5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Другорядні члени речення

Про матеріал
Матеріал додасть більше інформації щодо другорядних членів речення.Презентація докладна, змістовна та наукова.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина. Способи їхнього вираження різними частинами мови

Номер слайду 2

— Спробуйте розповісти про свої канікули, використовуючи речення, що складаються лише з головних членів. — Який висновок можна зробити про роль другорядних членів у мовленні?

Номер слайду 3

Другорядні члени речення Вид другорядного члена речення Що означає? Питання Способи вираження Приклад Додаток Предмет Питання непрямих відмінків іменника Іменник, займенник, інші частини мови Душа тужить за просторами степу. (О. Гончар) Означення Ознака предмета Який? Чий? Котрий? Прикметник, займенник, інші частини мови На нього повіяло густим настоєм трав і серпневим сонцем. (В. Шевчук) Обставина Вказує на місце, час, причину, мету, спосіб дії Як? Де? Коли? Куди? Звідки? Чому? З якою метою? Іменник з прийменником, прислівник, інші частини мови Над кручею, за садом, на горі розквітла яблуня. (О. Ольжич)

Номер слайду 4

Увага! Щоб не помилитися у розрізненні додатка, вираженого інфінітивом, та частини складеного дієслівного присудка, зверніть увагу на значення. У складеному дієслівному присудку його значення стосується однієї особи і однієї дії: повинен зробити, хоче прийти. Дія, виражена інфінітивним додатком, стосується іншої особи, не підмета: Товариші доручили нам оформити стенд.

Номер слайду 5

Я одержав листа від (кого?) … У (чому?) … товариш розповів (кому?) … про своє навчання, свої захоплення. Переказав зміст (чого?) …, яку щойно прочитав. Того ж дня я написав (що?) … . Я одержав листа (іменник) від друга. У ньому (займенник) товариш розповів мені (займенник) про своє навчання, свої захоплення. Переказав зміст повісті (іменник), яку щойно прочитав. Того ж дня я написав відповідь (іменник). Я одержав листа від друга. У ньому товариш розповів мені про своє навчання, свої захоплення. Переказав зміст повісті, яку щойно прочитав. Того ж дня я написав відповідь

Номер слайду 6

Складіть речення, в яких подані слова виступали б то підметом, то додатком. козаки книга лист

Номер слайду 7

Я ще мало знаю про козаків. Я ще не купив цієї книги. Я засушив листок клена для гербарію. Козаки захищали Батьківщину від ворогів. Книга – кращий товариш. Повільно кружляв лист клена.

Номер слайду 8

Далі на захід покотилося сонце. Сіли на коней козаки й рушили. Тільки один лишився біля сторожової вежі. Стриножений кінь щипав траву обіч. Далі на захід покотилося сонце. Сіли на коней козаки й рушили. Тільки один лишився біля сторожової вежі. Стриножений кінь щипав траву обіч.

ppt
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
20 квітня
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку