розкриваючи дужки:

(з)роблений (з)дерева

2 картка

1)Добери і запиши споріднені слова,виділи корінь:

-сум-

-лось-

2)Вставте пропущені букви: ро…мова, бе…страшний.

3 картка

1)Добери і запиши споріднені слова, виділи корінь:

-заєць-

-сонце-

2.Вставте пропущені букви:

Бе…козирка, ро…казав.

І поки ваші товариші працюють індивідуально ми з вами пограємо в гру,яка називається  «Відповідай швидко і правильно»
-У префіксах –роз (-без) завжди пишеться буква…(«зе»)
-Префікс-це…(частина слова , що стоїть перед коренем)
Прийменники –це…(окремі слова)
-Як вимовляються дзвінкі приголосні в кінці слів і складів? (дзвінко)
Я називаю дзвінкий, а ви парний глухий:
   - …(п)       -з-…(с)        -д-…(т)
-г-…(х)            -ж-…(ш)      -з-…(с)
-Який  глухий не має пари?(ф)
За кожну правильну відповідь учень отримує фішку.
Ми справились із завданням,тож я вас вітаю.
  V  .Мотивація навчальної діяльності.
1) Проблемна ситуація.
Прочитайте слова записані у вас в підручнику на с.58 вправа1
- Що це за частина мови?
- Від яких слів утворені ці слова?
- Як називається частина слова,що стоїть перед  коренем?
- Які слова утворилися за допомогою префікса?
- Запишіть їх у дві колонки .Як  ви будете їх групувати?
- Чому в одних словах ви написали префікс –с,а в інших –з?
- Виділіть у словах префікси.
- У першій колонці підкресліть букви перед якими вживається префікс –с . Назвіть їх.
- Які  це звуки ? Отже, виведемо правило.(с.58)
2) Казка про префікси.

Давним – давно жив був префікс -з. Всі звуки, дзвінкі і глухі, з пошаною ставилися до нього, бо він відкрив слова. Та все ж сумно йому було. Бачить, як дружать префікси роз і без і теж вирішив знайти друга. Мандрує він Країною літер, коли це бачить сидить зажурений префікс -с.

«Чому ти сумний?» – запитав префікс -з. І розповів йому префікс -с про свою мрію:

-Мені хочеться відкривати слова. Коли я прийшов на вулицю дзвінких звуків і запропонував їм дружити, то вони почали з мене глузувати. От тому я і сумую.

 – Я тобі допоможу.

Зараз підемо вулицею глухих і спробуємо з ними домовитися. Але не забувай  бути любязним, вживай тільки ввічливі слова і обовязково хтось дасть згоду.

Довго слухали глухі звуки префікса- с і п ять  букв дали згоду. Відтепер К, П, Т, Ф, Х – ніколи не зраджують префіксу - с.З того часу префікси –з і –с стали друзями.

3) Робота з  підручником.
Самостійно прочитайте слова які є у вправі 4 на с. 58

-Для чого в словах вживають букву і?
- Опрацюйте правило в парі за алгоритмом: питання- відповідь.
- Який можна зробити висновок?
Яка  підказка для запам ятовування подана у правилі? (С.58)

Фізкультхвилинка
VI  Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності.
1) Вправа з проблемним завданням і питанням.
- Прочитайте вправу 6 с.59

Спишіть ці речення.
Молодці, ви справились із завданням.
2) Робота з підручником. Тренувальна вправа (С.59 вправа 8 в парах.)

Поясніть написання префікса в словах.(Один читає ,а інший перевіряє правильність відповіді . Потім обмінюються ролями.)

Молодці!

5) Творче  завдання  в групах

-1 група

.-Утворіть нові слова за допомогою  префіксів –з , -с:  …терти , …носити , …вести , …лишати , …ховати.

Ні пером …писати, ні  словом …казати.

2 група

-Утворіть нові слова за допомогою префіксів: …точити , …чистити,  …плести, …колихнув, …склеїти.

Сама баба сметану …лизала, а на кота …казала.

3 група

Утворіть нові слова за допомогою префіксів: …летіти,…бігати, …ламати, …хвалити,…паяти.

Сонце …хилилось на захід, упало в сині хмари.

Молодці, ви справились із завданням.

VI Підсумок уроку. Інтерактивна гра « Мікрофон»

Молодці , діти , Ви добре попрацювали на уроці .

-А тепер як ви дасте відповідь на питання : коли пишеться – с  , -З ?

Вчитель : Мої очікування справдились , бо ви наполегливо працювали  дружно , злагоджено , висловлювали свої думки  точно , говорили правильно.

А чи справдилися ваші  сподівання ?

Поділіться своїми  враженнями . Своє висловлювання почніть зі слів :

-Сьогодні на уроці я навчився…

- Найбільш сподобалось…

- Я вперше дізнався…

- Мені було цікаво…

- А тепер підрахуйте, яку кількість фішок ви зібрали і поставте собі оцінку .

Домашнє завдання вправа 10с.59,вивчити правила на с.58

docx
Додано
24 листопада 2020
Переглядів
3393
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку