Дві долі – схожі й несхожі. Образи леді Ровени й Ребекки

Про матеріал
Даний матеріал допоможе поглиблювати вміння робити порівняльний аналіз художніх образів, визначати їх ідейно – естетичне навантаження; розвивати навички виразного читання, зв’язного мовлення, усного словесного малювання; сприяти формуванню моральних якостей школярів.
Перегляд файлу

1

 

Тема:                                                      Дві долі – схожі й несхожі

                                                            Образи леді Ровени й Ребекки

Мета:  поглиблювати вміння робити порівняльний аналіз художніх образів, визначати їх ідейно – естетичне навантаження; розвивати навички виразного читання, зв’язного мовлення, усного словесного малювання; сприяти формуванню моральних якостей школярів.

                   У серці жінки зосередженні її душа та розум.

Ремі Гурмон,французький письменник

 і теоретик літератури ХІХ ст.

Хід уроку

І. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Вступне слово вчителя.  Жіноча доля особлива. Жінка живе за законами милосердя, добра, любові. Але жіноча доля складається по – різному: безтурботно і щасливо, - або трагічно і незвичайно. Та щастя і кохання завжди складають сутність і мету жіночого буття. На сьогоднішньому уроці ми розглянемо як же склалися долі леді Ровени та Ребекки – героїнь роману                    В.Скотта.

ІІ. Оголошення теми, мети й епіграфа уроку

ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

  1. Робота з епіграфом.
  • Як ви розумієте слова епіграфа до уроку?
  1. Робота в групах.

І група.

Образ леді Ровени

  1. Прочитайте портретний опис Ровени. Зверніть увагу на поєднання зовнішніх деталей із психологічними характеристиками автора. Які риси характеру героїні підкреслює письменник у цьому уривку?
  2. Аналіз образу леді Ровени:
  • Що ви знаєте про походження леді Ровени?
  • У якій сім’ї вона виховувалась? Як до неї там ставилися?
  • Які плани щодо Ровени мав її опікун Седрік?
  • Що заважало здійсненню цих планів?
  • Що ви дізналися про леді Ровену з перших розділів роману ( з вуст Бріана де Буагільбера та пріора Еймера ).
  • Як леді Ровена виявила свої справжні почуття під час відвідин дому Седріка норманами? А під час турніру?
  • Порівняйте, як поводилися жінки під час вибору королеви кохання й краси на турнірі і як поводила себе леді Ровена?
  • Чи була Ровена вірною Айвенго? У чому це виявляється?
  • Які перешкоди подолало їхнє кохання?
  1. Читання в особах діалогу леді Ровени і Моріса де Брасі.
  2. Завдання до тексту:
  • Як поводилася леді Ровена?
  • Що вона протиставила домаганням де Брасі?
  • Чим де Брасі шантажував Ровену? Які її почуття він хотів використати?
  • Що свідчить про те, що Ровена « впала духом і розгубилась »?
  1. Усне малювання.

Опишіть усно почуття, які охопили леді Ровену в полоні.

  1. Творчий переказ.

Розкажіть від імені героїні про її подальшу долю.

 

ІІ група

Образ Ребекки

  1. Прочитайте портретний опис Ребекки. Як сприймали її присутні на турнірі?
  2. Аналіз образу Ребекки
  • У чому полягає драматизм становища Ребекки?
  • Чи страждала вона від зневаги європейців до євреїв?
  • Чи втратила вона свою гідність?
  • Доведіть, що Ребекка навіть у складних обставинах не відмовлялася від своєї віри.
  • Чому Ребекка віддала Гурту гроші для Айвенго? Які риси характеру героїні при цьому виявилися?
  •  У яких випадках проявилося милосердя Ребекки?
  • Чи чекала Ребекка взаємності від Айвенго? Як вона кохала його?
  • Як поводила себе Ребекка у полоні? Яку відповідь на свої почуття отримав від неї Бріан де Буагільбер?

      3. Творчий переказ.

Розкажіть від імені Ребекки про суд над героїнею. Зверніть увагу на її думки і почуття.

      3. Перегляд уривку з фільму « Айвенго »  « Суд над Ребеккою ».

      4. Бесіда.

Розповісти про свої враження.

      5. Проблемні ситуації.

       -  Чому Ребекка не подякувала Айвенго, котрий врятував її від спалення? Чому вона відмовилася заговорити з ним?

       -  Як ви гадаєте, хто сильніше кохав Айвенго – Ровена чи Ребекка?

       -  Хто із жінок більш гідний Айвенго?

      6. Інсценізація уривку з роману. Прощальний діалог Ровени й Ребекки.

      7. Бесіда.

       - З якою метою Ребекка прийшла до Ровени?

       - Чому Ребекка вирішила подарувати Ровені свої коштовності?

       - Якій меті вона вирішила присвятити своє подальше життя?

       - У чому вона хотіла знайти своє щастя?

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота з епіграфом.
  • Чи можна сказати, що розум і душа Ровени і Ребекки  - у їхніх серцях?
  1. Підсумкова бесіда.
  • Російський поет О. С. Пушкін, прочитавши роман « Айвенго », в одному з листів так писав про цих героїнь: « … У душі Ровени горить чистий вогонь святості й шляхетності. А Ребекку відрізняє палка віра й високе почуття власної гідності ». Чи згідні ви з оцінкою героїнь?
  • Які риси вдачі притаманні обом героїням?
  • Як на вашу думку,чи щасливі героїні?

V. Домашнє завдання

  Підготувати матеріал для порівняльної характеристики Ровени та Реббеки.

  

docx
Додано
29 лютого 2020
Переглядів
3054
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку