Джон Кітс «Про коника та цвіркуна»

Про матеріал
Презентація до уроку формування компетентностей у 5 класі НУШ за темою "Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Зарубіжні поети про природу. Джон Кітс «Про коника та цвіркуна». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля

Номер слайду 2

Жити щасливо і жити в злагоді з природою – одне й те саме . Луцій Сенека

Номер слайду 3

Вправа «Пароль»Назвати, не повторюючись, прикметник або іменник до слова «Природа»

Номер слайду 4

Потрібно зрозуміти…Необхідно навчитися…Слід познайомитися…Знайти…Проаналізувати…Продовжити речення і визначити завдання уроку

Номер слайду 5

Словникова робота. Поезія– сукупність віршованих творів, особливість художнього мовлення.

Номер слайду 6

Вікторина «Так чи ні»Джон Кітс — англійський поет. Народився Джон Кітс в сім'ї колишнього конюха. Дж. Кітс вилікувався в Італії від страшної хвороби. Кітс присвятив себе медичній кар'єрі. Джон почав писати вірші у зрілому віці? 6. Джозеф Северн – це друг поета? Так. Так. НіНіНіТак

Номер слайду 7

Словникова робота. Вірш – цілісний текст – віршований твір.

Номер слайду 8

Ознаки вірша1. Вираження людських почуттів, настроїв, думок. 2. Довколишній світ постає крізь призму людського «Я» як його глибоке переживання. 3. Події у вірші — відображення не тільки зовнішніх змін, а передовсім порухів у глибині особистості — її думок, почуттів, емоцій.

Номер слайду 9

Ознаки вірша4. Невеликий або середній обсяг.5. Особлива організація (рядків, пауз тощо). 6. Ритм (рівномірне чергування, впорядкованих звукових, мовних, зображувальних елементів рухові складів, суголоссю звуків). 7. Єдність і неподільність змісту (неможливо сприйняти будь-яку частину вірша без цілого).

Номер слайду 10

Словникова робота. Стодола — будівля для зберігання снопів, сіна Сіножать, сінокіс — сільськогосподарське угіддя, яке постійно використовують для заготівлі сіна. Поймає – пізнаєКоник – комаха з родин прямокрилих комах, яка здатна стрибати. Цвіркун – польова комаха з довгими ниткоподібними вусиками, не вміє літати

Номер слайду 11

Бесіда- Які ваші враження від вірша?- Які звуки ви почули?- Які почуття викликав цей вірш?- Якби ви були художником, які б намалювали картини?

Номер слайду 12

Фізкультхвилинка{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дерева високі-високі. Трава низенька-низенька. Вітер дерева колише-гойдає. То направо, то наліво нахиляє. То вгору, то назад. То вниз нагинає. Птахи летять-відлітають. А учні тихенько за парти сідають. Піднімають руки вгору. Опускають руки вниз. Обертаються. Нахиляються вправо, вліво. Потягуються вгору, назад Нахиляються вперед. Махають руками-«крильми» 

Номер слайду 13

Аналіз вірша- На скільки частин ми можемо умовно поділити вірш? Чому? - Доведіть, що у першій частині показано картину спекотного літнього полудня .- Який образ у перших двох строфах виступає па передній план? Аргументуйте відповідь .

Номер слайду 14

Аналіз вірша - Доведіть рядками із тексту, що у другій частині показана картина суворої зими . Хто не кориться зимі? Про що він нагадує? В яких рядках вірша звучить думка про те, що краса і життя на землі вічні ?Чи протиставляється чомусь пісня цвіркуна? А яке ваше ставлення до оточуючої природи?

Номер слайду 15

Аналіз вірша. Тема: спів коника і цвіркуна – це звуки природи, символи життя, поезія землі.Ідея: людина і природа – одне ціле, рівнозначні частинки Всесвіту, лише у гармонії вони почуватимуться щасливими.

Номер слайду 16

Художні засоби. Епітет - це художнє означення, яке надає словам особливої художньої забарвленості й наповненості : «невтомний голосок, мовчання крижане». Метафора (перенесення) — один з основних тропів поетичного мовлення. В метафорі певні слова та словосполучення розкривають сутність одних явищ та предметів через інші за схожістю чи контрастністю: «мовчать серед гілок птахи»; «коник поймає гори й доли»; «поезія не оніміє»…

Номер слайду 17

Робота в групах1 група: знайдіть у тексті вірша зoрoві oбрази2 група: знайдіть у тексті вірша звукові образи3 група: складіть слoвничoк настрoю ліричнoгo герoя4 група: складіть слoвничoк пoчуттів ліричнoгo герoя5 група: опишіть (усно) або намалюйте і прокоментуйте ваш улюблений пейзаж

Номер слайду 18

Пояснення домашнього завдання Завдання для всіх: Виразно читати вірш «Про коника та цвіркуна». Завдання на вибір (диференційовано): 1. Намалювати ілюстрації до вірша Джона Кітса «Про коника та цвіркуна».2. За допомогою інтернету знайдіть інформацію про комах (коників і цвіркунів), які згадані у творі. Підготуйте стисле повідомлення про їхній спосіб життя, користь чи шкідливість для людей.

Номер слайду 19

Вправа «Інтерв’ю»Чого ви навчились на уроці?Чи було вам важко? Якщо так, то в чому?Що не залишило вас байдужими під час уроку?Продовжіть речення: «Тепер я знаю, що…», «Тепер я вмію…»Що ви та ваші друзі або рідні робите для збереження природи? Наведіть приклади.

Номер слайду 20

Вправа «Емодзі»Я все знаю та вмію. Я не все розумію. Мені потрібні додаткові пояснення

pptx
Додано
10 січня
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку