Економічна гра-проект
«Скоро Новий рік, або як привітати близьких і рідних»
Оніщенко Ірина Валентинівна,
учитель початкових класів, методист міського методичного кабінету Управління освіти Бахмутської міської ради Донецької області, спеціаліст вищої категорії, старший учитель
Мета: дати уявлення про первинні економічні потреби в житті. Вчити аналізувати ситуацію, висловлювати власні думки, планувати подарунки, виходячи з власних можливостей, знаходити нестандартні рішення, не марнувати грошей, самостійно знаходити вихід зі складної ситуації. Формувати математичну грамотність, підприємливість, соціальну та громадянську компетентності. Виховувати дбайливе ставлення до близьких людей, уважність до інших.
Учитель:
З гарним настроєм хто прийшов – махніть рукою!
Хто чує мене – кивніть головою!
Хто бачить мене - прошу оком моргнути!
Хто поважає друзів - ті підводяться тихо!
Хто найвеселіший - ви всім усміхніться!
Хто ввічливий – сусідові злегка вклоніться!
Учитель:
«Любі друзі! Наближається Новий рік – час, коли трапляються дива, коли рідні та друзі один одному готують подарунки, які дарують щасливі хвилинки радості та задоволення.
А ви підготували подарунки для всіх своїх близьких?
Якщо ні, поспішайте! Підготуйте подарунки.
Вам на допомогу прийдуть працівники банку «Мрія», які проводять новорічну акцію: усім бажаючим дарують 50 грн. на здійснення мрії та підготовку особливих новорічних подарунків. Але гроші виділяються лише тим, хто зможе презентувати підготовлені сюрпризи.
Свято наближається! Привітай своїх рідних! Успіхів тобі!»
Учитель:
Довідничок
Ба́нк — кредитно-фінансова установа, яка здійснює грошові розрахунки, акумулює грошові кошти та інші цінності, надає кредити та здійснює інші послуги за фінансовими операціями.
Крок 1. Об’єднання в групи
Учитель:
Довідничок
Корпорація — організаційна форма бізнесу, у якій статутний капітал поділений на рівні частини (частки, паї, акції).
Агенція - організація, що виконує певні доручення інших суб'єктів господарювання або приватних осіб.
(утворення груп)
Крок 2. Отримання грошей у банку (куточок «Банк»)
(можлива допомога в грі старших учнів чи батьків)
Банкір:
(банкір видає лідерам груп «грошові купюри»)
Крок 3. Оголошення умов роботи
Учитель:
Завдання 1.
Завдання 2.
Завдання 3.
Завдання 4.
Хвилинка-цікавинка
Чи знаєте ви, під яким знаком пройде 2019 рік? (Рік Свині). Кабан (Свиня) — дванадцятий за рахунком знак зодіаку. Колір знака чорний, здавна вважається показником честі і гідності. Також цей колір означає здатність долати перешкоди, досягати поставлених цілей.
З самого дитинства Кабанчики більше приділяють часу читанню, навчанню. Їм цікаво все, крім спілкування з однолітками, у яких немає такого рівня знань. Дефіцит спілкування призводить до того, що Свині погано розбираються в людях і виростають дуже чесними, довірливими і наївними, як герої прочитаних ними книг.
Учитель:
Крок 4. Активність в групах. Обговорення подарунків
Крок 5. Відвідування магазину
(учні відвідують куточок «Магазин», в якому можуть придбати кольоровий та білий папір, клей, фарби, пластилін, шаблони поробок, ножиці)
Орієнтовний перелік товарів магазину із цінами:
Товар |
Ціна |
Кольоровий папір |
5 грн. за набір |
Білий папір |
1 грн. за аркуш |
Клей |
3 грн. |
Ножиці |
3 грн. |
Фарби |
5 грн. |
Пензлик, стакан для води |
4 грн. |
Пластилін |
5 грн. |
Розрізна гра «Одягни свинку Пеппу» (додаток 3) |
8 грн. |
Шаблон аплікації «Поросятко» (додаток 4) |
8 грн. |
Порядок виконання орігамі «Маленька свинка» (додаток 5) |
8 грн. |
Крок 6. Робота в групах. Створення поробок.
(під час роботи дітей вчитель спостерігає, координує роботу учнів, допомагає за необхідністю)
Крок 7. Презентація робіт груп.
(учні презентують роботи, пояснюючи чому саме такий подарунок обрали для кожної зазначеної у списку особи. Самостійність у виборі, креативність та творчість дітей вітаються)
Учитель:
Довідничок
Економія - бережливість, прибуток.
Підсумок заняття
Учитель:
Станеш дорослим, і будуть турботи.
Їх ти не бійся, вчись жити в тім, сину,
Тільки робота, корисна робота –
Зробить із тебе велику людину!
Додаток 1.
Додаток 3.
Додаток 4.
Додаток 5.