«Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками і дітьми. Символічність назви оповідання»

Про матеріал
Конспект уроку. 7 клас. «Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками і дітьми. Символічність назви оповідання»
Перегляд файлу

1

 

 

Конспект уроку зарубіжної літератури  7 клас

«Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між  батьками і дітьми. Символічність назви оповідання»

Мета.

Дидактична:

  •                 удосконалювати навички аналізу художнього твору;
  •                 формувати читацьку активність;
  •                 вчитися висловлювати свою думку і вміти її аргументувати;
  •                 повторити літературознавчі поняття.

Розвивальна:

  •                 розвивати навички роботи у групах;
  •                 розвивати творчі здібності учнів;
  •                 розвивати культуру мовлення;
  •                 розвивати комунікативну, літературознавчу та громадянську компетентності.

Виховна:

  •                 виховувати любов і повагу до батьків;
  •                 виховувати прагнення до взаєморозуміння і взаємоповаги у родині;
  •                 виховувати мужність, вміння самостійно приймати рішення;
  •                 виховувати здатність запобігати конфліктам.

Епіграф:

      Не плоть і кров, а серце робить нас батьками і дітьми

                                                                                                          Ф. Шиллер

                                                        Хід уроку

І. Організаційно-мотиваційний етап

Мозковий штурм.

  •            Що для вас означає слово родина?
  •            Що таке сімейні цінності?
  •            Що ви думаєте про взаємини між членами родини?
  •            Чи правда, що в дитинстві людина самотня?
  •            Яку ситуацію можна назвати екстремальною?
  •            Чи завжди потрібна екстремальна ситуація, щоб люди порозумілися?
  •            Чи існує конфлікт між батьками і дітьми?
  •            Що таке символ?
  •            Які символічні образи ви знаєте?

 - Отже, про що ми сьогодні будемо вести розмову на уроці? Сформулюйте тему уроку.

-А з якою метою ми будемо обговорювати цю тему? Сформулюйте мету уроку.

  •                 Звернімося до епіграфу. Як ви розумієте слова Ф. Шиллера: «Не плоть і кров, а серце робить нас батьками і дітьми»?

Для подальшої роботи на уроці ми обєднаємося у чотири групи: літературознавці, природознавці, психологи, правники.( за допомогою інтернет ресурсів підготувати відповіді на запитання)

ІІ. Операційно-виконавчий етап

І. літературознавці

-Що ви знаєте про Джеймса Олдріджа, автора оповідання «Останній дюйм»?

-Пригадаємо, що називається оповіданням?

-Ваші враження від прочитаного? (Одним словом)

-Скільки головних героїв у оповіданні «Останній дюйм»?

  •                 Розповідь літературознавців про Бена, Деві, Джоанну з використанням цитатного матеріалу.
  •                 Які відносини склались між батьком і сином на початку оповідання?

ІІ.  Психологи роблять висновки щодо питання: «Чому важко було порозумітися Бену і 

          Деві?»

ІІІ. Правники відповідають на питання: «Які права дитини були порушені?»

(Конвенція ООН про права дитини, статті 6, 10, 12, 18, 19, 27) Подивимося, як вона вирішується у оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм».

  ІV.  Природознавців Розповідь природознавців про Єгипет, Червоне море, Акулячу бухту та її мешканців.

Слово вчителя

- Чи актуальна проблема батьків і дітей?

 опитування.(відповіді -  різнокольорові фішки)

  •            На запитання «Чи можете ви поділитися своїми проблемами з батьками?»

відповіли:

Завжди          інколи              дуже рідко              ніколи          

  •            «Чи розуміють вас батьки?»

Завжди             інколи               дуже рідко               ніколи     

  •            «Чи можете ви назвати свого батька другом, порадником?»

Завжди             інколи              дуже рідко               ніколи      

  •            «Чи буваєте ви самотні у житті?»

Завжди               інколи              дуже рідко               ніколи    

(Робимо висновки, судячи з кількості фішок, проблема актуальна)

 

 

ІІІ. Дискусійно-дослідницький етап

Відповіді дослідників.

  •                 Де відбувається дія у оповіданні?
  •                 Розповідь природознавців про Єгипет, Червоне море, Акулячу бухту та її мешканців.
  •                 Чому саме тут відбувається дія?
  •                 Визначимо символічні образи.

(Море – символ бурхливого життя, у якому то шторм, то штиль; пустеля – символ самотності, відчуження, розєднання).

Тож не дивно, що саме тут і відбулася велика життєва драма, яка була спричинена самотністю і відчуженням.

  •                 З якою метою Бен летить до Акулячої бухти?
  •                 Як поводиться Деві під час польоту?
  •                 Що ви скажете про Бена як про льотчика, кінооператора, людину?

(Гарний фахівець, неординарна людина).

  •                 Чому ж Бен не порозумівся з сином, знаючи так багато, маючи певний життєвий досвід?

-Послухаємо поради психологів.

  •                 Допоможіть Бену зрозуміти сина, дайте йому поради.
  •                 Переконайте Деві у тому, що батько все ж таки любить його.

 –Який епізод у оповіданні є кульмінаційним?

     ( Тяжке поранення Бена акулами та неймовірні зусилля Деві врятувати батька).

  •                 Перегляд уривку з фільму «Останній дюйм».
  •                 Що зблизило Бена і Деві? (Бажання вжити).
  •                 Що змінилося у їхніх стосунках?
  •                 Дюйм – це скільки сантиметрів? Накресліть у зошитах відрізок, що означає 1 дюйм.
  •                 Великий він чи ні? (Як математична величина – маленький, а як відстань між людьми – може буди дуже великою перепоною, яку важко здолати).

Дюйм  _ це 2,54 см.

 

 

  •                 Згадайте англійські фразеологізми, у складі яких є слово дюйм.

nch by inch   (індж бай індж) – дюйм за дюймом, що в українському перекладі означає дуже повільно, але наполегливо).

  •                 Як можна розуміти назву оповідання «Останній дюйм»? (До речі, словосполучення останній дюйм зустрічається у оповіданні 6 разів).

Пряме значення: для кожного літака існує своя висота вирівнювання. Для «Остіна» вона дорівнює 6 дюймів, які Бен називає останнім дюймом. «Та ось хвіст і колеса літака торкнулися землі,- це був останній дюйм». Символічне значення: крок за кроком наближатися один до одного, знаходити спільну мову. Батько і син ціною неймовірних зусиль знаходять шлях до серця одне одного. (Пригадайте слова Ф. Шиллера). «Останній дюйм, який розділяє всіх і все, нелегко подолати, якщо не бути майстром своєї справи».

  •                 Чи подолали Бен і Деві останній дюйм у відносинах?
  •                 Складіть асоціативний ланцюжок: самотність – байдужість – непорозуміння – страх / хвилювання – турбота – зближення – довіра.
  •                 Що їм допомогло? (Екстремальна ситуація, бажання вижити).
  •                 Згадайте героїв вивчених творів, герої яких теж потрапляють у екстремальну ситуацію.
  • Перекладіть з англійської мови текст: «There can be decisive minutes in life and decisive inches are left. From time to time. But decisive forces can be found in the wounded pilot’s heart – bones and blood vessels people had never imagined of. When it seems that everything is over. Those forces triumph.

Переклад: «У житті не раз настають вирішальні хвилини і залишаються вирішальні дюйми, а в пошматованому серці льотчика знайшлись вирішальні сили – кістки і кровоносні судини, про які люди й не підозрювали. Коли здається, що все вже скінчено, вони беруть своє»).

ІV. Рефлексійно-оціночний етап

-Цитатне асорті від групи літературознавців:

  •            Дитина народжує батьків. (Станіслав Єжи Лец)
  •            Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими.
    (Оскар Уайльд)
  •            Діти святі й чисті. Не можна робити їх іграшкою свого настрою.
    (Антон Павлович Чехов)
  •            Головний зміст і мета сімейного життя – виховання дітей. 
    (Василь Сухомлинський)
  •            Відразу після бога йде батько. (Вольфганг Амадей Моцарт)
  •            Дітям потрібні не повчання, а приклад. (Жозеф Жубер)
  •            Всі діти світу плачуть на одній мові. (Леонід Леонов)

-Чи стосуються ці вислови теми нашого уроку? Прокоментуйте один з них і запишіть у зошит.

–Які відносини у вашій родині? Чи доводилося вам долати останній дюйм

 Останній дюйм подолати

Людина не завжди вміє.

Дюйм страху, образи і втрати

Розвіює попелом мрії.

І щоб себе відшукати,

Долайте і дюйми, і милі,

Живіть, не втрачайте надії.

 V. Підбиття підсумків 

Заключне слово учителя. Я бажаю вам усім жити у любові і злагоді зі своїми рідними. Шануйте і поважайте своїх батьків, бо ви для них найкращі діти на світі. Нехай  між вами завжди панує довіра, взаєморозуміння, духовна близькість, і тоді вам ніколи не доведеться долати останній дюйм.

 Домашнє завдання.

Підготувати  колаж «Моя родина», або напишіть твір-мініатюру «Рецепт щасливої родини».

Характеристика образів

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Клименко Валентина Володимирівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
2904
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку