Презентація до уроку "Друга світова війна в європейській поезії. К. І. Галчинський «Пісня про солдатів з Вестерплятте», «Лист з полону». А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». Булат Окуджава «До побачення, хлопчики»".
Друга світова війна в європейській поезії. К. І. Галчинський «Пісня про солдатів з Вестерплятте», «Лист з полону». А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». Булат Окуджава «До побачення, хлопчики». Вікторія Вікторівна Єгорова. Війна, війна!І знов криваві ріки!І грім гармат,і шаблі дзвін. Могили,сироти,калікиІ сум покинутих руїн. Олександр Олесь
Технологічна картка. Шановні семикласники!Для створення пантбуку Вам потрібно згуртовано попрацювати з текстовим матеріалом та додатками, а саме: Опрацювати біографію письменника, виділивши головне (підручник, додатки ).2. Підготувати виразне читання поезії (підручник, відео).3. Зробити ідейно-художній аналіз поезії за планом (дивись зразок).4. Оформити пантбук, дібравши вдалі кольори та ілюстрації.5. Підготувати презентацію пантбуку, а саме: виразно прочитати вірш, ознайомити присутніх з його аналізом;пояснити дібрані кольори, малюнки, ілюстрації; виразити власне ставлення до поезії.6. Оцінити роботу один одного. Рекомендую розподілити роботу між усіма учнями у групі, працювати дружно та доброзичливо! Бажаю успіхів!Аналіз ліричного твору здійснюйте за таким алгоритмом, визначаючи:1. Настрій, яким пройнята поезія (веселий, сумний, спокійний, бадьорий, оптимістичний).2. Тему (мотив), ідею.3. Жанри лірики (вірш, поезія, пісня, балада).4. Поетичні образи та картини.5. Тропи (епітети, порівняння, метафора).зразок розбору ліричного твору для 7-го класу. Вечірня година. Уже скотилось із неба сонце,Заглянув місяць в моє віконце. Вже засвітились у небі зорі,Усе заснуло, заснуло й горе. Вийду в садочок та погуляю,При місяченьку та й заспіваю. Як же тут гарно, як же тут тихо,В таку годину забудеш лихо!Кругом садочки, біленькі хати,І соловейка в гаю чувати. Ой, чи так красно в якій країні,Як тут, на нашій рідній Волині!Ніч обгорнула біленькі хати,Немов маленьких діточок мати,Вітрець весняний тихенько дише,Немов діток тих до сну колише (Леся Українка). Настрій: веселий, бадьорий. Тема: зображення краси українського села в місячну, зоряну ніч.Ідея: уславлення рідного краю – Волині, краса якого – неповторна. Жанр лірики: вірш; вид лірики: пейзажна. Поетичні образи та картини: у вірші постають картини українського села з білими хатками, пишними садками. Дані картини вимальовуються за допомогою поетичних зорових образів сонця, місяця, зір, слухових – соловейка, вітру. Тропи: біленькі хатки, рідна Волинь, вітрець весняний; порівняння: «Ніч обгорнула біленькі хати, немов маленьких діточок мати»; метафора: сонце скотилось, заглянув місяць, заснуло горе, вітрець дише.