ДПА з математики за курс початкової школи ( дві комбінації робіт, по 2 варіанти з відповідями)

Про матеріал

Матеріали на державну підсумкову атестацію з математики за курс початкової школи. По два варіанти робіт двох комбінацій, відповідно Листа МОН № 1/9-185 від 27.03.18 року.

Перегляд файлу

 

Острівчанський заклад загальної середньої освіти

 

Матеріали

на   державну

підсумкову  атестацію

з  математики

за  курс  початкової  школи

 

http://uvk14.at.ua/_si/0/20484054.jpg

 

Вчитель

Гончаренко Людмила Петрівна

 

 

 

Підсумкова контрольна робота з математики

за курс початкової школи

 4  клас

І комбінація підсумкової контрольної роботи з математики має формуватись з таких основних завдань: складеної задачі на 3 дії; виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками); на порівняння і перетворення величин; знаходження частини від числа; застосування геометричного матеріалу.

Роботу учень письмово оформлює на листочках зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись у зошиті.

Вимоги до формування змісту І комбінації                                                                     підсумкової контрольної роботи з математики

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Задача на три дії

1

по 3 бали*

3 бали

2.

Знаходження значення виразу (з дужками) з багатоцифровими числами, що передбачає визначення порядку дій

1

по 2 бали**

2 бали

3.

Порівняння чисел і величин та перетворення величин

2

по 1 балу

2 бали

4.

Знаходження частини від числа

1

по 1 бали

1 бал

5.

Геометричний матеріал

1

по 2 бали**

2 бали

6.

Творче завдання або завдання з логічним навантаженням

1

по 2 бали

2 бали

Разом

7

-

12 балів

 

* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;

** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.

 

 

І варіант  контрольної роботи

1 варіант

  1. Розв'яжи задачу з поясненням.

  Катруся і Василько вийшли разом з музичної школи і пішли в протилежних напрямках, кожен до свого дому. Через 8 хв відстань між ними була  904 м. Василько рухався зі швидкістю 65 м/хв. З якою швидкістю йшла додому Катруся?

  1. Знайди значення виразу.  

27 807 : (508 ∙ 37 – 18 727) =                                                                                                                                                                   

 

  1. Порівняй іменовані числа.

 

1 год 12 хв □ 72 хв

          Перетворити величини.

      7 кг 500 г = … г

  1. Знайди   5/6 від год

 

  1. Виконай завдання.

Побудуй  два різних прямокутники, периметри кожного з яких дорівнює 18 см.

 

  1. Завдання з логічним навантаженням.

           У двох класах 68 учнів. В одному класі на 4 учні більше, ніж в іншому. Скільки  учнів у кожному класі?

 

 

 

2 варіант

  1. Розв'яжи задачу з поясненням.

Соломійка та Марко вийшли разом з книжкової виставки й пішли в протилежних напрямках, кожен до свого дому. Через 7 хв відстань між ними була 798 м.  Марко йшов зі швидкістю 64м/хв. З якою швидкістю йшла додому Соломійка ?

  1. Знайди значення виразу.              

 

34 048 : (407 ∙ 34 – 13 782) =  

 

  1. Порівняй іменовані числа.

 

           7 км 35 м □ 735 м        

          Перетворити величини.

         2 доби  = … год           

 

  1. Знайди   3/6  хв

 

  1. Виконай завдання.

Побудуй  два різних прямокутники, периметри кожного з яких дорівнює 14 см.

 

  1. Завдання з логічним навантаженням.

           Маса коробки із цукерками становить 420 г. Коли третю частину цукерок з’їли,     маса коробки із цукерками стала 300 г. Яка маса порожньої коробки?

 

 

 

ВІДПОВІДІ

1 варіант

  1. 1) 65 ∙ 8 = 520(м) – пройшов Василько;                                                                                                        2)   904 – 520 = 384 (м) – пройшла Катруся;                                                                                          3) 384 : 8 = 48 (м/год)                                                                                                                    Відповідь: Катруся йшла додому зі  швидкістю 48 м/хв .              
  2.     27 807 : (508 ∙ 37 – 18 727) = 403                                                                                                                               1) 508 ∙ 37 = 18796;                                                                                                                                                   2) 18796 – 18 727 = 69;                                                                                                                                            3) 27 807 : 69 = 403                                                                                                                                                                                                                                                             
  3. 1 год 12 хв = 72 хв
  1. кг 500 г = 7500 г
  1.    5/6 від год 60 : 6 ∙ 5 = 50 хв
  2. Побудуй  два різних прямокутники, периметри кожного з яких дорівнює 18 см.                          1) 5 см ∙ 2 + 4 см ∙ 2 = 18 см                                                                                                                   2) 6 см ∙ 2 + 3 см ∙ 2 = 18 см                                                                                                                  
  3. Завдання з логічним навантаженням.
  1. 68 – 4 = 64 (учн.) – в обох класах порівну;                                                                          
  2. 64 : 2 =32 (учн.) – в І класі;
  3. 32 + 4 = 36 (учн.)                                                                                                    Відповідь: у І класі 32 учні, у ІІ – 36 учнів.
  4.  
  1. варіант
  1. 1) 64 ∙ 7 = 448 (м) – пройшов Марко;

2) 798– 448 = 350 (м) – пройшла Соломійка;                                                                         3) 350 : 7 = 50 ( м/хв)                                                                                                                    Відповідь: Соломійка йшла додому зі швидкістю 50 м/хв.

  1. 34 048 : (407 ∙ 34 – 13 782) = 608
  1. 407 ∙ 34 = 13 838;                                                                                                                               
  2. 13 838 – 13 782 = 56;
  3. 34 048 : 56 = 608

      3.      7 км 35 м > 735 м                                                                                                                                                              2 доби  = 48 год                                                                                                                                                         

 

  1. 3/6 хв = 60 с : 6 ∙ 3 = 30 с
  2. Побудуй  два різних прямокутники, периметри кожного з яких дорівнює                         1)14 см. 3 см ∙ 2 + 4 см ∙ 2 = 14 см                                                                                                               
  1. 5 см ∙ 2 + 2 см ∙ 2 = 14 см     
  1. Завдання з логічним навантаженням.
  1. 420 – 300 = 120 (г) – 1/3 маси цукерок;                                                                                          
  2. 120 ∙ 3 = 360 (г) – маса всіх цукерок;                                                                                  
  3.  420 – 360 = 60 (г)                                                                                                                 Відповідь:  60 г маса порожньої коробки.

ІІ варіант підсумкової контрольної роботи для державної атестації з математики має формуватись з тестових завдань (відкритого і закритого типу), серед яких обовʼязково одна задача на три дії та одне завдання з геометричним матеріалом.

Частину роботи (задачу і геометричний матеріал) учень письмово оформлює на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт з математики. Тестові завдання виконує на окремому аркуші з тестовими завданнями, виданому вчителем. Усі письмові обчислення до завдань мають виконуватись відповідно у зошиті і на аркуші з тестами.

Завдання для до формування змісту ІІ варіанту

 підсумкової контрольної роботи з математики

з/п

Види завдань

Кількість завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Завдання закритого типу з вибором однієї відповіді серед трьох пропонованих варіантів ***

3

по 1 балу

3 бали

2.

Завдання відкритого типу на встановлення послідовності або відповідності між 6 компонентами***

2

по 2 бали**

4 бали

3.

Завдання відкритого типу з короткою відповіддю ***

1

по 2 бали**

2 бали

4.

Завдання відкритого типу з розгорнутою відповіддю

1

по 3 бали**

3 бали

Разом

7

-

12 балів


* якщо неправильно виконано одну дію задачі, її розв’язання оцінюється 2 балами, якщо неправильно виконано дві дії – 1 балом;

** якщо завдання виконано частково, воно оцінюється 1 балом.

***контрольна робота має містити одне завдання з геометричним матеріалом, яке може бути подано в одному з позначених *** пунктів.

 

 

 

 

ІІ варіант контрольної роботи

1 варіант

Вибери правильну відповідь і познач її

  1. Скільки цифр у записі частки чисел  389 114 : 506?

       А   4 цифри

       Б   3 цифри

       В   2 цифри

  1. Який вираз є сумою розрядних доданків числа 503 046?

   А   50 000 + 3000 + 40 + 6

   Б   500 000 + 3000 + 40 + 6                                                                                                      

   В   503 000 + 40 + 6

  1. Від якого числа 3/5 дорівнює 75?

     А   45                                                                                                                                  

     Б   125

     В   25

 

Установи відповідність між записами або їх послідовність

  1. З'єднай лінією вираз із його значенням без письмових обчислень

а ∙ 101 – а, якщо а = 460                                                                     ● 46 000

43 ∙ 100 + (6458 – с) : 8, якщо с = 4058                                                4 600

  1. Прономеруй по порядку пункти плану розв'язування задачі.                                         

        У фермерському господарстві за день зібрали 12 ящиків полуниці й 9 ящиків малини, усього – 279 кг ягід. Маса одного ящика з полуницею – 12 кг.  На скільки важчий ящик з малиною за ящик з полуницею?

    На скільки важчий ящик з малиною за ящик з полуницею?

   Яка маса  усіх ящиків з полуницею?

   Яка маса одного ящика з малиною?

   Яка маса всіх ящиків з малиною?

 Виконай завдання з повним записом розв'язання

  1. Обчисли вираз і запиши його значення.

     58 838 : (307 ∙ 89  – 27 250) =

  1. Розв'яжи задачу з поясненням.

      Бабка пролетіла 135 м за 15 с. Метелик 2/3 цього шляху подолав за 30 с. На скільки швидкість бабки більша за швидкість метелика?

 

ІІ варіант контрольної роботи

 

2 варіант

Вибери правильну відповідь і познач її

  1. Скільки цифр у записі частки чисел  235 683 : 609?

         А   4 цифри

         Б   3 цифри

         В   2 цифри

  1. Який вираз є сумою розрядних доданків числа 644 046?

     А   600 000 + 40 000 + 400 + 6

     Б   600 000 + 40 000 + 40 + 6                                                                                                        

     В   600 000 + 40 000 + 4 000 + 40 + 6

  1. Від якого числа 3/7 дорівнює 105?

     А   245                                                                                                                                  

     Б   45

     В   35

Установи відповідність між записами або їх послідовність

  1. З'єднай лінією вираз із його значенням без письмових обчислень

80510 + (5078 – с) : 6, якщо  с = 2078                                         85 500

а ∙ 99 + а , якщо а = 855                                                                   8 550

  1. Прономеруй по порядку пункти плану розв'язування задачі.                                         

    За 7 наборів шахів та за 12 наборів шашок заплатили 1572 грн. Ціна набору шахів – 96 грн. На скільки гривень набір шахів дорожчий за набір шашок?

    На скільки дорожчий набір шахів  за набір шашок?

    Яка вартість усіх наборів шахів?

   Яка ціна набору  шашок?

   Яка вартість усіх наборів шашок?

Виконай завдання з повним записом розв'язання

  1. Обчисли вираз і запиши його значення.

408 ∙ (395 –  19 712 : 64) =

 

  1. Розв'яжи задачу з поясненням.

Ластівка за 4 год польоту подолала 276 км. 5/6 цього шляху чиж пролетів за 5 год. На скільки швидкість ластівки була більшою за швидкість чижа?

 

ВІДПОВІДІ

1 варіант

Вибери правильну відповідь і познач її

  1. Скільки цифр у записі частки чисел  389 114 : 506?                                                             Б   3 цифри
  2. Який вираз є сумою розрядних доданків числа 503 046?

  Б   500 000 + 3000 + 40 + 6                                                                                                         

  1. Від якого числа 3/5 дорівнює 75?

     А   45                                                                                                                                  

Установи відповідність між записами або їх послідовність

  1. З'єднай лінією вираз із його значенням без письмових обчислень

а ∙ 101 – а, якщо а = 460                                                                     ● 46 000

             43 ∙ 100 + (6458 – с) : 8, якщо с = 4058                                                4 600

  1. Прономеруй по порядку пункти плану розв'язування задачі.                                         

4)    На скільки важчий ящик з малиною за ящик з полуницею?                                                                1)   Яка маса  усіх ящиків з полуницею?                                                                                             3)  Яка маса одного ящика з малиною?                                                                                                          2)   Яка маса всіх ящиків з малиною?

 Виконай завдання з повним записом розв'язання

  1.      58 838 : (307 ∙ 89  – 27 250) = 806
  1. 307 ∙ 89 = 27 323;                                                                                                                               2) 27 323 – 27 250 = 73;                                                                                                           3) 58 838 : 73 = 806
  1. Розв'яжи задачу з поясненням.
  2.       Бабка пролетіла 135 м за 15 с. Метелик 2/3 цього шляху подолав за 30 с. На скільки швидкість бабки більша за швидкість метелика?

 

            1) 135 : 15 = 9 (м/с) – швидкість бабки;                                                                                                .           2) 135 : 3 ∙  2 = 90 (м) – подолав метелик;                                                                              .           3)  90 : 30 = 3 (м/с) – швидкість метелика;                                                                           .           4)  9 – 3 = 6 (м/с)                                                                                                                               

           Відповідь: на 6 м/с швидкість бабки більша за швидкість метелика.                                                  

 

 

 

2 варіант

Вибери правильну відповідь і познач її

  1. Скільки цифр у записі частки чисел  235 683 : 609?

        Б   3 цифри

  1. Який вираз є сумою розрядних доданків числа 644 046?

     В   600 000 + 40 000 + 4 000 + 40 + 6

  1. Від якого числа 3/7 дорівнює 105?

     Б   45

Установи відповідність між записами або їх послідовність

  1. З'єднай лінією вираз із його значенням без письмових обчислень
  1. 10 + (5078 – с) : 6, якщо  с = 207                         ●               ●  85 500

              а ∙ 99 + а , якщо а = 855                                                                 8 550

  1. Прономеруй по порядку пункти плану розв'язування задачі.                                         

    За 7 наборів шахів та за 12 наборів шашок заплатили 1572 грн. Ціна набору шахів – 96 грн. На скільки гривень набір шахів дорожчий за набір шашок?

4    На скільки дорожчий набір шахів  за набір шашок?                                                                              1   Яка вартість усіх наборів шахів?                                                                                                      3   Яка ціна набору  шашок?                                                                                                                       2   Яка вартість усіх наборів шашок?                                                                                                            

                                  Виконай завдання з повним записом розв'язання

  1. 408 ∙ (395 –  19 712 : 64) = 35 496
  1. 19 712 : 64 = 308;                                                            
  2. 395 – 308 = 87;
  3. 408 ∙ 87 = 35 496
  1. Розв'яжи задачу з поясненням.

Ластівка за 4 год польоту подолала 276 км. 5/6 цього шляху чиж пролетів за 5 год. На скільки швидкість ластівки була більшою за швидкість чижа?

 

            1) 276 : 4 = 69 (км/год) – швидкість ластівки;                                                                                                .           2) 276 : 6 ∙ 5 = 230 (км) – подолав чиж;                                                                              .           3)  230 : 5 = 46 (км/год) – швидкість метелика;                                                                           .           4) 6 9 – 46 = 23 (км/год)                                                                                                                               

           Відповідь: на 23 км/год швидкість ластівки більша за швидкість чижа.                                                  

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Нікіфорова Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Феєр Марина Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
4839
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку