Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 2. Зміна суми залежно від зміни першого доданка при сталому другому доданку.

Про матеріал
Конспект уроку математики 1 клас на тему "Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 2. Зміна суми залежно від зміни першого доданка при сталому другому доданку."
Перегляд файлу

Тема: Досліджуємо таблиці додавання і віднімання числа 2. Зміна суми залежно від зміни першого доданка при сталому другому доданку .

Мета: закріпити способи додавання і віднімання числа 1, числа 2, віднімання однакових чисел; закріпити назви компонентів і результату дії додавання, назву математичного виразу сума; ознайомити з таблицями додавання і віднімання числа 2, зі зміною суми залежно від зміни першого доданка при сталому другому доданку; закріпити уявлення про взаємозв'язок арифметичних дій додавання і віднімання; закріпити означення арифметичної дії віднімання, вчити користуватися ним під час знаходження значень виразів на основі складу числа; здійснювати підготовчу роботу до збільшення або зменшення числа на кілька одиниць, до різницевого порівняння.

 розвивати логічне мислення та мовлення учнів; збагачувати словниковий запас;

 виховувати наполегливість, старанність, взаємодопомогу.

Обладнання: плакат з геом. фігурами, знаки «>», «<», «=», кубики лего, зразок цифри 2, магнітні предмети 10 штук.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Гарно й зручно ми сідаєм

Щось нове завжди вивчаєм

Те, що вчили  - пригадаєм

Будь уважним, починаєм

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ

  1. Геометрична хвилинка.

– Що ви бачите на дошці?

 - Як ці зображення можна назвати одним словом?

 - Під яким номером зображено квадрат? прямокутник? трикутник? п’ятикутник? шестикутник?

2. Усне опитування.

- Назвіть наступне і попереднє число до числа 2,4,5,6.

- Порахуйте від 1 до 10 і навпаки.

- Назвіт сусідів числа…

2) Порівняння чисел

5 >  2       4 > 2       7 = 7       2 <  9 

 - Яка цифра найчастіше повторюється в цих нерівностей?

3. Каліграфічна хвилинка

Письмо цифри 2.

4. Принцип додавання та віднімання 1, 2.

(На дошці записано вирази. Як називаються ці записи?)

 5+1=                         7 - 1=

 5+2=                         7 - 2=

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Ви вже готові до складання таблиць додавання і віднімання числа 2. Після складання таблиць ви будете повинні дуже швидко, а головне — правильно додавати і віднімати число 2. Якщо хтось ще має труднощі з цим, треба обов’язково додатково попрацювати. Отже, сьогодні ми складемо таблиці додавання і віднімання числа 2 і розкриємо їх «секрет». Тому будьте уважні, щоб зробити правильні висновки.

ІV. ФОРМУВАННЯ НОВИХ ЗНАНЬ I СПОСОБІВ ДІЇ

1. Ознайомлення з таблицями додавання і віднімання числа 2. Завдання 1 (підручник) – колективно.

У такий спосіб ми склали таблиці додавання і віднімання числа 2. Маємо:

Працюємо над таблицею додавання числа 2. У таблиці додавання в усіх рівностях однаковий другий доданок, а перший доданок збільшується на 1. Значення суми також збільшується на 1. Таким чином, якщо перший доданок збільшиться на 1, то значення суми також збільшиться на 1 при сталому другому доданку.

Отже, маємо «секрет» таблиці додавання числа 2: кожний наступний результат більший за попередній на 1. Розкажіть таблицю додавання числа 2 по порядку.

Уважно розгляньте рівності в таблиці віднімання числа 2. Що цікавого ви помітили? [У кожному випадку віднімаємо число 2.] Як змінюється число, від якого віднімаємо 2? Як змінюється значення виразу? [Число, від якого віднімають 2, щоразу збільшується на 1, і значення виразу так само збільшується на 1.]

От ви й дізналися про «секрет» таблиці віднімання числа 2: кожний наступний результат більший за попередній на 1. Розкажіть таблицю віднімання числа 2 по порядку.

2. Первинне закріплення висновку про зміну суми залежно від зміни першого доданка при сталому другому доданку. Завдання № 2 (підручник). Колективна робота.

- Яким законом можна скористатися?

Виконайте обчислення.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ I НАВИЧОК

1. Закріплення обчислювальних навичок. Завдання №3 (підручник)- з коментарем.

VІ. РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Що на уроці було для вас новим?

Що важливе ви повторили?

Як зміниться значення суми, якщо перший доданок збільшиться на 1?

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку