Економічний турнір з економіки підприємства

Про матеріал
Методична розробка для проведення позакласного заходу з дисципліни "Економіка підприємства" з метою сприяння професійній самовизначеності молоді, стимулювання творчого саморозвитку молоді, популяризації економічних знань.
Перегляд файлу

1

 

Міністерство освіти і науки України

ЖОВТОВОДСЬКИЙ ПРОМИСЛОВИЙ ФАХОВИЙ коледж

дНІПРОВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО університетУ

імені ОЛЕСЯ ГОНЧАРА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

ДЛЯ проведення економічного

турніру з Дисципліни

«ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробник   В.В. Хавренко

 

Розглянуто на засіданні

циклової комісії

економічних дисциплін

Протокол № ___ від

„___”________         р.

 

 

 

м. Жовті Води

 

І. МЕТА І ЗАВДАННЯ:

 Сучасний стан реформування економіки України вимагає від навчальних закладів формування у молоді здібностей до економічного мислення, вміння застосовувати набуті економічни знання у повсякденних життєвих ситуаціях.

 Основна мета проведення економічного турніру – сприяти формуванню у молоді  здібностей до економічного мислення; перевірити володіння інформацією про видатних зарубіжних та українських економістів та знайомство з їх головними працями, знання історії розвитку економіки України; підвищувати рівень громадянської свідомості, національної гордості, виховуючи вміння  використовувати отримані знання на практиці.

 Основні завдання:

 - створити умови для реалізації здібними та творчими студентами своїх інтересів та нахилів у сфері економічних знань;

 - формувати навички аналізу та обєктивної оцінки економічних процесів, прийняття самостійних рішень;

 -  набувати первинний досвід моделювання майбутньої  професійної діяльності;

 - сприяти професійній самовизначеності молоді;

 - стимулювати творчий саморозвиток молоді;

 - популяризувати економічні знання.

 

ІІ. УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ ТУРНІРУ:

 У конкурсі приймають участь 2 команди зі студентів ІІ – ІІІ курсів спеціальності "Економіка підприємства".

 

Для проведення турніру пропонуються наступні конкурси:

 

Конкурс 1 «Візитка» - команда повинна за 5-7 хвилин представити свою команду і обґрунтувати задачі, які вона ставить перед собою приймаючи участь у турнірі і вивчаючи економічні дисципліни. Форми виступу можуть бути найрізноманітніші (пісні, вірші, комп’ютерна презентація, хореографічна композиція і т.д.).

 

Конкурс 2 «Економічні терміни» - кожна команда отримує по 10 запитань, що розкривають суть економічного терміну.

Запитання для 1 команди:

 

  1. Речі, виготовлені не для власного споживання, а для продажу (товар).
  2. Перевищення витрат бюджету над доходами (дефіцит).
  3. Людина, що має свою справу і ризикує власним капіталом (підприємець).
  4. Рішення продавців продати товар (пропозиція).
  5. Товари, здатні задавільнити одну й ту ж саму потребу (товари-субститути, або замінники).
  6. Сукупність товарів та послуг, необхідних для нормального функціонування організму (споживчий кошик).
  7. Випуск грошей в обіг (емісія).
  8. Ситуація, коли на ринку тільки  один продавець і багато покупців (монополія).
  9. Необхідність у чомусь, відчуття нестачі чогось (потреба).
  10. Соціально-економічне явище,  при якому частина робочої сили не зайнята у виробництві товарів та послуг  ( безробіття).

 

Запитання для 2 команди:

 

  1. Надмірне збільшення грошової маси (інфляція).
  2. Бажання покупців придбати товари (попит).
  3. Обмін грошей на товар чи послугу (купівля).
  4. Ситуація, при якій  на ринку є багато покупців і кілька великих продавців (олігополія).
  5. Набір продуктів, необхідних для нормального функціонування організму людини та мінімальний набір непродовольчих товарів та послуг у грошовому вираженні (прожитковий мінімум).
  6. Боргове зобовязання (вексель).
  7. Здатність товару задовільнити людську потребу (корисність).
  8. Обмін товару на товар або послугу без грошей (бартер).
  9. Розділ економіки, що вивчає окремі ланки господарювання підприємства, галузі (мікроекономіка).
  10. Населення  країни у віці від 16 років і старше, яке має роботу або активно її шукає ( робоча сила ).

Конкурс 3  «Економічні загадки»

 Для проведення конкурсу «Економічні загадки» кожна команда заздалегідь готує по 5 загадок і перед початком турніру передає варіанти загадок і відповіді на них у роздрукованому вигляді  голові журі. Команди задають одна одній загадки економічного змісту і відповідають на них.

На початку конкурсу команда №1 задає загадку суперникам. На роздуми надається до 60 с. Якщо відповідь не вірна, право відповісти надається групі підтримки, яка заявила про можливість відповіді. Якщо команда та її вболівальники не дають відповіді на загадку – вона знімається з конкурсу.

 В такому разі, право на питання надається наступній команді і так по черзі. Мета кожної команди – набрати якомога більшу кількість балів.

 

Конкурс 4 «Вгадай автора» -  за відомими висловлюваннями команди відгадують імена авторів.

 

  1.   “Багатство, як солона вода: чим більше її пєш, тим сильніша спрага”. (Артур Шопенгауер)
  2.   “В країні, якою добре керують, соромляться бідних. В країні, якою погано керують, соромляться багатих”. (Конфуцій)
  3.   Якщо хочете мати успіх, ви повинні мати такий вигляд, як ніби ви його маєте”. (Томас Мур)
  4.   В цьому світі неминучі лише смерть та податки”. (Бенджамін Франклін)

 

Конкурс 5 «Акули бізнесу» - кожній команді пропонуються розповіді про відомого підприємця та відому фірму. Учасникам потрібно визначити імя підприємця та назву фірми.

 

Завдання для 1 команди:

Він був першою дитиною у дуже бідній сімї. Народився 17 листопада 1906 року недалеко від Акіо Морита, засновника “Соні”. Він був бідним учнем, дуже часто прогулював уроки, тому що ненавидів сам процес навчання.  Він віддавав перевагу експериментуванню і завжди вчився на своєму досвіді та помилках. Коли він був дитиною,  у нього була мрія мати власний автомобіль. У 1946 році він створив влсну компанію і увірвався в переповнену промисловість з виробництва мотоциклів. За 5 років він знищив 250 конкурентів, 50 з яких були японськими. Його  машина «Dream» («Мрія»), представлена у 1950 році, була втіленням його дитячої фантазії побудувати найкращу машину. Далі була модель «Супер Клаб»,  запущена у 1955 році в Японії і у 1957 році в Америці з рекламним слоганом: «Кращі люди їздять на …………..». Продукція цієї фірми стерла «Харлей-Девідсон» та ітілійські компанії з виробництва мотоциклів на порох. Сьогодні це компанія, в якій працює близько 97 тисяч чоловік. При чому на долю закордонних фірм приходиться біля 56% від загального обєму виробництва.

(ХОНДА МОТОР (Honda Motor Co., Ltd.) -  відома фірма з виробництва мотоциклів та автомобілей, створена Соітіро Хондою у 1946 році)

 

Завдання для 2 команди:

Він народився 24 лютого 1955 року в Сан-Франциско, штат Каліфорнія. Рідна мати — 17-річна студентка — після народження віддала дитину в прийомну сім’ю. У 12 років він подзвонив голові компанії Hewlett-Packard Вільяму Х’юлетту (William Hulett) і попросив у нього деталі, необхідні йому для складання якогось приладу. Поспілкувавшись із хлопчиком, Вільям вислав йому все необхідне і запросив у свою фірму попрацювати на канікулах. Під час роботи в Hewlett-Packard хлопчик познайомився зі Стівом Возняком, з яким через кілька років у двадцятирічному віці, заснував компанію, яка займалася виробництвом комп’ютерів власної конструкції. Відома всім компанія  була створена в гаражі, на прикладі багатьох американських комп’ютерних компаній того часу, що намагалися протистояти комп’ютерному гіганту IBM. Вже через десять років після заснування компанія стала одним із лідерів ринку ПК. Вона оцінювалася в 2 мільярди доларів США та нараховувала вже не 2 людини, а 4000 співробітників. У 2001-му компанія представила перший плеєр iPod, який вже через кілька років став основним джерелом її прибутку. Окрім того, під його керівництвом компанія суттєво зміцнила свої позиції на ринку персональних комп’ютерів. А у 2007-му році почалися продажі мобільного телефону iPhone. У 2008-му році продемонстрував найтонший ноутбук у світі — MacBook Air. Важка хвороба змусила його залишити посаду генерального директора компанії. 5 жовтня 2011 року, після тривалої хвороби у віці 56 років видатний підприємець помер. Співчуття та сум з приводу його смерті того ж дня публічно озвучили президент США Барак Обама з дружиною, засновник Microsoft Біл Гейтс, засновник Facebook Марк Цукерберг, засновники Google Сергій Брін і Ларрі Пейдж та дуже багато інших.

(Компанія Apple та її засновник Стів Джобс)

 

Конкурс 6 «Домашнє завдання».  Командам напередодні було запропоновано підготувати рекламу вітчизняних товарів для продажу у певних країнах світу (наприклад, чай “Мономах” в Індії, столовий сервіз Полонського заводу у Китаї, автомобіль “Запорожець” у США, локшина “Мівіна” в Італії). Виготовлена реклама може бути представлена у вигляді рекламного ролика чи презентації.

 

Критерії оцінювання завдань

  1. Візитка – до 10 балів.
  2. «Економічні терміни» - по 2 бали за кожну правильну відповідь.
  3. «Економічні загадки» - за кожну правильну відповідь з обґрунтуванням команда отримує 5 балів, за правильну відповідь без обґрунтування –  2 бали.
  4. «Вгадай автора» - вірна відповідь оцінюється у 3 бали
  5. «Акули бізнесу» - вірна відповідь оцінюється у 8 балів
  6. Конкурс «Домашнє завдання». Максимальна кількість балів за проект – 25 балів.

Загальна кількість балів – 100.

 

ІІІ. ЖУРІ ТУРНІРУ:

 Склад журі формується із викладачів економічних дисциплін. Очолює журі – голова, котрий несе персональну відповідальність за об’єктивність оцінювання учасників турніру.

 Журі визначає переможців та презерів турніру.

 

ІV. НАГОРОДЖЕННЯ ПЕРЕМОЖЦІВ:

Відповідно до набраних балів визначають команди, що посіли І та ІІ місце. Команда, яка набрала найбільшу кількість балів вважається переможцем. Переможці та призери нагороджуються дипломами (грамотами).

doc
Додано
4 листопада 2022
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку