Дж. Олдрідж «Останній дюйм». Утвердження сімейних цінностей у творі

Про матеріал
Зацікавити учнів актуальними проблемамами стосунків батьків і дітей; спонукати їх до аналізу та прагнення вирішення цих проблем; формувати навички уважного читання, вміння бачити художню деталь; виховувати відповідальність за свої вчинки та долю тих, хто поруч; сприяти формуванню кращих людських якостей, прагнення до добрих і щирих стосунків із близькими.
Перегляд файлу

Розоненко Ю.О.

 

Тема: Дж. Олдрідж «Останній дюйм».  Утвердження сімейних цінностей у творі

Мета: зацікавити учнів актуальними проблема мами стосунків батьків і дітей; спонукати їх до аналізу та прагнення вирішення цих проблем; формувати навички уважного читання, вміння бачити художню деталь; виховувати відповідальність за свої вчинки та долю тих, хто поруч; сприяти формуванню кращих людських якостей, прагнення до добрих і щирих стосунків із близькими.

  Обладнання: портрет письменника, фрагменти художнього фільму «Останній дюйм».

Тип уроку: урок-дискусія.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Слово вчителя. Сьогодні ми завершуємо роботу над твором, присвяченим людським взаєминам, - оповіданням Дж. Олдріджа «Останній дюйм», в якому йдеться про взаємини людей різних генерацій. Ми з вами дізнаємося, чи однаково ставимося до такої важливої проблеми, як взаєморозуміння, краса людських взаємин, проблема батьків та дітей.

ІІІ.Оголошення теми та мети уроку 

Отже, розпочнемо наш урок-дискусію

1.Бесіда з учнями

-Яке враження справив на вас твір?

2.Гра “Снігова куля”

Експозиція-розповідь автора про події, чому Бен має летіти в бухту,про родинні стосунки.

Зав’язка– Бен змушений взяти сина з собою

Розвиток дії – опис польоту в бухту, підготовка до зйомки, спуск під воду.

Кульмінація – поранення Бена, неймовірні зусилля батька і сина щоб вижити.

Розв’язка – успішне приземлення на аеродромі Каїра; початок нових, дійсно родинних стосунків.

3.Робота з текстом

-Хто є головними героями оповідання?    

-У якій родині живе і росте хлопчик?

-Що можна сказати про стосунки в сім’ї героїв?

-Зачитайте, як автор говорить про батьків Деві?(ст.234 3 абзац)

-Яким було ставлення батьків до Деві? Які речення найчастіше вживає батько до сина? (наказові)

-У чому причина таких стосунків? (вони не розуміють один одного)

4. Бесіда за фрагментом «Деві в польоті»

- Зачитайте уривок, в якому йдеться про те, як Деві заводить мотор літака. Чи складним це було для нього?

- Чому батько хвалить сина, але тільки подумки?

- Прочитайте початок уривка й дайте відповідь, чому Деві не розповідав про свого батька-льотчика? Чомуу нього немає сліз?

- Які почуття викликали в хлопчика сльози?

- Автор неодноразово використовує слово «останній». Знайдіть словосполучення з ним, поясніть їх вживання в тексті («останній підсумок», «останнє напруження», «останнє падіння», «останній дюйм»).

- Яка різниця між висловом «останній дюйм» на початку твору й у кінці? ( На початку твору це словосполученняпов'язане з професією льотчика, це вирішальна висота для посадки літака; в кінці оповідання слова мають символічне значення – дюйм до загибелі чи життя, до порозуміння чи відчуження між батьком і сином.)

- Чи можна вислів «останній дюйм» вважати прихованою художньою деталлю у творі? Яке смислове навантаженнявона несе?

5.Бесіда за фрагментом «У лікарні»

- Чому Бен «так боявся помирати і ще зовсім не хотів здаватись»?

- Яким батько бачить сина в лікарні?

- Навіщо Бенові «потрібен був час», і що означав «час для життя, яке висіло на волосинці»?

- Коментоване читання від слів: «Отже і з Деві все було гаразд…» до «А Бен був же колись зовсім непоганим льотчиком». Що побачив Бен у синові?

- У чому переконався Бен? На що батько готовий витратити час?

- Чому Деві спочатку нічого не відповів на запитання батька?

- Як змінилися стосунки між батьком і сином під час випробування? Які риси характеру сина відкрив для себе Бен під час описаної пригоди? Як змінилося його ставлення до Деві? Що допомогло Бенові порозумітися з хлопчиком?

- Чому автор робить фінал відкритим? Чи стануть справжньою родиною Бен і Деві?

ІV.Підбиття підсумків уроку

Інтерактивний метод «Мікрофон»

  • Чи можуть погляди дорослих і дітей на те саме явище не збігатися?
  • Чи справді література є дзеркалом життя та засобом впливу на життя?
  • Чи примусила наша розмова глибше замислитися над особистими проблемами, шукати оптимальні шляхи їх вирішення?

Слово вчителя.  Оповідання Ост.дюйм – це своєрідний глибокий роздум про вічні цінності люд.життя, про становлення людини, про духовне зближення батьків і дітей.

Прийшовши додому, обов’язково поцілуйте своїх батьків і подякуйте за те, що вони у вас є, що вони про вас піклуються, захищають. І батькам теж потрібно подякувати вам, адже “Дитина народжує батьків”. Тому давайте просто приносити одне одному радість. Це так мало і так багато водночас. Бажаю вам повного взаєморозуміння з вашими батьками, справжньої духовної близькості.

V. Домашне завдання

Прочитати вірш Р.Кіплінга «Балада про Схід і Захід».

docx
Додав(-ла)
Розоненко Юлія
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
29 січня 2020
Переглядів
9102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку