Довідка про систему роботи вчителя початкових класів НУШ.

Про матеріал
У матеріалі показано систему роботи вчителя початкових класів НУШ.Показано види та типи уроків, що вчитель застововує, є різні форми роботи вчителя, описано ранкові зустрічі,представлено систему роботи педагога з основних предметів інваріативної складової навчального плану.
Перегляд файлу

АНДРІЇВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ

КАРПІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ

КРИВОРІЗЬКОГО РАЙОНУ ДІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

вул. Державна 26, с. Андріївка, Широківський р-н, Дніпропетровська обл., 53760

e-mail: andriivska_szh@ukr.net, код ЄДРПОУ 26239715

 

Довідка

про систему роботи вчителя

початкових класів Хвостової Лідії Григорівни

 В рамках внутрішкільного контролю з вересня 2022 по грудень 2022 року вивчалася система роботи вчителя початкових класів в рамках концепції НУШ.

Місія сучасного вчителя і закладу освіти  - навчити дітей бути гнучкими у змінах, що відбуваються дуже швидко. Також - легко адаптуватися і вміти навчатися впродовж усього життя. Завдання вчителя - не просто передавати знання, а  через діяльнісний підхід, зв’язок із повсякденним життям викликати інтерес до знань. Адже абстрактну інформацію сьогодні  може загуглити  навіть молодший школяр. Тому це спонукає педагога до постійного професійного навчання.

Робота вчителя в НУШ спрямована на формування вміння створювати освітнє середовище, яке орієнтоване на дитину у навчальному закладі.

Освітнє середовище у початкових класах має бути безпечним місцем, де діти відчуватимуть себе захищеними та в безпеці, де відбувається більшість навчальних видів діяльності. Окрім цього, освітнє середовище має відображати філософію концепції Нової української школи та освітню програму. З першого погляду на середовище в класі ми можемо зробити висновок кому воно належить – вчителям і їхньому баченню щодо освіти чи дітям і їхнім батькам, їхньому баченню освіти.

В нашому ліцеї  створено освітнє середовище, яке відповідає вимогам НУШ.

Вивчається система роботи  Лідії Григорівни Хвостової.

Посада : вчитель початкових класів.

Освіта: вища.

Спеціальність за дипломом: « Педагогіка та методика початкового навчання».

Категорія: вища.

Педагогічний стаж:47 років.

Досягнення :обласний відкритий конкурс з початкового технічного моделювання « Наближаємо перемогу!» в техніці ори гамі 1 місце, 2022 рік, - Перга Микола.

Міжнародний математичний конкурс «Кенгуру 2022 рік». Одержали сертифікати : Крошка Олег, Садиченко Аліна, Перга Микола.

Шкільна дистанційна олімпіада 2022-2023 н.р.зима. ( Всеукраїнська . Всеосвіта .Зима) : Садиченко Аліна, Крошка Олег.

Конкурс малюнка « Кольори нашої перемоги». Перга Микола.

  Розпочинає  роботу в навчальному   осередку з    ранкової зустрічі як однієї з нових форм роботи в сучасній школі, що  займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу для створення атмосфери піклування та відповідальності, а також  у застосуванні таких розвантажувальних та рухливих форм діяльності учнів як фізкультпаузи, ігри, вправи з LEGO та вправи на розвиток дрібної моторики. Під час практичної роботи в групах  удосконалюються професійні навички застосування графічних організаторів як засобів розвитку критичного мислення.

Ранкові  зустрічі допомагають вчителю у створенні спільноти в класі, що зазвичай потребує часу, уваги й терпіння. Ранкова зустріч сприяє створенню взаємин між дітьми і дорослими у класі, які формують відчуття спільноти в кожного з її членів. Створення спільноти у класі стає ефективнішим, коли вчитель виконує роль фасилітатора (людини, яка допомагає зробити так, щоби все відбувалося належним чином, але не намагається жорстко контролювати цей процес). У такому випадку ранкова зустріч стає інтерактивною і невимушеною. Коли значна частка відповідальності за проведення ранкової зустрічі перекладається на дітей, вчитель може використовувати свій час для заохочення спілкування дітей, надання їм допомоги тощо. Під час проведення практики ранкової зустрічі відбувається розвиток важливих навичок дітей, серед яких – навички спілкування, академічні і соціальні навички. Крім цього, практика ранкових зустрічей сприяє створенню у класі позитивного настрою та позитивній поведінці. Ранкова зустріч з дітьми дає можливість навчити дітей взаємній повазі та позитивному ставленню один до одного, сприяти формуванню цілісного колективу.

Ефективна індивідуалізація навчального процесу може бути досягнута через організацію навчальних центрів / осередків, які відображають навчальні потреби й інтереси дітей. Організація навчальних центрів здійснюється для забезпечення дослідницької діяльності дітей, для формування самостійності, для організації роботи дітей в парах, у малих групах, а також індивідуально. У навчальних центрах можна проводити різні види навчальної діяльності, тому вони мають містити різні навчальні матеріали.

Важливими навчальними центрами є такі: центр читання і письма, центр природознавства, математичний і мистецький центри.

В систему роботи вчителя початкових класів входять РОТАЦІЙНІ МОДЕЛІ «ЩОДЕННІ 5 » І «ЩОДЕННІ 3»

Основними компонентами ротаційної моделі «Щоденні 5» є такі:

1. Читання для себе.

2. Письмо для себе.

3. Читання для когось.

4. Робота зі словами.

5. Слухання.

 

Основними компонентами ротаційної моделі «Щоденні 3» є такі:

1. Математика самостійно.

2. Математика разом.

3. Математичне письмо.

    Кожен день закінчується оцінними судженнями. Учні коментують якість виконання своїх робіт і робіт своїх товаришів.

Для ефективної роботи здобувачів освіти , як засіб підвищення якості освіти та розвитку обдарувань здобувачів освіти вчитель використовує завдання : вправи на закріплення:

  1. Робота з підручником: скласти схему, заповнити таблицю,
  2. Спостереження, дослідження.
  3. Написання казок, оповідань, віршів.
  4. Випереджаючі завдання.
  5. Написання казок, оповідань, віршів.
  6. Як наслідок екскурсій- екібана, фото колаж.
  7. Підбір прислів’їв та казок.
  8. Складання пам'яток,подарунків.
  9. Використання ІКТ: знайти інформацію.
  10. Складання кросвордів.
  11. Міні – проекти.
  12. Підготовка до конкурсів.
  13. Пропоную виконати на наступний урок , на рік, на все життя.
  14. Творчі завдання різної складності.
  15. Пошукова робота ( орфограми, як зберегти воду, і т.д).

На уроках використовує вчитель такі он- лайн ресурси:

  • відео,
  • схеми,
  • набір зображень фото,
  • відеозаписи віршів , творів,
  • посилання на матеріал, який треба опрацювати,( відео, фото, живий урок,)
  • мій блог,
  • гул міт;
  • «Мої знання»;
  • Вайбер,
  • Телеграм – канал,
  • едера – он- лайн освіта для вчителя,
  • віртуальна школа « Ранок – ранкові зустрічі», руханки,
  • сайт « Всеосвіта», « На урок»,
  • додаток «Вивчаю – не чекаю».

Учитель НУШ – умотивований учитель .Лідія Григорівна навчає по – новому – обирає навчальні матеріали , імпровізує, експериментує. Як дійти до очікуваних результатів вирішує сама. Головна ідея  НУШ – компетентнісне навчання , це значить, що вчить використовувати знання , уміння і навички на практиці.

У Лідії Григорівни я і дитина – партнери, я- порадник, координатор.

У своїй роботі вчитель використовує традиційні та креативні форми  і методи роботи .

Креативні: конкурси, уроки – відео, уроки – змагання, уроки – дослідження.

Увагу вчителя привертають методи , які активізують пізнавальну діяльність здобувачів освіти, викликають інтерес до навчання. Намагається умотивовувати кожного учня ( для чого вивчає кожну тему уроку) грою « Станція ДЧЦМЗ»( Для чого це мені знадобиться).

Під час актуалізації опорних знань використовує такі методи: «Інтелектуальна розминка»,- запитання, які налаштовують на певну подальшу роботу. « Взаємоопитування» , гра « Чомучки» - діти готують запитання , які розпочинаються словом «Чому»?

Тести, «незакінчене речення», «мікрофон», «знайди помилку», « вірю- не вірю».

Під час оголошення теми і мети Лідія Григорівна використовує такі методи: Дешифрувальник», постановка проблемного запитання.

Під час пояснення нового матеріалу такі методи:

  • «Навчаючи –вчусь»,
  • Алгоритми судження,
  • «перевернутий клас», - діти самостійно готують матеріал і презентують його ,
  • Прийом « дружня порада»,
  • Метод проектів,
  • «мозкова атака», «асоціативний кущ»,»піраміда»,
  • Метод « Рольові ігри».

Під час узагальнення та систематизації  знань:

« Знайди пару», «Сам собі склади запитання». «Загадкова скринька», прийом « Так чи ні», гра «Перегони».

Під час підсумку : «Кубування», вправа « Рюкзак», «асоціативний кущ».

Вчитель переконана, що якщо використовувати сучасні методи розумно, розвиваючий ефект підвищиться , а спільна праця створить масу позитивних вражень , вмотивує учнів на бажання навчатись.

 

Учителем добре організована навчально-виховна робота з вихованцями: проводяться заходи щодо попередження найбільш небезпечних захворювань, нещасних випадків. Лідія Григорівна  провела змістовні, цікаві загальношкільні заходи: до Дня Єднання,«За Україну, за її волю», «Осінь - чарівниця» та ін.. Виховує в учнів повагу до батьків, вчителів, старших людей, шанобливе ставлення до звичаїв та традицій українського народу. Надає допомогу батькам у вихованні дітей. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів та їх батьків. Вчителька знайшла підхід не лише до дітей, але й до їх батьків.

Лідія Григорівна  підвищує свій професійний рівень, цікавиться новинками методичної літератури, вивчає передовий педагогічний досвід. Ділиться своїми творчими доробками з колегами, виставляє матеріали на сайт школи. Протягом останніх років очолює методичне об’єднання вчителів початкових класів.

У результаті вивчення системи роботи виявлено, що вчитель початкових класів Лідія Григорівна Хвостова виявляє високий рівень професіоналізму, ініціативна, творча.

На підставі вищесказаного,

Рекомендую: 

1.    Схвалити систему роботи вчителя початкових класів Л.Г.Хвостової.

2.До 27.02.2023 р. розмістити на сайті закладу освіти опис системи   роботи вчителя Лідії Григорівни Хвостової  для ознайомлення з ним вчителів та обговорити її на засіданні методичного об'єднання.

3.У ІІ семестрі 2022-2023 н.р.. вивчити досвід роботи  вчителя початкових класів з проблеми   «Розвиток пізнавальної активності молодших школярів»

 

Заступник директора                          О.А.Писаренко

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
НУШ
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
7435
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку