Джаз і класична музика. Дж. Гершвін. 7 кл.

Про матеріал

Урок на тему:" Джаз і класична музика" , комбінований, Розвивати естетичне ставлення, інтерес, любов до музики, як виду мистецтва, Розвивати вокально-хорові навички учнів.

Перегляд файлу

Урок  з музичного мистецтва , 7клас,

за підручником  «Мистецтво, інтегрований курс»,

автори: Л.М.Масол, О.В.Гайдамака,Г.В. Кузьменко,Н.А. Лємешева.

Урок № 20

 

Тема уроку: Джаз і класична музика.

 

Мета:

 

вчити  учнів оволодівати  досягненнями світової культури; організовувати своє робоче місце, планувати свої дії;   знайомити учнів із взаємозв’язком музики з іншими видами мистецтва; ознайомити учнів зі взаємозв’язком класичної та джазової музики на прикладі творчості американського композитора Дж. Гершвіна. Дати визначення поняття «рапсодія», як музичного жанру.

виховувати  естетичне ставлення до світу в різних сферах діяльності людини;  інтерес та любов до музики,  як виду мистецтва; через музику виховувати інтерес до інших видів мистецтва.                                                                                                                розвивати в учнів здібності щодо образного сприйняття музичних творів та навички виконавського розвитку музики,  творчі здібності учнів, естетичний смак, знайомити учнів з історією виникнення джазової музики, формувати уявлення про характерні риси джазової музики. Дати визначення понять «джаз», «спіричуелс», «регтайм», «блюз».

 

Обладнання: фортепіано, комп’ютер, мультимедійна презентація.

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

ХІД УРОКУ

 

 

І. Організаційна частина.

 

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Музичне доміно».

 

Учні об’єднані на 2 команди. У кожній команді є аркуш паперу, на якому записано 6 фраз, які не мають закінчення. На іншому аркуші паперу – їх закінчення. Необхідно підібрати правильні закінчення до цих фраз.

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Музика джазу вплинула на академічну музику, зокрема, на симфонічну й оперну. Джазові інтонації поступово проникли у твори композиторів-професіоналів у різних країнах світу. Так, наприклад, у Клода Дебюссі елементи джазу звучать у дитячій п’єсі «Ляльковий кейк-уок» із циклу «Дитячий куточок», Ігор Стравінський створив «Регтайм» для одинадцяти інструментів та «Піано-рег-мюзік» для фортепіано. І список цей можна продовжити.

 

Однак найяскравішим музичним твором, який відкрив нові можливості використання джазу в симфонічній музиці, стала «Рапсодія у блюзових тонах» американського композитора Джорджа Гершвіна. Тому сьогоднішній урок ми присвятимо творчості видатного американського композитора  Джорджа Гершвіна,

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема уроку: «Джаз і класична музика».  Сьогодні ми ознайомимося  зі взаємозв’язком класичної та джазової музики на прикладі творчості американського композитора Дж. Гершвіна. Дати визначення поняття «рапсодія», як музичного жанру

V. Вивчення нового навчального матеріалу.

1.  Розповідь вчителя

Отже, як я вже казала, сьогодні ми поринемо у світ чарівних звуків музики Джорджа Гершвіна. Але спочатку познайомимося з його життєвим та творчим шляхом.

На прем’єрному концерті в нью-йоркському «Ейлін Холлі» «Рапсодію» виконував сам автор, а допомагав йому оркестр Пола Уайтмана. «Rhapsody in Blue» перекладається ще як «Блакитна рапсодія» або «Рапсодія

у блакитних тонах». Насправді ідея її написання з’явилась у Гершвіна після відвідування художньої виставки, картини на якій були витримані переважно

у блакитних і синіх тонах. Це були роботи Джеймса Уістлера «Ноктюрн у блакитному і срібному», «Композиція в сірому та зеленому». Проте англійське слово blue, як відомо, має два значення — блакитний та сумний.

Саме від останнього походить назва музичного стилю блюз. І музика твору Гершвіна наближена саме до нього.

2. Робота з підручником: « Портрет митця». стор.158

3. Мистецька скарбничка.

 

Рапсодія — музичний жанр, якому притаманні імпровізаційність «вільного висловлювання

 

4.Вокально-хорова робота.

Розспівування. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу.

Розучування пісні. «Колискова Клари» з опери «Поргі і Бесс» Дж.Гершвіна.

  1.         Ознайомлення з піснею.
  2.              Бесіда за її змістом. 
  1.   Розучування мелодії пісні.

    4.   Виконання пісні під акомпанемент фортепіано.

VI. Узагальнення вивченого матеріалу. Підсумок уроку.

 

Гра «Мікрофон».

 

 VII. Домашнє завдання.

 

Підготуйте запитання до мистецької вікторини, присвяченої творчості

Дж.Гершвіна, композитора і художника.

 

  VIII. Вихід з класу під звуки музики І. Стравінського «Регтайм».

 

docx
Додано
18 листопада 2018
Переглядів
2192
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку