№ -ЛЗ |
Модель компетентнісно-діяльнісного літературного заняття́ (КД ЛЗ) |
МКД ЛЗ – 5 кл. |
|
І. |
Назва |
Слухаємо голови природи. Дж. Кітс «Про коника і цвіркуна». |
ІІ. |
Тема |
Поетизація природи, утвердження зв’язку природи і людини у поезії «Про коника і цвіркуна» Дж. Кітса. |
ІІІ. |
Цільові завда́ння |
1. Дослідити біографічну довідку про письменника. 2. Формувати навички виразного читання поетичного твору, визначення первинного враження від прочитаного. 3. З’ясувати ознаки вірша (лірики) як літературного роду. 4. Розкрити красу пейзажної лірики Дж. Кітса. 5. Створити на основі прочитаного опис пори року. |
ІV. |
Ціннісно-етична |
Любов і дбайливе ставлення до всього живого на Землі. |
V. |
Ставлення |
2. Культурна (культурологічна). 3.5. Осмислювати цінності, актуалізовані в текстах різних народів та культур.
|
VI. |
Освітні ситуації та структурні компоненти моделі компетентного учня-читача / учениці-читачки |
|
|
Ключова |
Читацька компетентність: |
На́скрізні |
1. |
Ознайомлення з біографічною довідкою про Дж. Кітса:
ЧД:
ПР ЧД: Дібрати ряд прикметників, якими можна було б охарактеризувати Дж. Кітса. |
8. Навчання впродовж життя: |
2. Літературознавча – Б
Читацьке вміння: |
|||||||||
НсУм.:
|
||||||||||||
2. |
Формування навичок виразного читання, з’ясування первинних вражень від прочитаного.
ЧД:
ПР ЧД: Виконати завдання 3 на стор. 35 із робочого зошита О. Ніколенко
|
1. Вільне володіння державною мовою |
5. Творчо-мовленнєва – Ф
Читацьке вміння: |
|||||||||
НсУм.: 1.3) обирати для комунікації відповідні мовленнєві стратегії |
||||||||||||
3. |
З’ясування ознак вірша як літературного роду.
ЧД: комбіноване читання учнями-читачами, обговорення, доповнення. ПР ЧД: Закінчити речення: Для лірики притаманно: 1. … . 2. … . 3. … . |
8. Навчання впродовж життя |
2. Літературознавча – Б
Читацьке вміння:
|
|||||||||
НсУм.: 1.6) висловлювати послідовні, несуперечливі, обґрунтовані міркування у вигляді суджень і висновків.
|
||||||||||||
4. |
Краса пейзажної лірики Дж. Кітса.
ЧД: 2) Усне малювання з використанням цитат із поезії пір року, що описані. 3) Ставлення самого Дж. Кіта до описуваного, яка пора подобається більше поетові та учням-читачам? Чому Дж. Кітс не обирає якусь пору року кращою за іншу? ПР ЧД: Випишіть слова, словосполучення, речення, що характеризують літній та зимовий пейзаж.
|
6. Екологічна компетентність |
4. Аксіологічна – Ф Читацьке вміння: 2.3) формувати світогляд учнів, їх національну свідомість, моральну та громадянську позиції |
|||||||||
Нс.Ум.:
|
||||||||||||
5. |
Створити на основі прочитаного опис пір року (домашнє завдання):
|
10. Культурна компетентність |
5. Творчо-мовленнєва - Ф Читацьке вміння: 2.2) виявляти здатність учня-читача до різновекторного виконання, відтворення літературного твору |
|||||||||
Нс.Ум.: 1.7) застосувати власні знання для створення нових мовленнєвих об’єктів, ідей;
|
||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
||||||||||||
VІІ. |
Тип/різновид літературного заняття |
Формування читацької компетентності: літературознавчої |
||||||||||
Зміни, доповнення, коментарі: ЧД – читацька діяльність; ПР ЧД – проміжний результат ЧД; читацька компетентність ОДНА базова – Б, фонових – може бути ДЕКІЛЬКА – Ф; ключова компетентність – ОДНА базова – Б, фонових – ДЕКІЛЬКА; наскрізні вміння й читацькі вміння – по ОДНОМУ елементу з ЧИТАЦЬКИХ компетентностей |
||||||||||||
№ -ЛЗ |
Модель компетентнісно-діяльнісного літературного заняття́ (КД ЛЗ) |
МКД ЛЗ – 5 кл. |
|
І. |
Назва |
Слухаємо голови природи. Дж. Кітс «Про коника і цвіркуна». |
ІІ. |
Тема |
Утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля у вірші Дж. Кітса «Про коника і цвіркуна». |
ІІІ. |
Цільові завда́ння |
1. Повторити загальні відомості про життєвий та творчий шлях Дж. Кітса, поняття теорії літератури, що вивчали на попередньому уроці. 2. Аналізувати ключові образи поезії. 3. З’ясувати роль людини у природному циклі. 4. Створити власний художній продукт – моя літня (зимова) природа. |
ІV. |
Ціннісно-етична |
Любов і дбайливе ставлення до всього живого на Землі. |
V. |
Ставлення |
2. Культурна (культурологічна). 3.5. Осмислювати цінності, актуалізовані в текстах різних народів та культур. |
VI. |
Освітні ситуації та структурні компоненти моделі компетентного учня-читача / учениці-читачки |
|
|
Ключова |
Читацька компетентність: |
На́скрізні |
1. |
Повторення загальних відомостей про творчість Дж. Кітса та понять теорії літератури, що вивчали на попередньому уроці.
ЧД: 2. На дошці закріпленні ознаки різних видів літератури, завдання учнів вибрати ті, що притаманні саме поезії. ПР ЧД: Узагальнити, чим поетичний твір відрізняється від прозового. |
5. Інноваційність |
Читацьке вміння:
|
|||||||||
Нс.Ум.:
|
||||||||||||
2. |
Аналізувати ключові образи поезії.
ЧД: 1. Заповнення таблиці
2. Розповідь вчителя про коника і цвіркуна, перегляд відео файлів «пісні» коника та цвіркуна. 3. Встановлення спільних та відмінних рис. ПР ЧД: Заповнена таблиця щодо видів образів. Під час обговорення кольорової гами поезії звертаємося до домашнього завдання. Які кольори використали діти? Чому саме такі? Чи є збіги кольорової гами дитячих малюнків та поезії? Висновок про те, що автор вводить героя у художній світ літа та зими. |
8. Навчання впродовж життя |
Читацьке вміння: 2.1) аналізувати та інтерпретувати художній твір у цілому |
|||||||||
Нс.Ум.: 1.6) розподіляти ролі під час групової роботи з метою досягнення читацького результату та появи літературного продукту |
||||||||||||
3. |
З’ясування ролі людини у природному циклі. 1. Обговорення рядка: «Поезія землі не вмре ніколи» - чому так? 3. Тінь людини у поезії. ЧД: 1. Пояснити значення цих слів.
2. Знайти у тексті вірша згадки про діяльність людини. |
6. Екологічна компетентність |
2. Літературознавча – Ф Читацьке вміння: 2.11) вибудовувати повідомлення, сформулювавши тези та наводити 1-2 аргументи |
|||||||||
Нс.Ум.: 1.2) аналізувати проблемні ситуації, спираючись на описані в тексті сцени, дії, діалоги літературних персонажів тощо |
||||||||||||
4. |
Створення власного літературного продукту (домашнє завдання). Створити допис для соціальної мережі «Моя літня чи зимова пригода». |
1. Вільне володіння державною мовою |
Творчо-мовленнєва - Ф Читацьке вміння: 2.2) виявляти здатність учня-читача до різновекторного виконання, відтворення літературного твору |
|||||||||
Нс.Ум.: 1.7) застосувати власні знання для створення нових мовленнєвих об’єктів, ідей; |
||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
||||||||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
||||||||||||
VІІ. |
Тип/різновид літературного заняття |
Формування читацької компетентності: інтерпретаційної |
||||||||||
Зміни, доповнення, коментарі: ЧД – читацька діяльність; ПР ЧД – проміжний результат ЧД; читацька компетентність ОДНА базова – Б, фонових – може бути ДЕКІЛЬКА – Ф; ключова компетентність – ОДНА базова – Б, фонових – ДЕКІЛЬКА; наскрізні вміння й читацькі вміння – по ОДНОМУ елементу з ЧИТАЦЬКИХ компетентностей |
||||||||||||