Відвідування " Мовної кавярні"

Про матеріал

Повторити та систематизувати знання учнів про префікси, закінчення і основу; вчити розрізняти і правильно вимовляти; удосконалювати вміння та навички дітей, пов'язані з вивченням орфограмами; розвивати зв'язне мовлення, увагу, пам'ять, творчі здібності; виховувати в учнів пізнавальний інтерес до мови.

Перегляд файлу

Відкритий інтегрований урок із української мови та читання

 

Дата : 09.12.2022

Тема : Відвідування « Мовної кав’ярні»

Мета: повторити та систематизувати знання учнів про префікси, закінчення і основу; вчити розрізняти і правильно вимовляти; удосконалювати вміння та навички дітей, пов’язані з вивченням орфограмами; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, творчі здібності; виховувати в учнів пізнавальний інтерес до мови.

Обладнання :  на класній дошці намальована кав’ярня  із столиками , на яких прикріплені конверти із завданням на урок; портрет П. Глазового, дидактичний матеріал до вірша «Солодка хата».

Хід уроку

 

І . Організаційний момент. Емоційне налаштування.

Вправа « Імпульс потиску»

  • Доброго дня, діти та присутні гості на нашому уроці.
  • Діти привітайтеся.
  • Добрий день.
  • Сьогоднішній урок , я пропоную розпочати із вправи « Імпульс потиску».

Потисніть руку своєму сусідові по парті промовляючи такі слова « Я передаю тобі»……

( діти вітаються, після чого сідають на свої робочі місця)

ІІ. Оголошення завдань уроку.

На сьогоднішньому уроці, я запрошую вас відвідати « Мовну кав’ярню» ( на класній дошці зображена кав’ярня).

  • Як ви розумієте слово кав’ярня?
  • Це приміщення де проводять вільний час люди, смакуючи кавою , або іншими напоями.
  • Чи доводилося вам , попувати у кав’ярні?
  • Так (ні).
  • Як потрібно себе поводити у ній ?
  • Відповідь дітей
  • Ми з вами говорили про просту кав’ярню, наша кав’ярня у якій ми побуваємо непроста, як ви гадаєте , Чому?
  • Тому що вона буде пов’язана із українською мовою.
  • Так, вірно. Але перед тим як  розпочати наш урок , давайте складемо правила поведінки у мов ній кав’ярні.
  • Не галасуй!
  • Хочеш запитати руку піднімай!
  • Не перебивай відвідувачів, коли вони розмовляють! ( Учитель, вивішує дані правила на дошці).

Отже, відвідавши нашу кав’ярню ми :

1.Повторимо будову слова;

2.Дізнаємося хто такий Павло Глазовий?

3. Ознайомимося із його творчість, а саме із віршом «Солодка хата».

4. Та звичайно, поласуємо смак ликами.

ІІІ. Очікування учнів

_ А що ви самі очікуєте від даного уроку?

  • Відповідь дітей

ІVВивчення нового матеріалу.

Зверніть , увагу , що у нашій мов ній кав’ярні, були відвідувачі, і залишили нам завдання у конвертиках. Виконаємо їх?

4.1 Портретна галерея

- Давайте виконаємо перше завдання, і відкриє нам конверт Артем.

- Хто такий Павло Глазовий? Відповідь на це запитання дасть нам Іринка , оскільки це було її пошуковим завданням.

- Відповідь Іринки

Продовжить Крістіна

  • Відповідь  дитини

 Отже, подякуємо нашим доповідачам. Хто ж такий П. Лозовий? Що ви запам’ятали, де він народився? І ким працював?

  • Відповідь дітей.
  • Молодці, із цим завданням ви впоралися.

4.2. Каліграфічна хвилинка.

І наступний конверт із завданням. Прочитає нам Анжеліка.

Відгадайте загадку.

За щоками мішки має.

Він в них переносить

 До себе в нірку їжу.

І на запас собі

На зиму в спеціальній кімнаті складає.  ( Хом’як).

 

Скажіть, а для чого хом’як стільки робить собі запасів?

Із чого він бере енергію?

А ви знали , що він може зробити запас корму до 90 кг , та що 1 рік життя людини дорівнює 25 років життя хом’яка.

 

 (На моніторі виведена каліграф. хвилинка, у кожного на парті роздрукована)

Запишіть , будь ласка, число місяць і класну роботу та каліграфічну хвилинку і виконайте завдання. На це у вас 5 хв.

( діти виконують самоперевірку.)

4.3. Робота із текстом

 Наступне наше завдання  прочитає Саша  Вірш « Солодка хата»

А) Виразне читання

Прочитайте , будь ласка самостійно. А зараз нам прочитає Аня.

Б)  Обговорення первинного сприйняття.

- Які почуття у вас виникли після прочитаного?

- Вам шкода ведмедика, чи навпаки? Чому?

- Чому ведмедик  з їв свою хатку? Чи додало це  йому енергії?

- Що відбувається з енергією, коли відчуваєш власну провину?

4.6 Руханка

4.7.Добір тематичної групи слів.

- Уявіть , що ви зможете збудувати хатку зі смаколиків. Напишіть , з чого саме могла б бути ваша хатка. Запишіть не менше , ніж 10 назв, які могли б вам допомогти збудувати вашу « смачну хату».

4.6 Кінетична хвилинка.

V. Закріплення вивчення нового матеріалу

5.2. Словникова робота

Слова битий ,критий

- Як  ви розумієте  значення даних слів?

- Знайдіть у орфографічному словникові значення цих слів.

5.3 Пошук слів, утворених за допомогою префіксів.( при-).

- Прочитайте вірш ще раз, та знайдіть спільнокореневі слова до слів битий, критий.

Визначте частини слова в записаних словах.

  • Які префікси використані для утворення нових слів?
  • - Яке значення вони додали? ( при –приєднаний до чогось, по – критий чимось зверху.)
  • Як би хатка була дуже солодкою, то як би ви написали?

5.4. Створення вірша з використанням шаблону.

І останній наш конверт містить таке завдання , а яке прочитає Нікіта.

  • Давайте побудемо поетами та поетесами. На основі ваших  « смачних хатинок» за шаблончиком складіть і запишіть вірш.
  • ( Діти працюють у групах на час)
  • Зачитає перша група.
  • Зачитує друга група
  • Зачитує третя група.
  • - Так, молодці. Скажіть , будь ласка, якщо є солодкі хатинки і смачні будиночки , то чи можуть бути солодкі вірші?
  • Ні, дане слово вжито у переносному значенні, вірш мине можемо з’їсти. Солодкий має не лише пряме значення, ай переносне, тобто сердечний, приємний.

VІ Оцінювання ( взаємооцінювання)

  • Чи здійснилися ваші очікування від уроку?
  • Оцініть себе.
  • Так, сьогодні попрацювали усі на славу, але більш активними були …., та  менш активними були….

VІІ Рефлексія

Виконавши всі задання, ми нарешті зможемо відвідати нашу кав’ярню, щоб відновити енергію, та сили які ви витратили на уроці. Тому я вас запрошую поласувати солодощами. Смачного. І набирайтеся Енергії на наступний урок.

 

 

docx
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку