Розоненко Ю.О.
Тема: Джеймс Олдрідж. « Останній дюйм». Своєрідність вирішення проблеми батьків і дітей». Символічність назви оповідання
Мета: допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художній зміст твору; навчити визначати проблему твору (взаємини батьків і дітей); доводити власну думку; розвивати зв’язне мовлення; виховувати повагу до старших, прагнення порозумітися з ними.
Обладнання: фрагменти кінофільму «Останній дюйм», текст оповідання.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Коли ми говоримо про людські взаємини, нас, безперечно, хвилюють перш за все взаємини між близькими людьми, скажімо, між батьками й дітьми.
Що ви взагалі можете сказати про взаємини між батьками і дітьми з власного досвіду?
Що на них впливає? Як ви вважаєте, чи треба докладати зусиль, щоб ці взаємини були надійними і красивими? Чи просто це зробити? Саме про це ми сьогодні й поговоримо…
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань
1.Що вам відомо про письменника та його родину?
2.Розкажіть про дитинство і юність Дж.Олдріджа.
3.Як розпочалася його літературна діяльність?
4.Про які захоплення письменника ви знаєте?
5.Як ви вважаєте, чому Олдрідж зміг стати успішним військовим журналістом.
Переказ першої умовної частини оповідання
ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу
1.Виразне читання другої умовної частини оповідання «Останній дюйм»
2.Словникова робота
Фут – одиниця довжини в англійській системі мір, рівна 12 дюймам, або 30,48 см.
Миля – одиниця довжини, яка використовується тепер здебільшого у морській справі, рівна 1852 метрам.
Хамсин– сухий та спекотний вітер у Єгипті, що дме з пустелі.
Авантюра – ризикована, сумнівна справа, розрахована на випадковий успіх, без урахування реальних можливостей і приречена на провал.
Слово вчителя.
Герої оповідання дуже самотні. І цей стан викликає у них депресію. Самотній Бен, у 43 роки він припинив літати, втратив будь-яку надію знайти пристойну роботу. Від нього пішла дружина. Він залишився віч-на-віч зі своїми проблемами.
Мати Деві, Джоанна, що повернулася додому на Ліннен-стріт у місто Кембридж, штат Массачусетс, хоча й живе так, як вона бажає, навряд чи дуже щаслива. Її абсолютно не цікавить син.
Самотній Деві, якому було найважче, адже він ще дитина. А будь-яка дитина не може почуватися нормально без батьківського піклування, материнської ласки, спокою в домі.
Бесіда за питаннями.
Проблемні запитання.
Заключне слово вчителя.
Хочу сказати вам, діти, що в сьогоднішньому складному житті ваші батьки також мають багато проблем. Вони зайняті, заклопотані, їм постійно не вистачає часу. Саме тому вони бувають іноді неуважними до вас. Можливо, інколи вам необхідно зробити перший крок назустріч, постаратися зрозуміти своїх батьків, запропонувати спільну справу, що об’єднає вас, щоби врешті-решт ви змогли здолати той останній дюйм непорозуміння, який існує між вами.
Бажаю вам повного взаєморозуміння з вашими батьками, справжньої духовної близькості.
V. Домашнє завдання
Виразно читати та переказувати другу умовну частину оповідання.
Дібрати цитати до образу Деві, які свідчать про його змужніння.