Тема: Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 2. Зміна суми залежно від зміни першого доданка при сталому другому доданку .
Мета: закріпити способи додавання і віднімання числа 1, числа 2, віднімання однакових чисел; закріпити назви компонентів і результату дії додавання, назву математичного виразу сума; ознайомити з таблицями додавання і віднімання числа 2, зі зміною суми залежно від зміни першого доданка при сталому другому доданку; закріпити уявлення про взаємозв'язок арифметичних дій додавання і віднімання; закріпити означення арифметичної дії віднімання, вчити користуватися ним під час знаходження значень виразів на основі складу числа; здійснювати підготовчу роботу до збільшення або зменшення числа на кілька одиниць, до різницевого порівняння.
розвивати логічне мислення та мовлення учнів; збагачувати словниковий запас;
виховувати наполегливість, старанність, взаємодопомогу.
Обладнання: плакат з геом. фігурами, знаки «>», «<», «=», кубики лего, зразок цифри 2, магнітні предмети 10 штук.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ
Гарно й зручно ми сідаєм
Щось нове завжди вивчаєм
Те, що вчили - пригадаєм
Будь уважним, починаєм
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ
– Що ви бачите на дошці?
- Як ці зображення можна назвати одним словом?
- Під яким номером зображено квадрат? прямокутник? трикутник? п’ятикутник? шестикутник?
2. Усне опитування.
- Назвіть наступне і попереднє число до числа 2,4,5,6.
- Порахуйте від 1 до 10 і навпаки.
- Назвіт сусідів числа…
2) Порівняння чисел
5 > 2 4 > 2 7 = 7 2 < 9
- Яка цифра найчастіше повторюється в цих нерівностей?
3. Каліграфічна хвилинка
Письмо цифри 2.
4. Принцип додавання та віднімання 1, 2.
(На дошці записано вирази. Як називаються ці записи?)
5+1= 7 - 1=
5+2= 7 - 2=
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Ви вже готові до складання таблиць додавання і віднімання числа 2. Після складання таблиць ви будете повинні дуже швидко, а головне — правильно додавати і віднімати число 2. Якщо хтось ще має труднощі з цим, треба обов’язково додатково попрацювати. Отже, сьогодні ми складемо таблиці додавання і віднімання числа 2 і розкриємо їх «секрет». Тому будьте уважні, щоб зробити правильні висновки.
ІV. ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ I СПОСОБІВ ДІЇ
1. Ознайомлення з таблицями додавання і віднімання числа 2. Завдання 1 (підручник) – колективно.
У такий спосіб ми склали таблиці додавання і віднімання числа 2. Маємо:
Працюємо над таблицею додавання числа 2. У таблиці додавання в усіх рівностях однаковий другий доданок, а перший доданок збільшується на 1. Значення суми також збільшується на 1. Таким чином, якщо перший доданок збільшиться на 1, то значення суми також збільшиться на 1 при сталому другому доданку.
Отже, маємо «секрет» таблиці додавання числа 2: кожний наступний результат більший за попередній на 1. Розкажіть таблицю додавання числа 2 по порядку.
Уважно розгляньте рівності в таблиці віднімання числа 2. Що цікавого ви помітили? [У кожному випадку віднімаємо число 2.] Як змінюється число, від якого віднімаємо 2? Як змінюється значення виразу? [Число, від якого віднімають 2, щоразу збільшується на 1, і значення виразу так само збільшується на 1.]
От ви й дізналися про «секрет» таблиці віднімання числа 2: кожний наступний результат більший за попередній на 1. Розкажіть таблицю віднімання числа 2 по порядку.
2. Первинне закріплення висновку про зміну суми залежно від зміни першого доданка при сталому другому доданку. Завдання № 2 (підручник). Колективна робота.
- Яким законом можна скористатися?
Виконайте обчислення.
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ I НАВИЧОК
1. Закріплення обчислювальних навичок. Завдання №3 (підручник)- з коментарем.
VІ. РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Що на уроці було для вас новим?
Що важливе ви повторили?
Як зміниться значення суми, якщо перший доданок збільшиться на 1?