Досвід, співпраця, перспективи у вихованні національної гідності та патріотизму учнівської молоді

Про матеріал

Сучасна епоха з її суперечностями та альтернативами формує новий, неоднозначний та багатогранний облік патріотизму, а процес виховання набуває гостроти і особливої актуальності. Доктор філософії Євген Сверстюк, окреслюючи сучасну молодіжну політику, говорить що: важливим вектором патріотичного виховання має бути віддзеркалення національно-етнічного відродження нації зі співпереживанням за минуле, співпричетністю до творення теперішнього та майбутнього держави.

Перегляд файлу

ДОСВІД, СПІВПРАЦЯ, ПЕРСПЕКТИВИ У ВИХОВАННІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ГІДНОСТІ ТА ПАТРІОТИЗМУ УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ ЦАРЕДАРІВСЬКОГО НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО КОМПЛЕКСУ

 

Слайд №1

Доброго дня, шановні учасники конференції!

Слайд №2

Сьогодні, країна проживає один із найсуворіших періодів становлення та розвитку. Відбувається випробування народу на стійкість, мужність, порядність. Загартовується сила і дух нації, викристалізовуються її цінності, торується нелегкий шлях до суверенності.

Слайд №3

Сучасна епоха з її суперечностями та альтернативами формує новий, неоднозначний та багатогранний облік патріотизму, а процес виховання набуває гостроти і особливої актуальності. Доктор філософії Євген Сверстюк, окреслюючи сучасну молодіжну політику, говорить що: важливим вектором патріотичного виховання має бути віддзеркалення національно-етнічного відродження нації зі співпереживанням за минуле, співпричетністю до творення теперішнього та майбутнього держави.

Слайд №4

Свідченням цього є прийняття нової «Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді». Опрацювавши її, розуміємо, що основні завдання української школи полягають у національній спрямованості змісту освіти, симбіозу народних виховних традицій з інноваційними формами виховання.

Слайд №5

Так і Царедарівський навчально-виховний комплекс, керуючись сформованим соціальним замовлення на ефективні виховні системи та вдосконалені технології виховання патріотизму, уже котрий рік поспіль урізноманітнює концепцію діяльності навчального закладу та створює досить нові конфігурації здійснення виховного процесу.

Слайд №6

Досвід роботи навчального закладу за темою «Стан та перспективи національно-патріотичного виховання у форматі сучасного телевізійного шоу» був представлений на семінарі-нараді методистів з виховної роботи районних відділів освіти Харківської області, посів ІІІ місце на ХХІ обласній виставці-презентації педагогічних ідей і технологій та взяв участь у Всеукраїнському конкурсі «Парк педагогічної майстерності».

Слайд №7

Продовжуючи роботу над модернізацією патріотичної парадигми виховання готується до друку видання «Герої нашого часу». В основну якого, лягли методичні розробки та сценарії виховних заходів різноманітного формату, присвячені вшануванню пам’яті та подвигу учасників антитерористичної операції.

Слайд №8

Презентація системи національно-патріотичного виховання, з використанням інноваційних та проектних технологій на тему «Телевізійні шоу як феномен масової культури» у рамках конференції присвяченої 70-річчю визволення Європи від нацизму та друк у «Збірнику наукових праць» Харківського національно педагогічного університету імені Григорія Сковороди, стали своєрідним підсумком здійснення даного процесу.

 

 

Слайд №9

Знаходячись в постійному пошуку альтернативних форм та методів виховання, педагог-організатор Царедарівського НВК, в якості координатора Харківської обласної ради старшокласників, взяв участь у роботі літньої школи лідерства учнівського самоврядування на базі Нагуєвицької загальноосвітньої школи-інтернат Дрогобицького району Львівської області.

Слайд №10

Програма школи лідерства передбачала широкий спектр інтелектуально-розважальних ігор, тренінгів та лекцій, прослуховування яких завершувалось виконанням практичних завдань. Зйомки репортажів, складання та організація колективних квестів на франкову тематику. Найскладнішим виявися залік з «Проектної діяльності», котрий охоплював максимальну розробку проекту з чітким кошторисом, фінансуванням та його презентацію.

Слайд №11

Унікальними на мою думку, стали  заходи з національно-патріотичного виховання, що були проведені у музеї-садибі Степана Бандери та музеї Петра Сагайдачного. Слухачі школи мали змогу відвідати батьківську хату, музей та пройти стежками Івана Франка. Не менш вражаючими, стали екскурсія-театр у краєзнавчому музеї «Верховина», дослідницько-пошукова робота в Меморіальному комплексі борцям за волю України та участь у реставрації історичної дійсності на території державного історико-культурного заповідника «Тустань».  

Слайд №12

Особливо зацікавили лідерів та координаторів майстер-класи. В ході їх проведення були набуті навички з виготовлення ляльок-мотанок, писанкарства та монотопії, мистецтва малювання пальцями.

Слайд №13

З метою розвитку учнівського самоврядування, ознайомлення з успішними практиками діяльності та обміну досвідом роботи респондентів школи ознайомили з найуспішнішими проектами Львівщини. «SOS – борщівник», спільний проект членів обласного учнівського парламенту. Молодіжні лідери підготували дієву програму, щодо викорінення борщівника – особливо отруйної рослини та переробки його стовбурів, для продажу у галузі декоративно-ужиткового мистецтва.

Слайд №14

З вересня минулого року учнівський парламент міста Червонограда, реалізує проект «Молодіжний парк». За його концепцією відновлено територію занедбаного парку, діє кінотеатр під відкритим небом, тенісний корт, взимку працює ковзанка. На даний момент, учні працюють над поширенням зони вільного Інтернету, встановленням місць відпочинку, літньої естради та відкриттям bookcrossing.

Слайд №15

Говорячи про досвід учнівського парламенту міста Львова, необхідно вказати на щорічний кіно-фестиваль «Майбутнє починається з мене». Участь у ньому беруть самостійно відзняті та змонтовані учнями навчальних закладів міста, відео-ролики, кліпи та короткометражні фільми.

Слайд №16

До того ж, організовано загальноміську шоу-програму «Міс та Містер Львова», багатотисячний флеш-моб з нагоди 150-ї річниці від дня першого публічного виконання державного гімну

Слайд №17

та запис театральної вистави «Мойсей» на радіо «Львівська хвиля».

 

Слайд №18

Орієнтуючись на європейську систему роботи з молоддю та з метою прийняття в Україні ювенальної юстиції задля забезпечення прав дитини, обласний та міський парламенти проводять спільний проект «Дебати за методикою Карла Попера».

Слайд №19

Вивчивши досвід роботи з учнівською молоддю в контексті національно-патріотичного виховання, виділивши переваги та недоліки, команда нашого навчального закладу буде працювати над доповненням власної системи виховання, головними принципами та критеріями з практики Львівських колег. Вже налагоджена співпраця з «Освітнім порталом Львівщини», ведеться робота для участі у Всеукраїнському проекті «Єдина країна. Різдво в Карпатах» та запроваджується широка екскурсійно-пошукова діяльність. Планується створення комплексної програми лекціїв і тренінгових занять з проектного функціонування молодіжних лідерів та організації квестів.

Слайд №20

Наостанок, хочу процитувати великого новатора свого часу Авраама Лінкольна: «Історії потрібні легенди. Відчайдушні подвиги і благородні приклади. Полум’яні промови, хоробрі герої і великі перемоги. Переможці забувають зрадників та боягузів, лицемірство та біль. Обман залишається обманом, а правда стає історією.»

Слайд №21

Історія про це місце, пишеться без слів, адже кожен хто тут побував, може з впевненістю сказати: «Моя ж залишилась там мрія і душа»! Нагуєвичі… Земля захоплюючої історії, котру творять молоді лідери нашої країни. Земля, яка вчить не здаватися, вірити у завтра і пам’ятати, що якщо ти народжений без крил, не заважай їм рости!

Слайд №22

Дякую за увагу!

 


 

doc
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку