Досвід виховної роботи Новоградківської гімназії Дальницької сільської ради

Про матеріал

Досвід виховної роботи Новоградківської гімназії Дальницької сільської ради за 2022-2023 н.р.

Перегляд файлу

Досвід виховної роботи Новоградківської гімназії

Дальницької сільської ради.

 

Виховна робота педагогічного колективу була підпорядкована проблемній темі школи «Використання компетентнісно - зорієнтованих технологій розвитку особистості в контексті НУШ ».

У основу планування виховної роботи покладено творчий розвиток особистості, шанобливе ставлення до національно-культурних традицій, оволодіння народною мораллю, етикою, культурою, правами і обов’язками громадянина України.

Виховна робота у Новоградківській гімназії Дальницької сільської ради здійснювалася за такими напрямками:

1. Ціннісне ставлення до себе.

2. Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей.

3. Ціннісне ставлення до праці.

4. Ціннісне ставлення до природи.

5. Ціннісне ставлення до мистецтва.

6. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави.

        Дані  напрями виховання тісно взаємопов’язані між собою і утворюють цілісну систему, яка забезпечує виховання всебічно розвиненої особистості – вільної, гуманної, духовно і творчо зрілої, фізично досконалої, громадянсько-  відповідальної і мужньої, ініціативної та активної, здатної до подолання складних проблем, готової до самооцінки і самовиховання.

Основними принципами виховання стали: демократизація виховання; гуманізація виховання, напрямок на здоров’я збереження, активність, самодіяльність і творча ініціатива; єдність навчання і виховання; диференціація родинного і суспільного виховання; особистісно-орієнтований підхід у вихованні; єдність національно-патріотичного і загальнолюдського виховання.

      Виходячи із можливостей школи виховний процес був спрямований на виконання наступних завдань:

- формування національно-патріотичної свідомості школярів, їх здатності аналізувати ситуацію у  державі, розуміти своє значення та роль у сьогоденні та майбутньому;

- формування здоров’язберігаючих компетенцій усіх учасників навчально-виховного процесу;

- формування правової культури, прищеплення поваги до прав і свобод людини і громадянина, Конституції, державних символів, правової свідомості;

- створення сприятливих умов для співробітництва вчителів, учнів та їх батьків, як необхідної умови запобігання відхилень у поведінці учнів;

- створення умов для розвитку інноваційної особистості та творчої самореалізації кожного учня;

- формування здатності учнів до самореалізації у подальшому житті.

Як наголошено в Національній доктрині розвитку освіти України, пріоритетним напрямом в її реалізації є формування особистості, яка усвідомлює свою приналежність до українського народу, сучасної європейської цивілізації; виховання людини демократичного світогляду, яка поважає громадські права і свободи, традиції народів і культур світу, національний, релігійний, мовний вибір кожної людини.

Реалізація Національної доктрини розвитку освіти передбачає:

  • підготовку людей високої моралі, здатних до творчої праці;
  • формування здорового способу життя, етичне, естетичне, екологічне, патріотичне, правове, трудове та фізичне виховання учнівської молоді.

      Відповідно до цієї концепції головна мета виховної роботи – це виховання духовно багатої, розвиненої особистості, громадянина України.

Виховній роботі у школі завжди  приділялась особлива увага. У процесі виховання молодого покоління перед учителем постає чимало складних і водночас актуальних завдань. Як виростити гармонійну особистість? На які моральні цінності зорієнтувати дитину? Як допомогти їй зберегти доброту, людяність, вірність своїм родинним витокам? Як віднайти зернятко  її таланту і допомогти його плекати?

     Виховна робота  охоплює безліч справ. Важливо нічого не забути. Тому неможливо уявити собі життєдіяльність учнів  без планування.  Якісне планування – важлива умова успіху виховної роботи. Воно повинно базуватися на педагогічних принципах – народності, культуро - відповідності та природо-відповідності, гуманізації та демократизації, послідовності та систематичності, оптимальному поєднанні словесно-інформаційних форм роботи та практичних видів діяльності.

   В своїй роботі наш колектив  керується спадщиною А.Макаренка, С.Русової,  В.Сухомлинського, цікавиться педагогічними дослідженнями і працями сучасних педагогів новаторів.

   Складний процес виховання здійснюється за допомогою різноманітних форм роботи з учнями: година спілкування, класні збори, відверта розмова, конкурс, рольова гра, колективна творча справа, випуск газети, свято,виставка-конкурс, колективне ігрове спілкування, похід, екскурсія,  екологічні  проекти, виставка творчих робіт, трудовий десант, інтелектуальна гра. Серед інноваційних форм та методів виховання: дискусії, презентації,тренінги та мозкові штурми.

   Великого значення у виховному процесі набуває робота з батьками.  Батьки підтримують захоплення своїх дітей та допомагають їм  з  правильною організацією навчальної  та позашкільної діяльності.  Всі ці фактори активно сприяють розкриттю потенціалу моїх вихованців.  Адже є можливість залучати учнів до будь якої форми шкільної діяльності. Виховні години проводяться один раз на тиждень у певний день. Тематика спілкування  планується з учнями заздалегідь, однак поточні  події у класі, школі, місті, державі можуть підказати тему незаплановану раніше.

     В цей непростий для нашої країни час однією з головних цілей  є виховання справжніх патріотів. У процесі патріотичного виховання формується ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави. Патріотизм виявляється в любові до свого народу, повазі до державних символів, до українських звичаїв і обрядів, знанні історії. Ми не забуваємо історичне минуле нашої держави. Проводимо заходи, присвячені учасникам битви під Крутами, Дню соборності України, лінійки пам’яті  присвячені ліквідаторам Чорнобильської трагедії...

      У процесі морально-етичного виховання формується ціннісне ставлення до людей, яке виявляється у моральній активності, прояві чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, совісті, доброзичливості, ввічливості, тактовності, готовності допомогти іншим, здатності прощати і просити пробачення. У бесідах, відвертих розмовах, диспутах спонукаємо дітей до того, щоб вони самостійно дійшли висновків щодо моральності у вчинках і поведінці, допомагаю визначити шляхи вирішення проблем у стосунках.  Часто використовуємо інтерактивну технологію «Мікрофон», яка передбачає спільну роботу класу і надає можливість кожному висловити свою думку чи позицію.

    Ціннісне ставлення до природи формується у процесі екологічного виховання і виявляється у дбайливому ставленні до природи, почутті відповідальності за навколишнє середовище, вмінні визначити роль людини у природі.   Учні закладу освіти дбають про озеленення класів і школи. Вони активно включилися у роботу шкільного проекту «Квітуче подвір’я”.

       У процесі естетичного виховання формується ціннісне ставлення до мистецтва, яке виявляється у широкому спектрі естетичних почуттів, смаку, почутті прекрасного. Плануючи  роботу з дітьми по даному напряму, колектив гімназії намагається дібрати такі форми роботи, які дали б їм змогу проявити свою творчість.

     Формування здорового способу життя передбачає ціннісне ставлення до себе і виявляється у вихованні відповідального ставлення до збереження та зміцнення свого здоров’я, потреби в заняттях фізкультурою, дотриманні режиму дня, санітарно-гігієнічних норм, пропагуванні здорового способу життя. Показником ефективності виховної роботи в цьому напрямку є той факт що в гімназії  учні  не палять та не вживають алкоголь. Нашу роботу в даному напрямі не обмежуємо лише бесідами про шкідливі звички.

      Важливою складовою змісту виховання особистості є ціннісне ставлення до праці. Воно передбачає усвідомлення дітьми соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, готовність до творчої діяльності, формування працелюбності, як базової якості особистості.

      Правове виховання спрямоване на формування правової культури – прищеплення дітям поваги до прав і свобод людини, виховання поваги до батьків, старших, оволодіння знаннями і дотримання законів України.

   Всю виховну роботу в закладі освіти  заплановано з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів, їх нахилів та інтересів, рівня сформованості учнівського колективу. Нашу діяльність також спрямовано на розвиток самоврядування у гімназії, яке відіграє важливу роль у вихованні.

   Самоврядування може розвиватися практично в усіх видах діяльності учнів. Воно розвивається швидше там, де найбільш яскраво виражена сфера їхніх інтересів. Колектив гімназії намагається допомагати учням, підтримувати їхню ініціативу, бачити успіхи кожного й заохочувати. Організація класних справ вимагає постійної діяльності учнів і виконання ними різних доручень. Вважаємо, що саме доручення та їх виконання мають дуже велике значення в житті колективу.

        Щоб виховання дітей було успішним і допомагало вдосконаленню особистісних якостей дитини, необхідно поєднати зусилля педагогів і родини та визначити, яким чином повинні будуватися відносини вчителя і сім’ї. Тому дуже велика увага приділяється співпраці з батьками. Класні керівники намагаються розширити свій педагогічний кругозір. Щоб отримати позитивний результат,  традиційних  батьківських  зборів  замало. Варто розробити батьківські збори за конкретними темами, що хвилюють батьків.  Діти дорослішають, разом з ними виростають і проблеми, тому актуальними будуть теми щодо профілактики вживання тютюну, алкоголю; теми спілкування підлітків з дорослими та однолітками; виховання моральної свідомості та культурної поведінки дітей у сім'ї.

   Готуючись до зборів, класні керівники часто проводять анкетування учнів з тем, які потім обговорюються з батьками. Батьківські збори мають носити як теоретичний, так і практичний характер: обговорення ситуацій, тренінги. Адже мета батьків і вчителя одна – виховати справжню людину.

В організації освітнього процесу в умовах воєнного стану Новоградківської гімназії Дальницької сільської ради пріоритетом  стали забезпечення максимально можливої безпеки для кожної дитини.  Основним цільовим напрямом є забезпечення безпекової складової здоров'я особистості, забезпечення її фізичного, психічного, соціального і духовного благополуччя:

1.надання здобувачам освіти базових знань з основ безпеки та формування поведінки правильних безпекових дій в умовах воєнного стану, навчити правилам збереження здоров’я, життя свого, оточуючих в разі бойових дій;

2. надання психологічної пітримки, забезпечення психологопедагогічного супроводу емоційно вразливих категорій осіб;

3. сприяння адаптації та емоційно-психологічної підтримки тимчасово внутрішньо переміщеним особам;

4. формування рис і якостей «українця-переможця» у війні російської федерації проти України:

- моральна стійкість, витримка, сила волі і твердість духу;

- протидія ворожій пропаганді, віра в перемогу, підтримання власного емоційного ресурсу;

- здатність та вміння протистояти негативним емоціям, стресу, тривозі, почуттю небезпеки;

- співчуття, милосердя, взаємодопомога, волонтерство, відчуття себе громадянином.

 

Одним із напрямів виховної роботи  в умовах воєнного стану, постійних воєнних загроз є надання здобувачам освіти знань з основ безпеки, ознайомлення їх з важливими для збереження здоров’я та життя правилами дій в певних ситуаціях. Тому на класних годинах та виховних заходах було розлянуто такі питання :

- воєнний стан, надзвичайна ситуація, заборони та обмеження;

- правила поведінки в умовах надзвичайної ситуації воєнного характеру: необхідно, не рекомендується, забороняється;

- що таке «тривожна валіза», як підготувати, що покласти;

- як діяти під час сигналу «повітряна тривога», під час онлайн-уроків, якщо вмикається сигнал «повітряна тривога»;

- правила спілкування в соціальних мережах в умовах воєнного стану;

- як вчиняти з інформацією, яка несе загрозу для України (не фотографувати місцевість, не публікувати, не репостити інформацію, яка містить фото з координатами інфраструктури населеного пункту, розташування ЗСУ тощо);

- що робити, якщо виявлено підозрілий або вибухонебезпечний предмет; - як поводитися під час обстрілів стрілецькою зброєю, артобстрілах, артилерійських обстрілів системами залпового вогню;

- як діяти у разі виявлення диверсантів, на що і на кого звертати увагу;

- як діяти в умовах хімічної атаки;

- перша домедична допомога під час обстрілів;

- домашня медична аптечка, що має бути;

 -відповідальність за паління сухої трави в період воєнного стану (Закон України «Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за злочини проти основ національної безпеки України в умовах дії режиму воєнного стану» від 03.03.2022 року №2113-ІХ, ст. 113 «Диверсія»: «Вчинення з метою ослаблення держави…, підпалів…., вчинені в умовах воєнного стану або в період збройного конфлікту, - караються позбавленням волі на строк 15 років або довічним позбавленням волі, з конфіскацією майна».

Соціально-психологічна служба закладу освіти здійснювала підтримку і надання здобувачам освіти допомоги в нормалізації та стабілізації психічного стану .На необхідність психологічної підтримки дітей наголошується в листі Міністерства освіти і науки України №1/3371-22 від 06.03.2022 року «Про організацію освітнього процесу».

https://osvitanovogradkivka.blogspot.com/p/blog-page_32.html

https://osvitanovogradkivka.blogspot.com/p/blog-page_62.html

https://www.facebook.com/groups/774891493445113/

 

Проводилася робота з тимчасово внутрішньо переміщеними особами. Організація підтримки та допомоги здійснювалася у співпраці класного керівника з практичним психологом та соціальним педагогом закладу в плані соціально -емоційно, -психологічно,

-моральної підтримки та матеріальної допомоги із залученням відповідних служб місцевих громад.

 

Профорієнтаційна робота у закладі побудована на проведенні шкільним психологом та соціальним педагогом  факультативних занять з учнями 8-9 класів:

- “Моя майбутня професія : правила вибору”;

- “ Обираю професію”.

Також соціальним педагогом та практичним психологом з учнями  проводились індивідуальні бесіди, консультації, виховні заходи щодо вибору майбутньої професії.

Виховна робота у гімназії протягом 2022 – 2023 н.р. була побудована на засадах національно – патріотичного виховання учнів.

https://osvitanovogradkivka.blogspot.com/p/blog-page_22.html

https://osvitanovogradkivka.blogspot.com/p/blog-page.html?m=1

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/

Реалізація національно -  патріотичного  виховання відбувається через проведення ряду заходів, які мають різні форми роботи: тематичні онлайн-лінійки, конкурсні програми,  диспути, акції, флешбоми,уроки мужності та звитяги, уроки пам’яті, перегляд та обговорення документальних та відеофільмів, тематичні бібліотечні уроки тощо.

 

Виховна робота з учнями закладу освіти реалізовувалося через проведення  тематичних тижнів. У ході цієї роботи в бібліотеці працювали виставки літератури з даної тематики та проводилися окремі заходи.

За окремим планом проводилися такі  тематичні тижні (всеукраїнського масштабу):

 -проведення тижня безпеки дорожнього руху “Безпека на дорогах в умовах воєнного стану( за окремим планом);

-проведення міжнародної акції “ 16 днів проти насилля” (за окремим планом);

-проведення Всеукраїнського тижня права;

-тиждень протидії булінгу( за окремим планом)

 

Протягом  2022-2023 н.р в Новоградківській гімназії Дальницької сільської ради було проведено такі виховні заходи :

 

- День державного прапора України”;

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/606418817559442/

-участь у всеукраїнській акції “ Молодь проти війни”;

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/1125456924724020/

 

- 1 вересня-День знань;

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1229702064538039/

 

-День фізичної культури і спорту;

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/491273342456603/

 

-виховні заходи до Дня миру «Мир на землі – радість у родині»;

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/5597819450287443/

29 вересня - роковини від масових розстрілів у Бабиному яру;

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1249457142562531/

 

- конкурс “ Щедрість рідної землі”;

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/635882838106537/

 

- 2 жовтня- День працівників освіти України;

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1252024545639124/

 

- всеукраїнська акція “Єдина Україна”

- 14 жовтня -День захисників та захисниць України;

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/650298696588293/

 

- проведено “ Урок звитяги”;

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1265464960961749/

 

- проведено відзначення Дня української мови та писемності;

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/1329169987854095/

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1281525319355713/

 

- 21 листопада -День Гідності і свободи;

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/644620230634815/

 

 

- 26 листопада-День пам’яті жертв Голодомору в Україні;

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/821337689097293/

- відзначення 300 років з Дня народження Григорія Сковороди;

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/883606212961579/

 

- 6 грудня- День збройних сил України;

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/1097401784282328/

 

- 14 грудня -День вшанування учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

https://www.blogger.com/u/1/blog/page/edit/7562094906878265082/6778628871560057917

 

- заочна виставка-природоохоронна акція “ Ялинка”.

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1307718116736433/

 

 

- виховні заходи до Дня Святого Миколая та Нового року

- 22 січня -День Соборності України

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/504788788463979/

-16 лютого-День єднання України

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/1172005606786952/

-20 лютого- День пам’яті Героїв Небесної Сотні

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/1193512268223766/

-21 лютого Міжнародний день рідної мови

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1355165178658393/

-24 лютого-рік незламності України

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/123018247368708/

-участь у конкурсі агітбригад-”Земля наш спільний дім”

https://youtu.be/7XfP7NI3QvM

-10 березня-День державного Гімну України

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1365521557622755/

-З метою недопущення проявів агресії,

дестабілізаційної поведінки та порушень з боку представників молоді

Одещини, критичного ставлення до діяльності неформального молодіжного

об’єднання “ЧВК “ Редан”  посилено діяльність щодо виховної

роботи у закладі освіти області, а саме: заплановано та проведено наради,

засідання методичних рад у педагогічних колективах, засідання учнівських

студентських самоврядних осередків, просвітницькі, виховні, профілактичні

заходи серед учнівської та студентської молоді, батьківської громадськості

тощо.

-14 березня-День українського добровольця

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1367587580749486/

-7 квітня- Всесвітній День здоров’я

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1380405642801013/

-22 квітня- Міжнародний день Землі

http://osvitanovogradkivka.blogspot.com/p/blog-page_22.html?m=1

-26 квітня- роковини аварії на ЧАЕС

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/1610528049415091/

-8 травня -День пам’яті та примирення

http://osvitanovogradkivka.blogspot.com/p/blog-page.html?m=1

-9 травня- День  Європи

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1397828854392025/

 -18 травня-День вишиванки

https://www.facebook.com/100025721266256/videos/1703662666719863/

 День пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу

http://osvitanovogradkivka.blogspot.com/p/blog-page_22.html?m=1

-23 травня -День героїв України

https://www.facebook.com/groups/480825349425718/permalink/1405832906924953/

http://osvitanovogradkivka.blogspot.com/p/blog-page.html?m=1

-З метою інформування учнівської молоді про правила трудових відносин, ризики і наслідки незадекларованої праці та трудової експлуатації проведено виховні години з учнями

 http://osvitanovogradkivka.blogspot.com/p/blog-page_22.html?m=1

 

-1 червня-Міжнародний День захисту дітей

-28 червня-День Конституції України

-28 липня-День Української Державності

 

У школі  постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів  поваги до Конституції України, символів держави. У кожному  класі створені куточки державної символіки.

Класні керівники, шкільний психолог  та соціальний педагог здійснюють постійний контроль за відвідуванням занять учнів, за успішністю знань, проводять необхідні педагогічні консультації з батьками  учнів, обстежують умови   проживання дітей в сім’ї, вивчають характер та прояви особистості учнів, здійснюють всю виховну роботу з дітьми девіантної поведінки, зустрічаються з учнями та їх батьками за місцем мешкання, проводять роботу по залученню учнів в гуртки та секції за інтересами, залучають до роботи у класі та в школі.

Питання роботи школи з профілактики дитячої бездоглядності та попередження злочинності серед неповнолітніх розглядалися на нарадах при директорі, засіданнях МО класних керівників.

Одним з аспектів національно-громадянського виховання є прищеплення  учням гордості за свою Батьківщину, любові до рідного краю, його традицій.

Адміністрація школи тримає на постійному контролі дистанційне навчання, пересування колективу школи, психологічну підтримку. Класними керівниками налагоджений тісний контакт з кожною сім’єю. Проводився  моніторинг за пересуванням сімей і дітей в них. Були створені онлайн групи класів, в яких кожний день вносилися завдання уроків та психологічні поради шкільного психолога та соціального працівника для дітей, батьків в таких складних умовах.

 

doc
Додано
8 червня 2023
Переглядів
195
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку