ЕРНЕСТ СЕТОН-ТОМПСОН «ЛОБО». АВТОРСЬКІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА СВІТОМ ПРИРОДИ

Про матеріал
Конспект відкритого уроку із зарубіжної літератури для учнів 5 класу. ЕРНЕСТ СЕТОН-ТОМПСОН «ЛОБО». АВТОРСЬКІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА СВІТОМ ПРИРОДИ
Перегляд файлу

 

 

Міністерство освіти і науки України Полтавський обласний інститут

післядипломної  педагогічної  освіти

 

 

 Кафедра зарубіжної літератури

 

 

 

Конспект відкритого уроку зарубіжної літератури (5 клас)

ЕРНЕСТ СЕТОН-ТОМПСОН «ЛОБО». АВТОРСЬКІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА СВІТОМ ПРИРОДИ

 

 

 

Роботу виконала:

ОхріменкоЛідія Миколаївна,

учитель зарубіжної літератури

ОЗ Засульської  ЗОШ І-ІІІ ст.- гімназії

Засульської сільської ради

Полтавської області,

спеціаліст вищої кваліфікаційної

категорі.

 

 

 

 

                                            Полтава -2020

 

Мета:

       - формувати ключові компетентності: пізнавати красу навколишнього середовища, усвідомлювати зв′язок людини з природою (н.л.-1), усвідомлювати відповідальність за власні вчинки (н.л. -2), осмислювати цінність життя (н.л. -3);

      -  формувати предметні компетентності: виразно читати прозові твори,      визначати ставлення автора до світу природи, знаходити й коментувати відповідні цитати, розкривати тему й ідею в прочитаному творі, наводити відповідні цитати.

Обладнання: портрет автора, репродукції картин Сетона-Томпсона.

Тип уроку. Засвоєння нового матеріалу.

 

                  Ернест Сетон-Томпсон перший у світі виступив

                                   з оповіданнями, де героями були справжні звірі і

                                     птахи.

                                                                     Віталій Біанкі                                                                                            

                                                                                              

                                                      ХІД УРОКУ

1. Організаційний момент

2. Актуалізація опорних знань

  1. Візитівка автора

Ім′я:   Ернест Сетон-Томпсон

Роки життя:     1860 – 1946

Країна:   Канада

3. Мотивація навчальної діяльності

Робота з епіграфом

Прокоментуйте вислів, що став епіграфом уроку. У чому полягає внесок письменника в літературу?

4. Оголошення теми й мети уроку

5.  Опрацювання навчального матеріалу

Словникова робота

Анімаліст – письменник або художник, який зображує тварин.

Презентація роботи пошукової групи

Усний журнал «Цікаві факти про життя і творчість Ернеста Сетона-Томпсона»

Сторінка 1. Перша збірка оповідання письменника (1898р.) «Тварини, яких я знаю» започаткувала новий, реалістичний напрям у літературі про тварин і відкрила читачам невідомий світ. До неї були відомі лише байки, казки, оповідки, де тварини поводилися, ніби люди, були одягнені в шкури тварин.

Сторінка 2. Майбутній письменник народився в Англії і був восьмим із десяти синів. Коли йому виповнилося шість років, родина переїхала до Канади, де батьки займалися фермерством.

Сторінка 3. У шість років Ернест прочитав свій перший рядок у газеті й почав вирізати фігурки тварині птахів із дерева. Учителі говорили його батькам, що він найбільш здібний серед усіх учнів школи. Він був надзвичайно наполегливим хлопчиком. Ернестові прийшлось багато працювати, щоб самотужки придбати книжку «Птахи Канади», яку він побачив у книгарні.

Сторінка 4. Що старшим ставав Ернест,то все більше звірі та птахи хвилювали його. Ні брак книжок, ні суворий батько, який не хотів чути, що його син мріє стати натуралістом, не завадили юнакові вибрати той шлях, на який привела його пристрасть розгадувати таємниці живої природи й розповідати ро них людям.

Сторінка 5.  Ернест Сетом-Томпсон – автор кількох наукових робіт із зоології, за які його нагороджено найвищою нагородою США за наукові праці – золотою медаллю «Еліот».

 Під час подорожей Америкою письменник зі значним успіхом читав власні оповідання перед публікою. Одна за одною стали з′являтися його книжки: «Життя гнаних», «Тварини-герої», «Біографія ведмедів», «Мустанг-іноходець».

Сторінка 6.  Із дитинства письменник вів щоденник, що до кінця життя налічував 50 товстих томів у шкіряних палітурках, які містили лише малу частину того, що автор пережив, спостерігав, змальовував. Малюнки на сторінка його книжок схожі на замальовки натураліста. Але малюнки ці передають не лише зовнішній вигляд звіра або птаха, а й характер, настрій і завжди – сповнене любові та доброзичливого гумору.

Повідомлення учнів - природознавців

«Вовк із точки зору науки»

  1. Вовк, пес дикий – хижий ссавець із роду Пес родини псових, що добуває їжу самостійно активним пошуком і переслідуванням жертви.  Зовнішній вигляд вовка свідчить про його міць та пристосованість до тривалого бігу. У дорослого вовка довжина тіла з головою, але без хвоста, досягає 135 – 160 см., хвоста – 40-52 см. Висота – 80-95 см. Маса – 45-60 кг.
  2. Розповсюдження. В Україні вовк трапляється на всій території. За винятком Кримського півострова. Найбільш поширений лише в лісовій зоні та Карпатах.
  3. Спосіб життя. Для вовків звичайним є родинний спосіб життя. Пари в них утворюються на довгий термін, практично на все життя. Основу вовчої зграї зазвичай скидають батьки з виводком цьогорічних молодих вовків. У зграї лише зрідка буває більше, ніж 10-12 особин. Вовки активні переважно в нічні години, але іноді їх можна зустріти й удень. Про свою присутність вони дають знати голосовим виттям. За допомогою завивань вони обмінюються інформацією про наявність здобичі, появу інших вовків на території зграї, інші важливі події.
  4. Поведінка. Вовки сильно прив′язані до лігва й полюють в межах чітко визначеного району. Якщо їх переслідують, вони вперто тримаються в уподобаній місцевості. При цьому ділянки окремих родин ізольовані одна від одної, ніколи не перекриваються й суворо охороняються своїми господарями.
  5.  Захист вовків. У 2006 році кілька екологічних організацій України почали кампанію із захисту вовків в Україні, мета якої надати вовку охоронний статус.

Підготовка до роботи з  текстом

Учитель. «Дикі тварини, як я їх знаю» - це збірка Ернеста Сетона-Томпсона. У центрі уваги автора звірі, їхні незвичайні життєві історії та характери. Серед оповідань особливе місце посідають твори, присвячені вовкам.

Словникова робота

Лобо – з іспанської мови «вовк».

Бланка – З іспанської мови «біла».

 

Перевірка домашнього завдання

  План до 1 частини оповідання

  1. Мисливська округа «Корумпо».
  2. Звички старого Лобо.
  3. Вата Лобо та її спустошувальні набіги.
  4. Марні спроби скотарів знищити ватагу вовків.

Бесіда за змістом 1 частини

  • Як описано Лобо на очатку оповідання? Зачитайте опис. Порівняйте опис із зображенням на картині Томпсона «Лобо - король вовків».
  • Чому зграя була нечисленною? Яку характерну рису мав кожен вовк?
  • Як зграя впливала на життя скотарів? Чому вони були лихі на Лобо?
  • Чому Лобо ніколи не нападав на людей?
  • Як в епізоді полювання на телицю виявилися особисті якості ватажка? Чому Лобо не брав участі в розправі над телицею?
  • До яких хитрощів удавався техасець Теннерей та інші мисливці , щоб знешкодити зграю Лобо?

5.Підбиття підсумків уроку.

Робота в парах

Учитель. Сформулюйте тему оповідання «Лобо». Виберіть із поданих варіантів ті, що, на вашу думку, є слушними.

Тема оповідання – це зображення:

А) способів приручення диких тварин;

Б) життя мисливців і скотарів;

В) світу дикої природи;

Г) проблеми розведення великої рогатої  худоби.

Рефлексія

Вправа «Незакінчені речення»

  • Сьогодні на уроці я дізна(ла)вся про…………
  • Найбільш цікавим було…………………….
  • Я намага(ла)вся………………………………….

6.Домашнє завдання

1.Прочитати ІІ-ІІІ частини оповідання.

2.Підготувати стислий переказ прочитаних частин.

3.Знайти в тексті і підкреслити висловлення , які характеризують Лобо, виявляють ставлення автора до героя.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мукан Наталя Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 березня 2021
Переглядів
3097
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку