Познайомити учнів із творчою фантазією Полліанни, її позитивним впливом на життя міста та інших людей; навчити визначати порушені в художньому тексті/медіатексті проблеми, формулювати тему та основну думку твору; розвити вміння працювати з цифровими технологіями для аналізу твору (QR-коди, аудіотексти, презентації); сформувати навички критичного мислення, самостійного висловлювання та співвіднесення літературних подій із сучасністю.
Мета уроку: познайомити учнів із творчою фантазією Полліанни, її позитивним впливом на життя міста та інших людей; навчити визначати порушені в художньому тексті/медіатексті проблеми, формулювати тему та основну думку твору; розвити вміння працювати з цифровими технологіями для аналізу твору (QR-коди, аудіотексти, презентації); сформувати навички критичного мислення, самостійного висловлювання та співвіднесення літературних подій із сучасністю.
Очікувані результати:
Учні зможуть визначати проблематику твору та співвідносити її із сучасністю.
Сформують уміння працювати з медіатекстом, аналізувати тему та основну думку тексту.
Покращать вміння висловлювати особисте ставлення до літературних подій та персонажів.
Тип уроку: комбінований (аналіз твору з використанням цифрових технологій).
Обладнання: інтерактивна дошка або мультимедійний проектор; смартфони або планшети для сканування QR-кодів; інтернет-доступ для перегляду презентацій і аудіотекстів; платформи для створення інтерактивних вправ (Kahoot, Canva).
1. Привітання учнів, перевірка присутніх.
2. Налаштування на роботу, розподіл робочих груп для практичної частини уроку.
Запитання до класу:
Що таке творчий підхід до життя?
Які якості характеру допомагають людині робити життя краще?
Мозковий штурм.
Яким, на вашу думку, повинен бути герой, щоб вплинути на життя інших людей?
Завдання: учні діляться власними думками щодо позитивного впливу, після чого вчитель підсумовує, що Полліанна є прикладом такої героїні.
Учитель повідомляє тему уроку: «Творча фантазія головної героїні Полліанни та її позитивний вплив на життя міста та інших людей». Учні дізнаються про мету та завдання уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Учитель коротко переказує зміст роману «Полліанна» Елеанор Портер, акцентуючи увагу на головній ідеї твору: вплив оптимізму та «гри в радість» на життя міста.
QR-код для прослуховування уривку з аудіотексту: учні сканують QR-код (з підручника або з посиланням на платформу) для прослуховування уривку, де Поліанна описує свою «гру в радість».
Посилання на аудіотекст: Аудіоуривок «Полліанна» (учні використовують QR-код для швидкого доступу).
Обговорення: Після прослуховування учні діляться враженнями про героїню та її спосіб вирішувати життєві труднощі через оптимізм.
Учитель показує ілюстрації українських художників до твору (можливо, через презентацію в Canva або Google Slides). Обговорюється, як ілюстрації передають настрій та характер Полліанни.
Учні відповідають на запитання: Як малюнки допомагають глибше зрозуміти персонажів та події твору?
1. Визначити проблеми, порушені в тексті (самотність, складнощі взаємодії між людьми, оптимізм).
2. Характеризувати головну думку твору (вплив оптимізму на життя людини та оточуючих).
3. Коментувати мікротеми, які вони помітили у творі (наприклад, відносини Полліанни з жителями міста).
4. Інтерактивне закріплення матеріалу.
Використання платформи Kahoot для перевірки знань учнів щодо змісту твору, головних героїв та подій.
Учні відповідають на запитання вікторини через смартфони або планшети.
Вчитель підбиває підсумки вікторини, визначаючи найактивніших учасників.
Запитання до учнів: Як ви використовуєте позитивний настрій у власному житті? Як би ви зіграли у «гру в радість»?
Цей урок дозволяє учням не тільки глибше зануритися у світ Полліанни, але й активізувати власну креативність та аналітичне мислення через використання цифрових інструментів. Завдяки QR-кодам, медіатекстам та інтерактивним вікторинам навчання стає інтерактивним, сприяючи залученню та зацікавленості учнів.