ДПА з мови та літературного читання для 4 класу

Про матеріал

Пропоную Вашій увазі ще один варіант робіт для ДПА з української мови та літературного читання. Їх можна використати за основу. А завдання скоригувати за Вашим бажанням. Обсяг частини для списування трохи перевищує норми, рекомендовані у Лист МОН № 1/9-185 від 27.03.18 року.

Зміст архіву
Перегляд файлу

ДПА

Текст для читання

І варіант

ЗОЛОТІ БДЖОЛИ

 

       (У) нас новина: дідусь (П,п)етро завів  бджіл.

Дві маленькі хатки стоять за наш_ю  в_ликою хат_ю  у са_ку, і я вже (з)ранку біжу (до) них.  (Х,х)атки називаю__ся вуликами.

       Продеру очі, зирк у вікно — сонячне промі__я  стриба_  по шибках.

Зирк по хаті — тих промінчиків повна хата. Отак вистрибом літають. Наче ті __оли.

Тільки (не) гудуть. То на  _еркалі зблиснуть( ) то у відрі (з) водою( ) то на миснику сере_ посуду.

 

 

Якби не бджоли — сидів би і дивився.

Побіжу до бджіл.

Гульк — а на порозі півень.

«Кукуріку!» — здоровкається зі мною.

Треба б йому нотацію прочитати, що знову водив курей у шкоду. Але він довго огризатиметься. Показуватиме, начебто не розуміє, що накоїв. Потім з ним побалакаю.

Тільки й кажу півневі:

— Ніколи мені — іду пасти бджіл.

Він сердиться і гулькотить, мовби повен рот води набрав.

— Ото треба було в шкоду не ходити,— таки кажу йому.

Хай зрозуміє свою помилку.

Він образився і пішов до криниці. Ліг, очі заплющив.

Треба кинути йому зерна.

Кидаю зерна. Він згукує курей, а тут бджоли летять.

Знову запізнився через цього півня!

Бджоли полетіли пастися аж у гречку. Якби ж вони втрапили назад.

Побіг би, пригнав би назад, але не знаю, де наші, а де чужі Треба їх якось позначити.

Сиджу біля вуликів. Дивлюся, як танцюють золоті бджоли на сонці.

Дзвенять. Раді-радісінькі, що тепло, що немає дощу і що я сиджу біля них. Ці нікуди не дінуться. Вони вулик стережуть. Якби ті не заблукали — дорога далека до гречки.

Може, собаку завести, хай пасе їх.

По телевізору показували, як собаки овець пасуть.

З бджолами собаці буде легше — їх вовки не крадуть.

Скажу дідусеві про собаку.

Сонце гріє, трава росте, я слухаю.

Летять!

Летять, наче літаки. Одна за одною. Ото, мабуть, напаслися!

Сідають. Залазять у вулик. Щось кажуть тим, які вулик стерегли. Хваляться, яка добра гречка.

Тепер ці спочивають, а ті летять.

Біжу за ними і свищу, щоб не одбилася яка в дорозі.

 

За М. Слабошпицьким

Виконай завдання.

  1. Хлопчик біг:

а) пасти гусей;

б) годувати курей;

в) пасти бджіл.

 

  1. З’єднай стрілками відповідні частини.

Сонячні промінці                                       мовби повен рот води набрав.

Півень гулькотить                                     наче літаки.                              

Бджоли летять                                            наче ті бджоли.

 

 

  1. Запиши, як ти розумієш, через що хвилювався хлопчик?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

4.  В якому рядку записані всі дієслова?

а) пасеться, літали, літак;

б) бджоли, бджоляр, принесли;

в) сердиться, завів, сідають.

 

  1. З’єднай стрілками відповідні групи слів.

Синоніми                                         наші, чужі;

Споріднені слова                              балакати, розмовляти;

Антоніми                                       працювати, працьовиті.

 

  1. З першого абзацу тексту випиши всі займенники.

__________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1. Запиши, що ти знаєш про користь бджіл (3-5 речень).

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Перегляд файлу

ДПА

Текст для читання

ІІ варіант

Мій друг лелека

 

Ми (з) татом ловили рибу ( ) і варили при березі ю_ку. (Т, т)рохи далі від бер_га струнко стояв у воді очере_. У казанку вже почало закипати, з пари й диму чулося тихе булька__я.

І тут (до) нас пр_йшов л_лека з перебитим кр_лом.

(Не)відомо, хто _го скалічив, — хіба мало є на світі жорстоких людей, які убивають птахів і звірів, бо ніяк (не) хочуть повірити, що то — наші друзі.

 

Лелека спинився за кілька кроків од нас і жадібно дивився на казанок.

— Він голодний, — сказав тато.

У відрі в нас було ще чимало риби. Я вибрав кілька дрібніших і кинув лелеці. Він одним хапом проковтнув кожну і знову дивився на казанок.

— Можна, я ще йому дам? — запитав я.

— Звичайно, міг би й не питати.

Лелека з'їв ще кілька рибинок. А потім підійшов ближче, і я побачив, що йому з рани сочиться кров.

Я ступив до нього, але він одразу ж одстрибнув.

Ось так налякали його злі люди. Він тепер не хотів нікому вірити.

Доки ми їли юшку, лелека так і стояв на тому ж місці. Сторожко пас очима кожен наш рух.

Я знову кинув йому риби. Цього разу він їв уже повільніше. І зовсім спокійно дивився на мене. Мабуть, уже не чекав ніякої неприємної несподіванки.

Ми стали збиратися додому.

— Ходімо з нами, — сказав я лелеці, хоч зовсім не сподівався, що він погодиться на цю пропозицію.

Але сталося диво: лелека слухняно пішов за нами.

Він ішов за кілька кроків позаду. Спинялися ми — спинявся і він. Намагався втягнути голову в плечі і розгублено хитав довгим дзьобом. Мовби казав: "Я вже вам зовсім вірю, але ще трохи сумніваюся..."

Ми рушали, рушав і він.

Зайшли до двору й лишили хвіртку відчиненою.

Лелека довго стояв у хвіртці й повільно водив очима то на вікна хати, то на повітку, то на льох Мабуть, йому хотілося зайти, але він усе ще вагався.

Вулицею прогула машина, й він ускочив до двору.

Стояв тепер біля криниці й не зважувався рушити далі.

Я обійшов лелеку й зачинив хвіртку. Він стрепенувся, змахнув одним крилом, щоб утекти. Але так і лишився на місці

Тільки голосний стогін вирвався з широко розтуленого дзьоба.

Лелека ще раз оглянувся на зачинену хвіртку й журно зітхнув.

— Не бійся нас, — лагідно сказав я, — ми нічого поганого тобі не зробимо.

Він з надією подивився мені в очі і, мабуть, побачив, що я кажу правду.

 

За М. Слабошпицьким

 

 

Виконай завдання.

  1. Що робили на березі тато з сином?

а) лагодили човен;

б) варили юшку;

в) рубали дрова.

 

  1. З’єднай стрілками відповідні частини.

Невідомо хто                              пішов за нами

 Одним хапом                             його скалічив

Лелека слухняно                         проковтнув

 

  1. Що запропонував хлопчик лелеці?

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

  1.  В якому рядку записано займенники 1-ої особи?

а) я, ми, нам;

б) ти, мені, вам;

в) вона, тобі, нас.

 

  1. З’єднай стрілками відповідні групи слів.

Синоніми                                  стояв, пішов;

Антоніми                                  риба, рибячий   

Споріднені слова                      подивився, побачив;

 

  1. Підкресли в реченні однорідні члени. Який це член речення?

Лелека спинився за кілька кроків од нас і жадібно дивився на казанок.

Це - ________________________________________________________.

  1. Що ти думаєш про хлопчика з прочитаного тексту? Запиши свої думки (3 – 5 речень).

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Слинько Ніна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
5010
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку