Урок математики " Додавання і віднімання трицифрових чисел"

Про матеріал

Урок " відкриття нового знання" з використанням діяльнісного підходу за педагогічною технологією " Росток" . Вивчення вміння додавати і віднімати трицифрові числа, використовуючи знання правил додавання і віднімання багатоцифрових чисел та нумерацію чисел; закріплення вміння аналізувати, розв'язувати рівняння, задачі.

Перегляд файлу

Тема. Додавання та віднімання трицифрових чисел

Мета: Вивчення вміння додавати та віднімати трицифрові числа, використовуючи знання правил додавання, віднімання багатозначних чисел та нумерації чисел; розвивати пам'ять, мислення, мовлення учнів, уміння аналізувати, розв’язувати рівняння, задачі; виховувати інтерес до предмета.          

Методично-дидактичне забезпечення:  картки для роботи в групах, індивідуально,  комп’ютер.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Хід уроку

 

І. Самовизначення діяльності

  1. Організація класу (діти стоять у колі)

Ось дзвінок нам дав наказ:

«До роботи швидше в клас!»

Отож ми часу не гаймо,

Урок наш розпочинаймо!

          Всі почули вже дзвінок.

 Він покликав на урок.

 Кожен з нас приготувався,

 На перерві постарався.

 Зараз сядуть лиш дівчатка,

 А за ними і хлоп’ятка.

 

  1. Актуалізація опорних знань учнів та фіксація утруднень
  • Інтерактивна вправа «Мікрофон»

- До якого уроку ви приготувалися?

- Скажіть, будь ласка, а що ви робите на уроках математики?

- Прекрасно. А які числа ви навчилися додавати та віднімати?

ІІ. Етап проектування

  1. Повідомлення теми уроку

- От сьогодні я пропоную вам подорож Країною тризначних чисел. Згодні подорожувати?

- Що ж слід взяти із собою?

- Якими потрібно бути під час подорожі?

  1. Постановка завдань

-  Ми з вами пройдемо через річку чисел, подолаємо гори прикладів, відпочинемо на галявині, спробуємо пройти лісом рівнянь та веселими повернемося додому.

- Займіть свої місця в транспорті, відповідно квитків, які ви отримали.

ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності

- Ой, а яким же транспортом почнемо подорожувати? Дізнатися хочете? Тоді розмістіть числа в порядку зростання

251

51

512

125

215

я

п

г

о

т

(потяг)

- Правильно. Що ж, відправлення!

- Який звук від потяга? (чух-чух-чух, ту-ту-у-у-у-у)

  1. Річка чисел
  • Повторення порядку чисел

І перша зупинка – Річка чисел.

- Подивіться на ці числа.

- Яке число зайве? Чому? (51 зайве число, тому що воно двоцифрове, а інші числа - трицифрові)

- Які розряди є в трицифрових числах? (одиниці, десятки, сотні)

- Назвіть число, в якому  2сотні (251, 215);  5одиниць (125, 215);  1десяток (512, 215).

  • Каліграфічна хвилинка

- Давайте утворимо річечку чисел, каліграфічно записавши їх. Згадайте правила письма цифр. Показую картки і коротко коментую.

Зошит свій я відкриваю,

Навскоси його кладу.

Ручку я ось так тримаю,

Сяду рівно, не зіб’юсь

  • Гра «Знайди пару»

Наша рівненька, гарненька річечка принесла завдання для роботи у парах.

- У кожної пари є картка, на якій зображені графічні моделі чисел та числа. Встановіть між ними відповідність.

- Бачу, що групи вже готові до перевірки.

1

     

431

н

2

 

104

о

3

 

235

ч

4

 

320

в

5

 

202

е

- Спробуйте прочитати слово. (човен)

-Так, молодці.

  1. Гори прикладів

- Що ж на човниках ми пливемо, пливемо… Які звуки чуємо, коли водичка б’ється об наш човник. І знов перешкода - це Гора прикладів.

Тільки розв’язавши приклади, зможемо продовжити подорож. Готові?

Гра « Хто швидше?»

В зошит записати тільки відповіді

35+4      300+200          564+231

ІІІ. Виявлення причин утруднення та постановка навчальної мети.

- Який приклад розвязати було складно?

- Чому виникло утруднення?

- Що потрібно зробити?

 Молодці! Отже,  мета уроку побудувати прийоми додавання і віднімання трицифрових чисел.

ІV. Побудова виходу із утруднення.

- Яким способом ви пропонуєте знайти відповідь?

- Я пропоную попрацювати з моделями чисел,  а потім застосувати інший спосіб.(с.44 № 1)

- Хтось з вас був колись у горах? Прекрасно. Так от для вас і для всіх-всіх діток розкрию таємницю. У гори йдуть сміливі, розумні, дисципліновані люди і обов’язково виконують правила. І нам з вами слід повторити деякі правила.

  • Повторення правил додавання та віднімання трицифрових чисел

Які дії вчимося виконувати з трицифровими числами?

- Як правильно записати числа для обчислень в стовпчик?

- Яким правилом користуємося для виконання дії додавання?

- Як виконати віднімання?

V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.

  • Розв'язання прикладів на віднімання та додавання с.44, №2, 3

- Будь ласка, виходь до дошки (по одному учню виконують віднімання та додавання трицифрових чисел у стовпчик, з коментуванням.

612+341=953              612+254=866              612+250= 862                   612+207=819

- Далі виконуйте самостійно.

-А тепер я попрошу вас виконати перевірку прикладів.

- Як перевіряємо дію додавання? (віднімання)

- Якою дією перевіримо дію віднімання? (додавання)

- Виконали завдання?

  • Самоперевірка

- Настав час перевіряти. Подивіться на дошку. Наші провідники виконали завдання правильно, тож виконайте самоперевірку за цими записами.

   798   346   326   305   250   80

     а      к        ь      л       у       к

- Посміхніться, будь ласка, мені ті дітки, які виконали завдання правильно. Мені дуже приємно бачити ваші посмішки. Ті, хто не посміхнувся, я впевнена наступного разу, у вас обов’язково все вийде.

- Знов проблема. Як же нам спуститися з гори прикладів? Розташуйте відповіді у порядку зростання. Що це означає? (від меншого до більшого). Прочитайте слово. (кулька)

80

250

305

326

346

798

к

у

л

ь

к

а

 

- Так, звичайно, це повітряні кульки. Полетіли? Усі візьміть у руки кульки, міцно тримайте. Летимо!.

  1. Галявина відпочинку

- Нарешті, можна відпочити на лісовій галявині.

Фізкультхвилинка.

VІ. Включення у систему знань і повторення.

  1. Ліс рівнянь

- Подивіться, а ми опинилися у лісі, та не у звичайному, а у лісі… рівнянь. Погляньте, на деревах серед листя - рівняння. Розв’яжіть ті, що вирішуються додаванням. (с.44, №4) .

 

 

   Фронтальна перевірка розв'язання рівнянь

- Чим є невідоме?

5. Дорога додому

- Наша подорож добігає кінця, але ж ми не вернулися до класу… Щоб розрахувати сили, необхідно знати яку відстань слід пройти. ( с.45 №6.) Знайдіть довжину ламаної АЕ

- В цьому нам допоможе задача.(с.45 № 5)

  • Читання задачі мовчки.
  • Запис рішення задачі в зошити.
  • Логічна задача (с.45 № 7)

ІV. Рефлексія діяльності.

  1. Підсумок уроку

- От ми повернулися з вами до класу?

- Що запамятали?

- Знайдіть помилку:

+534          

  155

  699

- Чи вдалося нам виконати завдання? Досягти мети?

- Який же у вас настрій? А коли у нас гарний настрій, то що ми робимо?

- Заспіваймо!

- Що нам з вами допомагає досягати вершин знань, злагоди, мати гарний настрій?

- А який у нас девіз?

У нас немає - ти,

У нас немає – я,

Ми – єдиний клас,

Ми – одна сім'я.

- На цьому наша подорож закінчилася. Дякую всім за роботу. Ви були розумничками!

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
18 липня 2018
Переглядів
2513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку