Міністерство освіти і науки України Полтавський обласний інститут
післядипломної педагогічної освіти
Кафедра зарубіжної літератури
Конспект відкритого уроку зарубіжної літератури (5 клас)
ЕРНЕСТ СЕТОН-ТОМПСОН «ЛОБО». АВТОРСЬКІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА СВІТОМ ПРИРОДИ
Роботу виконала:
ОхріменкоЛідія Миколаївна,
учитель зарубіжної літератури
ОЗ Засульської ЗОШ І-ІІІ ст.- гімназії
Засульської сільської ради
Полтавської області,
спеціаліст вищої кваліфікаційної
категорі.
Полтава -2020
Мета:
- формувати ключові компетентності: пізнавати красу навколишнього середовища, усвідомлювати зв′язок людини з природою (н.л.-1), усвідомлювати відповідальність за власні вчинки (н.л. -2), осмислювати цінність життя (н.л. -3);
- формувати предметні компетентності: виразно читати прозові твори, визначати ставлення автора до світу природи, знаходити й коментувати відповідні цитати, розкривати тему й ідею в прочитаному творі, наводити відповідні цитати.
Обладнання: портрет автора, репродукції картин Сетона-Томпсона.
Тип уроку. Засвоєння нового матеріалу.
Ернест Сетон-Томпсон перший у світі виступив
з оповіданнями, де героями були справжні звірі і
птахи.
Віталій Біанкі
ХІД УРОКУ
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
Ім′я: Ернест Сетон-Томпсон
Роки життя: 1860 – 1946
Країна: Канада
3. Мотивація навчальної діяльності
Робота з епіграфом
Прокоментуйте вислів, що став епіграфом уроку. У чому полягає внесок письменника в літературу?
4. Оголошення теми й мети уроку
5. Опрацювання навчального матеріалу
Словникова робота
Анімаліст – письменник або художник, який зображує тварин.
Презентація роботи пошукової групи
Усний журнал «Цікаві факти про життя і творчість Ернеста Сетона-Томпсона»
Сторінка 1. Перша збірка оповідання письменника (1898р.) «Тварини, яких я знаю» започаткувала новий, реалістичний напрям у літературі про тварин і відкрила читачам невідомий світ. До неї були відомі лише байки, казки, оповідки, де тварини поводилися, ніби люди, були одягнені в шкури тварин.
Сторінка 2. Майбутній письменник народився в Англії і був восьмим із десяти синів. Коли йому виповнилося шість років, родина переїхала до Канади, де батьки займалися фермерством.
Сторінка 3. У шість років Ернест прочитав свій перший рядок у газеті й почав вирізати фігурки тварині птахів із дерева. Учителі говорили його батькам, що він найбільш здібний серед усіх учнів школи. Він був надзвичайно наполегливим хлопчиком. Ернестові прийшлось багато працювати, щоб самотужки придбати книжку «Птахи Канади», яку він побачив у книгарні.
Сторінка 4. Що старшим ставав Ернест,то все більше звірі та птахи хвилювали його. Ні брак книжок, ні суворий батько, який не хотів чути, що його син мріє стати натуралістом, не завадили юнакові вибрати той шлях, на який привела його пристрасть розгадувати таємниці живої природи й розповідати ро них людям.
Сторінка 5. Ернест Сетом-Томпсон – автор кількох наукових робіт із зоології, за які його нагороджено найвищою нагородою США за наукові праці – золотою медаллю «Еліот».
Під час подорожей Америкою письменник зі значним успіхом читав власні оповідання перед публікою. Одна за одною стали з′являтися його книжки: «Життя гнаних», «Тварини-герої», «Біографія ведмедів», «Мустанг-іноходець».
Сторінка 6. Із дитинства письменник вів щоденник, що до кінця життя налічував 50 товстих томів у шкіряних палітурках, які містили лише малу частину того, що автор пережив, спостерігав, змальовував. Малюнки на сторінка його книжок схожі на замальовки натураліста. Але малюнки ці передають не лише зовнішній вигляд звіра або птаха, а й характер, настрій і завжди – сповнене любові та доброзичливого гумору.
Повідомлення учнів - природознавців
«Вовк із точки зору науки»
Підготовка до роботи з текстом
Учитель. «Дикі тварини, як я їх знаю» - це збірка Ернеста Сетона-Томпсона. У центрі уваги автора звірі, їхні незвичайні життєві історії та характери. Серед оповідань особливе місце посідають твори, присвячені вовкам.
Словникова робота
Лобо – з іспанської мови «вовк».
Бланка – З іспанської мови «біла».
Перевірка домашнього завдання
План до 1 частини оповідання
Бесіда за змістом 1 частини
5.Підбиття підсумків уроку.
Робота в парах
Учитель. Сформулюйте тему оповідання «Лобо». Виберіть із поданих варіантів ті, що, на вашу думку, є слушними.
Тема оповідання – це зображення:
А) способів приручення диких тварин;
Б) життя мисливців і скотарів;
В) світу дикої природи;
Г) проблеми розведення великої рогатої худоби.
Рефлексія
Вправа «Незакінчені речення»
6.Домашнє завдання
1.Прочитати ІІ-ІІІ частини оповідання.
2.Підготувати стислий переказ прочитаних частин.
3.Знайти в тексті і підкреслити висловлення , які характеризують Лобо, виявляють ставлення автора до героя.