Методична розробка уроку "Е. Гемінгвей "Старий і море""

Про матеріал
Дана методична розробка розкриває методику проведення дистанційного компетентнісно зорієнтованого уроку, уроку-занурення, що формує у здобувачів освіти активність, ініціативу, допитливість, творчу уяву, уміння зосереджуватися, спонукає до самостійної пошукової діяльності. Таким чином занурення учнів у новаторський творчий світ Ернеста Гемінґвея, у філософсько-символічний зміст повісті «Старий і море» формує їх пізнавальні здібності, розумові сили й творчі вміння. Заняття проводиться в синхронному режимі, що дозволяє безпосередньо опитати учнів, направити їх думки, дати пояснення, оцінити їх відповіді, поставити додаткові питання. Така взаємодія краща для засвоєння матеріалу та більш підходить для обраного типу уроку, форм та методів навчання. Це проблемно-аналітична бесіда, міні-диспут, постановка та розв'язання проблемного питання, робота з текстом, «ґронування», складання таблиці, «мозкова атака», кросворд, заповнення пейнтбука. Методична розробка містить багато цікавого матеріалу, який розкриває символічний зміст повісті-притчі, пояснює «ефект айсберга», розробленого Е. Гемінґвеєм.
Перегляд файлу

ЛИМАНСЬКЕ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНЕ УЧИЛИЩЕ

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ДИСТАНЦІЙНОГО УРОКУ  ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

Е. ГЕМІНҐВЕЙ. «СТАРИЙ І МОРЕ» -  ПОВІСТЬ-ПРИТЧА ПРО ЛЮДИНУ. 

«ЖИТТЄПОДІБНИЙ» СЮЖЕТ І 

ФІЛОСОФСЬКО-СИМВОЛІЧНИЙ ЗМІСТ ТВОРУ

 

 

image 

Підготувала:

викладач вищої категорії Сліпцова Катерина Владиславівна

 

 

 

 

 

м. Лиман 2023 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Робота підготовлена на обласний конкурс на кращу методичну розробку дистанційного уроку філологічних дисциплін серед викладачів ЗП(ПТ)О Донецької області в 2022-2023 навчальному році.

Головна мета вивчення предмета «Зарубіжна література» – розвиток ключових і предметних компетентностей учнів у процесі читацької діяльності, прилучення їх до кращих здобутків зарубіжної літератури та культури, формування високої моралі читача, естетичних смаків, а також особистості громадянина України з високим рівнем загальної культури, гуманістичним світоглядом, активною життєвою позицією, національною свідомістю. 

Людина повинна вірити у власні сили, адже самотність – це необхідність бути мужнім, знаходити в собі резерви сил для боротьби за життя, за своє місце у світі, в якому не визнають невдах, і перемагати. Саме про це йдеться у повісті-притчі «Старий і море» Е. Гемінґвея.

Дана методична розробка розкриває методику проведення дистанційного компетентнісно зорієнтованого уроку, уроку-занурення, що в свою чергу формує у здобувачів освіти активність, ініціативу, допитливість, творчу уяву, уміння зосереджуватися, спонукає до самостійної пошукової діяльності.  Таким чином занурення учнів у новаторський творчий світ Ернеста  Гемінґвея, у філософсько-символічний зміст повісті «Старий і море» формує їх пізнавальні здібності, розумові сили і творчі вміння. 

 Заняття проводиться в синхронному режимі, що дозволяє безпосередньо опитати учнів, направити їх думки, дати пояснення, оцінити їх відповіді, задати додаткові питання. Така взаємодія краща для засвоєння матеріалу та більш підходить для обраного типу уроку, форм та методів навчання. Це проблемно-аналітична бесіда, міні-диспут, постановка та вирішення проблемного питання, робота з текстом, «ґронування», складання таблиці, «мозкова атака», кросворд, заповнення пейнтбука. 

 Методична розробка містить багато цікавого матеріалу, який розкриває символічний зміст повісті-притчі, пояснює «ефект айсберга», розробленого Е. Гемінґвеєм. 

МЕТОДИЧНИЙ КОМЕНТАР

Урок проведений за допомогою онлайн сервісу Google Meet. Під час зустрічі надано доступ до екрану для показу презентації. Посилання на відеоконференцію розміщено в Google Класі з предмету «Зарубіжна література», де створено завдання з інструкцією до уроку й пропонується надіслати домашню роботу для оцінювання. Також до завдання додані інструкція з виконання домашньої роботи, презентація до уроку та відеозапис зустрічі для учнів, котрі не були присутні онлайн. 

 

 

Тема. Е. ГЕМІНҐВЕЙ. «СТАРИЙ І МОРЕ» -ПОВІСТЬ-ПРИТЧА ПРО ЛЮДИНУ.

«ЖИТТЄПОДІБНИЙ» СЮЖЕТ І ФІЛОСОФСЬКО-СИМВОЛІЧНИЙ ЗМІСТ ТВОРУ Мета:

Навчальна: опрацювати текс повісті-притчі «Старий і море»; дослідити тематику, проблематику і символічний зміст повісті; розкрити філософськосимволічне наповнення сюжету твору; простежити, як у повісті вирішується проблема взаємовідношення людини і природи, самотності та сенсу людського життя; визначити художню своєрідність повісті;  дати поняття про «ефект айсберга», показати особливості жанру повісті-притчі; знайти відповідь на проблемне питання: «Що означає бути людиною у високому значенні цього слова?»  

 

Розвиваюча: розвивати й удосконалювати навички проблемного аналізу твору, асоціативне й образне мислення; уміння робити висновки, узагальнювати; сприяти формуванню та розвитку умінь творчого читання, читацьку активність.

 

Виховна: виховувати активну життєву позицію,  духовну стійкість, силу волі, гуманістичне ставлення до навколишнього світу; формувати моральні якості учнів.

Очікувані результати:

Предметні компетентності, які формуються на уроці. Учень/ учениця:

          знає зміст повісті «Старий і море», символи повісті, визначення: повістьпритча, «ефект айсберга» (знаннєвий компонент);

          уміє аналізувати ідейно-тематичний зміст, сюжет, композицію, образи, проблематику повісті-притчі «Старий і море»; пояснювати притчовий та філософський зміст повісті (діяльнісний компонент);

          обговорює філософсько-етичні проблеми, порушені у творі; висловлює судження щодо сенсу людського буття, морального вибору людини; робить висновки про значення прочитаних творів для духовного зростання особистості (ціннісний компонент).

Ключові компетентності, які формуються на уроці:  

          спілкування державною мовою: учень/ учениця уміє сприймати, розуміти, критично оцінювати, інтерпретувати інформацію державною мовою; усно й письмово тлумачити поняття «повість-притча»,  «ефект айсбергу»,  «підтекст твору», розповідати про літературні факти, висловлювати думки й почуття, обстоювати погляди.

          спілкування іноземними мовами: учень/ учениця читає уривки з повісті «Старий і море» Е. М. Гемінґвея в оригіналі, зіставляє їх з українським перекладом; 

          математична: учень/ учениця уміє абстрактно мислити, установлювати причинно-наслідкові зв’язки, перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (усну інформацію – на текст, текст – на таблицю, схему);

          компетентності в природничих науках і технологіях: учень/ учениця критично оцінює взаємини людини й природи, зображені в творі;

          інформаційно-цифрова: учень/ учениця використовує/ створює електронну продукцію для читання, аналізу та популяризації твору; 

          уміння вчитися: учень/ учениця використовує різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедії, онлайн-ресурси) для отримання нових знань; 

          соціальна та громадянська: учень/ учениця оцінює взаємини героїв зі світом, природою, іншими людьми;  висловлює думки щодо моральних і соціальних проблем, порушених у творі; усвідомлює роль випробувань у житті особистості; 

          обізнаність та самовираження у сфері культури: учень/ учениця розуміє роль повісті-притчі Е. М. Гемінґвея «Старий і море» у розвитку світової культури; 

          екологічна грамотність і здорове життя: учень/ учениця висловлює судження про цінність людського життя; усвідомлює єдність людини з природою як необхідну умову її здорового життя.

 

Міжпредметні зв’язки: українська мова, англійська мова, філософія, мистецтво.

Тип уроку: урок формування й вдосконалення вмінь і навичок на основі набутих знань. 

Форма уроку: урок-занурення, дистанційний урок у синхронному режимі. Інструментарій: комплект комп’ютерного обладнання (ноутбук, комп’ютер, планшет, смартфон), наявність Інтернету/ Wi-Fi; відеопрезентація за темою уроку; вебсервіси Google (Google Meet, Google Classroom, Google Форми, Google Презентації); онлайн-сервіс LearningApps, сервіси для створення інтерактивних плакатів, аркуші, маркери, картинки/ малюнки за повістю

«Старий і море», клей (для створення пейнтбука).

 

 

 

 

 

 

 

Велич руху айсберга в тому,  що він лише на одну восьму  височить над поверхнею води.

                                                                                                 Е. Гемінґвей

ПЕРЕБІГ УРОКУ

І. ЕТАП ОРІЄНТАЦІЇ

1.     Організація початку уроку. Організація навчального простору учнів і викладача. Налаштування обладнання та приєднання учнів за покликанням, надання доступу до екрану для показу презентації, відео.

 

2.     Емоційне сприйняття уроку.  Перегляд буктрейлера «Старий і море» (1-й слайд).  

ІІ. ЕТАП МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Викладач. У всі часи людина прагнула знайти своє місце в навколишньому світі, здобути гармонію з природою, осягнути сенс свого буття. Ці «вічні» проблеми довгі роки хвилювали і відомого американського письменника Е.М. Гемінґвея. Цей привабливий чоловік у светрі грубої в'язки був не просто письменником. Він був спортсменом і мандрівником, мисливцем і рибалкою, бузотером (дрібним бешкетником), військовим кореспондентом. Він прагнув виходити переможцем з будь-якої сутички, а гострих відчуттів, скандалів і пригод у його житті було хоч відбавляй. 

Результатом його моральних шукань стала повість «Старий і море». Цю книгу назвуть вершиною його творчості. За неї у 1953 році письменник отримає Пулітцерівську премію, в 1954 році — Нобелівську премію з літератури. І ми сьогодні спробуємо глибше наблизитися до розуміння її змісту. І протягом уроку будемо працювати над розв’язанням  також «вічного» питання.

Проблемне питання. Що означає бути людиною у високому значенні цього слова? (1-й слайд)

ІІІ. ЕТАП ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ

1.     Оголошення теми уроку (2-й слайд)

 

2.     Презентація форми уроку

Викладач. Е. Гемінґвей стверджував: «Гарна проза подібна до айсберга, 7/8 якого приховано під водою». Сьогодні ми проведемо урокзанурення. Ми спробуємо, заглибившись у зміст, філософські проблеми, образи-символи твору довести сам вислів письменника – «Людина створена не для поразок…» (3-й слайд).

 

3.     Оголошення мети і завдань уроку (3-й слайд)

          розкрити філософсько-символічний зміст повісті Е. Гемінґвея «Старий і море»;  

          шляхом аналізу тексту повісті визначити її художню своєрідність;– виявити виховний потенціал твору.

ІV. ЕТАП ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІІ 1. Актуалізація опорних знань

 

   Словникова робота

Методичний коментар: учні цитують визначення повісті-притчі, які вони знайшли в літературознавчих словниках/ інтернет-джерелах  і за допомогою учителя складають схему цього поняття (4-й слайд).

Повість-притча – різновид жанру повісті, у центрі якого постає історія із життя героя (героїв), що набуває алегоричного змісту. Для повісті-притчі характерні відсутність розлогого сюжетного руху, незначна кількість персонажів, символічність образів та ситуацій, повчальний характер, філософська або моральна насиченість. 

Повість-притча будується на двоплановості зображення: за реальними особами, явищами, предметами приховуються сутнісні стосунки, проблеми буття людства. Звідси у повісті-притчі простежується перехід від конкретного зображення до широких узагальнень, що можуть тлумачитись по-різному. Велику роль у ній відіграють описи, що засвідчують умовність часу й простору. Багатозначність і філософська спрямованість надають повісті-притчі позачасового значення, а символічність образів та алегоричність змісту роблять її своєрідною художньою метафорою людського життя.

 

   «Мозкова атака»

Викладач. Основою сюжету повісті «Старий і море» став реальний випадок зі старим рибалкою, описаний Е. Гемінґвеєм 1936 року в нарисі «На блакитній воді». Повість письменник писав напрочуд швидко і легко: за його словами, він працював як бульдозер. «Мені пощастило, що в мене були гарний старий і гарний хлопчик, а останнім часом письменники забули, що такі існують. Крім того, океан заслуговує, щоб про нього писали також, як про людину». 

          Про що розповідає Ернест Гемінґвей у творі «Старий і море»?

          Чи легко було читати повість? Які роздуми викликав твір?

 

2. Робота над сюжетом та композицією повісті

 

   Робота з епіграфом

Викладач. Твір Е. Гемінґвея «Старий і море» багато бере від біблійної притчі. Однак письменник не тлумачить її зміст. Багато залишається у підтексті (потаємному змісті твору).Е. Гемінґвей не про все, що знає, говорить читачеві, щось воліє не сказати, утаємничити, а читач, завдяки асоціативності мислення, немовби відновлює те, чого автор не висловив уголос. Такий художній прийом називається «ефектом айсберга».

Ефект айсберга – стилістичний прийом, коли читачеві відводиться роль  «співавтора», який самостійно осягає підтекст (5-й слайд).

Е. Гемінґвей зауважив: «Велич руху айсберга в тому, що він лише на одну восьму височить над поверхнею води». Як відомо, одна третина айсберга знаходиться над водою, а дві його третини – під водою. Саме ці дві третини і має домислити читач. Розкриття цього підтексту означає наближення до розуміння повісті (5-й слайд).

 

   Заповнення таблиці за сюжетом повісті – «Основні події». Бесіда в онлайн-режимі

Викладач. Вершиною «айсберга» повісті «Старий і море» є її сюжет. Відновимо основні події твору та складемо його композицію. Заповнимо другий  стовбець таблиці (6-й слайд).

Методичний коментар: учні коментують розділи таблиці та діляться думками; викладач відображає на екрані озвучені та узагальненні відповіді (наперед заготовленні або заповнює під час обговорення). 

Викладач. Як бачимо, сюжет повісті досить простий, життєподібний і, здається, не містить у собі особливої мудрості. Вершина «айсберга» не відкриє секретів. 

 

   Заповнення таблиці за сюжетом повісті, його підтекстом – «Осмислення  подій в реальному житті». Міні-дослідження  

Викладач. Найважливіше автор ховає у підтексті. Основний філософський зміст твору прихований «під водою». Почнемо наше занурення. Заповнимо третій стовбець таблиці (6-й слайд).

Методичний коментар: учні коментують та діляться думками; викладач відображає на екрані озвучені та узагальненні відповіді (наперед заготовленні або заповнює під час обговорення). 

 

   Заповнення таблиці за сюжетом повісті – «Проблематика твору».

«Мозкова атака» 

Викладач. Отже, мова в повісті йде не тільки про старого чи хлопчика, але й про людину та людство. Визначте проблематику повісті «Старий і море» та запишіть до таблиці у відповідну колонку (6-й слайд).

 

«Сюжет повісті «Старий і море»

 

Композиція твору

Основні події твору

Осмислення подій в реальному житті

Експозиція  

Знайомство з головними героями повісті Сантьяго і Маноліном. 

Старий 84 дні підряд не може

зловити рибу 

Принизливе становище людининевдахи

Зав’язка 

Старий збирається вийти в море. 

Старий у морі прагне спіймати рибу

Пошук людиною

удачі

Розвиток дії  

Пригоди старого у відкритому морі

Кульмінація

(їх дві)  

По-перше: це перемога рибалки над рибою. 

По-друге: боротьба з акулами, під час якої він ледве не загинув, але врятувався, хоча й втратив рибу

Перемогу важко здобути, а ще важче її втримати

 

Розв’язка  

Старий, знесилений боротьбою, але не зломлений, повертається додому ні з чим. 

Старий повертається додому як переможець чи переможений?

Філософія здобутків і втрат людини. Повернення статусу успішної людини

Проблематика твору:

Людина і природа; людина і суспільство, людина і Всесвіт; внутрішнє наповнення життя, що обумовлює почуття людської гідності, самовідчуття людини; сенс життя; наступність поколінь

Викладач. Згадаймо про «ефект айсберга», розрахунок на домисел читача Е. Гемінґвея. Захована у підтексті частина говорить про важливіше і значніше: письменник розмірковує про стосунки людини і суспільства, людини і природи, всесвіту і приходить до певних висновків. Яких же саме? Проблеми твору (7-й слайд):

-                 взаємовідносини людини і природи;

-                 сенс буття, життя і смерті;

-                 співвідношення добра і зла у світі і душі людини; - місце людини в суспільстві і Всесвіті; - непорозуміння між людьми.

3.     Визначення жанрової специфіки повісті

 

Бесіда онлайн

Продовжимо наше занурення у твір із визначення жанрової специфіки повісті. Дехто з літературних критиків називають повість Гемінґвея притчею. 

-                 Що дає підстави для такої думки?

-                 У чому, на вашу думку, незвичайність початку повісті?

-                 Що ви знаєте про Гольфстрім?

Очікувані відповіді: Образ старого, самотньо покинутого в Гольфстрімі, виростає в якийсь казковий образ сміливого рибалки, чиї сили гідні цієї теплої течії. Автор точно називає, скільки днів старий виходив у море. Атмосфера незвичайності посилюється тим, що старий за ці 84 дні не спіймав жодної риби... Це початок не оповідання XX століття, а притчі.

В повісті «Старий і море» можна виділити два плани:

– конкретний – розповідь про пригоду із життя старого рибалки; – філософський – розповідь про людину, сенс її буття і долю у світі.

«Старий і море» має філософсько-символічний зміст, автор порушує загальнолюдські проблеми: як треба жити, як бути людиною, як ставитися до природи; як знайти свій сенс буття, як сприймати поразки.

Твір, має повчальний характер, Гемінґвей утверджує, високі гуманістичні ідеї, важливі для всього людства. Признак притчі.

 

4.     Робота з підтекстом повісті, її символічне та ідейне звучання 

  

Встановлення відповідностей між образами-символами та їх значеннями. Асоціативне мислення. Кросвордовий метод ( 8-й слайд)

imageВикладач. У притчі використовується символічний сенс предметів, дій, імен, символічна вже сама назва. І тому не випадково повість носить в собі багато образів-символів. Перейдіть за посиланням та виконайте завдання за повістю «Старий і море».  Знайдіть слова, які є образами-символами повісті. https://learningapps.org/22038456

Методичний коментар: учні можуть самостійно перейти за посиланням та виконати завдання чи викладач відкриває кросворд на сайті та ділиться екраном й група виконує завдання разом.

Отже: 

        Старий, Хлопчик, Риби, Акули, Океан – пишуться з великої літери, бо це символи.

        Хлопчик – символ нового покоління, в нього чиста душа, його можна чогось навчити.

        Океан, Риба – символи природи.

        Акули – символи зла всього людського: заздрості, зради, злості.

        Леви – символи краси, мужності, мрії.

        Самотність старого – відчуження людей ХХ століття.

 

 image 

Робота над образо старого рибалки Сантьяго. Робота з текстом. 

Бесіда онлайн. Складання гроно до характеристики головного героя

Викладач. Як ми вже зазначили раніше, у повісті-притчі «Старий і море» автор порушує проблеми взаємовідносин людини і природи, сенсу буття, життя і смерті, співвідношення добра і зла у світі і душі людини, місце людини в суспільстві і Всесвіті, непорозуміння між людьми.

У вирішенні цих проблем автору допомагає центральний образ твору – старий рибалка Сантьяго (9-й слайд).

                Сантьяго     називає     себе     «незвичайним»     старим.     Що        було

«незвичайного» в його житті, вигляді, поведінці?

                       Знайдіть опис зовнішності рибалки: який контраст лежить в його основі? Про що говорять очі героя? (10-й слайд)

«The old man was thin and gaunt with deep wrinkles in the back of his neck. The brown blotches of the benevolent skin cancer the sun brings from its reflection on the tropic sea were on his cheeks… Everything about him was old except his eyes and they were the same color as the sea and were cheerful and unde-feated». Як жив старий Сантьяго? Що для нього було важливим у житті? 

                       Як він ставився до моря?

                       Схарактеризуйте ставлення старого до природи, до тварин.  

                       Який сенс бачив Сантьяго у риболовлі?

                       Чи замислюється головний герой над змістом буття?

                       Розкрийте ставлення Сантьяго до невдач. Чи відчував він себе переможеним?

                       Які сни бачив старий рибалка? Як Це розкриває внутрішній світ Сантьяго?

                       На вашу думку, старий рибалка – переможений чи переможець?Висновок. Розглянувши цей образ, можна скласти гроно до характеристики головного героя (11-й слайд): 

image

Душевний надлом, самотність — доля майже всіх героїв Ернеста Гемінґвея, провідний мотив усієї творчості письменника. Герої Гемінґвея ніколи не здаються. Поразка робить їх сильнішими, змушує шукати і знаходити сенс існування в найважливіших людських відносинах — дружбі та любові. Це мужні люди, які протистоять долі, стоїчно долають відчуження, в кожному з них — частинка особистості автора, його незламної волі до життя.

Визначення ідеї повісті «Старий і море». «Мозкова атака»

Викладач. Останній рівень нашого занурення – визначення ідеї повісті Гемінґвея «Старий і море».  Сформулюйте її (12-й слайд).

(Після відповідей студентів –  слайд зі словами Е. Гемінґвея: «Людина не для того створена, щоб терпіти поразки. Людину можна знищити, а здолати не можна».)

V.      ЕТАП УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗДОБУТИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ ТА НАВИЧОК

Заповнення пейнтбука «Е. Гемінґвей «Старий і море».  

 

Викладач. Узагальніть вивчене та заповніть усно пейнбук. (13-й слайд).

 

image 

 

VI.   ЕТАП РЕФЛЕКСІЙНО-ОЦІНЮЮЧИЙ (14-й слайд)

1.          Інтерактивний прийом «мікрофон» Продовжте речення:

     Гемінґвея можна назвати громадянином світу тому, що…

     Сантьяго можна назвати щасливою людиною…. А Гемінґвея - ?

 

2.          Вирішення проблемного питання. Міні-дискусія – Чи можна бути людиною у високому значенні цього слова?

 

3.          Досягнення очікуваних результатів уроку. Рефлексія – Прочитайте ще раз завдання уроку. Чи зуміли ми їх вирішити?

 

4.          Оцінювання

Методичний коментар. Викладач дає загальну оцінку роботи всього класу, щоб всі могли відчути задоволення від результатів праці; загальну оцінку окремих учнів, які брали активну участь на уроці і отримають бали; вказує над чим учням необхідно попрацювати до наступного уроку.

VІІ. ЕТАП ПОСТАНОВКИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1.     Заповніть пейнбук. Для роботи використовуйте аркуш формату А4, маркери, фломастери, кольорові олівці, малюнки, вирізки тощо. Фото чи відео-огляд виконаного завдання прикріпіть до ВАШОЇ РОБОТИ у відповідному завданні Google Класу. Також ви можете заповнити пейнбук в електронному вигляді за допомогою вебсервісів Google або інших онлайн- сервісів для створення інтерактивних плакатів, якими ви володієте та додати посилання роботи до Google Класу.

2.     Виконайте завдання, давши відповіді на запитання за змістом твору Е.М. Гемінґвея «Старий і море» за посиланням (15-й слайд):

https://forms.gle/isn3N6PHuSoWzrq39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

1.        Літературознавчий словник-довідник/ За ред. Р. Т. Гром'яка, Ю. І. Коваліва, В. І. Теремка. — К.: ВЦ «Академія», 2006.

2.        Ніколенко О. М., Куцевол О.М. Сучасний урок зарубіжної літератури:

Посібник. 5 – 11 класи/ О. М. Ніколенко, О. М. Куцевол – К.: ВЦ «Академія», 2003. – 288 с. 

3.        Ернест Гемінґвей. Старий і море/ пер. з англ. В. Митрофанова; малюнки Слави Шульц. — Львів: Видавництво Старого Лева, 2017. — 104 с. 

 

ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСИ

1.     Ернест Гемінґвей «Старий і море»: Електронна бібліотека української літератури (зарубіжна література) [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=109.

2.     Ernest          Hemingway «The Old    Man   and    The    Sea»:  https://booksonline.com.ua/view.php?book=139324.

3.     Буктрейлер           книги          Ернеста      Гемінґвея    «Старий      і           море»: https://youtu.be/XOSgVdATkng.

4.     Життя та творчість Е. Гемінґвея: https://dovidka.biz.ua/stariy-i-moreanalizhttps://zhittya-ta-tvorchit-ernesta-khemingueya.webnode.com.ua/pro-mene/. 5. «Старий і море» – повість-притча про людину. «Життєподібний» сюжет і філософсько-символічний зміст твору. Вплив Хемінгуея на розвиток художньої прози ХХ ст.: https://vseosvita.ua/library/starij-i-more-povist-pritcapro-ludinu-zittepodibnij-suzet-i-filosofsko-simvolicnij-zmist-tvoru-vplivheminguea-na-rozvitok-hudoznoi-prozi-hh-st-195419.html.

6.                        «Старий і море». Аналіз: https://dovidka.biz.ua/stariy-i-more-analiz.

7.                        Сервіз         для    створення   інтерактивних      вправ          LearningApps: https://learningapps.org.

8.                        Сервіз         для    створення   онлайн-тестів       Google        Форми: https://docs.google.com/forms/.

9.                        Зображення для презентації: 

           https://www.google.com/url?sa=i&url=http%3A%2F%2Ffizyka.inf.ua%2F main_menu%2Ffizuka_navkolo_nas-10.html&psig=AOvVaw20YyDcpCE42bOlr MuDtWSu&ust=1636301385906000&source=images&cd=vfe&ved=0CAgQjRxq FwoTCOjAjvKPhPQCFQAAAAAdAAAAABAD.

           https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.booklya.ua

%2Fua%2Fbook%2Fthe-old-man-and-the-sea-55312%2F&psig=AOvVaw1EDOm

S2IYrYKs-zPvPrrZP&ust=1636302181188000&source=images&cd=vfe&ved=0C AgQjRxqFwoTCLig7viShPQCFQAAAAAdAAAAABAD.

           https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.yakaboo.ua

%2Fua%2Fstarij-i-more.html&psig=AOvVaw1l67myJrJWGUa9AUta4C_d&ust= 1636302274673000&source=images&cd=vfe&ved=0CAgQjRxqFwoTCICc3peTh PQCFQAAAAAdAAAAABAD.

 

           https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Ftgraph.io%2FOtr yvok-iz-povesti-EHrnesta-Heminguehya-Starik-i-more-09-14&psig=AOvVaw 2dTqfZEyEOzhSL81oylk5Q&ust=1636369191440000&source=images&cd=vfe& ved=0CAgQjRxqFwoTCNC1g9OMhvQCFQAAAAAdAAAAABAQ

           https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Ftostpost.com%2F uk%2Fmistectvo-ta-rozvagi%2F13472-ernest-hem-nguey-stariy-more---anal-z.ht ml&psig=AOvVaw0TI3ae07FuE1YMdm6A1DW3&ust=1636319894930000&sou rce=images&cd=vfe&ved=0CAgQjRxqFwoTCPjBiPDUhPQCFQAAAAAdAAA AABAJ.

pdf
Додано
21 жовтня
Переглядів
75
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку