Урок " відкриття нового знання" з використанням діяльнісного підходу за педагогічною технологією " Росток" . Вивчення вміння додавати і віднімати трицифрові числа, використовуючи знання правил додавання і віднімання багатоцифрових чисел та нумерацію чисел; закріплення вміння аналізувати, розв'язувати рівняння, задачі.
Тема. Додавання та віднімання трицифрових чисел
Мета: Вивчення вміння додавати та віднімати трицифрові числа, використовуючи знання правил додавання, віднімання багатозначних чисел та нумерації чисел; розвивати пам'ять, мислення, мовлення учнів, уміння аналізувати, розв’язувати рівняння, задачі; виховувати інтерес до предмета.
Методично-дидактичне забезпечення: картки для роботи в групах, індивідуально, комп’ютер.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
І. Самовизначення діяльності
Ось дзвінок нам дав наказ:
«До роботи швидше в клас!»
Отож ми часу не гаймо,
Урок наш розпочинаймо!
Всі почули вже дзвінок.
Він покликав на урок.
Кожен з нас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
- До якого уроку ви приготувалися?
- Скажіть, будь ласка, а що ви робите на уроках математики?
- Прекрасно. А які числа ви навчилися додавати та віднімати?
ІІ. Етап проектування
- От сьогодні я пропоную вам подорож Країною тризначних чисел. Згодні подорожувати?
- Що ж слід взяти із собою?
- Якими потрібно бути під час подорожі?
- Ми з вами пройдемо через річку чисел, подолаємо гори прикладів, відпочинемо на галявині, спробуємо пройти лісом рівнянь та веселими повернемося додому.
- Займіть свої місця в транспорті, відповідно квитків, які ви отримали.
ІІІ. Етап організації виконання плану діяльності
- Ой, а яким же транспортом почнемо подорожувати? Дізнатися хочете? Тоді розмістіть числа в порядку зростання
251 |
51 |
512 |
125 |
215 |
я |
п |
г |
о |
т |
(потяг)
- Правильно. Що ж, відправлення!
- Який звук від потяга? (чух-чух-чух, ту-ту-у-у-у-у)
І перша зупинка – Річка чисел.
- Подивіться на ці числа.
- Яке число зайве? Чому? (51 зайве число, тому що воно двоцифрове, а інші числа - трицифрові)
- Які розряди є в трицифрових числах? (одиниці, десятки, сотні)
- Назвіть число, в якому 2сотні (251, 215); 5одиниць (125, 215); 1десяток (512, 215).
- Давайте утворимо річечку чисел, каліграфічно записавши їх. Згадайте правила письма цифр. Показую картки і коротко коментую.
Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зіб’юсь
Наша рівненька, гарненька річечка принесла завдання для роботи у парах.
- У кожної пари є картка, на якій зображені графічні моделі чисел та числа. Встановіть між ними відповідність.
- Бачу, що групи вже готові до перевірки.
1 |
|
431 |
н |
2 |
|
104 |
о |
3 |
|
235 |
ч |
4 |
|
320 |
в |
5 |
|
202 |
е |
- Спробуйте прочитати слово. (човен)
-Так, молодці.
- Що ж на човниках ми пливемо, пливемо… Які звуки чуємо, коли водичка б’ється об наш човник. І знов перешкода - це Гора прикладів.
Тільки розв’язавши приклади, зможемо продовжити подорож. Готові?
Гра « Хто швидше?»
В зошит записати тільки відповіді
35+4 300+200 564+231
ІІІ. Виявлення причин утруднення та постановка навчальної мети.
- Який приклад розв’язати було складно?
- Чому виникло утруднення?
- Що потрібно зробити?
Молодці! Отже, мета уроку побудувати прийоми додавання і віднімання трицифрових чисел.
ІV. Побудова виходу із утруднення.
- Яким способом ви пропонуєте знайти відповідь?
- Я пропоную попрацювати з моделями чисел, а потім застосувати інший спосіб.(с.44 № 1)
- Хтось з вас був колись у горах? Прекрасно. Так от для вас і для всіх-всіх діток розкрию таємницю. У гори йдуть сміливі, розумні, дисципліновані люди і обов’язково виконують правила. І нам з вами слід повторити деякі правила.
Які дії вчимося виконувати з трицифровими числами?
- Як правильно записати числа для обчислень в стовпчик?
- Яким правилом користуємося для виконання дії додавання?
- Як виконати віднімання?
V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.
- Будь ласка, виходь до дошки (по одному учню виконують віднімання та додавання трицифрових чисел у стовпчик, з коментуванням.
612+341=953 612+254=866 612+250= 862 612+207=819
- Далі виконуйте самостійно.
-А тепер я попрошу вас виконати перевірку прикладів.
- Як перевіряємо дію додавання? (віднімання)
- Якою дією перевіримо дію віднімання? (додавання)
- Виконали завдання?
- Настав час перевіряти. Подивіться на дошку. Наші провідники виконали завдання правильно, тож виконайте самоперевірку за цими записами.
798 346 326 305 250 80
а к ь л у к
- Посміхніться, будь ласка, мені ті дітки, які виконали завдання правильно. Мені дуже приємно бачити ваші посмішки. Ті, хто не посміхнувся, я впевнена наступного разу, у вас обов’язково все вийде.
- Знов проблема. Як же нам спуститися з гори прикладів? Розташуйте відповіді у порядку зростання. Що це означає? (від меншого до більшого). Прочитайте слово. (кулька)
80 |
250 |
305 |
326 |
346 |
798 |
к |
у |
л |
ь |
к |
а |
- Так, звичайно, це повітряні кульки. Полетіли? Усі візьміть у руки кульки, міцно тримайте. Летимо!.
- Нарешті, можна відпочити на лісовій галявині.
Фізкультхвилинка.
VІ. Включення у систему знань і повторення.
- Подивіться, а ми опинилися у лісі, та не у звичайному, а у лісі… рівнянь. Погляньте, на деревах серед листя - рівняння. Розв’яжіть ті, що вирішуються додаванням. (с.44, №4) .
Фронтальна перевірка розв'язання рівнянь
- Чим є невідоме?
5. Дорога додому
- Наша подорож добігає кінця, але ж ми не вернулися до класу… Щоб розрахувати сили, необхідно знати яку відстань слід пройти. ( с.45 №6.) Знайдіть довжину ламаної АЕ
- В цьому нам допоможе задача.(с.45 № 5)
ІV. Рефлексія діяльності.
- От ми повернулися з вами до класу?
- Що запам’ятали?
- Знайдіть помилку:
+534
155
699
- Чи вдалося нам виконати завдання? Досягти мети?
- Який же у вас настрій? А коли у нас гарний настрій, то що ми робимо?
- Заспіваймо!
- Що нам з вами допомагає досягати вершин знань, злагоди, мати гарний настрій?
- А який у нас девіз?
У нас немає - ти,
У нас немає – я,
Ми – єдиний клас,
Ми – одна сім'я.
- На цьому наша подорож закінчилася. Дякую всім за роботу. Ви були розумничками!