Тема: Досліджую текст. Розпізнаю текст. Баран Н. В.
Номер слайду 2
Сьогодні ми будемо знайомитися з текстом. А також дізнаєтеся, що це таке текст. Для початку роботи приготуйте підручник з української мови, робочий зошит і ручку. Сядьте дітки всі рівненько і слухайте уважно. Будете уважні і результат буде значним.
Номер слайду 3
Давайте пригадаємо, що таке речення? Речення складається з двох і більше слів, виражає закінчену думку. Що ми можемо , ще знаємо про речення?Перше слово в реченні пишемо з великої букви і укінці речення ставимо крапку, знак оклику або знак питання. Слова в реченні зв'язані між собою. Також речення бувають розповідними, в цих реченнях завжди про щось розповідається в кінці таких речень ставимо крапку або знак оклику. Наприклад: Мама прийшла додому. Сергію лови !Питальні речення. В кінці такого речення стоїть знак питання. Наприклад. Ти бабусі допоміг ?Спонукальні речення. Спонукають до дії. В кінці таких речень стоїть знак оклику. Наприклад Позич будь-ласка ручку. Окличні речення. Вимовляються із сильними почуттями радості, суму , гніву тощо. В кінці такого речення стоїть знак оклику. Наприклад Ура ! У нас канікули!
Номер слайду 4
Що ж таке текст ?Текст – це зв'язані за змістом речення. Речення розміщені в тексті в певній послідовності. Приступимо до роботи!
Номер слайду 5
9 березня. Т Т Те ек кс ст текст. Ми вивчаємо текст. У театрі показували нову виставу. Наша сім’я дуже дружна і весела. У місті є музеї, театри, парки. Глядачі аплодували акторам.1. Прочитай групи речень. Наша сім’я побувала в театрі. Там показували цікаву виставу. Ми уважно стежили за подіями на сцені. У кінці аплодували акторам. Проведи дослідження! 1. Визнач, чи зв’язані між собою речення в першій групі. 2. Чи виражає ця група речень якусь одну думку? 3. Визнач, чи зв’язані між собою речення в другій групі. 4. Про що розповідає ця група речень? 5. Поміркуй, яка група речень утворює текст? Перевір свої думки за правилом.
Номер слайду 6
Зв’язані за змістом речення утворюють текст. Речення в тексті розміщені в певній послідовності.3. Прочитай речення. Поясни Читалочці, чи утворюють вони текст. У ляльковому театрі почалася вистава. Це Оля з Юрком дістали цукерки. Усі захоплено дивилися на сцену. Раптом щось зашаруділо.4. Поясни, що треба зробити , щоб ці речення стали текстом. Розташуй речення так, щоб вийшов текст.
Номер слайду 7
Вона ще квола. А ось перший метелик. Сів на кульбабку і п'є сік. Пригріває сонечко . З'яви- лися перші квіти. Вилізла погрітися на сонці муха.4. Поясни, що треба зробити , щоб ці речення стали текстом. Розташуй речення так, щоб вийшов текст.
Номер слайду 8
Спиши текст.
Номер слайду 9
Я сьогодні навчилася/вся. Працювати з текстом. Розпізнавати текст. Дізналися значення тексту