Дж. Лондон « Любов ( жага) до життя.» Життя в ньому не хотіло вмерти і йшло вгору.

Про матеріал
Розробка уроку для здобувачів 6 класу за новою програмою НУШ. Підсумковий урок по творчості Дж. Лондона " Любов ( жага) до життя". Корисний для вчителів.
Перегляд файлу

Зарубіжна література, 6 клас

Тема Дж. Лондон « Любов ( жага) до життя.»  Життя в ньому не хотіло вмерти і йшло вгору.

Мета: практична : зацікавити здобувачів освіти оповіданням « Любов до життя»; формувати вміння заходити цитати та робити  їхній аналіз та формувати навички елементів аналізування твору за допомогою вміння висловлювати власну думку; розвивальна : розвивати усне зв’язне мовлення; мовну здогадку , уяву, пам'ять ,увагу; виховна : сприяти становленню активної життєвої позиції .

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: текст оповідання  « Любов до життя», опорний конспект.

Хід уроку.

І Слово вчителя.

Клондайська золота лихоманка.

16 серпня 1896 рік. У руслах річки Клондайк на Алясці були відкриті родовища золота. Це спричинило в Америці « золоту лихоманку».

100 тисяч американців пішли а пошуки золота;

60 тисяч повернулися додому або загинули дорогою;

30-40 тисяч дісталися до селища Джоусон – Сіті.

 І тільки 4 тисячі знайшли золото.

Серед золотошукачів був і Джек Лондон. Золота він не знайшов , а зібрав найцінніший матеріал для своїх творів , які познайомили американців з північчю. За словами Дж.Лондона герой північних оповідань фізично і духовно сильний, великодушний, безкорисливий, сміливий , цілеспрямований.

Сьогодні ми з вами підсумуємо ті знання, які ви отримали після прочитання оповідання  « Людов до життя»

Хто написав цей твір ? ( Джек ЛОНДОН).

ІІ. Робота з текстом.

Стор. 166

« Вони ступали ,кульгаючи, до річки: на всипаному камінням березі передній заточився і мало не впав. Обидва були стомлені й виснажені , з облич не сходив вираз тупого терпіння, що його карбують тривалі знегоди. На спині вони несли важкі клунки, загорнені в укривала і підтримувані ремінцями, які вони накинули на лоби. Кожен ніс рушницю. Вони йшли, нахиливши низько плечі, а ще нижче голову , втупившись очима в землю.»

Про кого ви дізналися з уривку?

( Про двох золотошукачів)

Які  імена автор дає своїм героям?

( Говорить, що це ВОНИ, так як він сам був на Алясці. Вони були схожі на всіх людей, що з ними працювали)

Яким він змальовує їх?

( СТОМЛЕНИМИ,ВИСНАЖЕНИМИ, АЛЕ ТЕРПЛЧИМИ)

Стор. 168

« Він зіщулився, стоячи серед молочно – білого шумовиння, ніби вся оця неозора пустеля пригнітила його своєю нездоланною силою й моторошним спокоєм. Він затремтів, як у лихоманці. Рушниця випала з рук у воду. Зачувши плескіт він отямився, переборов страх, опанував себе, намацав на дні рушницю й витяг її з води.»

 Що він зміг перебороти ?

( Він зміг перебороти страх та опанувати себе).

Стор. 169

« Він не заблудив, дарма що зостався один…Він знайде там набої для своєї рушниці , гачки й ліску, невеличку рибальську сітку – одне слово, все начиння,щоб добувати собі харчі.»

Скільки іх ішло?

( один)

 А тут яку рису в боротьбі за життя показав Дж. Лондон?

(Людина сама , але завжди складає план свого життя, прагне жити по ньому і йти вперед)

Має план і живе по ньому.

Стор. 170

« О дев'ятій годині він боляче забив об каменюку пальця на нозі, заточився і впав од страшної утоми й виснаження. Довгенько він лежав на боці, не рухаючись. Потім зняв ремені й насилу сів. Ще не смеркло, і в на півсутінках він почав нишпорити між камінням ,шукаючи моху. Склавши його в купу, він розпалив вогонь - мох затлівся ,закурив - і поставив на нього бляшаний казанок з водою»

А про що свідчить цей уривок?

( не здаватися, боротися, примушувати себе піклуватися про своє здоров'я).

Стор 170-171.

« Він висушив мокре взуття біля вогню. Мокасини перетворилися на лахміття. Пошиті з укривала шкарпетки світили дірками, натерті ноги покривавили. Кісточка боліла. Він оглянув її - суглоб розпух і став завгрубшки з коліно. Він одірвав довгу смужку з одного укривала і туго перев’язав кісточку.»

 На що вказує уривок з відірваною смужкою укривала для ніг?

( Що герой був винахідливий.)

Стор. 171

« Стогнучи, він через силу звівся на ноги, Суглоби неначе заржавіли. Вони аж скрипіли, і зігнути їх можна було лише великим зусиллям.»

 Чи правий автор, коли показав силу волі героя?

( Так, бо хоч йому і боліло,але він не задався).

Стор. 172

« Назустріч йому вибіг чорний лис із куріпкою в зубах. Чоловік закричав. Крик був страшний; переляканий лис дременув , але куріпки не випустив.»

На що цей уривок вказує?

( Що для того, щоб вижити всі дії і вчинки підходять).

Стор. 175

« Опівдні він відчув, що нести клунок йому несила. Він знову розділив золото ,одну половину висипав просто на землю. Трохи згодом викинув і решту, залишивши при собі укривало, бляшане відерце й рушницю.»

Чому герой викинув все золото?

( Гроші, золото, потрібні здоровій людині, а він був безсилий, проте хотів жити).

Діти, так які основні почуття притаманні героєві?

( Туга,

Страх,

Фізичний біль,

Винахідливість, терпіння,

Вміння тримати себе в руках,

Планування і життя по ньому,

Йти завжди вперед,

Боротися,

Піклуватися про своє здоров'я,

Прагнути жити незважаючи ні нащо.

Добре.

Діти, коли герой боровся за життя, яких тварин він зустрів і що вони йому дали?

Олень – хотів смачного м'яса. Але звір втік,

Біла куріпка – хотів спіймати, але вона перед його носом втекла і він безсилий став її передражнювати.

Чорний лис – що ніс куріпку - страшно герой закричав, але лис куріпку не покинув і втік.

Рибка – хотів піймати у калюжі . але не зміг. Він ридав і його голос розлягався над байдужою пустелею.

Пічкури – піймав 3, зїв – 2,1 на сніданок.

Бурий ведмідь – ричав і людина ричала на нього із – за страху.Рик людини був страшніший і звір злякався і втік.

Ще одне, на що звернемо увагу.

Назвіть елементи сюжету оповідання.

Експозиція – опис півночі і героїв.

Зав'язка –Білл кинув хворого товариша.

Розвиток дії – герой бореться за життя.

Кульмінація – сутичка з вовком.

Розв'язка – порятунок героя.

Діти, доведіть, о твір є оповіданням

Він невеликий за обсягом,

Мало героїв.

 Описано один випадок із життя героя,

Короткочасна дія.9 декілька місяців)

Які проблеми порушені у творі ?

Людської гідності.

Життя та смерті,

Боротьби за життя,

Дружби та зради.

Питання дружби, життя притаманне нашим воїнам.

Послухайте про одного з них.

Це мій дідусь.

Його звуть Віктор.

Він був на війні.

Воював довго.  Розпочав з АТО.Загинув.

Для нас це велике горе.

Бабуся і зараз часто плаче.

Запам'ятала я його доброю,чуйною, чесною, людяною людиною. Багато товаришів прощалося з ним. Він для сім'ї- ГЕРОЙ,

Діти, якими синонімами можна замінити слово жаги?

( ЛЮБОВ,сильне прагнення. Бажання).

Згадайте, що таке оригінал твору, а що таке переклад .

Оповідання « Любов до життя» ви читали в оригіналі чи в перекладі?

 Діти твір переклав Петро Соколовський.

Тільки він назвав оповідання « Любов до життя».

Інші перекладачі називають «Жага до життя»

Жага – це бажання, жадання, темперамент, запальність, пристрасність.

Любов – захоплення, уподоба, відданість, пристрасть.

Вчитель: Варіант « Жага до життя» повніше відтворює ідейно – тематичне наповнення оповідання. Перекладаючи іншою мовою. Перекладач кожне слово вибирає із синонімічного ряду слів. Щоб зробити правильний вибір , перекладач повинен не лише знати мову оригінального твору . а й орієнтуватися в поглядах письменника , чиї твори перекладає.

Діти, чи змогли б ви залишити свого товариша в біді?

Кожен художній твір завжди чогось навчає. Які уроки можна взяти з осідання Дж.Лондона.

Назвіть корисні поради :

-         Життя потрібно цінувати :

-         Не втрачати гідності за матеріальними статками;

-         Намагатися жити за законами моралі;

-         Підтримувати і допомагати тим, хто потребує допомоги, цінувати дружбу,

-         Бути вірними товаришами,

-         Учитися у природи;

-         Не впадати у відчай;

-         Упевнено йти до своєї мети.

ДІТИ, ПАМ'ЯТАЙТЕ, ЩО ПОКИ ЛЮДИНА БОРЕТЬСЯ, ВОНА СИЛЬНІША ЗА ВЛАСНУ ДОЛЮ.

 

ОЦІНКИ.

ПІДАРУНОК ВІД МЕНЕ ДЛЯ ВАС.

Вікторина

  1. Як звуть товариша головного героя? ( БІЛЛ)
  2. Скільки сірників було у героя?( 67)
  3. Якого першого звіра зустрів герой? ( Оленя)
  4. До якої країни треба було дістатися?( Країни Патичків)
  5. Яку рибу ловив герой?(пічкурів)
  6. На кого загарчав герой?( Бурого ведмедя)
  7. Розтовчені кістки якого звіра смоктав герой? ( оленяти)
  8. Який звір довго йшов за героєм? ( вовк)
  9. На чий слід натрапив герой? ( Білла)
  10. З чим торбину е взяв герой? ( з золотом).
  11. Хто помітив а китобійному судні « Бедфорд» дивну істоту? ( кілька вчених)
  12. Що ховав у матрасі герой? ( сухарі).

Сторінка самооцінювання.

1 Справжнє прізвище письменника ( Джон Гріффіт Лондон)

2. Білл до самої смерті намагався зберегти ( золото).

3.Знесиленого героя невідступно переслідував ( вовк).

4. Місцевість, де відбувається дія оповідання , мала назву ( Країна Патичків).

5. Назва китобойного судна ,що підібрало героя ( « Бедфорд»).

6.В описах природи переважає … клір ( сірий).

Хвилинка ерудита « Корисно знати»

Клондайк – ріка в Північній Америці, на північному заході Канади, права притока Юкону. Бере початок у горах Маккензі. Завдовжки 180 км.  У басейні Клондайку наприкінці 19 століття відкрили родовища золота .Почалася « золота лихоманка», і тисячі золотошукачів кинулися за щастям . Багато з них загинуло від морозів, цинги й браку досвіду виживання в суворих північних краях.

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 лютого
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку