Заняття складені з метою розвитку емоційного інтелекту молодших школярів, у заняттях переплітаються психогімнастичні, емоційні вправи та ігри, етюди, казкові перевтілення, елементи арт-терапії,тощо. Такі заняття виконають важливі завдання: допоможуть дітям зрозуміти себе, свої почуття й емоції та емоції оточуючих, регулювати власний настрій і поведінку співпрацювати та домовлятися з дорослими й однолітками. Також навчать дітей не лише висловлювати власні переживання, а й зважати на почуття інших,проявляти емпатію,сприятимуть установленню довірливих взаємин із оточенням та довкіллям формуватимуть уміння жити в гармонії із собою.
ЗАНЯТТЯ
ТЕМА :СВІТ ЕМОЦІЙ.
МЕТА : Діагностика особливостей емоційного світу дітей. Вести поняття
« емоції », « почуття », ознайомити дітей з базовими емоціями. Навчити дітей довільно спрямовувати свою увагу на емоційні відчуття.навчити дітей розуміти свій емоційний стан, виражати свої відчуття й розпізнавати відчуття інших людей через міміку, жести, виразні рухи, інтонацію. Навчити способу вираження емоцій завдяки малюнку.
Створення позитивної мотивації й зацікавленності дітей.
1. Хвилинка привітання.
Вправа « Подаруй ласку ».
Зараз в коло всі вставайте,
Гарний настрій передавайте.
Голосно імя по черзі називайте -
Долоньку дружби простягайте.
Діти промовляють імена і говорять ласкові слова.
2. Мультик Смішарики серія "А тепер посміхніться" Пропоную зараз подивитися цікавий мультфільм.
Обговорення мультфільму. У серії "А тепер посміхніться" докладно і зрозуміло описуються різні емоції: радість, гнів, відраза, цікавість, образа. Також розповідаються які значення мають дані емоції в житті людини. Поміркувавши над всією отриманою інформацією, дитина зрозуміє в яких випадках емоції - наші помічники, а в яких - вороги.
3. Бесіда про емоції:
4. Вправа « Тренуємо емоції »
Діти повині :
Насупитися, як :
Посміхнутися, як;
Розізлитися, як:
Злякатися, як:
Втомитися, як;
Відпочити, як:
5. Кольоровий тест диагностики психических состояний младших школьников.
Обладнання: аркуш білого паперу, кольорові олівці(червоний, жовтий, синій, зелений, чорний, коричневий, помаранчовий, голубий,рожевий). На аркуші паперу з лівої сторони повинен бути намальован квадрат розмір якого 50/50 мм (права сторона аркуша для малюнку).
Інструкція № 1: «діти , перед кожним з вас лежить аркуш паперута кольорові олівці. На аркуші з лівої сторони намальован квадрат. Зараз ви повині будете у цьому квадраті кольором намалювати ваш настрій (почуття). Якщо ваше почуття не можливо намалювати одним кольором, можиш поєднати декілька кольорів.
Інструкція №2: «діти зараз ви намалювати ваш настрій (почуття), а тепер подумайте, на щосхожий ваш настрій , Це можуть бути які завгодно предмети : парта, доска, аа можуть бути предмети , яких тут не має, але саме наних схожий ваш настрій (квітка, мя ч, дощ, сонечко, хмарка, і т.д. ). Малювати можно і малюнок.малювати потрібно на правій стороні аркуша.».
6. Прощання.
МЕТА: розвивати навички групової взаємодії.
Знову в коло всі вставайте,
Гарний настрій передавайте.
Один на одного дивіться -
І ласкаво посміхніться.
Зворотній звязок: