Довідник сучасного вчителя. Сучасні педагогічні технології у практиці вчителя зарубіжної літератури

Про матеріал
"Довідник сучасного вчителя" створено з метою систематизації матеріалу щодо впровадження в освітній процес ІКТ. "Хмарки слів", інтерактивний плакат, сторітеллінг тощо для підвищення активності учнів на уроках зарубіжної літератури. Сучасні педагогічні технології у практиці вчителя зарубіжної літератури, які систематизовано в довіднику стануть у нагоді творчого вчителя.
Перегляд файлу

 

Довідник

кратсучасного вчителя

(З досвіду роботи)

 

Михайліна Т.І., вчитель зарубіжної літератури, 

 

 

Сучасні педагогічні технології у практиці вчителя зарубіжної літератури

 

Технологія (від грецького techne – «мистецтво», «майстерність» і logos – «слово», «навчання») – сукупність методів, що застосовуються в якому-небудь процесі для досягнення найкращих результатів.

Педагогічна технологія конструювання навчального процесу з гарантованим досягненням мети.

1. Проектно-діяльнісна технологія.

 2. Технологія розвитку критичного мислення 

 3. Технологія проблемного навчання 

 4. Технологія зустрічних зусиль 

 5. Ейдотехніка (ейдотехніку ще називають «жива пам’ять»)

 6. Діалогова технологія.. Діалог починається з висловлювання: «я хочу сказати», «моя думка», «мені хочеться доповнити», «моя точка зору».

  1. Особистісно-орієнтована технологія навчання. 

Типологія особистісно орієнтованого навчання:

      – Гуманно-особистісні технології;

– Технології співпраці;

– Технології розвивального навчання;

– Технології вільного виховання;

 Технологія рівневої диференціації навчання та ін..

8. Інтерактивна технологія (від англ. Interaction – «взаємодія»)

9. Комп’ютерні (інформаційні, мультимедійні) технології. Поняття інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) охоплює не лише комп’ютерні програми, а усі сучасні засоби комунікації: телебачення, мобільні телефони, Інтернет тощо.

 

Кожна з педагогічних технологій – універсальна, дієва, результативна, має власну зону, у межах якої відбувається розвиток особистості.

E:\Мои документы\Downloads\Word Art 5 (1).png«Хмари слів» на уроках зарубіжної літератури

  1. В «хмару» можна записати тему уроку, яку учні повинні сформулювати самостійно.

Льюїс Керролл  «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

  1. E:\Мои документы\Downloads\Word Art 5 (6).png У «хмарі»  можна  заховати проблемне питання, яке необхідно вирішити протягом уроку.

Дон  Кіхот -  мрійник, божевільний дивак  чи шляхетна людина?

L:\хмари слів\Word Art 5 (1).png

  1. L:\хмари слів\Word Art 5 (3).png Назвати імена героїв твору та розповісти, як вони змінилися завдяки Полліанні ( за романом Е. Портер «Полліанна»)

 

  1. Вибрати риси  характеру, властиві Полліанні ( за романом Е. Портер «Полліанна»)

 

L:\хмари слів\Word Art (3).png

  1. Встановити відповідність між ім’ям персонажа та головною рисою характеру.( За казкою Р. Далла « Чарлі і шоколадна фабрика).

 

Це тільки деякі варіанти використання «хмар слів». Кожен вчитель може додати до свого арсеналу вправ найрізноманітніші ідеї. 

Інтерактивний плакат  як сучасний засіб навчання

 

Інтерактивний плакат — це електронний освітній засіб нового типу, який забезпечує високий рівень задіювання інформаційних каналів сприйняття наочності навчального процесу

 

 Використання інтерактивних плакатів в навчальному процесі сприяє тому, що учні краще сприймають матеріал, підвищується інтерес до предмета, підвищується ефективність їх самостійної роботи та впливає на якість формування практичних умінь і навичок

Вчитель для створення інтерактивного плакату може використати інтернет-сервіси такі як:

  •                               Glogster дозволяє розмістити текст, графіку і відео, будь-який елемент може стати гіперпосиланням.
  •                               Cacoo надає можливості створення різних схем-класифікацій,
  •                               Prezi, Projeqt, Linoit, SlideRosket.
  •                                Thinglink  - сервіс для створення інтерактивного зображення, який перетворює звичайні картинки в інтерактивні об'єкти. Інтерактивність зображення досягається за рахунок додавання в нього міток з текстовими підказками, посиланнями на відео, музику або зображення.

 

Інтерактивний плакат.  Біографія Омара Хайяма

 

 

 

 

 

Learning Apps - інтерактивні вправи

Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps.

 

LearningApps.org - онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням і на уроках, і позаурочний час, і для малечі, і для старшокласників.

Конструктор Learningapps призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Такий підхід дає можливість диференціювати завдання. Цю ідею можна влучно використовувати для організації "перевернутого" навчання (зокрема, домашнє завдання за рівнями навчальних досягнень учнів), проектної діяльності тощо.

 

 

 

 

Електронні засоби навчання

 

 

         

 

 

Тесторіум  це безкоштовна система по створенню тестів та проведення тестування, призначена для вчителів (викладачів) і учнів (студентів) будь-яких навчальних закладів. Основна мета створення цієї системи — полегшити роботу вчителя та надати учням можливість самостійно перевірити свої знання. 

           Кожний вчитель за допомогою такої системи може самостійно створювати тести зі свого предмета, а учень може самостійно перевірити свої знання на цих тестах, які відкриті для усіх або запропоновані вчителем.

           Завдяки  Тесторіуму  вчителеві не треба перевіряти чи виконані тести, оскільки це зробить сама система одразу після завершення тестування. Також вчитель на моніторі свого комп'ютера може побачити результати тестування і проконтролювати, скільки завдань виконав кожний учень, на які питання відповів, чи правильно відповів і скільки балів за це отримав. 

           У системі реалізовано можливість обміну тестами, тобто вчителі можуть дозволити користуватися своїми тестами іншим вчителям (викладачам), які зареєстровані в системі  Тесторіум. Таким чином відбувається обмін інформацією, а також економиться час на створення тестів. 

           Використовуючи  Тесторіум, Ви отримаєте:

· безкоштовну систему по створенню тестів та проведення тестування;

· систему, яку легко, швидко і зручно використовувати в роботі;

· систему, яку не треба завантажувати, встановлювати та конфігурувати;

· необмежену кількість користувачів — вчителів (викладачів) і учнів (студентів);

· необмежену кількість запитань і тестів.

 

Сторітелінг (storytelling)

 

Сторітелінг (storytelling) – це мистецтво розповідати історії з метою навчання, керування шляхом донесення змісту повідомлення за допомогою спеціальної методики.

Алгоритм дій буде наступним:

  1. Визначення теми та мети
  2. Розробка детального сюжету та основних подій оповіді.
  3. Вибір головного героя – подумайте над його іменем, характером, зовнішністю тощо.
  4. Вигадка інтриги (чим більш несподіваною вона буде, тим краще!).
  5. Прочитайте готовий варіант та додайте метафори.

Варіанти сюжетів

Існує п’ять основних сюжетів сторітелінгу.

1.Класичний
Структура: головний герой – ціль – перепони на шляху до цілі – подолання проблеми – результат. Підходить для мотивації, пояснення процесів або явищ, вибору шляхів розв’язання певних проблем чи задач.

2. Боротьба з монстром
Структура: Головний герой – ціль – зустріч з дуже сильним  монстром – боротьба та перемога – досягнення цілі. Підходить як мотивація для навчання.

3. Історія Попелюшки
Структура: герой – незвична ситуація – поява проблем (або ворогів) – втручання чарівного помічника – щасливе вирішення ситуації. Підходить для мотиваційних промов, пояснення або порівняння процесів та явищ.

4. День байбака
Структура: герой – ціль – дії героя та повернення до початкової точки – вибір правильної стратегії дій – досягнення мети. Підходить для проведення роботи над помилками.

5. Квест
Структура: герой – ціль – зміна кількох локацій та вирішення в кожній з них певних задач – почергове досягнення міні-результатів – тріумф. Підходить для моделювання проблемних ситуацій, вирішення аналітичних задач, закріплення набутих навичок та вмінь.

 

Буктрейлер як реклама

Буктрейлер – це відеоролик про книгу чи певний твір, в якому в художній формі цікаво та насичено подається ключова ідея, спонукаючи до прочитання повної версії. «Родзинка» буктрейлеру – інтрига. Тому головна задача такого виду мистецтва – не стільки передати головний зміст, скільки викликати захоплення, зацікавлення та сильні емоції.

Етапи створення буктрейлеру

Вибір книги. Мотивацій у виборі книг для створення промо-ролика може бути безліч: улюблена, сучасний бестселер, програмна класика тощо

  1. Створення сценарію  Сюжет – це основа буктрейлеру, те, з чого він буде складатися. Важливо внести інтригу і вибудувати сюжет таким чином, щоб глядачеві неодмінно захотілося прочитати книгу і обов'язково дізнатися, що ж буде далі. Відеоролик не повинен бути довгим, не більше 3 хвилин.
  2. Зібрати матеріали (підібрати картинки, відсканувати ілюстрації з книги, відзняти своє відео або ж знайти відео з тематики в інтернеті).
  3. Записати озвучений текст, якщо це передбачено за сценарієм. Для запису і редагування звуку можна використовувати програму Sound Forge.
  4. Вибрати програму для здійснення монтажу. Для початківців можна використовувати програму Windows Movie Maker. Вона має різноплановий функціонал та проста у використанні.
  5. Здійснити відеомонтаж. Вирізати/склеїти кілька фрагментів відео, додати звукові доріжки, змінити розмір відео, накласти ефекти, переходи та експортувати у відповідний формат.

Створення буктрейлеру у межах навчального процесу, з одного боку, популяризує прочитання книги, а з іншої, дозволяє на повну реалізувати творчі здібності школярів. А ви в свою чергу можете по-іншому поглянути на своїх учнів!

Інфографіка як метод навчання

 

 

Інфографіка - прийом візуалізації, який є ефективним засобом комунікації,що містить невелику за обсягом, але значиму і правильно оформлену інформацію

 

 

Інфографіку можна застосовувати:

- на усіх етапах уроку (при актуалізації опорних знань, вивченні нового матеріалу, узагальненні нової теми тощо);

- при проведенні різних типів уроків (при проведенні інтегрованих уроків, на уроках компаративного дослідження тощо);

- використанні різних методів та прийомів роботи на уроці (інтерактивні вправи, створення власних інфографік тощо).

Використання на уроці інфографіки дозволяє учителеві формувати в учнів майже усіх видів ключових компетентностей:

-       ціннісно-смислових;

-       загальнокультурних;

-       пізнавальних;

-       комунікативних;

-       інформаційних;

-       моральних.

 

 

 

 

 

 

Навчальна платформа Course Hero пропонує цікавий спосіб вивчення світової літератури. На сайті у вигляді інфографіки розміщено інформацію про близько 600 текстів світових класиків та сучасних іноземних авторів.

Літературні пазли як методична родзинка уроку

Пазл (від англ. jigsaw puzzle) — гра-головоломка, що виглядає як мозаїка, яку потрібно скласти з безлічі фрагментів малюнка різної форми.  Пазли дуже корисні для розвитку логічного мислення та пізнавальних здібностей людини, уваги, пам'яті, уяви.

 

Як використовувати пазли на уроках з дидактичною метою? Спобуйте використати пазли на уроці, і ви переконаєтеся, що це хороший спосіб підвищити мотивацію учнів до виконання завданнь на уроці. 

 

Якщо у вас є можливість використовувати Інтернет в робочому кабінеті, то генератор пазлів - хороша можливість швидко і легко за кілька хвилин створити матеріал до уроку. Щоб пазл не був тільки грою, додаємо на картинку завдання для учнів, яке вони мають виконати, коли складуть пазл. Чудово спрацює елемент змагання на уроці: хто перший складе пазл та виконає завдання! Більшість учнів мають смартфони із постійним доступом до Інтернету, тому вони легко можуть виконувати ці завдання на своїх гаджетах.

Уявіть! Смартфон - ефективний засіб навчання!

Щоб учні швидко знайшли в мережі той пазл, який ви їм підготували, можна для посилання на відповідний пазл використати QR-код. За допомогою генератора QR-кодів зашифруйте посилання на пазл. Продемонструйте код дітям із плазми, проектора чи роздрукований на папері. Учні просканують його за допомогою Вайберу чи будь-якого іншого зчитувача QR-кодів і миттєво перейдуть до виконання завдання - складання пазлів.

Корисні посилання

 

 

  1. Шаблони завдань   https://learningapps.org/createApp.php

2.       Tagul - веб-сервіс, який дозволяє створити хмарe слів з тексту

  1. Інтерактивний плакат Thinglink
  2. Блог вчителя зарубіжної літератури

    https://tetkorz.blogspot.com/p/blog-page_8.html?spref=fb&fbclid=IwAR1PorbKSTflvkvGbvhi5XICXkA3uK2B1JSgWht4ZvXRrxU9_gSobqwkwQA

  1. Kahoot!
  2. Koalacollage-колажі та постери
  3.  Тестування навчальних знань    https://www.testorium.net/ua/
  4. Dipity створення стрічок подій
  5. Zondle  створення дидактичних ігор за шаблонами
  6. https://www.canva.com/uk_ua/stvoryty/infografika/  Створення інфографіки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель не повинен іти попереду, ведучи за собою дітей, не повинен іти позаду, весь час підштовхуючи їх,— він повинен бути весь час поряд і спільно вирішувати всі проблеми, що виникають у навчальному процесі. 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Головань Ганна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
21 березня 2019
Переглядів
3110
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку