Матеріали на державну підсумкову атестацію з математики за курс початкової школи. По два варіанти робіт двох комбінацій, відповідно Листа МОН № 1/9-185 від 27.03.18 року.
Острівчанський заклад загальної середньої освіти
Матеріали
на державну
підсумкову атестацію
з математики
за курс початкової школи
Вчитель
Гончаренко Людмила Петрівна
Підсумкова контрольна робота з математики
за курс початкової школи
4 клас
І комбінація підсумкової контрольної роботи з математики має формуватись з таких основних завдань: складеної задачі на 3 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками); на порівняння і перетворення величин; знаходження частини від числа; застосування геометричного матеріалу.
Роботу учень письмово оформлює на листочках зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись у зошиті.
Вимоги до формування змісту І комбінації підсумкової контрольної роботи з математики
№ з/п |
Види завдань |
Кількість завдань |
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання |
Максимальна кількість балів |
1. |
Задача на три дії |
1 |
по 3 бали* |
3 бали |
2. |
Знаходження значення виразу (з дужками) з багатоцифровими числами, що передбачає визначення порядку дій |
1 |
по 2 бали** |
2 бали |
3. |
Порівняння чисел і величин та перетворення величин |
2 |
по 1 балу |
2 бали |
4. |
Знаходження частини від числа |
1 |
по 1 бали |
1 бал |
5. |
Геометричний матеріал |
1 |
по 2 бали** |
2 бали |
6. |
Творче завдання або завдання з логічним навантаженням |
1 |
по 2 бали |
2 бали |
Разом |
7 |
- |
12 балів |
* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;
** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.
І варіант контрольної роботи
1 варіант
Катруся і Василько вийшли разом з музичної школи і пішли в протилежних напрямках, кожен до свого дому. Через 8 хв відстань між ними була 904 м. Василько рухався зі швидкістю 65 м/хв. З якою швидкістю йшла додому Катруся?
27 807 : (508 ∙ 37 – 18 727) =
1 год 12 хв □ 72 хв
Перетворити величини.
7 кг 500 г = … г
Побудуй два різних прямокутники, периметри кожного з яких дорівнює 18 см.
У двох класах 68 учнів. В одному класі на 4 учні більше, ніж в іншому. Скільки учнів у кожному класі?
2 варіант
Соломійка та Марко вийшли разом з книжкової виставки й пішли в протилежних напрямках, кожен до свого дому. Через 7 хв відстань між ними була 798 м. Марко йшов зі швидкістю 64м/хв. З якою швидкістю йшла додому Соломійка ?
34 048 : (407 ∙ 34 – 13 782) =
7 км 35 м □ 735 м
Перетворити величини.
2 доби = … год
Побудуй два різних прямокутники, периметри кожного з яких дорівнює 14 см.
Маса коробки із цукерками становить 420 г. Коли третю частину цукерок з’їли, маса коробки із цукерками стала 300 г. Яка маса порожньої коробки?
ВІДПОВІДІ
1 варіант
2) 798– 448 = 350 (м) – пройшла Соломійка; 3) 350 : 7 = 50 ( м/хв) Відповідь: Соломійка йшла додому зі швидкістю 50 м/хв.
3. 7 км 35 м > 735 м 2 доби = 48 год
ІІ варіант підсумкової контрольної роботи для державної атестації з математики має формуватись з тестових завдань (відкритого і закритого типу), серед яких обовʼязково одна задача на три дії та одне завдання з геометричним матеріалом.
Частину роботи (задачу і геометричний матеріал) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись відповідно у зошиті і на аркуші з тестами.
Завдання для до формування змісту ІІ варіанту
підсумкової контрольної роботи з математики
№ з/п |
Види завдань |
Кількість завдань |
Кількість балів за кожне правильно виконане завдання |
Максимальна кількість балів |
1. |
Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів *** |
3 |
по 1 балу |
3 бали |
2. |
Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами*** |
2 |
по 2 бали** |
4 бали |
3. |
Завдання відкритого типу з короткою відповіддю *** |
1 |
по 2 бали** |
2 бали |
4. |
Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю |
1 |
по 3 бали** |
3 бали |
Разом |
7 |
- |
12 балів |
* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;
** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.
***контрольна робота має містити одне завдання з геометричним матеріалом, яке може бути подано в одному з позначених *** пунктів.
ІІ варіант контрольної роботи
1 варіант
Вибери правильну відповідь і познач її
А 4 цифри
Б 3 цифри
В 2 цифри
А 50 000 + 3000 + 40 + 6
Б 500 000 + 3000 + 40 + 6
В 503 000 + 40 + 6
А 45
Б 125
В 25
Установи відповідність між записами або їх послідовність
а ∙ 101 – а, якщо а = 460 ● ● 46 000
43 ∙ 100 + (6458 – с) : 8, якщо с = 4058 ● ● 4 600
У фермерському господарстві за день зібрали 12 ящиків полуниці й 9 ящиків малини, усього – 279 кг ягід. Маса одного ящика з полуницею – 12 кг. На скільки важчий ящик з малиною за ящик з полуницею?
□ На скільки важчий ящик з малиною за ящик з полуницею?
□ Яка маса усіх ящиків з полуницею?
□ Яка маса одного ящика з малиною?
□ Яка маса всіх ящиків з малиною?
Виконай завдання з повним записом розв'язання
58 838 : (307 ∙ 89 – 27 250) =
Бабка пролетіла 135 м за 15 с. Метелик 2/3 цього шляху подолав за 30 с. На скільки швидкість бабки більша за швидкість метелика?
ІІ варіант контрольної роботи
2 варіант
Вибери правильну відповідь і познач її
А 4 цифри
Б 3 цифри
В 2 цифри
А 600 000 + 40 000 + 400 + 6
Б 600 000 + 40 000 + 40 + 6
В 600 000 + 40 000 + 4 000 + 40 + 6
А 245
Б 45
В 35
Установи відповідність між записами або їх послідовність
805 ∙ 10 + (5078 – с) : 6, якщо с = 2078 ● ● 85 500
а ∙ 99 + а , якщо а = 855 ● ● 8 550
За 7 наборів шахів та за 12 наборів шашок заплатили 1572 грн. Ціна набору шахів – 96 грн. На скільки гривень набір шахів дорожчий за набір шашок?
□ На скільки дорожчий набір шахів за набір шашок?
□ Яка вартість усіх наборів шахів?
□ Яка ціна набору шашок?
□ Яка вартість усіх наборів шашок?
Виконай завдання з повним записом розв'язання
408 ∙ (395 – 19 712 : 64) =
Ластівка за 4 год польоту подолала 276 км. 5/6 цього шляху чиж пролетів за 5 год. На скільки швидкість ластівки була більшою за швидкість чижа?
ВІДПОВІДІ
1 варіант
Вибери правильну відповідь і познач її
Б 500 000 + 3000 + 40 + 6
А 45
Установи відповідність між записами або їх послідовність
а ∙ 101 – а, якщо а = 460 ● ● 46 000
43 ∙ 100 + (6458 – с) : 8, якщо с = 4058 ● ● 4 600
4) На скільки важчий ящик з малиною за ящик з полуницею? 1) Яка маса усіх ящиків з полуницею? 3) Яка маса одного ящика з малиною? 2) Яка маса всіх ящиків з малиною?
Виконай завдання з повним записом розв'язання
1) 135 : 15 = 9 (м/с) – швидкість бабки; . 2) 135 : 3 ∙ 2 = 90 (м) – подолав метелик; . 3) 90 : 30 = 3 (м/с) – швидкість метелика; . 4) 9 – 3 = 6 (м/с)
Відповідь: на 6 м/с швидкість бабки більша за швидкість метелика.
2 варіант
Вибери правильну відповідь і познач її
Б 3 цифри
В 600 000 + 40 000 + 4 000 + 40 + 6
Б 45
Установи відповідність між записами або їх послідовність
а ∙ 99 + а , якщо а = 855 ● ● 8 550
За 7 наборів шахів та за 12 наборів шашок заплатили 1572 грн. Ціна набору шахів – 96 грн. На скільки гривень набір шахів дорожчий за набір шашок?
4 На скільки дорожчий набір шахів за набір шашок? 1 Яка вартість усіх наборів шахів? 3 Яка ціна набору шашок? 2 Яка вартість усіх наборів шашок?
Виконай завдання з повним записом розв'язання
Ластівка за 4 год польоту подолала 276 км. 5/6 цього шляху чиж пролетів за 5 год. На скільки швидкість ластівки була більшою за швидкість чижа?
1) 276 : 4 = 69 (км/год) – швидкість ластівки; . 2) 276 : 6 ∙ 5 = 230 (км) – подолав чиж; . 3) 230 : 5 = 46 (км/год) – швидкість метелика; . 4) 6 9 – 46 = 23 (км/год)
Відповідь: на 23 км/год швидкість ластівки більша за швидкість чижа.