1
Конспект уроку зарубіжної літератури 7 клас
«Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками і дітьми. Символічність назви оповідання»
Мета.
Дидактична:
Розвивальна:
Виховна:
Епіграф:
Не плоть і кров, а серце робить нас батьками і дітьми
Ф. Шиллер
Хід уроку
І. Організаційно-мотиваційний етап
Мозковий штурм.
- Отже, про що ми сьогодні будемо вести розмову на уроці? Сформулюйте тему уроку.
-А з якою метою ми будемо обговорювати цю тему? Сформулюйте мету уроку.
Для подальшої роботи на уроці ми об’єднаємося у чотири групи: літературознавці, природознавці, психологи, правники.( за допомогою інтернет ресурсів підготувати відповіді на запитання)
ІІ. Операційно-виконавчий етап
І. літературознавці
-Що ви знаєте про Джеймса Олдріджа, автора оповідання «Останній дюйм»?
-Пригадаємо, що називається оповіданням?
-Ваші враження від прочитаного? (Одним словом)
-Скільки головних героїв у оповіданні «Останній дюйм»?
ІІ. Психологи роблять висновки щодо питання: «Чому важко було порозумітися Бену і
Деві?»
ІІІ. Правники відповідають на питання: «Які права дитини були порушені?»
(Конвенція ООН про права дитини, статті 6, 10, 12, 18, 19, 27) Подивимося, як вона вирішується у оповіданні Дж. Олдріджа «Останній дюйм».
ІV. Природознавців Розповідь природознавців про Єгипет, Червоне море, Акулячу бухту та її мешканців.
Слово вчителя
- Чи актуальна проблема батьків і дітей?
опитування.(відповіді - різнокольорові фішки)
відповіли:
Завжди інколи дуже рідко ніколи
Завжди інколи дуже рідко ніколи
Завжди інколи дуже рідко ніколи
Завжди інколи дуже рідко ніколи
(Робимо висновки, судячи з кількості фішок, проблема актуальна)
ІІІ. Дискусійно-дослідницький етап
Відповіді дослідників.
(Море – символ бурхливого життя, у якому то шторм, то штиль; пустеля – символ самотності, відчуження, роз’єднання).
Тож не дивно, що саме тут і відбулася велика життєва драма, яка була спричинена самотністю і відчуженням.
(Гарний фахівець, неординарна людина).
-Послухаємо поради психологів.
–Який епізод у оповіданні є кульмінаційним?
( Тяжке поранення Бена акулами та неймовірні зусилля Деві врятувати батька).
Дюйм _ це 2,54 см.
(Іnch by inch (індж бай індж) – дюйм за дюймом, що в українському перекладі означає дуже повільно, але наполегливо).
Пряме значення: для кожного літака існує своя висота вирівнювання. Для «Остіна» вона дорівнює 6 дюймів, які Бен називає останнім дюймом. «Та ось хвіст і колеса літака торкнулися землі,- це був останній дюйм». Символічне значення: крок за кроком наближатися один до одного, знаходити спільну мову. Батько і син ціною неймовірних зусиль знаходять шлях до серця одне одного. (Пригадайте слова Ф. Шиллера). «Останній дюйм, який розділяє всіх і все, нелегко подолати, якщо не бути майстром своєї справи».
Переклад: «У житті не раз настають вирішальні хвилини і залишаються вирішальні дюйми, а в пошматованому серці льотчика знайшлись вирішальні сили – кістки і кровоносні судини, про які люди й не підозрювали. Коли здається, що все вже скінчено, вони беруть своє»).
ІV. Рефлексійно-оціночний етап
-Цитатне асорті від групи літературознавців:
-Чи стосуються ці вислови теми нашого уроку? Прокоментуйте один з них і запишіть у зошит.
–Які відносини у вашій родині? Чи доводилося вам долати останній дюйм
Останній дюйм подолати
Людина не завжди вміє.
Дюйм страху, образи і втрати
Розвіює попелом мрії.
І щоб себе відшукати,
Долайте і дюйми, і милі,
Живіть, не втрачайте надії.
V. Підбиття підсумків
Заключне слово учителя. Я бажаю вам усім жити у любові і злагоді зі своїми рідними. Шануйте і поважайте своїх батьків, бо ви для них найкращі діти на світі. Нехай між вами завжди панує довіра, взаєморозуміння, духовна близькість, і тоді вам ніколи не доведеться долати останній дюйм.
Домашнє завдання.
Підготувати колаж «Моя родина», або напишіть твір-мініатюру «Рецепт щасливої родини».
Характеристика образів