Досліджуємо склад числа 7. Складання та обчислення виразів на основі складу числа.

Про матеріал
Тема. Досліджуємо склад числа 7. Складання та обчислення виразів на основі складу числа. Мета: формувати поняття про склад числа 7; вчити подавати число 7 у вигляді суми двох чисел та розв’язувати приклади на додавання і віднімання в межах 7 на основі складу числа; вдосконалювати навички усної лічби; формувати математичну компетентність шляхом усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини; розвивати загально-навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, мислення; інтерес до предмета; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання підприємливість, моральні якості.
Перегляд файлу

МАТЕМАТИКА

1 клас

Тема. Досліджуємо склад числа 7. Складання та обчислення виразів на основі складу числа.

Мета: формувати поняття про склад числа 7;  вчити подавати число 7 у вигляді  

            суми двох чисел та розв’язувати приклади на додавання і віднімання в

            межах 7 на основі складу числа;  вдосконалювати навички усної лічби;

формувати математичну компетентність шляхом усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини;

 розвивати загально-навчальні уміння і навички: мовлення, увагу, мислення; інтерес до предмета; виховувати якості, необхідні дітям для успішного навчання підприємливість, моральні якості.

Обладнання: ноутбук, набір цифр, наочність для гри «Супермаркет», презентація на тему «Склад числа 7», Інтернет ресурси.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

1) Привітання

Пролунав уже дзвінок,

Час почати наш урок.

Дружно будем працювати,

Математику вивчати!

- З яким настроєм починаєте урок?

 

2. Самовизначення учнів (створення умов для “хочу” і “можу”)

Ми вже, діти, не малі,

Ми у школі — школярі!

Ми вчимося вчитися

Й залюбки трудитися.

Наш девіз: “Граючись — навчаємось!”

  •                 Хто любить рахувати - потупайте ніжками.
  •                 Хто любить розв'язувати приклади - поплескайте в долоньки.

Хто хоче уважно працювати - сядьте за парти як справжні учні.

 

 ІІ. Актуалізація опорних знань

 

  1) Усний рахунок

  Дидактична гра «Розсипані цифри»

 

-  Діти, давайте пригадаємо, яка тема нашого тижня? (Ми підприємливі).

- Яких людей можна назвати підприємливими?

- Що треба робити, щоб досягти успіху?

- Якщо прикладати багато зусиль, можна дійти до вершин, до зірок. А починати треба уже зараз.

- Діти, у вас щойно була перерва. Ви всі бігали, веселились. Але коли пролунав дзвоник, то ви всі зайшли    в  клас, знайшли свою парту і сіли за неї. А у наших цифр теж була перерва. Ось, погляньте на дошку. (На дошці розсипані цифри). І вони так веселились, що аж заблукали, не знають де чиє місце. Тож давайте допоможемо їм і розставимо їх у потрібному порядку. (Діти по черзі виходять до дошки і розставляють цифри у потрібному порядку)

 

 

2) Дидактична гра «Полічи»

  •                 Порахуйте від 1 до 10, від 10 до 1.
  •                 Назвіть попереднє число до числа 2,4,7
  •                 Назвіть наступне після числа 1,4,6
  •                 Назвіть сусідів числа 3,5,6.

 

3) Гра  «Супермаркет»

- Як люди скупляються у супермаркеті?(Обирають товар, кладуть у кошик, розраховуються на касі)                                    

  • Нам потрібно розкласти покупки у кошики.
  • Яка грошова одиниця в Україні?

 

Фізхвилинка з ЛЕГО

Всі стомились працювати,
Будемо з «LEGO» відпочивати.
Жовта – тупаєм, кружляєм,
Від роботи спочиваєм.
А зелена – присідаєм,
Й руки вгору піднімаєм.
Голубу тримаю я – плескає вся дітвора.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

1) Постановка проблемного питання.

- З яким числом ми познайомилися на попередньому уроці? (7)

- Як утворилося число ?

- Розв’яжіть задачу.

У Максимка було 7 гривень. Він  хотів поділитися порівну з своєю сестричкою. Але ніяк не міг зрозуміти як це зробити?

  •                   Давайте допоможемо йому.
  •                   Як ви гадаєте, що ми робитимемо на сьогоднішньому уроці? Чого навчимося?

Тема нашого уроку «Склад числа 7».

 

IV. Вивчення нового матеріалу

1)Дослідження складу числа 7.

Як пояснити дитині склад числа? — Тарасенко Наталія ВолодимирівнаРобота з роздатковим матеріалом.

Робота в парах.

Зараз ми попрацюємо в парах.

- У вас на партах є монети. Яким номіналом?

- Порахуйте монетки? (7 монет=7 гривень)

- Якщо одну монету ми відсунемо вліво , то можна сказати, що 7 складається з 1 і 6.

- Відсуньте ще одну монету.  Скільки монет справа? Зліва?

Отже, 7 складається з 2 і 5.

  •                   Відсуньте ще одну монету.  Скільки монет справа? Зліва?

Отже, 7 складається з 3 і 4 .

  •                   Відсуньте ще одну монету.  Скільки монет справа? Зліва?
  •                   Отже, 7 складається з 4 і 3.
  •                   Відсуньте ще одну монету.  Скільки монет справа? Зліва?
  •                   Отже, 7 складається з 5 і 2.
  •                   Відсуньте ще одну монету.  Скільки монет справа? Зліва?
  •                   Отже, 7 складається з 6 і 1.

 

2)Складання виразів на основі складу числа

- Діти, то як же Максимкові поділити 7 гривень між собою і сестрою?

- На що використати зайву гривню? Заощадити чи віддати на доброчинність?

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

 

1.Складання виразів на основі знання складу числа, використовуючи схематичне зображення

Робота з підручником  ст. 31, завдання 4.

 

Фізхвилинка «Написання цифр тілом»

  1. Носиком
  2. Правим ліктем.
  3. Лівим ліктем.
  4. Правим плечем.
  5. Лівим плечем.
  6. «Замочком» рук.
  7. «Хвостиком»

 

2.Додавання та віднімання числа 1. Самостійна робота .

 

Робота в зошиті з друкованою основою ст.28. завдання 3

 

3. Наведи та допиши. Каліграфічне написання цифр.

 

          4. Чарівне число 7.

 

- А ви знаєте, що число 7 магічне? Це пов’язувано з тим, що людина сприймає навколишній світ через 7 отворів в голові. Давайте порахуємо:

  •                   2 ока, 2 вуха, 2 ніздрі і 1 рот.

- Тиждень складається із семи днів,

- у яскравому вбранні веселки виграють 7 кольорів,

- азбука музики також має 7 нот.

- Число 7  чарівне. Воно використовується в казках.

- Скажіть, а в назвах яких казок зустрічається число 7?

5. Робота з геометричним матеріалом.

- З яких геоетичних фігур складена фігура?

- На що вона вам схожа?

- Побудуйте за допомогою цеглинок ЛЕГО цифру ?

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

— Про що дізналися на уроці?

— З яких чисел складається число 7?

— Де у житті ви можете використати здобуті на уроці знання?

-  Порахуйте гроші.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Обіщан Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Ляхова Марія
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
884
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку