Екологічний урок з математики

Про матеріал
Екологічний урок розроблено з актуальної теми. Використані фактичні історичні довідки з еколгічних проблемних питань. Використані інтерактивні методи роботи.
Перегляд файлу

Комунальний заклад освіти

«Спеціалізована школа №  134 гуманістичного навчання та виховання»

Дніпровської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку

з математики

у 4 класі

Тема: Розв` язування задач, рівнянь і виразів

(екологічний урок)

 

                                                                Підготувала: вчитель початкових класів

                                                                                       вищої категорії  

                                                                                       Площенко О. Л.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Дніпро

 

Мета: Продовжувати формувати математичну компетентність учнів, що передбачає

 виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі, бачити такі математичні відношення та моделювати їх, формувати  уміння розв` язувати задачі, уміння обирати відповідну схему до задачі, формувати  уміння знаходити  невідому величину у рівнянні, обґрунтовувати математичну дію, що обрали, навчати застосовувати  алгоритми   письмових обчислень – дій додавання,   віднімання, множення, ділення .

 

Розвивати увагу, уяву, мовлення, пам` ять, навички усної лічби, логічне мислення, розвивати контрольно-оцінні навички.

 

 Сприяти усвідомленню учнями ролі математичних знань  та вмінь в особистому  і суспільному житті людини, виховувати емоційно-вольові якості особистості учнів, почуття гордості за власні  навчальні досягнення, прагнення берегти природу, передбачаючи наслідки господарської діяльності людини.

 

Обладнання: телевізор, ноутбук, відеоролики ( спів пташки, шум моря….), ілюстративний,  матеріал, моделі, схеми, наочність до усної лічби.

 

Тип: інтегрований урок.

 

Зміст уроку

Оргмомент

Створення навчальної ситуації

Мотивація навчальної діяльності.

Починаємо наш урок математики з усної лічби. В результаті кожного прикладу зашифрована відповідна буква. Якщо ми правильно розв` яжемо приклади, розшифруємо слова, які пояснять, чому присвячений сьогоднішній урок.

Усна лічба.

  24-4:2=22          П                                       63-13+6=56      Д

  37+5* 6=67        Р                                       79-9-20=50       О

  45:5+8=17         И                                       20:5:2=2           В

  4* 8-16=16        Р                                       18:2* 5=45        К

  28+3 *7=49       О                                       2* 6:3=4            І

  35-(12-8)=31     Д                                        (14-8):2=3       Л

  28:(14-10)=7     А                                                                 Л

                                                                        (25+10):5=7     Я

-Що допомогло нам швидко і правильно розв` язати приклади?  (Знання порядку дій, знання таблиці множення)

-В яких завданнях ми використовуємо ці знання? (Дії з багатоцифровими числами)

Розв `язання задач (усно)

  1. Лише одне листяне дерево бук „виробляє” за годину 1кг 700г кисню. Добова продукція „кисневого заводу” може задовольнити потреби у кисні 64 чоловік.

      -Скільки кисню бук виробляє за  1 день (10 світлових годин)?

        1 кг 700г  10 = 17000 г =17 кг

2. Листя буку з` являється у березні й опадає у листопаді.

-Скільки кисню „виробляє” 1 дерево за цей час?

      17кг 30 9 = 4590кг=4т590кг

Зайдеш у ліс і відчуваєш багатство тих запахів, що його переповнюють. Хоч як будеш втомлений, усе наче рукою зніме. Стань, милуйся красою і дихай на повні груди, заряджайся позитивною енергією. Чому це так?

  • А тому, що в лісі найчистіше повітря, бо він неначе пилосос, що поглинає все зайве з повітря.

Хвилинка відпочинку. Слухання солов` їного співу.

Постановка навчальної задачі

Якщо ми правильно виконаємо математичні завдання, розв` яжемо рівняння, задачу, вираз, тим самим ми допоможемо природі, адже природа потребує розумного дбайливого ставлення до неї з боку людини, а математика сприяє розвитку мислення людини.

1 Розв `язування рівнянь. Робота в парах.

Щоб врятувати ліс необхідно визначити, чи правильно розв `язанні рівняння. Обґрунтуйте свою думку.

Х 8=824               Х 2 =120                х 8=4                  6 х =0                   

Х=824:8               Х=120:2                х=8:4                   х=0:6

Х=103                    Х= 60                    х=2                     х=0

       

 

Х:25=100             а-в-х=с

Х=25 100             х=а-в-с

Х=2500

Взаємоперевірка

-Що треба знати, щоб правильно розв` язати рівняння ? (визначити невідомий компонент, подивившись на математичний знак і обрати відповідне правило, уміти виконати обчислення)

Які  обчислення ми не змогли виконати? (4:8;) Але вже в 5 класі ми навчатимемося менше число ділити на більше.

Хвилинка відпочинку. Слухання шуму моря.

-Хто відпочивав на морі? Хто любить море? Але море не тільки місце відпочинку, а і шлях транспортування нафти. Нафта і нафтопродукти – це найбільш розповсюджені забруднюючи речовини у Світовому океані. (Відеоролик, що демонструє танкер, що перевозить нафту і наслідки виливу нафти для довкілля).

Порівняння величин (багатоцифрових чисел)

Спостереження за даними таблиці.

Потрапило нафти у Світовй океан

За рік

За 10 років

За 20 років

Від аварій танкерів

 

 

2.458.000 т

Із побутовими стоками

 

1.970.000 т

 

Із промисловими стоками

446.200 т

 

 

 

-Яка величина найбільша? Найменша? Розташуйте  числа у порядку збільшення.

Розв `язування задачі.

Історична екологічна довідка

Восени 2007 року російський танкер „Волга нефть” вантажністю 3 тис тонн зазнав аварії у Керченській затоці. Пролилася 1 тис. тонн нафти. Земельні ресурси Криму зазнали збитків  на суму 88.334.000грн.

З узбережжя Криму зібрано 20 тонн піщано-мазутної суміші.

Україна пред `явила Росії штраф на суму 1.427.000.940 доларів.

Якщо ми правильно розв` яжемо задачу,  наш танкер довезе нафту без аварії, жодна її краплина не потрапить у Світовий океан.

Робота в групах

Задача

Танкери різної вантажності перевезли 68000 тонн нафти.  6 однакових танкерів перевезли по 8000 тонн нафти. Решта танкерів перевезли по 5000 тонн нафти. Скільки танкерів вантажністю 5000 тонн перевозили нафту.

Доберіть з поданих схем відповідну і розв яжіть задачу.

За яким планом будемо діяти?

                План

        1.  Текст.

        2. Короткий запис

        3. Математичні дії

   4. Обчислення

   5.Вираз

6.Відповідь

Самостійна робота.  Розв’ язування виразу

729 206+20349:323=

Планування

1Читання виразу

2. Визначення порядку дій

3. Обчислення  з опорою на алгоритм.

4. Взаємоконтроль.

Підсумкова рефлексія

-Що ми вміємо робити з багатоцифровими числами ? (Читати, порівнювати, додавати, віднімати, множити і ділити. Розв` язувати задачі, рівняння, вирази). Отже, формуємо математичну компетентність.

-Що ми розвиваємо в собі як в особистості через виконання математичних завдань?

(Мислення, мовлення, пам `ять, увагу, волю тощо). Отже, зростаємо розумними.

-Яку добру справу прагнули зробити? (Зберегти природу, сприяти її розквіту).  Отже будьмо гарними людьми.

-Від чого на уроці ви отримали задоволення?

Оцініть свою роботу за лінієчками самооцінки.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Інтегровані уроки
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
2 березня 2022
Переглядів
912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку