Конспект уроку "Збільшуємо або зменшуємо на кілька одиниць. Зміст понять «більше на...», «менше на...»."

Про матеріал

Конспект уроку "Збільшуємо або зменшуємо на кілька одиниць. Зміст по¬нять «більше на...», «менше на...»." для 1 класу

Перегляд файлу

Тема. Збільшуємо або зменшуємо на кілька одиниць. Зміст по­нять «більше на...», «менше на...».

Мета: формувати поняття про відношення різницевого порівняння; актуалізувати поняття стільки ж; ознайомити з поняттями більше на кілька одиниць і менше на кілька одиниць, вчити співвідносити малюнок зі схемою та виразом; закріпити правило різницевого порівняння; закріпити знання переставного закону додавання та вміння його застосовувати при додаванні меншого числа до більшого; закріпити знання взаємозв'язку арифметичних дій додавання і віднімання, навички додавання і віднімання чисел;

розвивати математичне мовлення, пам’ять, спостережливість, увагу, логічне мислення;

виховувати культуру письма, інтерес до навчання, любов до природи, тварин, бажання допомагати їм, берегти все живе навколо.

Обладнання: плакат з геом. фігурами, знаки «>», «<», «=», зразок цифри 6, малюнки тварин, зимового лісу (презентація).

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

Гарно й зручно ми сідаємо

Щось нове завжди вивчаємо

Те, що вчили  - пригадаємо

Будь уважним, починаємо

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Геометрична хвилинка.

– Що ви бачите на дошці?

 - Як ці зображення можна назвати одним словом?

 - Під яким номером зображено квадрат? прямокутник? трикутник? п’ятикутник? шестикутник?

2. Усне опитування.

- Порахуйте від 1 до 10 і навпаки.

- Назвіть наступне і попереднє число до числа 2,4,5,6.

- Назвіть сусідів числа…

3.  Порівняння чисел (запис на дошці)

6 >  3       8 >  6      6 = 6       5 <  9 

 - Яка цифра найчастіше повторюється в цих нерівностях?

4. Каліграфічна хвилинка

Письмо цифри 6. (вивішую зразок цифри 6 на дошці)

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

       - Сьогодні ми підемо з вами в подорож в зимовий ліс.

 - Яких тварин можна побачити взимку у лісі?

(Діти дають відповіді, а вчитель показує слайди)

       - Ці тваринки допоможуть нам знайти у лісі найгарнішу ялинку.

     ІV. ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК

  1. Робота з малюнками тварин (повторення різницевого порівняння)

- Скільки лисичок намальовано?

   Скільки зайчиків ховається від лисичок?

   Встановіть пари.

   Скільки лисичок залишилось без пари?

   На скільки зайчиків менше, ніж лисичок?

   На скільки лисичок більше, ніж зайчиків?

                        -    Як знайти на скільки більше чи на скільки менше одне число, ніж друге?

    Щоб знайти на скільки більше чи на скільки менше одне    

         число за інше, треба від більшого відняти менше.

 - Як знайти на скільки зайчиків менше, ніж лисичок, а лисичок більше, ніж зайчиків?

                    (Вчитель записує вираз на дошці, а учні в зошитах.)

   Скільки вовків намальовано?

   Скільки білочок сидить на сніжку?

   Встановіть пари.

   Скільки білочок залишилось без пари?

   На скільки вовків більше, ніж білочок?

   На скільки білочок менше, ніж вовків?

      - Як знайти на скільки вовків більше, ніж білочок, а білочок менше, ніж вовків?

       - Треба від більшого відняти менше. - Запишіть цей вираз  в зошитах.

       (Вчитель записує вираз на дошці, а учні в зошитах.)

ФІЗХВИЛИНКА  (математична)

  1. Робота з підручниками (презентація 2)

       - Тваринкам дуже сподобалося, як ви працювали. Тому вони показали нам найкращу ялинку у лісі.

   (Вчитель розкриває крило дошки, за яким схована ялинка.)

       - Яке свято наближається? (Новий рік)

      - У наших домах незабаром з’являться ялиночки. Хай вони будуть штучні, щоб всі живі залишилися у лісі та радували всіх мешканців лісу.

     - Дивіться, яка надзвичайна в нас ялиночка?! Давайте прикрасимо її для тваринок і залишимо у цьому чарівному місці. А допоможе нам наступне завдання. Ми повторимо таблиці додавання і віднімання 2.

- Спочатку треба розв’язати вирази, знайти на столі іграшку з таким числом, як відповідь, а потім – прикрасити ялинку.

                          3+4=7                      8+1=9                   6+2=8

                          10-5=5                     0+2=2                   6-0=6

                                   (Діти виконують завдання і прикрашають ялинку.)

         ІV. ПІДСУМОК УРОКУ.

 - Ось і закінчується подорож … Зачекайте. Дивіться які подаруночки нам залишили тваринки за те, що ми залишили для них прикрашену ялинку.                   

      - Це незвичайні рукавички – із завданням.

                     (Вчитель роздає учням малюнки з рукавичками.)

                                   - Яка фігура на рукавичці зайва? - Чому?

                    - Які многокутники на узорі рукавички?

                     - Встанови пари «трикутник – квадрат».

   Скільки  на узорі трикутників?

   Скільки квадратів?

   Скільки трикутників залишилося без пари?

   На скільки трикутників більше, ніж квадратів?

   На скільки квадратів менше, ніж трикутників?

   Як про це дізналися?

 

- Молодці! Ви дуже добре працювали сьогодні на уроці.

          V. РЕФЛЕКСІЯ

- А тепер покажіть мені, чи все зрозуміло було на цьому уроці.

  Для цього розфарбуйте пальчик на рукавичці: зелений– було все зрозуміло, червоний – не зрозумів нічого.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 січня
Переглядів
186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку