Комунікативний підхід до навчання іноземної мови з використанням ІКТ
З досвіду роботи
учителя англійської мови
Сіряк Світлани Віталіївни
Вивчення іноземної мови є пріоритетним напрямком у сучасному світі. Уроки іноземної мови у школи спрямовані на досягнення якісного рівня володіння іноземною мовою, тобто на формування комунікативної компетенції. Знання іноземної мови є не лише показником освіченості, а й необхідністю, яку диктує нам життя. Вимоги часу до методик викладання іноземної мови націлюють вчителя до нестандартного підходу у викладанні іноземної мови та використання інноваційних технологій навчання. Інноваційні навчальні технології мають потужні навчальні можливості. Вони сприяють розвитку творчих здібностей, креативності та мають міцний інформаційний базис. Інноваційні педагогічні технології – поняття комплексне. Воно складається з інтерактивних технологій, технології проектного навчання та інформаційно-комунікаційні технології.
Особа учня з його неповторним внутрішнім світом у сучасному навчально-виховному процесі є постаттю першого плану. Школа, зокрема й уроки англійської мови, мають містити методи та форми організації навчальної діяльності, які максимально відповідають меті всебічного розвитку особистості та формування основних компетенцій. Останніми роками все частіше піднімається питання про вживання нових інформаційних технологій у школі. Це не лише нові технічні засоби, але і нові форми, і методи викладання, новий підхід до процесу навчання.
Відомо, що одним з основних методичних інновацій є інтерактивні методи навчання. Слово "інтерактив” прийшло до нас з англійської мови "interаct”. "Inter” – це "взаємний”, "act” – діяти. Інтерактивне навчання – це навчання основане на діалогічному мовленні, в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня, при цьому вони - рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання і не відчувається домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою. В таких умовах, учні швидше привчаються бути демократичними, сміливо спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати обґрунтовані самостійні рішення.
Завдання учителя полягає в тому, щоб створити умови практичного опанування мови для кожного учня, вибрати такі методи навчання, які б дозволили кожному учневі проявити свою активність, свою творчість. Завдання вчителя - активізувати пізнавальну діяльність учня у процесі вивчення іноземної мови. Інноваційне навчання – це навчання основане на діалогічному мовленні, у ході якого здійснюється взаємодія учителя та учня. До найефективніших інноваційних форм роботи на уроках іноземної мови відносять роботу у парах, дискусії, роботу у групах, такі вправи як «Мікрофон», «Заверши речення», «Займи позицію», «Снігова куля» та інші.
Дієвим є метод проектів. Метод проектів формує в учнів комунікативні навики, культуру спілкування, уміння коротко і доступно формулювати думки, терпимо відноситися до думки партнерів по спілкуванню, розвивати уміння добувати інформацію з різних джерел, обробляти її за допомогою сучасних комп'ютерних технологій, створює мовне середовище, сприяюче виникненню природної потреби у спілкуванні на іноземній мові.
Проектна форма роботи є однією з актуальних технологій, що дозволяють учневі застосувати накопичення знань з предмету. Учні розширюють свій кругозір, кордони володіння мовою, отримуючи досвід від практичного його використання, вчаться слухати іншомовну мову і чути, розуміти один одного при захисті проектів. Діти працюють з довідковою літературою, словниками, комп'ютером, тим самим створюється можливість прямого контакту з автентичною мовою, чого не дає вивчення мови лише за допомогою підручника на уроці у класі. Робота над проектом – процес творчий. Учень самостійно або під керівництвом вчителя займається пошуком вирішення якоїсь проблеми, для цього потрібне не лише знання мови, але і володіння великим обсягом наочних знань, володіння творчими, комунікативними і інтелектуальними уміннями. У курсі іноземних мов метод проектів може використовуватися в рамках програмного матеріалу практично по будь-якій темі. Робота над проектами розвиває уяву, фантазію, творче мислення, самостійність і інші особові якості.
До сучасних технологій відноситься і технологія співпраці. Основна ідея полягає в створенні умов для активної спільної діяльності учнів у різних учбових ситуаціях. Діти об'єднуються в групи по 3-4 людини, їм даю одне завдання, при цьому обмовляється роль кожного. Кожен учень відповідає не лише за результат своєї роботі, але і за результат всієї групи. Тому слабкі учні прагнуть з’ясувати в сильних те, що їм незрозуміло, а сильні учні прагнуть, щоб слабкі досконально розібралися у завданні. І від цього виграє весь клас, тому що спільно ліквідовуються пропуски.
Розвиток науки і техніки дав учителям та учням нові форми комунікації, нові типи розв'язання абстрактних і конкретних завдань, перетворюючи вчителя з авторитарного транслятора готових ідей у натхненника інтелектуального та творчого потенціалу учня. Майбутнє за системою навчання, що складалося б у схему «учень – технологія – учитель», за якою викладач перетворюється на педагога – методолога, технолога, а учень стає активним учасником процесу навчання.
Понад дві тисячі років тому видатний китайський педагог Конфуцій сказав:
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу, я пам'ятаю.
Те, що я роблю, я розумію.
Ті три прості твердження обґрунтовують необхідністю використання активних методів навчання. Дещо змінивши слова видатного педагога, можна сформулювати кредо інтерактивного навчання:
Те, що я чую, я забуваю.
Те, що я бачу, я трохи пам'ятаю.
Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти.
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ГОЛОСІЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ
У МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ЕКОЛОГО-ПРИРОДНИЧИЙ ЛІЦЕЙ №116 МІСТА КИЄВА
Розробка уроку у 6-ому класі «Sport in my life»
|
Виконала: Сіряк Світлана Віталіївна Учитель англійської мови Еколого-природничого ліцею №116 Голосіївського району міста Києва
Київ 2017 |
Theme. Sport in our life
Мета: практична:формувати навички монологічного мовлення на рівні речення, логічно будувати висловлювання за змістом почутого, прочитаного, розвивати уміння аудіювати текст, ігноруючи незнайомі слова, вчити вживати some, any, no; освітня:розширити знання про заняття спортом; розвивальна: розвивати уміння співпрацювати; виховна: виховувати спортивний дух.
Обладнання: підручник, зошит, презентація, картки, таблиця
Procedure.
Warm-up. Pronunciation drill. Listen and read . (Slide 1)
I like riding by bicycle
I’m fond of playing chess.
My friend is good at judo
We are keen as you can guess
On every kind of sport for sure
As it can even the illnesses cure
And can for every girl and boy
Bring many moments of joy.
The proverb reads for everybody
“A sound mind in a sound body”.
What does this proverb say?
Practicing vocabulary. Teacher: Remember popular kinds of sports. (Slide2)
Brainstorming. Teacher: What things do you associate with the word “sport”? Draw “Mind-map” for the topic. ( Складання якомога більше речень про спорт з використанням «Mind-map”). (Slide 3)
Speaking.
Answer the questions:
a) What kinds of sports do you go in for?
b) What sports competitions take place in your school?
c) What sports competitions took place in your school last time?
d) Who took part in those competitions?
e) What sportsmen showed better results?
f) Did you take part in those competitions?
g) What is your favourite kind of sports?
Work in groups
Teacher: Make up a story. Complete the sentences. (Slide 4) The sports I enjoy as a spectator are…………. .
The sports I enjoy as a participant are ………. .
The sports I like best is …………. because ……. .
The sports I like least is …………because ……… .
In my country, the most popular sports are … .
Sports are good because …………………………….. .
Children should take part in sports because ….
Listening comprehension
Sports in English school
English schoolchildren have two types of physical training lessons: gym(gymnastics) lessons and games, especially team games. At the lessons they run and jump, they do exercises on the horse, they play volleyball or basketball.
Team games are very important in English schools. Boys play football and rugby in
winter, and cricket and tennis in summer. Girls play grass hockey in the coldest month of the year and tennis, volleyball and basketball in summer.
Every team has a game’s captain, that is a pupil whom the pupils
themselves have chosen to help the teacher to get out and put away the games equipment, and to organize the teams of his and her form.
Football is the most popular game in England because England is the home of football. English boys play football at school and in the parks.
Post-listening activities.
Teacher: Say true or false.(Slide5)
1) English schoolchildren have two types of PT lessons.
2) Team games aren’t important in English school.
3) Boys play football and rugby in summer.
4) Girls play grass hockey in the coldest month of the year.
5) England is the home of football.
Teacher: Answer the questions.(Slide 6)
-What kind of PT lessons do English schoolchildren have?
- Are team games very important in English school?
- What do English boys play in winter and in summer?
- When do English girls plays grass hockey, tennis, volley-ball and basketball?
- Who is the game captain?
-Is England the home of football?
Teacher: What’s the main idea of the text?
Work in pairs
Situation. Make up the dialogue.
You have got a guest from England. Ask him / her about sports in English schools.
Reading
Pre-reading activities.
Teacher: What sports do you like?
What sports do you do?
Which days do you do these sports?
What games do you like?
Which sports do you watch on TV?
What sports are you good at?
While -reading activities.
From: Mike Sitto
To: English Bridge
Subject: Favourite sport
Hi!
I do water sport. Of all outdoor games I like volleyball best. Of all indoor games I like chess. My sister goes to the school gym three times a week. She couldn’t go to the gym yesterday as she had many lessons. My friend Nick has his training every day. He is good at fencing. But I don’t like to watch any competitions. I am crazy about watching football matches. I never miss a match played by my favourite team. From: Rosa Ischenk
To: English Bridg
Subject: Favourite sport
Hello!
My favourite sport is tennis. I was interested in this game last summer. First
loved playing tennis with my cousin. But she always beat me. Then I heard about tennis school at the sport centre. I have trained for a year there. I have beaten my cousin already. My favourite tennis player is Steffi Graff. I have never been to Wimbledon yet. But I’ve got a dream to be there. I think I shall learn better from the top players. I hope that I’ll be the champion in future.
Post-reading activities.
Teacher: Answer the questions. Retell one of the texts.
1. Who does water sport?
2. Who goes to the school gym three times a week?
3. Who is going to be a champion at Wimbledon?
4. Who is good at fencing?
5. Who is crazy about watching football matches?
Game “Anagrams”. (Slide 7)
Make up the words given in a jumbled form. (Slide 4)
kcohye , ntisen , kistagn , nirngun , bofaltol , hsces |
Key: hockey, tennis, chess, skating, running, football.
Crossword. (Slide 8)Find 8 words on the topic “Sport”, make up
the sentences and write them down.
W |
T |
h |
d |
a |
u |
k |
n |
g |
k |
Z |
M |
a |
t |
c |
h |
v |
g |
o |
p |
E |
N |
c |
o |
u |
y |
f |
r |
a |
l |
U |
W |
h |
t |
r |
a |
c |
k |
l |
x |
Q |
A |
t |
m |
b |
c |
e |
i |
k |
f |
Y |
G |
e |
v |
p |
l |
a |
y |
e |
r |
G |
O |
a |
l |
j |
d |
y |
n |
e |
t |
I |
H |
m |
v |
t |
w |
g |
o |
p |
k |
J |
T |
r |
f |
r |
a |
c |
e |
e |
i |
S |
A |
e |
j |
v |
m |
t |
h |
r |
o |
Presenting grammar. (Slide 9)
+ |
? |
+ |
- |
SOME |
ANY |
EVERY |
NO |
something |
anything |
everything |
nothing |
someone |
anyone |
everyone |
none |
somebody |
anybody |
everybody |
nobody |
( Slide 10)
Add “some”, “any”, “no’. Write and read.
1.There is ……thing in the box. 2…..body is swimming in the swimming pool. 3.I can’t see …..thing on the table. 4.We have got …..thing for dinner. We must go shopping. 5.He doesn’t know …..one in our school. 6.I think 6...body can answer this question because it’s very difficult. |
Summarizing
Match the pairs.( Slide 11)
A sound mind in a sound body. |
Хто рано встає, у того й є. |
Health is better than wealth. |
У здоровому тілі-здоровий дух. |
Early to bed, early to rise makes a man healthy, wealthy and wise. |
Здоров’я-найбільше багатство. |
Homework: make up a story “Sport in our life”.
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ГОЛОСІЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ
У МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ЕКОЛОГО-ПРИРОДНИЧИЙ ЛІЦЕЙ №116 МІСТА КИЄВА
Тема уроку у 5-ому класі «Weather»
|
Виконала: Сіряк Світлана Віталіївна Учитель англійської мови Еколого-природничого ліцею №116 Голосіївського району міста Києва
|
Київ 2017
Theme. Weather
Objectives: формувати навички аудіювання, монологічного мовлення, стилю, удосконалювати навички письма; виховувати зацікавленість до та краси.
Materials: картки, аудіододаток, презентація.
Procedure
І . Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
Good morning pupils! Today we are going to talk about fashion clothes. We’ll know new words and we’ll check our listening. Also we’ll make some exercises to find out how you remember plural and singular nouns and using some and any. We should to remember this to build the right sentences.
T: Let’s read the poem “Do I look mad?”
My T-shirt is blue and my hat is pink
Tell me, what do you think?
My trousers are yellow my socks are green
Tell me, what do you think?
My jacket is purple my shoes are white
Tell me, what do you think?
My gloves are brown my scarf is black
Tell me, what do you think?
Do you like the clothes I’m wearing
Do you think they’re good or bad?
Do you like the clothes I’m wearing?
Or do you think I just look mad!
T: What clothes did you hear in this poem?
Ps: T-shirt, hat, trousers, jacket, gloves, shoes, scarf.
T: Ok, good job. I see that you know the names of clothes.
T: Your homework was to read the Ex.2 on page 160 and you found out Jasmine’s favorite day.
ІІ Основна частина уроку
T: Look at the blackboard, please. You can see new words which we are going to use into our speech.
Fashion, to borrow, light, designer, fashion, brand, latest, labels.
T: Now you know new words and we’ll try to match the words to form compound nouns
1) Brand a) fashions
2) Latest b) name
3) Designer c) centre
4) Shopping d) labels
Key: 1 b), 2 a), 3 d), 4 c).
2. Подання тексту для аудіювання.
Open you textbook on page 162, please. You see Ex. 2. We’ll listen to the text and we’ll find out why Betty is angry with Ann.
Text for listening
- How do I look in this jacket?
- You look great. Hey! Is it my jacket?
- It’s right.
- Is it my scarf you are wearing?
- Well …yes
- Why are you wearing my cloth, Ann?
- It’s freeze outside and I can’t find my scarf.
- And you can’t find your jacket I suppose.
- Okay, listen I just love your cloth, you’re so cool.
- All right, you can borrow them. Where are you going?
- To the cinema. Sue is waiting for me outside.
- Have a nice time.
- Thanks sis, you are great.
3. Етап перевірки розуміння змісту аудіювання.
T: Look at the ex. 3, p.162 and answer the questions.
Ps answer the questions.
T: How do you think is Betty’s clothes fashion?
Ps: Yes, It is.
T: Translate into English
Аня позичила одяг у Беті.
Одяг Беті – модний.
Аня збирається в кінотеатр.
4. Фізкультхвилинка
Step – step, clap – clap,
Clap your hands in front,
Clap your hands behind,
Clap your hands above,
Sit down.
5. Етап розвитку письма.
Впр.4, с.162.
T: Now we are going to write some sentences. I’ll give you some words and word-combinations your work to write them to make sentences.
Words: trousers, jeans, a shirt, a top, a cap, a jumper, a suit, a skirt, a coat, a dress, socks, trainers, shoes.
Word-combinations: I usually wear…
I sometimes wear…
I never wear…
T: Next you have to choose the correct words
- Where’s/are my red dress?
- These trousers is/are very small.
- I haven’t got some/any shorts.
- I want to buy some/any shoes.
ІІІ Заключна частина уроку.
T: Ex.4, p.162 you have to make up true sentences.
2) Підведення підсумків уроку.
T: Now tell me, please… What clothes do you think stylish?
Can you name fashion celebrities?
Which brand shops do you know?
Thank you for your job I think that this lesson was productive for you.
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ГОЛОСІЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ
У МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ЕКОЛОГО-ПРИРОДНИЧИЙ ЛІЦЕЙ №116 МІСТА КИЄВА
Тема уроку у 5-ому класі «Weather in different seasons"
|
Виконала: Сіряк Світлана Віталіївна Учитель англійської мови Еколого-природничого ліцею №116 Голосіївського району міста Києва
|
Київ 2016
Theme: Weather in different seasons
Objectives: опрацювати та автоматизувати дії учнів з лексичними одиницями по темі “Weather” та повторити граматичний матеріал: вживання some, any, a, an; розширювати філологічний кругозір учнів,формувати знання про довкілля, ставлення до природи, підвищувати загальну культуру учнів розвивати позитивну мотивацію учнів, вдосконалювати якість слухового сприймання, розвивати фонематичний та інтонаційний слух учнів, розвивати пізнавальні здібності: увагу, сприймання, пам’ять учнів, розвивати мовленнєву реакцію, здатність до здогадки (мовної,контекстуальної, ситуативної); розвивати монологічне та діалогічне мовлення учнів;
виховувати культуру спілкування; сприяти виникненню бажання вивчати англійську мову; розвивати увагу та повагу до співрозмовника, культуру поведінки учнів, ввічливість, виховувати спостережливість, допитливість, заохочувати працьовитість та творчу ініціативу.
Materials: навчальний комплекс для 5-го класу , фотографії явищ природи, картки з завданнями; ІКТ, презентація Power Point
Procedure
Організаційний момент:
а) привітання;
T: Good morning children! Good morning dear guests!
b) оголошення мети та цілей уроку.
T: At this lesson we are going to discuss weather in Ukraine, Britain and some other countries, we’ll review and train vocabulary on the topic weather, we’ll watch some interesting video. So, the theme of our today’s lesson is “eather in different season”
Фонетична розминка:
1).T: Let’s start our lesson with practicing sounds / w / and /? /
Let’s recite a weather tongue twister!
Whether the weather is fine
Whether the weather is fine,
Whether the weather is not,
Whether the weather is cold,
Or whether the weather is hot,
We'll weather the weather,
Whatever the weather,
Whether we like it or not.
2). T: Do you remember words which we can use to describe the weather
Ps: cloudy, cloud, fog, foggy, hot, icy, rainy, snowy, sunny, warm, wet, windy
Опрацювання лексичних одиниць:
1.Лексична гра: “Catch the word”
T: I’ll show you a picture and your task will be to look at the picture and name it. I need a person to help me. Let’s start!
Ps: cloudy, cloud, fog, foggy, hot, icy, rainy, snowy, sunny, warm, wet, windy…
T: Ok. Good for you! And now let’s practise the pronunciation together with the record.
Діалогічне мовлення:
T: Tell me please how’s the weather today?
P1. The weather is cold.
P2. The weather is foggy.
T: Well, and now ask your neighbor about today’s weather.
P1: - What is the weather like today?
Аудіювання:
T: And now it’s time to watch a very funny video about The World Wide
Weather Report. Please, be attentive while watching and be ready to name the countries which will be mentioned and answer the questions about the weather
in them.
Watching video: “The World Wide Weather Report”.
T: Do you like the video? Is everything clear? Can somebody help me to show the flags and ask about the weather?
P1: What is the weather? How’s the weather in it?
P2: Canada. It’s snowy in Canada.
P3: Mexico. It’s sunny in Mexico.
P4: England. It’s foggy in England.
P5: France. It’s rainy in France
P6: Russia. It’s cold in Russia.
P7: Australia. It’s hot in Australia.
P8: Japan. It’s cloudy in Japan.
Фізкульт хвилинка: Are you tired? – No! - But, now it’s time for a well-earned rest.
Let’s sing a weather song: “How’s the Weather Today”
Монологічне мовлення:
T:Well, some of your classmates prepared their own British Weather Report. Let’s listen to it and match the places with the weather. Take blue cards from the boxes on your desks and be ready to listen and to complete the matching task.
P1: And now a look at today’s weather. Up in Scotland, well, it’s bad today. It’s cold and snowy, yes, snowy and icy in Scotland today. And in the North East, well, it’s bad there too. It’s very cold and windy and rainy, not very good.
Cold, rainy, windy, up there in the North East.!
P2: In the North West, it’s okay. It’s rainy but it is warm there. Mm, warm and rainy in the North West. Over in Wales, well, it’s not very nice. It’s very wet, and it’s foggy too. Yes, foggy and wet this morning in Wales.
P3: The Midlands now, well the Midlands, it’s okay, quite warm at the moment, but a bit cloudy. And, er, good news in the South East, it’s lovely. A lovely sunny morning here in the South East!
Exercise: Match the places with the weather.
1).Scotland (c) a) cold, rainy and windy East
2). North East (a) b) foggy and wet
3). North West (d) c) cold, snowy and icy
4). Wales (b) d) warm and rainy
5). Midland (f) e) hot and sunny
6). South East (e) f) warm but cloudy
Повторення граматики:
Exercise: Fill in the gaps with some, any, a, an.
T: Fill in the gaps with some, any, a, an.
Swap (exchange) your notes and check the answers, compare them with those on the screen.
Put down (+) or (-) for correct and incorrect answers correspondently.
Монологічне мовлення: Your home task was to draw pictures of your favourite season and describe it’s weather. Show me your pictures. They are really excellent! Let’s represent your favourite season.
Домашнє завдання:
T: Your home task will be to prepare a weather report for tomorrow.
Do you like our lesson today?
What activities do you like the most?
Підсумок уроку, виставлення оцінок: I’m greatly satisfied with your work. Thank you very much! Your marks are…
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ГОЛОСІЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ
У МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ЕКОЛОГО-ПРИРОДНИЧИЙ ЛІЦЕЙ №116 МІСТА КИЄВА
Тема уроку у 9-ому класі «Ecological education»
|
Виконала: Сіряк Світлана Віталіївна Учитель англійської мови Еколого-природничого ліцею №116 Голосіївського району міста Києва
|
Київ 2016
Тема уроку: «Ecological education»
Мета уроку:
Освітня: активізація ЛО з теми у мовленні учнів; практика учнів в обговоренні проблемних питань з використанням вивченої лексики.
Розвиваюча: розвиток пізнавальних інтересів учнів через нестандартні форми подачі матеріалу; удосконалення навичок діалогічного та монологічного мовлення; розвиток уваги, образного мислення та здатності до спілкування.
Виховна: розуміння складності екологічних проблем та виховання бережливого відношення до природи.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: презентація, плакат, таблиця
Procedure
I. Introduction
1. Greeting
T.: Good morning, dear friends!
We live in a magic world. This wonderful land is our nature. Nature give us life. Nature teaches us to be clever and kind, attentive and creative. It teaches to understand the world around us. But our planet is very fragile. Every year small and big natural disasters occur in different parts of the world.
2. Theme, aims
T.: As you have guessed the theme of our lesson is “Natural Disasters”.
Today we’re going to dwell on the most vital environmental problems and solutions to them. You ‘re going to do some vocabulary work, read a text and discuss the problems the people are facing, you’re going to listen to people talking at the end of the lesson you’ll do a quiz to see how friendly you are to the environment.
Warm up activity
T.: To begin with, I’d like you to read the quotations on the blackboard and discuss them in two groups. What does the quotation mean to you? Do you agree or disagree with the author.
“Harmony with land is like harmony with a friend: you cannot cherish his right hand and chop off his left…The land is one organism.”
Aldo Leopold
“Destroying rainforest for economic gain is like burning a Renaissance Painting to cook a meal.”
Edward O. Wilson
II. Main Part
1. Checking the vocabulary
T.: Now you are going to listen to the sounds. What are these disasters? Which pictures do they match? How do they make you feel ?
2. Imitation
Which of these words / phrases below are related to a hurricane/ an earthquake? Act out these events, without using words.
3. Reading skills. Pair work
Pre –reading activity( Slide 5 + HO #1).
T.: Let`s clear up what some natural disasters mean. Which of the disasters do you think are :
Caused by people?
Made worse by people?
Natural?
Avalanche – cніговий обвал
Cyclone – циклон
Drought – посуха
Earthquake – землетрус
Flood – повінь
Hurricane- ураган
Landslide – обвал, зсув
Volcanic eruption- вулканічне вираження
P1 will give the definition to the disaster.
P2 should give the name of the disaster.
While – reading activity
Read the text and complete the gaps (1-6) in the text with the sentences (a-g).There is extra one sentence.
A But geological evidence shows that 73, 000 years ago there was a much greater eruption.
B Even prosperous Europe has suffered and large areas of France, Britain and Germany have all been under water.
C That is probably not the most important factor either.
D Third, the other bits of land you might have been able to farm are not useless.
E On top of all that, add climate change and the spectre of global warming.
F Fir example, the Yellow River, once notorious for flooding the Chinese landscape, failed to reach the sea at all on 226 days in 1997.
G One answer is overpopulation.
Answers: 1D 2B 3F 4G 5E 6A
Hіll and High Water
Here is how become a disaster statistic. Move a shanty town on an unstable hillside near a tropical coast. Crowd together as more and more people arrive. Wait for the world to get a little warmer. More evaporation means more rain, which means the slopes will get progressively more waterlogged. One day, the land will turn to mud and the neighbor will begin to go downhill. Literally. And if the slope is steep enough, the landslide will accelerate to more than 200 miles an hour. Peter Walker, of the international federation of Red Cross and Red Crescent societies, has seen it all too often. “First, your house has been washed away. Second, the land that you farmed has disappeared. (1)___________”
In the last decade, floods, droughts, windstorms, earthquakes, avalanches, volcanic eruptions and forest fires have become increasingly common. There has been disastrous flooding in Asia, Central and South America and Oceania. (2)_______Storms have been getting worse everywhere too, with a growing number of hurricanes hitting the US, the Caribbean and Central America. Drought has affected large areas of Sub – Saharan Africa for years and many others zones are becoming drier. (3)______A number of nations have already been in armed conflict over water, and drought in the West of the US has resulted in enormous forest fires.
Volcanic eruptions and earthquakes have always been a threat in certain parts of the world. A volcanic eruption virtually wiped out the small Caribbean island of Montserrant in 1997 and there have been serious earthquakes in Greece, Turkey and El Salvador. The quake that rocked the small Central American country of El Salvador in 2001 came as the people were still rebuilding their houses and recovering from 1998`s Hurricane Mitch.
So why is nature beginning to turn on us? (4)___________The population of the world is growing at the rate of 10, 000 people an hour, 240, 000 every day, nearly 90 million a year, with most of the growth in the developing world. People in agricultural areas, unemployed and sometimes undernourished, move to the cities, and then set up homes on poor soil, crowded into substandard buildings. (5)________This has mainly been caused by the mismanagement of the world`s resources: carbon emissions from rich countries; the activities of the big multinational companies; the deforestation of the world`s forests. As a result a hotter ocean breeds fiercer cyclones and hurricanes. It surrenders greater quantities of water as evaporation, and more powerful winds dump this water against mountainsides with increasing fury. Atlantic hurricanes, for instance, are 40 percent more intense now than they were 30 years ago.
Volcanoes and earthquakes are even more dangerous than in the past as around half the world`s population now lives in cities. There are more than 500 active and semi – active volcanoes, about fifty of which erupt each year, and more than 500 million people now live within range of a volcanic eruption. An even greater number live at risk, in some degree, from earthquakes which have taken a toll of more than 1.6 million lives in the last hundred years.
All betting from the disaster professionals is that things will get worse. Professor McGuire, of University College London, is a volcanologist who has been warning for years that the world has not seen the worst nature can do. The worst eruption in human history was probably Mt Tambora in 1815, in Indonesia. It pumped so much dust into the stratosphere that it effectively cancelled the following summer in Europe and America.(6)________”It reduced temperatures by maybe 6ºC in some places and the whole planet was plunged into winter for years. And there are about two of these events every 100,000 years….”
Post – reading activity.
Answer the questions .
4.Relaxation
T.: I see your eyes are tired. Let`s make a pause and relax. You can see a picture on a screen. Please, follow the lines with your eyes. Do it three times .
5.Listening skills
T.: Now we`ll listen to two eye – witness accounts
Pre-listening activity.
T.: Read the sentences below which are taken from the text . What could the accounts be about?
A 1.The wind was howling and the sky was dark.
2. A free flew right past me.
B 1. As we were running the tremor was getting worse.
2. The buildings were rocking from side to side.
While- listening activity.
T.: Listen and check. Which natural disaster is each one about?
Post –listening activity.
Decide whether the statements are Right or Wrong. If there is not enough information choose Doesn`t say .
A tree hit John Lewis as he was running.
A Right B Wrong C Doesn`t say
The weather in Dade County was very bad on August 24th.
A Right B Wrong C Doesn`t say
Mrs. Johnson was shopping at the time of the earthquake.
A Right B Wrong C Doesn`t say
Mrs. Johnson`s friend couldn`t run fast.
A Right B Wrong C Doesn`t say
6.Speaking skills
T.: Imagine you were an eye - witness to one of the natural disasters. Act out shortexchanges .
7. Quiz “Do You Worry about the Environment?”( HO# 2)
T.: To sum up what you have discussed, I want you to do the quiz in order to see if you are environmentally friendly. Compare your score with your classmates’, think of how you could increase your awareness of these problems and get ready to give a feedback.
III. Summarizing
1. Conclusions
T.: It seems to me that today we have done something meaningful and it will help other people to stop for a while and think what they do on the earth, how they live and what to do if we want to survive on the planet. Thank you for participation in our lesson and don`t forget that the nature of our planet is in our hands.
2. Home task
Imagine you were an eye – witness to one of the natural disasters.
Write your account for the local magazine. Write:
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ГОЛОСІЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ
У МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ЕКОЛОГО-ПРИРОДНИЧИЙ ЛІЦЕЙ №116 МІСТА КИЄВА
Розробка виховного заходу
«Україна-єдина країна»
|
Виконала: Сіряк Світлана Віталіївна Учитель англійської мови Еколого-природничого ліцею №116 Голосіївського району міста Києва
Київ 2016 |
часто ви сьогодні чуєте слова Гімну? Які почуття у вас виникають коли ви чуєте Гімн?
Учитель: Гімн є одним із символів об’єднання людей. Які ще державні символи ми знаємо? (Прапор, Герб – короткі повідомлення учнів про символи) (Слайд 2,4,5 )
Лиш у єдності, знаємо, треба нам йти,
Щоб нове будувати майбутнє.
Не діліться по вірі і мові, брати!
І тоді буде вдача супутня.
Ми єдині в думках і ми вільні у них.
Не керуйтесь “совковим диктатом”!
Що збудуємо ми, не збудують вони,
Лиш єдину мету треба мати.
Учитель: Україна – це щедра земля під волошковим небом, це задумливі степи,широкі поля, густі ліси та гірські вершини. Це сині озера й річки, калина край вікна, журавель у небі і соловей у лузі. Це рідний дім, дорога в школу, це рідна мова й пісня колискова, це мама й тато й вся родина. Це все наша Батьківщина, наша земля, наша Україна. (Слайд 6)
(Учениця декламує вірш «Україна»)
УКРАЇНА
Україно моя, для мене ти єдина,
Як рідна мати, що дала життя.
І щастя дні і в лиховісні днини
До тебе повертаю звіддаля.
Вклоняюся рідним вербам і тополям
І припаду до рідної землі.
Що маю я таку щасливу долю,
Великий Боже, дякую тобі.
Учитель: А зараз пропоную вам відчути себе знавцями нашої культури. (Слайд 7-9)
1. Кольори нашого державного прапора (жовтий і синій).
2. Розкажіть перші рядки національного Гімну (…).
3. Президент України (Петро Порошенко).
4. Дерево, яке освячується в церкві перед Пасхою. Воно охороняє від злих сил (верба).
5. Старовинний обряд славлення різдвяних свят піснями (коляда).
6. Кущ оспіваний в українських народних піснях, символ дівочої вроди (калина).
7. Дерево-символ, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат (тополя).
8. Український народний духовий інструмент з дерева або очерету, що має форму трубки з отворами (сопілка).
9. Чим прикрашають голову українські дівчата (вінок).
10. Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя, на долю, відряджаючи у далеку дорогу (рушник).
Учитель:- Що для кожного з вас значить Україна? (думки, висловлення учнів).
Учень 1.
Хто ти? Квітуча, прекрасна, чарівна.
Очі, мов небо, ясні, голубі…
Учень 2.
Хто ти? Немов веселкова царівна,
Хто дарував ці прикраси тобі?
Учениця.
Я – Україна, твоя Батьківщина!
Сонце твоє, твої ріки й поля.
Я – Україна, і завше, і нині –
Небо твоє, твоя рідна земля!
Учитель. Україна – це держава, яка має визначену територію, політичну систему, економіку, мову, культуру, історію.
Слово вчителя: екскурс у минуле
Учитель: Україна – країна трагедій і краси, країна, де найбільше люблять волю і найменше знали її, країна гарячої любові до народу і чорної йому зради, довгої вікової героїчної боротьби за волю. Шлях України позначений високими степовими могилами, руїнами та прекрасними місцями. (Слайд 10)
«Історичний екскурс»
Давайте пригадаємо основні віхи становлення України як держави.
1. Кінець VIII – початок IX ст.. – утворення Київської держави (Київська Русь)
2. 1187 р. – перша літописна згадка назви «Україна».
3. 1648 – 1657 рр. – національно-визвольна війна під проводом Богдана Хмельницького.
- Яка мета була у Б. Хмельницького? Чи вдалося йому здійснити її?
4. 1764 р. – ліквідація Катериною II гетьманства і утворення Другої Малоросійської колегії.
- Як ви розумієте термін «Малоросія»? Чи можна його вживати сьогодні?
5. 1783 р. – указ Катерини II про приєднання до Російської імперії Криму.
- То де був від початку Крим? Чому забажала його Російська імперія?
6. 1917 р. – створення Генерального Секретаріату на чолі з В. Винниченком – першого в XX ст.. українського уряду.
- Як ви думаєте, яке значення в історії державотворення України мала ця подія – створення власного уряду?
7. 7 листопада 1917 р. – проголошення III Універсалу, який передбачав створення Української Народної Республіки, яка мала перебувати у федеративних зв’язках з Росією.
- Як ви розумієте «федеративні зв’язки»? Чи можливі вони сьогодні між Україною і Російською Федерацією? Чому?
8. 22 січня 1918 р. – прийняття IV Універсалу УЦР, який проголошував УНР самостійною, незалежною, вільною, суверенною державою українського народу.
- Чого домігся народ цим документом?
9. 22 січня 1919 р. – Акт злуки УНР і ЗУНР.
- Чому важливим був цей документ?
10. 29 червня 1945 р. – підписано договір та протокол до нього про вихід Закарпатської України зі складу Чехословаччини та про її возз’єднання з Радянською Україною.
- Як ви думаєте, це випадковість чи закономірність, що Західна Україна приєдналася до Радянської України?
11. 1954 р. – входження Кримської області до складу УРСР.
12. 24 серпня 1991 р. – прийняття Верховною Радою УРСР Акта проголошення незалежності України.
- Що дала незалежність Україні?
13. 1995 р. – Україна стала членом Ради Європи.
- Чим вигідний Україні європейський напрямок розвитку?
14. 1997 р. – підписання «Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією».
- Як ви розумієте значення цього документу? Чому Росія могла його порушити?
15. Листопад – грудень 2004 р. – події, що отримали назву «Помаранчева революція».
- Що змусило людей вийти на Майдани?
Учитель. Давайте звернемося до легенди, яка пояснює назву слова «Україна».
Кажуть, коли представники народів прийшли до Бога, щоб визначитися, яку їм землю обирати і як її назвати, коли були призначені французам – Франція, німцям – Німеччина, і коли залишилося тільки двоє дівчат, глянув на них Всевишній і сказав: «Ви – євреї, жили в раю, у вас було все: і достаток, і мудрі пророки, але ви не вміли цього шанувати – то будете відтепер називатися країною Ізраїль, тобто вигнані з раю». Поглянув же на друге вбоге, але горде дівча, і сказав: «А ви – дуже працьовиті і мужні люди. Вам жити в раю і держава ваша називатиметься Україна. Але щоб справді бути такою країною, треба пройти через важкі випробування війнами і холодом, голодом і хворобами, стихіями і всілякими негараздами».
І, напевно, якраз ті випробування переживає зараз Україна.
16. Листопад – лютий 2014 р. – Революція гідності, Майдан.
- На вашу думку, як змінилася свідомість українців, що стало передумовою такої зміни?
- Чи можна було запобігти смерті Небесної сотні?
17. 27 лютого 2014 р. – дії сепаратистів підтримуваних агресивною Росією проти України, захоплення будівля Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
- Як ви думаєте, чи правомірними є дії РФ?
Ні для кого не секрет, що сьогодні на Сході України йдуть військові дії. Сили АТО намагаються протистояти терористам. Більшість жителів Донецької та Луганської областей виїхали з зони АТО.
- Жителі яких областей України повинні були бути призвані до армії?
Погодьтеся, коли йдеться про честь та гідність твоєї країни, коли ворог посягає на територіальну цілісність, коли раптом виникає гурт зрадників країни, ми не можемо вести дискусії, кому йти воювати. Це – обов’язок кожного. Не залежить це, де ти живеш, де служив, ким працюєш. Тому всі ми повинні бути вдячні тим, хто відстоює право України бути гордою державою, хто захищає вас із нами. Жах лише в тому, що гинуть наші співвітчизники.
Різкими зламами, лихими закрутами
Продирається доля крізь хащі.
Хай груди заквітнуть червоними рутами –
Не втратити честі своєї нізащо!
Там, де з рідними-милими,
Там, де зі своїми хорошими,
Власним розумом, власними силами
Щастя своє збудувати зможемо!
Свій на свого не здійме руку!
Брат на брата не скаже злого!
Прийме удар, піде на муку
Брат за брата, свій за свого.
Тому я прошу пом’янути хвилиною мовчання героїв Небесної сотні і героїв війни на Донбасі. Кожен із них – герой! (Пісня «Гей, плине кача…»)
Україна – мирна держава, українці – толерантні, ввічливі люди, які з повагою ставляться до будь-якої нації, будь-якої мови, а тому на території нашої держави проживають росіяни, молдавани, поляки, гагаузи, вірмени й багато інших.
У теперішній час у складі України можна умовно виділити низку історико-географічних регіонів, які складались протягом століть під впливом різноманітних факторів: кліматичних, політичних, географічних, історичних, етнічних.
Західна Україна — в широкому сенсі охоплює Галичину, Західну і центральну Волинь, Закарпаття та Буковину — тобто землі, які більшу частину своєї історії до минулого століття знаходились під владою держав — західних сусідів України. Багатством цього регіону є сільське, лісове господарство, видобуток бурого вугілля, нафти і газу; туризм (Карпати, мінеральні води). Основні міста: Львів (промисловий, культурний і духовний центр всієї Західної України), Тернопіль, Івано-Франківськ (Станіслав), Дрогобич, Трускавець, Стрий, Самбір.
Центральна Україна (також «Наддніпрянська Україна»)— східна частина «Старої України». це — живописний сільськогосподарський край дивовижних краєвидів, широких ланів, перелісків і чистих річок між живописних пагорбів. Сюди належить Київщина, Чернігівщина і Полтавщина. Міста: Вінниця, Хмельницький, Кам’янець-Подільський (старовинне місто-фортеця).
Південно-Східна Україна — історичний край держави, заселений українцями переважно протягом XVI–XIX ст. (на відміну від Центральної та Західної України, заселеної корінним населенням ще з давніх часів). Міста є основними промисловими центрами держави: Харків, Дніпропетровськ, Одеса, Донецьк, Кривий Ріг, Маріуполь, Миколаїв, Луганськ. У теперішній час — край розвинутого хліборобства, гірничо-видобувної промисловості (залізна та марганцева руда, вугілля, газ), чорної металургії та машинобудування.
Приазов’я — українські землі вздовж північного узбережжя Азовського моря. У середньовіччі — північна («материкова») частина Кримського ханства, населена кочовиками-ногаями.
І хочеться вірити, що Крим, який зараз вважається територією Російської Федерації, колись до нас повернеться. Адже прожити стільки років одним народом – це має дати свої результати.
(Учениця декламує вірш «Рідний край»)
Є щось святе в словах мій рідний край
Для мене – це матусі ніжна пісня
І рідний сад, від квіту білосніжний
І той калиновий у тихім лузі гай.
Його історія…. В ній стільки гіркоти!
І тим рідніш мені ти, краю рідний,
Що вже назад поламані мости,
І день встає, як райдуга, погідний.
Учитель: Україна сьогодні – незалежна держава, частина Європи, величезна територія з величезним населенням. А згадаємо її історичне минуле – безмежна боротьба, величний порив волі, вічна сутичка з людьми, котрі бажали розділити землю наякій жили наші предки і житимуть наші діти. (Слайд 11)
Не оминають нашої пам’яті величні походи князів за часів Київської Русі, набіги на татар козаків під супроводом гетьманів, бунти під проводом Олекси Довбуша та Максима Залізняка, захист загальнонаціональних прав під час Першої і Другої Світових Воєн, від’єднання від СРСР утворення самостійної держави. Люди боролися тому, що відчували себе частиною одного цілого, розуміли, що за них самих ніхто не побудує їхнього майбутнього. Нас роками відучували від мови, традицій, культури і навіть історії. Нас хотіли знищити, як націю. (Слайд 12-13)
ЯК РОЗПОЧАЛАСЬ ІСТОРІЯ НЕЗАЛЕЖНОЇ УКРАЇНИ
Протягом багатьох століть українці мріяли про незалежну державу. У середині 1980-х років XX століття знову розпочалась боротьби українського народу за незалежність.
24 серпня 1991 року Верховна Рада України прийняла Акт проголошення незалежності України.
Цей документ припинив існування Української Радянської Соціалістичної Республіки і проголосив створення незалежної держави — України. День прийняття цього Акту є національним святом.
З того часу на території України мають чинність виключно Конституція і закони України.
Щоб упевнитись у підтримці населення, Верховна Рада України закликала всіх громадян підтвердити своє рішення голосуванням — 1 грудня 1991 року під час референдуму за незалежність України
Проголошення незалежності України відкрило нову сторінку в її історії.
За п’ять років після здобуття незалежності 28 червня 1996 року Верховна Рада України утвердила Конституцію України
Столиця України – місто Київ.
Ми – патріоти – дочки і сини
Для твого блага все в житті здолаєм!
Бо ти найкращий, краю мій ясний,
Вітчизну й матір ми не вибираєм! (Слайд 14)
Учитель: Звертаючись до історичного минулого української нації, осмислюючи його духовні цінності, ми бачимо кращі риси наших предків: патріотизм, волелюбність, повага до своєї нації. Але чи легко бути патріотом? Чи вважаєте ви себе патріотами своєї держави? Чому? (Слайд 15)
Учитель: Зверніть увагу на ці прапорці. На кожному з них написані слова відомих людей про любов до Батьківщини, патріотизм та єдність народу. А як ви розумієте ці афоризми?
Афоризми
Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що своя. (Сенека)
Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може. (Д. Байрон)
Забудеш рідний край — твоє всохне коріння. (П. Тичина)
Патріотизм — це не любов до ідеї, а любов до вітчизни. (В. Распутін)
Той, хто в біді кидає свій народ, стає його ворогом. (Ч. Айтматов)
Вітчизна — це не хтось і десь, Я — теж Вітчизна. (І. Світличний)
Українському народу не потрібно співчуття – потрібні патріоти. Потрібен ти! (І. Олійник)
Учитель: Діти, ми з вами українці за національністю. А давайте поміркуємо чи всі хто живе на території України є українцями за національністю? Хто ще проживає тут? Чи можемо ми сказати, що Україна – багатонаціональна країна? (слайд 15)
Учитель: Батьківщина кожної людини починається з рідного міста чи села і об’єднує зовсім різних людей, які є патріотами своєї держави. І в подарунок нашим гостям звучитьпісня у виконанні наших шестикласників!
Учитель: Щоб зрозуміти Україну треба побачити її красу, відчути велич її історії, доторкнутись до її культури, звичаїв і традицій, познайомитись з її щедрими, трудолюбивими людьми, які люблять свою країну усім серцем. Як казав В’ячеслав Липинський: «Без традиції нема культури, без культури нема нації». І сьогодні у нас буде чудова нагода позмагатися і пригадати що ми вже знаємо про рідну неньку Україну. (Слайд 16)
Завдання:
1. Розказати вірш українського поета (Слайд 17)
2. Назвати прізвище та ім’я людини на фото (Слайд 18-27)
3. Заспівати українську пісню (Слайд 28)
4. Назвати визначне місце на фото (Слайд 29-38)
5. Продовжити прислів’я (Слайд 39-41)
1) Вченому світ, а невченому…..тьма
2) Гарно того вчити, хто хоче….. все знати.
3) Голова не на те, щоб тільки …кашкета носити.
4) Книга вчить як на …… світі жить.
5) Людей питай, а свій розум …. май.
6) Добрий початок, половина ….. діла.
7\ Маленька праця краща за велике …… безділля.
8) Бджола мала, а й та …… працює.
9) Вік живи – вік … учись.
Учитель: Дякую вам за участь. Кожен учень проявив себе знавцем української культури. Ви вже багато знаєте про Україну. А скажіть, скільки областей має наша держава? 24 ( слайд )
(учні виконують завдання під супровід пісні «Як у нас на Україні»)
Учитель: Зараз наша держава переживає тяжкі часи і кожен намагається допомогти, внести свій вклад у майбутнє. Ми пам’ятаємо наших героїв, які цієї зими боролися проти несправедливості, стояли на смерть за незалежність нашої держави. «Небесна сотня» називають їх, низький їм уклін. Ми серцем і душею з тими, хто й ці дні боронить нашу свободу на сході України, пам’ятаємо тих хто віддав своє життя задля нашого щасливого майбутнього. Давайте хвилиною мовчання вшануємо їхню пам’ять… (хвилина мовчання) (Слайд 42)
VIII. Інтерактивна вправа «З теплом у серці» (Побажання Україні)
Учитель: Дуже хочеться щоб в нашій країні панував мир…. А що б побажали ви? Напишіть свої думки на аркушах паперу та приклейте до нашої карти. Хто бажає зачитати?
ЄДИНА УКРАЇНА
Нехай ніхто не половинить,
Твоїх земель не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на всіх у нас одна.
Одна від Заходу й до Сходу,
Володарка земель і вод –
Ніхто не ділить хай народу,
Бо не поділиться народ.
Нехай ніхто не половинить,
Твоїх земель не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на світі в нас одна.
ВІРШ ПРО УКРАЇНУ
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна найкраща у світі!
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні джерельця.
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і річки глибокі.
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня весела.
Це щира, багата, як світ її мова,
Крилата така, мелодійна чудова.
Її обереги верба і калина,
Найкраща у світі – моя Україна.
Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не кохати!
Моя Україна – козацькая слава!
Така волелюбна й мирна держава.
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, відкрила.
Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі – єдина.
Підбиття підсумків.
Колосальна і багаторічна справа сучасного державотворення була розпочата на фундаменті, який закладався впродовж віків. За нами – велике героїчне минуле, позначене звитягою і випробуваннями, здобутками і протиріччями, болісними помилками, трагедіями і втратами. І все це – наша історія – провісник майбутньої свободи .
Учитель: Пам’ятайте, діти, ви – майбутнє України. То ж своїми знаннями, працею, здобутками примножуйте її культуру, своїми досягненнями славте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте свій народ і його мелодійну мову. Шануйте себе і свою гідність, і шановані будете іншими. (Слайд 43)
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ГОЛОСІЇВСЬКОЇ РАЙОННОЇ
У МІСТІ КИЄВІ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
ЕКОЛОГО-ПРИРОДНИЧИЙ ЛІЦЕЙ №116 МІСТА КИЄВА
Розробка виховного заходу
«Добрим бути просто чи ні»
|
Виконала: Сіряк Світлана Віталіївна Учитель англійської мови Еколого-природничого ліцею №116 Голосіївського району міста Києва
Київ 2016 |
Тема. Добрим бути просто чи не просто?
Мета: допомогти учням осягнути, що значить бути добрим, що лежить в основі доброти, доброго вчинку; славлячи добро в людині, її справах і ставленні до інших, розвивати в учнів бажання робити добро.
Обладнання: іллюстрації до казок (на вибір учителя); аудіоза-пис пісні «Просто я працюю чарівником»; розда-вальний матеріал (роздруковані картки з поділе-ними на дві частини прислів’ями, картки зі сло-вами, що називають різні предмети).
Хід заняття
Слово вчителя.
Сьогодні ми з вами відправимося в чарівну казку, згодні?
Ми відвідаємо добрих чарівників і постараємося взна-ти в них, чому вони добрі. Але щоб ми могли поговорити
з чарівниками, звичайно, потрібна фея і, звичайно, добра.
(Учитель пропонує комусь з учнів за бажанням бути доброю
феєю і супроводжувати клас у казковій подорожі.)
Запитання до учнів.
У яку казку ми відправимося? (Учні пропонують казки .)
Гра «Казкова подорож».
Фея «вводить» мандрівників у ту казку, на якій вони
зупинилися. Учні знайомляться з доброю чарівницею або
чарівником. Учень, що пригадав цю казку, ніби на якийсь
час перетворюється на її героя — доброго чарівника. Учні
розказують про добре чарівництво і намагаються пояснити,
чому чарівник вирішив допомогти герою.
методичні рекомендації
Більш детально можна зупинитися на казках Ш. Пер-ро «Попелюшка» і О. Волкова «Чарівник Смарагдового міста».
На цьому етапі заняття учням слід показати ілюстрації,
попросити їх описати зовнішність добрих фей із цих казок,
прочитати невеликий уривок із «Чарівника Смарагдового міста», де фея перегортає книгу мудрості.
Основне, до чого повинна бути направлена увага уч-нів,— що значить добрий, що містить у собі поняття доброта. Доцільно провести бесіду з елементами роз-повіді.
Бесіда.
Чому феї допомогли Попелюшці та Елі? (Вони розуміли скрутне становище дівчаток, співчували їм і тому хотіли допомогти.)
Виходить, вони бажали їм добра, так? А будучи чародій-ками, вони могли це добро їм зробити, правильно? Що ж значить бути добрим? (Бажати іншому добра, бачити
намагання іншої людини зробити добро і хотіти їй допомогти. )
А чи добрі чарівники допомагатимуть злій, недобрій людині? ( Звичайно, ні. Адже недобра людина не бажає іншому добра, не допомагає в біді. Більш того, вона навіть
здатна радіти, коли іншому погано або він потрапив у біду .)
Що ж лежить в основі доброти, доброго вчинку? (Бажання
добра іншому, уміння помітити, що комусь потрібна допомога, і надати її, тобто співчутливе ставлення до людини, пошана до неї. )
Слово вчителя.
Ось і народна мудрість, що відображена в прислів’ях, приказках, афоризмах, славить добро і добре ставлення до людини.
робота з прислів’ями.
(Учитель роздає учням роздруковані картки з частинами
прислів’їв. Хтось із учнів читає одну частину прислів’я,
а інші дивляться, чи є друга. Коли прислів’я правильно
прочитано, учні замислюються над його значенням, і так далі. )
• З добрим жити добре.
• Поспішай робити добро.
• Добра справа і у воді не тоне.
• Не встояти злу проти добра.
• Світ не без добрих людей.
• Доброму добра пам’ять.
Запитання до учнів.
Виходить, добра людина може бути трохи чарівником.
Як ви думаєте, може кожний із вас теж бути трохи чарів-ником? У чому буде його чарівництво? (Іншому поряд з ним стане легко, просто, потепліє на душі завдяки доброму відношенню, увазі.)
Слово вчителя.
Отже, щоб трохи бути чарівником, важливо по-доброму ставитися до оточуючих тебе людей: і вдома, і на вулиці, і в школі, і в громадських місцях. Допоможе вам у цьому чарівне правило, яке ми з вами спробуємо сформулювати.
(Учитель підсумовує формулювання учнів: роби так, як би ти хотів, щоб робили щодо тебе.)
Хороше правило? Чарівне? Давайте перевіримо.
Гра «Закінчи речення».
Якщо ти хочеш, щоб з тобою були ввічливі, то… (Завжди повинен бути ввічливий сам.)
Якщо тобі здається, що штовхатися недобре, то…
Тобі дуже хочеться, щоб інші тобі поступилися, значить…
Слово вчителя.
Давайте і в нашому житті керуватимемося цим пра-вилом!
А зараз кожний із вас візьме чарівну паличку, на неї пе-ретвориться ваша ручка, і станеться… чудо.
Яке? А яке кожний із вас схоче. Для цього він запише
своє бажання на чарівному сувої, і воно, звичайно, вико-нається.
Отже, чарівництво почалося.
творче завдання «Чарівний сувій».
Використовується вже відомий прийом «сувою»: на
аркуші паперу кожний записує своє «чудо» і, згорнувши край аркуша з написаним текстом, передає його наступно-му. (Під час цієї роботи звучить аудіозапис.)
Коли сувій заповнений, учитель, прочитуючи його вго-лос, називає «чудеса», що відбулися.
Гра « Добрі чарівники».
Усі учні — добрі чарівники. Кожний із них має подару-вати людям який-небудь добрий подарунок.
Учитель просить учнів намалювати його. По малюнках один одного учні вгадують, які добрі дари принесли людям чарівники.
Із малюнків учнів учитель організовує виставку «Добрі дари».
Гра « Добрий світ».
Учитель поділяє учнів на групи і роздає їм картки з різ-ними словами. Наприклад: літак, потяг, будинок, ліс, річка і т. д.
Учні мають придумати і намалювати казку про добрий літак (потяг, ліс, будинок, річку тощо).
По малюнках представники різних груп розказують свої казки.
Із малюнків учнів учитель організовує виставку «Добрий світ навкруги нас».
Заключне cлово вчителя.
Бачите, як ви попрацювали чарівниками, скільки хо-роших і добрих чудес вчинили. Вірно говорить прислів я «Доброта що сонце».