досвід роботи"Використання інерактивних технологій - шлях підвищення ефективності сучасного уроку».

Про матеріал

матеріал для розвитку в процесі навчання творчих здібностей учнів. Місце математики в системі шкільної освіти її роллю в інтелектуальному, соціальному і моральному розвитку особистості. Вирішальне значення має вплив предмета математики на особистість школяра. Це розвиток логічного мислення, просторових уявлень і уяви, уваги, пам'яті, позитивних властивостей особистості, рис характеру, емоційної сфери.

Сучасне життя вимагає від людини не лише якісної системи знань, а й уміння застосовувати їх на практиці, творчо реалізувати свої здібності. Вимоги життя змушують по новому підійти до розгляду навчання, використовувати нові інтерактивні технології на уроках, які допомагають активізувати розумову діяльність учнів, розвивати увагу, волю, творчу уяву, навички дослідницької роботи, що у сумі допомагає підвищити ефективність уроку.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

« Використання інтерактивних технологій – шлях підвищення ефективності сучасного уроку».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Математична освіта є важливою складовою загальної підготовки. Місце математики в системі шкільної освіти її роллю в інтелектуальному, соціальному і моральному розвитку особистості.

Вирішальне значення має вплив предмета математики на особистість школяра. Це розвиток логічного мислення, просторових уявлень і уяви, уваги, пам’яті, позитивних властивостей особистості, рис характеру, емоційної сфери.

Розвитку в процесі навчання творчих здібностей учнів сприяють технології інтерактивного навчання, які підвищують ефективність уроку. Тому я працюю над темою « Використання інтерактивних технологій – шлях підвищення ефективності сучасного уроку». Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з різними людьми, критично мислити, приймати продумані рішення, відчувати свій успіх та інтелектуальну спроможність.

Ефективний урок відзначається: напруженою, досконало організованою й результативно пізнавальною працею всіх учнів, вибором досконалих технологій досягнення результатів, ефективним використанням кожної робочої хвилини уроку. Розглянемо використання інтерактивних технологій та іх форм по етапам уроку.

Почнемо з домашнього завдання. Я задаю домашнє завдання на 3 рівні, на 4-6 балів, на 7-9 балів, на 10-12 балів, при цьому використовую принцип вільного вибору. Право вибору завжди врівноважується усвідомленою відповідальністю за свій вибір. Перевірка домашнього завдання виконується різними способами:

консультанти перевіряють домашнє завдання за допомогою карток - дешифраторів, перевіряємо за допомогою кодоскопа, виставляють бали. При взаємоперевірці домашнього завдання, учні працюють у парах, оцінюють один одного, перевіряють теоретичний матеріал – знання теорем, означень, властивостей. Для цього я застосовую форму роботи «Повторюємо з контролем»- це коли учні у парах розробляють декілька контрольних питань до раніше вивченої теми. Або «Повторюємо з розширенням» - питання до всієї вивченої теми, або «Перетинання тем» - пари підбирають запитання, які пов’язують останній вивчений матеріал з будь якою раніше вивченою темою. Це допомагає  визначати рівень засвоєння попереднього матеріалу, який впливає на ефективність уроку.

Наступний етап – Мотивація уроку. Я намагаюсь підвести учнів до теми уроку, для цього я проводжу «Теоретичну розминку» у вигляді математичного волейболу. Я ставлю перше питання одному учню, він відповідає і сам задає наступне питання «передає» його далі і так далі інші учні.

На уроках ми розгадуємо кросворди, де центральним словом є ключове слово з нової теми. Наприклад, 7 клас Алгебра, тема «Степінь з натуральним показником. Властивості степенів». Розгадуємо кросворд, де центральним словом є слово «Степінь». Тим самим підводжу учнів до нової теми  і пояснюю, де в майбутньому це поняття буде ще потрібно і що ми будемо робити сьогодні на уроці.(див. додаток № 1).

На кожному уроці я створюю «Ситуацію успіху», щоб учень відчув радість досягнення успіху, усвідомив свої здібності, повірив у власні сили. Для цього я використовую форму роботи «Відтягнуту відгадку» - тобто створюю проблемну ситуацію у вигляді питання, відповідь на яке ми отримаємо у кінці уроку.

 Для підвищення ефективності роботи я використовую різні рівні проблемності, створивши проблемну ситуацію, вживаю проблему і показую шляхи її розв’язання. В пошуках розв’язку проблеми беруть участь учні. Я пропоную до розв’язку проблеми висунути гіпотезу і спробувати самим її довести, запрошую учнів взяти участь в обговорюванні проблеми шляхом колективного обдумування – «Мозковий штурм». Я вважаю, головне в роботі не нав’язування готових рецептів, тому готуючись до уроку детально продумую систему питань, що дозволяє спрямувати думку учня в потрібне русло, сприяючи активній участі у «відкритті» нових факторів і закономірностей та їх доведення. Я збираю якомого більше ідей щодо розв’язання проблеми, примушую працювати уяву учнів. Коли перед учнями постають ситуації, запитання, на які вони не можуть негайно відповісти, в них активізується мислення. Відчуття і сприйняття стають особливими діями: вони допомагають думати, стимулюють мислення і символічне мовлення.

Наприклад , 8 клас Геометрія, тема «Взаємне розташування прямої і кола». На дошці і у кожного на парті, заздалегідь заготовлено таблицю, в якій вказано, які питання і в якій послідовності повинні бути розв’язані на уроці.(див. додаток 2).

На перші два питання таблиці учні відповідають самостійно, на основі знань та уявлень, що вони вже мають, а на наступні разом шукають відповіді, після чого вводяться нові поняття, складаються означення.

При вивченні теми «Подібні трикутники», 9 клас Геометрія, я задаю учням питання: « Як можна визначити висоту Ейфелевої вежі, простими способами?» І весь клас починає працювати, вимірюючи висоту за допомогою подібних трикутників.

На етапі -  Презентація нового (засвоєння знань і способів дії), для підвищення ефективності уроку я використовую інтерактивну технологію – парно-групова робота та колективно-групова робота. Роботу у парах використовую при обговоренні тексту, завдання. Групова робота активізує розумову діяльність учнів, допомагає ліквідувати прогалини в їхніх знаннях, згуртувати клас, привчає працювати. На уроках я об’єдную учнів в групи по 4-5 учнів, кожна група виконує своє завдання та представляє результати, кожен член групи відповідає за свою частку роботи.

Наприклад, 7 клас Алгебра, при вивченні теми «Степінь з натуральним показником. Властивості степенів» (див додаток 3). Кожна група отримує завдання на одну з властивостей степенів. Члени групи висловлюють по черзі, обговорюють розв’язання вправ. Після чого кожна група озвучує тільки свій аспект проблеми, всі групи відповідають по черзі і кожна має можливість розповісти про результати своєї роботи. Пізніше аналізується хід розв’язання, ставляться запитання членам групи, записується розв’язання на дошці. Обов’язково залишаю час на обговорення результатів. Варіант кооперативного навчання, робота у малих групах, учні охоче працюють у групах, що допомагає досягти найбільшої ефективності сучасного уроку.

Наприклад, 8 клас Геометрія, тема «Прямокутник. Ромб. Властивості прямокутника та ромба.» Учні працюють у групах, 1 група – дає означення прямокутника та доводить властивість його діагоналей, 2- означення ромба і доводить властивостей його діагоналей. Як результат роботи груп – створення опорного конспекту в зошитах, що включає в себе план доведення відповідних теорем-10-15 хвилин. Після чого учні груп я об’єдную в нові групи, де є представники кожної попередньої групи, які обмінюються інформацією. Результати роботи нових груп є також створення опорних конспектів. Потім до дошки викликаю учнів, причому учень, що вивчав властивості прямокутника, розповідає про властивості ромба і навпаки. Весь клас разом повторює основні пункти доведення теорем.

При такій формі роботи треба вміти дискутувати, аргументувати свою думку, учні багато кроків роблять усно, що позитивне впливає на творче осмислення теоретичних надбань, сприяє інтелектуальному розвитку учнів. Учні збагачують свою уяву, вчаться прогнозувати результат, відпрацьовувати культуру мовлення, послідовність думки, збагачуються взаємним спілкуванням. А все це сприяє підвищенню ефективності сучасного уроку.

Відпрацюванні здобутих знань і застосування іх на практиці я використовую форми «Спіймай помилку!», або «Неуважний учень».Використовуючи завдання, вчитель або учень навмисно припускається помилок, якщо учні добре засвоїли новий матеріал вони швидко виправляють помилки, роблять пояснення.

Дуже часто на уроках я використовую технологію ситуативного моделювання – побудова навчання за допомогою включення учня в гру.

Гра «Дивись не помились», яка передбачає дописати вираз, щоб отримати правильну рівність, або замість зірочок дописати формули.

Наприклад, 7 клас Алгебра, тема «Формули скороченого множення».

( - b2 ) = a2 – 2ab + 2           a2 - 2 = ( a –b )( + b )

  9 - c2 = ( - )( 3 + )             ( a + 2 ) = 2 + 2b + b2

   ( + b )2 = a2 + 2a + b2           ( m - ) = m2 – 20m + 2

Під час гри дітей захоплює азарт, відчуття команди, панує атмосфера співпереживання та взаємовиручки.

На контрольно- оцінювальном етапі я використовую форму роботи «Асоціативний кущ», як різновидність мозкового штурму. Я називаю слово, або словосполучення, записую його на дошці. Пропоную учням згадати все з чим асоціюється це слово, всі відповіді записуємо на дошці.

Наприклад, 6 клас , тема «Геометричні фігури». Учні пригадують наступні слова: точка, пряма, площина, промінь, відрізок, кут, ромб, трикутник, коло, круг, чотирикутник, прямокутник, паралелограм, трапеція, квадрат, призма, циліндр, куля. Після чого пропоную учням систематизувати все, пригадуючи означення фігур, формули.

Наступний приклад, назвати слова на букву «Р». Читаю запитання.

  1. Вид числа (раціональне).
  2. Рівність, яка містить невідоме число (рівняння).
  3. Рівності, що мають однакові корені (рівносильні).
  4. Результат віднімання ( різниця)
  5. Закон множення (розподільний).

Для підвищення ефективності уроку, використовуючи інтерактивні технології, я проводжу «Змагання художників» на уроках алгебри при вивченні теми «Функції» та 6 клас з теми «Координатна площина». На дошці записані координати точок, якщо на координатній площині точки послідовно з’єднати , то отримаємо рисунок. Учням дуже подобається ця гра.

На уроках учні відповідають біля дошки, я використовую «показову відповідь», коли один відповідає, інші слухають і працюють з ним разом, це корисно робити, коли учень відповідає блискуче, щоб формувати у інших зразок відповіді, до якої треба прагнути. Решта учнів сигналізує про розуміння поданого матеріалу за допомогою сигнальних карток із стилізованим малюнком «Смайлики» (зрозумів все, зрозумів частково, не зрозумів). Крім того ці картки я використовую для визначення стану учнів, їх настрою на урок. Важливо, щоб дитина сама усвідомила свій стан, поділилась з вчителем, це підвищує її самокерування і ефективність уроку. Діти бачать увагу до себе. Демонстрацією «Смайликів» я часто закінчую урок, якщо посмішок стало більше, урок удався.

Одна із форм є опитування у вигляді інтелектуальної гри. Учні охоче стають учасниками конкурсів на кращого знавця теми, умільця розв’язувати рівневі вправи. Обстановка надихає учнів,  змушує краще вчитися, думати, відповідати, при цьому урок проходить на багато ефективніше.

Наприклад , 8 клас, Геометрія. Учням задають питання з теми «Чотирикутники». У кожного картки з написами «Ознака», «Властивість», «Означення». На запитання вчителя учні піднімають відповідну картку. Високу оцінку і звання «Інтелектуал» отримає учень у якого було менше помилок.

Запитання:

 1. Діагоналі паралелограма перетинаються і в точці перетину діляться навпіл.

2. У паралелограма протилежні сторони і кути рівні.

3. Якщо діагоналі чотирикутника перетинаються і точкою перетину діляться навпіл, то цей чотирикутник паралелограм.

4. Діагоналі прямокутника рівні. І т. д.

Для підвищення ефективності уроку використовую ситуативне моделювання , одну з форм роботи «Творчість працює на майбутнє». Учні розв’язують шифрограми, виконують творчі завдання, нестандартні задачі, пишуть ключові диктанти.

Наприклад, 7 клас Алгебра, тема «Степінь з натуральним показником. Властивості степенів». Необхідно розв’язати вправи, отримати відповіді і скласти фразу, якщо групи правильно справились з завданням учні отримають фразу «Ми сьогодні молодці»(див. додаток 4).

Для завершення уроку я теж використовую інтерактивні технології, таку форму роботи як «Резюме», «Той хто підводить підсумок», Мікрофон… учні відповідають на запитання: що нового дізналися на уроці, чому навчилися? Повторюємо ключові поняття.

Резюме: учні відповідають на питання, які відображають іх ставлення до уроку:

- що нового дізнались?

- що не сподобалось?

- що більше усього запам’яталось на уроці?

- що мені дав урок?

- як оцінюєте свою особисту працю на уроці?

 - мої пропозиції.

Навчальний процес відбувається за умов постійної активної взаємодії усіх учнів, процес пізнання – від неправильного до правильного, від неточного до точного, від незнання до знань – виховує в учнів гнучкість мислення, здатність відволікатися від проторених шляхів, а саме головне – відчуте себе розумною істотою. Сучасне життя вимагає від людини не лише якісної системи знань, а й уміння застосовувати їх на практиці, творчо реалізувати свої здібності. Вимоги життя змушують по новому підійти до розгляду навчання, використовувати нові інтерактивні технології на уроках, які допомагають активізувати розумову діяльність учнів, розвивати увагу, волю, творчу уяву, навички дослідницької роботи, що у сумі допомагає підвищити ефективність уроку.

 

 


ДОДАТОК 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

п

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

ь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


1. Вираз, що складається з чисел за допомогою знаків дій та

дужок.

2. Числа, які використовуються при лічбі.

3.  Якого ступеня вважаються дії додавання і віднімання.

4. Як називається властивість: при перестановки доданків

 сума не змінюється.

5. Число, яке задовольняє рівняння.

6. Рівність, що містить невідоме число.

7. Рівності, які мають одні і ті самі корені.

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

1. Взаємне розташування прямої і кола

 

а)

б)

в)

2. Записи різних випадків розташування прямої

 

а)

б)

в)

3. Назва прямої

 

а)

б)

в)

4. Залежність розташування прямої а і кола (О; від r, h , де h - відстань від центра кола O до прямої a)

 

а)

б)

в)

5. Доведення

 

а)

б)

в)

 


ДОДАТОК 3

 

 

I  група

 

1.   х5 · х3 =

 

2.   а2 · а3 =

 

3.   р9· р3 =

 

4.   d2 · d4 =

 

II  група

 

1.     x9 : x7 =

 

2.    a4 : a3 =

 

3.   y5 : y4 =

 

4.   x15 :  x10 =

 

 

III  група

 

  1. (x2)3 =

 

  1. (22)2 =

 

  1. (y5)5 =

 

  1. (a6)4 =

 

IV  група

 

1.    (a · 3)2 =

 

2.    (4 · x)2 =

 

3.    (x · y)4 =

 

  1.   (2x)3 =

 

 

V  група

 

1.   (y2)3 =

 

2.   (a8)2 =

 

3.   59 : 54 =

 

4.   x6 · x4 =

 

 

VI  група

 

1.   a2 · a7 =

 

2.   x9 : x9 =

 

3.   (a · c)3 =

 

4.   (x · y)5 =

 

 


ДОДАТОК 4

 

І група                                                   II група           

1. 72 =         (49 –м)                                   1. x9: x8 =     (xь)

2. (-2)3=     (-8 – и)                                    2. а4)2 =     10 – 0)

3. p5p9 =      (p14c)                                  3. 6)3 =      18 – г)

 

ІІІ група                                                               VІ група

 

1. 63) =    9 – о)                              1. (-5)5: (-5)3 =    (25 – і)

2. 59: 56 =     (125 –д)                            2. а7а5 =           12 – м)

3. (-30)7 =     (1- н)                                 3. у6: у5 =            (у – о)

 

V група                                                                   VІ група

1. (у2)3 =            6 – л)                          1. сс7 =             8 – ц)

2. х2х3 =            5 – о)                          2. (х2х3)4 =      20 – і)

        3.а11: а10=           ( а –д)                          3.(-4)3: (-4)2=      (-4 -!) 


 

 

 


49

х

а9

25

-8

а10

125

а12

р14

р18

1

у

у6

с8

х15

а

х20

-4

м

ь

о

і

и

о

д

м

с

г

н

о

л

ц

о

д

і

!

 

 

Ми   сьогодні    молодці!


 

doc
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
18 липня 2018
Переглядів
750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку