Ознаки вірша4. Невеликий або середній обсяг.5. Особлива організація (рядків, пауз тощо). 6. Ритм (рівномірне чергування, впорядкованих звукових, мовних, зображувальних елементів рухові складів, суголоссю звуків). 7. Єдність і неподільність змісту (неможливо сприйняти будь-яку частину вірша без цілого).
Словникова робота. Стодола — будівля для зберігання снопів, сіна Сіножать, сінокіс — сільськогосподарське угіддя, яке постійно використовують для заготівлі сіна. Поймає – пізнаєКоник – комаха з родин прямокрилих комах, яка здатна стрибати. Цвіркун – польова комаха з довгими ниткоподібними вусиками, не вміє літати
Фізкультхвилинка{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дерева високі-високі. Трава низенька-низенька. Вітер дерева колише-гойдає. То направо, то наліво нахиляє. То вгору, то назад. То вниз нагинає. Птахи летять-відлітають. А учні тихенько за парти сідають. Піднімають руки вгору. Опускають руки вниз. Обертаються. Нахиляються вправо, вліво. Потягуються вгору, назад Нахиляються вперед. Махають руками-«крильми»
Аналіз вірша - Доведіть рядками із тексту, що у другій частині показана картина суворої зими . Хто не кориться зимі? Про що він нагадує? В яких рядках вірша звучить думка про те, що краса і життя на землі вічні ?Чи протиставляється чомусь пісня цвіркуна? А яке ваше ставлення до оточуючої природи?
Художні засоби. Епітет - це художнє означення, яке надає словам особливої художньої забарвленості й наповненості : «невтомний голосок, мовчання крижане». Метафора (перенесення) — один з основних тропів поетичного мовлення. В метафорі певні слова та словосполучення розкривають сутність одних явищ та предметів через інші за схожістю чи контрастністю: «мовчать серед гілок птахи»; «коник поймає гори й доли»; «поезія не оніміє»…
Робота в групах1 група: знайдіть у тексті вірша зoрoві oбрази2 група: знайдіть у тексті вірша звукові образи3 група: складіть слoвничoк настрoю ліричнoгo герoя4 група: складіть слoвничoк пoчуттів ліричнoгo герoя5 група: опишіть (усно) або намалюйте і прокоментуйте ваш улюблений пейзаж
Пояснення домашнього завдання Завдання для всіх: Виразно читати вірш «Про коника та цвіркуна». Завдання на вибір (диференційовано): 1. Намалювати ілюстрації до вірша Джона Кітса «Про коника та цвіркуна».2. За допомогою інтернету знайдіть інформацію про комах (коників і цвіркунів), які згадані у творі. Підготуйте стисле повідомлення про їхній спосіб життя, користь чи шкідливість для людей.