Повторити та систематизувати знання учнів про префікси, закінчення і основу; вчити розрізняти і правильно вимовляти; удосконалювати вміння та навички дітей, пов'язані з вивченням орфограмами; розвивати зв'язне мовлення, увагу, пам'ять, творчі здібності; виховувати в учнів пізнавальний інтерес до мови.
Відкритий інтегрований урок із української мови та читання
Дата : 09.12.2022
Тема : Відвідування « Мовної кав’ярні»
Мета: повторити та систематизувати знання учнів про префікси, закінчення і основу; вчити розрізняти і правильно вимовляти; удосконалювати вміння та навички дітей, пов’язані з вивченням орфограмами; розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, творчі здібності; виховувати в учнів пізнавальний інтерес до мови.
Обладнання : на класній дошці намальована кав’ярня із столиками , на яких прикріплені конверти із завданням на урок; портрет П. Глазового, дидактичний матеріал до вірша «Солодка хата».
Хід уроку
І . Організаційний момент. Емоційне налаштування.
Вправа « Імпульс потиску»
Потисніть руку своєму сусідові по парті промовляючи такі слова « Я передаю тобі»……
( діти вітаються, після чого сідають на свої робочі місця)
ІІ. Оголошення завдань уроку.
На сьогоднішньому уроці, я запрошую вас відвідати « Мовну кав’ярню» ( на класній дошці зображена кав’ярня).
Отже, відвідавши нашу кав’ярню ми :
1.Повторимо будову слова;
2.Дізнаємося хто такий Павло Глазовий?
3. Ознайомимося із його творчість, а саме із віршом «Солодка хата».
4. Та звичайно, поласуємо смак ликами.
ІІІ. Очікування учнів
_ А що ви самі очікуєте від даного уроку?
ІVВивчення нового матеріалу.
Зверніть , увагу , що у нашій мов ній кав’ярні, були відвідувачі, і залишили нам завдання у конвертиках. Виконаємо їх?
4.1 Портретна галерея
- Давайте виконаємо перше завдання, і відкриє нам конверт Артем.
- Хто такий Павло Глазовий? Відповідь на це запитання дасть нам Іринка , оскільки це було її пошуковим завданням.
- Відповідь Іринки
Продовжить Крістіна
Отже, подякуємо нашим доповідачам. Хто ж такий П. Лозовий? Що ви запам’ятали, де він народився? І ким працював?
4.2. Каліграфічна хвилинка.
І наступний конверт із завданням. Прочитає нам Анжеліка.
Відгадайте загадку.
За щоками мішки має.
Він в них переносить
До себе в нірку їжу.
І на запас собі
На зиму в спеціальній кімнаті складає. ( Хом’як).
Скажіть, а для чого хом’як стільки робить собі запасів?
Із чого він бере енергію?
А ви знали , що він може зробити запас корму до 90 кг , та що 1 рік життя людини дорівнює 25 років життя хом’яка.
(На моніторі виведена каліграф. хвилинка, у кожного на парті роздрукована)
Запишіть , будь ласка, число місяць і класну роботу та каліграфічну хвилинку і виконайте завдання. На це у вас 5 хв.
( діти виконують самоперевірку.)
4.3. Робота із текстом
Наступне наше завдання прочитає Саша Вірш « Солодка хата»
А) Виразне читання
Прочитайте , будь ласка самостійно. А зараз нам прочитає Аня.
Б) Обговорення первинного сприйняття.
- Які почуття у вас виникли після прочитаного?
- Вам шкода ведмедика, чи навпаки? Чому?
- Чому ведмедик з їв свою хатку? Чи додало це йому енергії?
- Що відбувається з енергією, коли відчуваєш власну провину?
4.6 Руханка
4.7.Добір тематичної групи слів.
- Уявіть , що ви зможете збудувати хатку зі смаколиків. Напишіть , з чого саме могла б бути ваша хатка. Запишіть не менше , ніж 10 назв, які могли б вам допомогти збудувати вашу « смачну хату».
4.6 Кінетична хвилинка.
V. Закріплення вивчення нового матеріалу
5.2. Словникова робота
Слова битий ,критий
- Як ви розумієте значення даних слів?
- Знайдіть у орфографічному словникові значення цих слів.
5.3 Пошук слів, утворених за допомогою префіксів.( при-).
- Прочитайте вірш ще раз, та знайдіть спільнокореневі слова до слів битий, критий.
Визначте частини слова в записаних словах.
5.4. Створення вірша з використанням шаблону.
І останній наш конверт містить таке завдання , а яке прочитає Нікіта.
VІ Оцінювання ( взаємооцінювання)
VІІ Рефлексія
Виконавши всі задання, ми нарешті зможемо відвідати нашу кав’ярню, щоб відновити енергію, та сили які ви витратили на уроці. Тому я вас запрошую поласувати солодощами. Смачного. І набирайтеся Енергії на наступний урок.