Комунальний заклад освіти
«Спеціалізована школа № 134 гуманістичного навчання та виховання»
Дніпровської міської ради
Конспект уроку
з математики
у 4 класі
Тема: Розв` язування задач, рівнянь і виразів
(екологічний урок)
Підготувала: вчитель початкових класів
вищої категорії
Площенко О. Л.
м. Дніпро
Мета: Продовжувати формувати математичну компетентність учнів, що передбачає
виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі, бачити такі математичні відношення та моделювати їх, формувати уміння розв` язувати задачі, уміння обирати відповідну схему до задачі, формувати уміння знаходити невідому величину у рівнянні, обґрунтовувати математичну дію, що обрали, навчати застосовувати алгоритми письмових обчислень – дій додавання, віднімання, множення, ділення .
Розвивати увагу, уяву, мовлення, пам` ять, навички усної лічби, логічне мислення, розвивати контрольно-оцінні навички.
Сприяти усвідомленню учнями ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини, виховувати емоційно-вольові якості особистості учнів, почуття гордості за власні навчальні досягнення, прагнення берегти природу, передбачаючи наслідки господарської діяльності людини.
Обладнання: телевізор, ноутбук, відеоролики ( спів пташки, шум моря….), ілюстративний, матеріал, моделі, схеми, наочність до усної лічби.
Тип: інтегрований урок.
Зміст уроку
Оргмомент
Створення навчальної ситуації
Мотивація навчальної діяльності.
Починаємо наш урок математики з усної лічби. В результаті кожного прикладу зашифрована відповідна буква. Якщо ми правильно розв` яжемо приклади, розшифруємо слова, які пояснять, чому присвячений сьогоднішній урок.
Усна лічба.
24-4:2=22 П 63-13+6=56 Д
37+5* 6=67 Р 79-9-20=50 О
45:5+8=17 И 20:5:2=2 В
4* 8-16=16 Р 18:2* 5=45 К
28+3 *7=49 О 2* 6:3=4 І
35-(12-8)=31 Д (14-8):2=3 Л
28:(14-10)=7 А Л
(25+10):5=7 Я
-Що допомогло нам швидко і правильно розв` язати приклади? (Знання порядку дій, знання таблиці множення)
-В яких завданнях ми використовуємо ці знання? (Дії з багатоцифровими числами)
Розв `язання задач (усно)
-Скільки кисню бук виробляє за 1 день (10 світлових годин)?
1 кг 700г 10 = 17000 г =17 кг
2. Листя буку з` являється у березні й опадає у листопаді.
-Скільки кисню „виробляє” 1 дерево за цей час?
17кг 30 9 = 4590кг=4т590кг
Зайдеш у ліс і відчуваєш багатство тих запахів, що його переповнюють. Хоч як будеш втомлений, усе наче рукою зніме. Стань, милуйся красою і дихай на повні груди, заряджайся позитивною енергією. Чому це так?
Хвилинка відпочинку. Слухання солов` їного співу.
Постановка навчальної задачі
Якщо ми правильно виконаємо математичні завдання, розв` яжемо рівняння, задачу, вираз, тим самим ми допоможемо природі, адже природа потребує розумного дбайливого ставлення до неї з боку людини, а математика сприяє розвитку мислення людини.
1 Розв `язування рівнянь. Робота в парах.
Щоб врятувати ліс необхідно визначити, чи правильно розв `язанні рівняння. Обґрунтуйте свою думку.
Х 8=824 Х 2 =120 х 8=4 6 х =0
Х=824:8 Х=120:2 х=8:4 х=0:6
Х=103 Х= 60 х=2 х=0
Х:25=100 а-в-х=с
Х=25 100 х=а-в-с
Х=2500
Взаємоперевірка
-Що треба знати, щоб правильно розв` язати рівняння ? (визначити невідомий компонент, подивившись на математичний знак і обрати відповідне правило, уміти виконати обчислення)
Які обчислення ми не змогли виконати? (4:8;) Але вже в 5 класі ми навчатимемося менше число ділити на більше.
Хвилинка відпочинку. Слухання шуму моря.
-Хто відпочивав на морі? Хто любить море? Але море не тільки місце відпочинку, а і шлях транспортування нафти. Нафта і нафтопродукти – це найбільш розповсюджені забруднюючи речовини у Світовому океані. (Відеоролик, що демонструє танкер, що перевозить нафту і наслідки виливу нафти для довкілля).
Порівняння величин (багатоцифрових чисел)
Спостереження за даними таблиці.
Потрапило нафти у Світовй океан |
За рік |
За 10 років |
За 20 років |
Від аварій танкерів |
|
|
2.458.000 т |
Із побутовими стоками |
|
1.970.000 т |
|
Із промисловими стоками |
446.200 т |
|
|
-Яка величина найбільша? Найменша? Розташуйте числа у порядку збільшення.
Розв `язування задачі.
Історична екологічна довідка
Восени 2007 року російський танкер „Волга нефть” вантажністю 3 тис тонн зазнав аварії у Керченській затоці. Пролилася 1 тис. тонн нафти. Земельні ресурси Криму зазнали збитків на суму 88.334.000грн.
З узбережжя Криму зібрано 20 тонн піщано-мазутної суміші.
Україна пред `явила Росії штраф на суму 1.427.000.940 доларів.
Якщо ми правильно розв` яжемо задачу, наш танкер довезе нафту без аварії, жодна її краплина не потрапить у Світовий океан.
Робота в групах
Задача
Танкери різної вантажності перевезли 68000 тонн нафти. 6 однакових танкерів перевезли по 8000 тонн нафти. Решта танкерів перевезли по 5000 тонн нафти. Скільки танкерів вантажністю 5000 тонн перевозили нафту.
Доберіть з поданих схем відповідну і розв яжіть задачу.
За яким планом будемо діяти?
План
1. Текст.
2. Короткий запис
3. Математичні дії
4. Обчислення
5.Вираз
6.Відповідь
Самостійна робота. Розв’ язування виразу
729 206+20349:323=
Планування
1Читання виразу
2. Визначення порядку дій
3. Обчислення з опорою на алгоритм.
4. Взаємоконтроль.
Підсумкова рефлексія
-Що ми вміємо робити з багатоцифровими числами ? (Читати, порівнювати, додавати, віднімати, множити і ділити. Розв` язувати задачі, рівняння, вирази). Отже, формуємо математичну компетентність.
-Що ми розвиваємо в собі як в особистості через виконання математичних завдань?
(Мислення, мовлення, пам `ять, увагу, волю тощо). Отже, зростаємо розумними.
-Яку добру справу прагнули зробити? (Зберегти природу, сприяти її розквіту). Отже будьмо гарними людьми.
-Від чого на уроці ви отримали задоволення?
Оцініть свою роботу за лінієчками самооцінки.