Екологічне виховання. "Моя Земля потребує допомоги"

Про матеріал
Мета: • ознайомити дітей із красою і неповторністю навколишнього середовища; учити бачити прекрасне навколо себе; • формувати в учнів розуміння того, що життя людини залежить від природи, а здоров'я природи залежить від людини; • розвивати уяву, фантазію,з в'язне мовлення, емоційно-чутливу сферу дитини; • прищеплювати бажання зберегти навколишній світ • розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи; навчати учнів оцінювати власний внесок у збереження навколишнього довкілля; розвивати у дітей пізнавальну активність; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберегти і примножувати багатства рідного краю; закріплювати правила поведінки в природному середовищі; тренувати в учнів пам`ять, спостережливість, бажання принести в довкілля щось потрібне, корисне.
Перегляд файлу

Скадовська района державна адміністрація

Відділ освіти, молоді та спорту

Комунальна установа «Скадовський районий методичний кабінет»

Новомиколаївська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Скадовської районної ради

 

на участь у  щорічному обласному (заочному) конкурсі сценаріїв та методичних розробок виховних

заходів  «Перлина натхнення»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Моя Земля потребує допомоги

5 клас

 

 

 

 

 

 

Класний керівник

Дудченко Т.М.

вчитель фізики

та астрономії

 

 

 

 

2015

Епіграф 
Повітря, земля і вода – це природа. 
Природа – це я. І ти – це природа. 
У Божому світі під сонцем одним 
Повинні ми жити у згоді. 
 

Мета:

  • ознайомити дітей із красою і неповторністю навколишнього середовища; учити бачити прекрасне навколо себе;
  • формувати в учнів розуміння того, що життя людини залежить від природи, а здоров'я природи залежить від людини;
  • розвивати уяву, фантазію,з в'язне мовлення, емоційно-чутливу сферу дитини;
  •         прищеплювати бажання зберегти навколишній світ
  • розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи; навчати учнів оцінювати власний внесок у збереження навколишнього довкілля; розвивати у дітей пізнавальну активність; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберегти і примножувати багатства рідного краю; закріплювати правила поведінки в природному середовищі; тренувати в учнів пам`ять, спостережливість, бажання принести в довкілля щось потрібне, корисне.

 

Обладнання: живі квіти, малюнки, плакати: „Природи – наше багатство”, „Люби природу, як рідну матінку”, „Усе на Землі треба берегти” та ін., запис співу птахів.

Хід заходу

І. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя.

«Ми – господарі нашої природи, і вона для нас – комора сонця з великими скарбами життя.

Рибі – вода, птахові – повітря, звірові – ліс і гори. А людині потрібна Батьківщина. Охороняти природу – означає охороняти рідну Батьківщину», - писав Михайло Пришвін, відомий письменник.

Сьогодні ми будемо говорити про красу навколишнього довкілля. Про його невичерпні багатства, про їх охорону та розумне використання.

Всі ми живемо серед чарівного Довкілля. Поруч із нами живуть рослини і тварини. Всі прийшли на Землю, щоб жити, радіти. Всі хочуть щастя на Землі. І від вчинків кожного залежить і його щастя, і немає на Землі нічого ціннішого, ніж життя.

На нашій планеті, могутній, великій, і водночас – крихітній та тендітній, ми всі залежимо один від одного.

Земля – наш спільний дім. А в хорошому домі завжди повинен бути порядок. Ми прийшли на Землю, щоб оберігати її багатства і бути щасливими.

Поетична хвилинка «Бережи рідне Довкілля!» додаток1

Вчитель. Так, діти, наша матінка - Земля дуже гарна. Ваблять око розкішні густі ліси, на луках цвіте безліч барвистих квітів, у чистому блакитному небі літають птахи, на дитячих майданчиках граються діти. Але, чи справді все так чудово? Чи дійсно наша земля щаслива? Чи легко їй?

(Виходить дівчинка - Земля)

Земля. Ой, тяжко, діточки мої!

Болить серденько у мене

Не тільки за ліси, поля і води,

За птахів, риб і за усю Природу.

Деревце, травичка, птахи, квіти

Не зуміють себе захистити.

Якщо будуть знищені вони,

На планеті ви залишитесь одні.

- Діти, ви — майбутнє планети. Я прошу вашої допомоги. Якщо ви мені не допоможете, то я з великої квітучої планети скоро перетворюсь на пустелю.

Вчитель. - Діти, допоможемо Землі зберегти її красу?

3-й учень. Ми живемо на дні глибокого повітряного океану. Якби не було повітря, всюди було б темно. Перший космонавт Юрій Гагарін не міг стримати свого захвату, коли вперше побачив рідну планету з високої космічної орбіти, і вигукнув: «Яка прекрасна наша Земля!» Земля, як коштовний діамант сяє на фоні чорного вакууму Космосу.

4-й учень. Але цьому діаманту загрожує небезпека. Часто люди, не замислюючись, своїми діями забруднюють повітря. Викиди диму з труб фабрик і заводів, вихлопні гази автомобілів, спалювання опалого листя з дерев приводить до забруднення повітря.

5-й учень. На землі багато води, але більша частина води - це солоні моря і океани. На 100л солоної води припадає 2л прісної. І тому її треба берегти. Якщо вода капає з крана по краплинах, то за місяць витікає 400л води.

6-й учень. Наші предки дуже шанували воду. Вважалося великим гріхом кинути в річку сміття чи каміння. Люди вірили, що вода має велику цілющу силу і любили молитися біля неї. Навіть найменше джерельце розчищали, окладали камінням.

7-й учень. Ми чистих вод майже не зберегли,

Оскільки були жадні і жорстокі.

І божий дар - дар матінки-землі,

Перетворили у брудні потоки...

8-й учень. Україна - одна з найменш забезпечених водою регіонів Європи. В той же час, у водойми скидається велика кількість забруднених стічних вод. Особливе занепокоєння викликає безперервне підняття рівне мертвої сірководневої зони у Чорному морі. Мають місце застій і накопичення шкідливих речовин у річках, «цвітіння води», руйнування берегів.

Вчитель. - Чому ж вода в наших морях і річках забруднена? Хто забруднює водойми?

9-й учень. В першу чергу в забрудненні водойм винна діяльність людини:

1) промислові підприємства,

2) погані очисні споруди,

3) побутове сміття у воді,

4) отрутохімікати і мінеральні добрива, які дощ змиває з полів.

10-й учень. Необхідною умовою життя на Землі є ґрунт. Без ґрунту не можуть жити рослини. Але верхній родючий шар ґрунту, який дає життя рослинам і годує все живе на землі, сам зростає дуже і дуже повільно. А при невмілому чи недбайливому господарюванні, родючий ґрунт може загинути швидко і безповоротно.

11-й учень. А причиною руйнування ґрунтів є:

- сильні вітри;

- вирубування;

- забруднення їх шкідливими речовинами.

Запам'ятай:

Гниє в фунті:

- папір - від двох місяців до 1.5 року,

- синтетичний папір - до сорока років,

- консервна бляшанка - до 50 років,

- поліетиленовий пакет до 200 років;

- скло - понад 1000 років; пластикові пляшки 180 - 300 років.

12-й учень. Ліс називають «легенями планети». Він має не тільки економічну а й екологічну цінність. Про ліс кажуть: «Наш зелений друг». І це не випадково, адже він пом'якшує клімат, поліпшує водний режим ґрунтів, захищає поля від вітрів. А ще безкорисливо ділиться з людиною своїм багатством. Ліс - це величезне багатство. Кожна людина повинна оберігати його.

13-й учень. Природа, як поранений птах, прохає нас допомогти. Дехто вважає: «Нічого не трапиться, якщо я зламаю лише одну гілочку, зірву одну квіточку, роздушу метелика». Ні! Природі буде гірше! Бо кожна зламана гілочка, кожен розорений мурашник - це маленька ранка, яку зробили природі.

Запам'ятайте: якщо ти щось взяв від Землі - віддай їй. Посади дерево, вичисти джерельце, підгодуй птахів. Тільки тоді Земля залишиться неповторно красивою.

(Виходить Земля, уквітчана квітами.)

Вчитель - хто ти, дівчино прекрасна?

Земля - Та це ж я, Земля! Звеселили і зцілили ви мене своєю любов'ю. Повік вас не забуду. Я напою вас чистою водицею, доріжки простелю перед вами зеленою травицею, уквітчаю вас квітами весняними, пахучими, дам вам урожаїв, щоб жили ви у достатку і любили один одного.

14-й учень. Збереження природи рідного краю є обов'язком кожного з нас. Всім нам потрібно берегти її неповторну красу. Пам'ятайте завжди, чого неможна робити, щоб не зашкодити природі.

15-й учень. До вас, мої рідні, звертаюся я - найменший у нашій сім'ї:

Стоїть на узліссі ялинка моя - не зрубайте її!

На озері плаває пташка моя - не убийте її!

Яскріє на небі зірка моя – не згасіть її!

Пісня Землі   додоток 2

Вчитель. Сьогодні ми говорили про цінність природи, про бережливе ставлення до природних багатств землі, усвідомили, що Земля - наш загальний дім.

Діти! Ви повинні завжди пам'ятати такі слова: «Я зірвав квітку, і вона загинула. Я спіймав метелика, і він помер у мене на долоні. І тоді я зрозумів, що торкатися Краси можна тільки Серцем».

Вмійте природу любити,

Кожній стеблині радійте.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева та трави...

Оберігайте ж повсюди

Кожну травиночку в гаї,

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

1948 року було створено міжнародну Червону книгу, куди заносяться усі рослини і тварини, яким загрожує зникнення. А в 1982 року закон про Червону книгу було прийнято в Україні. Сьогодні до неї записано понад 800 видів рослин і тварин з метою їхної охорони і збереження. Чому ця книга називається Червоною? Ця книга називається так, тому, що червоний колір — колір небезпеки.

А зараз, діти, відгадавши кросворд, довідаєтесь про скарб, який є найдорожчим і найціннішим у світі. Додаток 3

Всі представники живої природи мають свої особливі риси притаманні їм ознаки.

Гра «Хто чим славиться»

Соловейко – (піснею)

Джерельце – (водою)

Колосок – (зерном)

Сонечко – (світлом, теплом)

Квітка – (красою, ніжним запахом)

У вас лежать на парті завдання «Склади прислів’я та приказки, поясни їх».

1.​ Ліс і вода – (брат і сестра)

2.​ Зрубали дерево – (прощавай птахи)

3.​ Ліс – (це наше багатство)

4.​ Ластівка день починає – (а соловей кінчає)

5.​ Бережеш дерево – (бережеш життя)

6.​ Рослини – (це окраса землі)

7.​ Де знищується природа – (там знищується життя)

8.​ Землю поважай – (вона дасть урожай)

А зараз діти, ми зможемо з вами скласти пам’ятку «Поведінка учня в природному оточенні»

1. Кожний зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя.

▪ Не топчи, не зривай рослин.

2. Найкраща квітка та, що квітує, там де зросла.

▪ Не губи її!

3. Щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а виростити – роки.

▪ Не ламай дерев, кущів!

4. Не лови барвистих метеликів, що літають над квітами. Вони схожі на казкові літаючі квіти, і нікому не завдають шкоди.

5. Не галасуюй у весняному лісі. Ти злякаєш пташку – вона залишить гніздо

 ▪ Не руйнуй пташиних гнізд. Краще послухай щедрий голос лісу.

Світ навколо вас, діти, дуже привабливий та цікавий і ви живете у ньому, як у рідному домі, бо ви – теж частина цієї природи.

А щоб вам було тут затишно і добре, треба поводити себе мудро і оберігати довкілля, бо без нього не зможемо жити. Треба допомагати природі. Що ви можете корисного зробити і як ви можете допомогти природі напишіть на своїх відбитках рученят.

А зараз діти вийдіть насередину класу. Проведемо гру «Як зберегти природу».

1. Якщо ти не нариваєш великих букетів квітів, то сплесни в долоні над головою.

2. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі, то топни ногою.

3. Якщо ти не ламаєш гілок дерев, то підстрибни.

4. Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підніми руку.

5. Якщо тобі подобаються квіти – посміхнися.

6. Якщо ти підібрав приблудне кошеня, то простягни руку вперед.

 

Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про природу, про все живе – простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.

Давайте ось так, як ви взялися дружньо за руки, ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу землю блакитною і зеленою. Ми на своїй планеті не тимчасові мешканці, а мудрі господарі.

Вірш „Вмійте природу любити” додаток 4

Відеоролик "Бережіть природу"

 

 

 

 

 

 

 

Додаток1

Учні:


1. Ми живемо в Україні,

Де навкруг степів розмай,

Де пшениця достигає –

Колосистий небокрай!

 

2. Люблю я в рідному краю

Веселі співанки пташині,

І річки бистру течію,

І руту – м’яту при долині.

 

3. Все, що довкола тебе є,

Поля і гори, й ріки –

Все на святій землі твоє

Від роду і навіки.

 

4. Це ліс, що піснею дзвенить,

Коли весна прилине.

Метелик, що на світ летить

До кущика калини.

 

5. Гаряче сонечко вгорі,

А в нічку – зорі ясні.

І клен крислатий у дворі,

І квіточки прекрасні.

 

6. Струмок і чисте джерело,

Моря і океани…

І небо, холод і тепло,

І дощики й тумани.

 

7. Верба, що сумно до струмка

Спустила довге гілля:

А в небі хмаронька легка –

Все це і є – довкілля!

 

8. Он звір, он пташечка летить,

Жучок заліз на гілля…

Усе прийшло у світ, щоб жить.

Своє Довкілля – бережи!

 

9. Дерева, трави, квіти й птиця

Самі не вміють захиститься.

І якщо будуть знищені вони,

На планеті ми залишимось одні.

 

10. Довкілля наше – наша втіха,

Так хай воно не знає лиха.

Світ неповторний і чудесний,

Що поступово вимирає,

Давно рятунку в нас благає.

Ми всі – господарі природи,

Тож збережемо її вроду

 

11. Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов’їна,

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься – Україна!


 

Додаток 2

Батьківщини рідної сади

Нахилились цвітом до води.

Кожна квітка в сонці, у теплі

Щедро пахне соками землі.

Батьківщини рідної поля

Нас чарують зблизька і здаля.

Кожна стежка кличе в дивосвіт,

Де на росах наш дитячий світ.

Батьківщини рідної гаї

Кличуть нас у затишки свої,

Зупинись і слухай солов'я,

І відчуй, що це земля твоя.

Додаток 3

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

1.​ Це весняний чорний птах

Називають його………………… (шпак)

2.​ За вікном сніжок

Піднялася віхола

Та не страшно пташщі

Що сидить під стріхою………….. (горобець)

3. Хитра кума, що сліда замела……. (лисиця) 7

4.​ Вправні будівельники

Майструють дашок

Із соснових гілок……………….. (мурахи)

5.​ Я перша квітка в гаю

Синім цвітом зацвітаю………….. (пролісок)

6.​ Влітку наїдається

Взимку відсипається………………. (ведмідь)

7.​ Білі дзвіночки висять – гойдаються

Як вони називаються……….. (конвалії)

Яке основне слово ми отримали?

Так! Це природа!

Додаток 4

Вірш „Вмійте природу любити”

Вам у походи ходити

І мандрувати, любити,

Кожній стеблині радіти,

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева і трави...

Цвіту не вирви задаром,

Гілок не ламай для забави.

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежину в гаю,

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

 

 

 

Використана література

 

http://dubanevychi.info/?p=2193

http://www.refine.org.ua/pageid-4173-1.html

http://www. Fayloobmennik. net./2368543

scenarij_rozvag_2014_02_22_17_45_49_794.pdf

 

 

Завантаження...
docx
Додано
1 травня 2019
Переглядів
1338
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку