Ейдос-конспект – це особисте тлумачення і власне бачення теми та образів художнього твору учнем “Ейдос" (від грец. – образ) Ейдетика - це прийоми розвитку пам'яті через образне і асоціативне мислення. Ефективність ейдотехніки побудована на формулі:уява + позитивні емоції = засвоєна інформація.
Ейдос-конспект може бути створений - у паперовому або - мультимедійному варіанті , складається з двох частин: 1. Візуалізація матеріалу – це тема, цитатний матеріал, що породжує образ (малюнок, аплікація, схема, світлина) 2. Розгорнутий коментар – формулювання назви, тлумачення використаних асоціативних образів, схем, графіків, опорних слів з обґрунтуванням використання кожного елементу відповідно до тексту (коментар з теми)
Види ейдос-конспектів (за формою):- художні: в основі – малюнок, фотографія або колаж; - графічні: наближені до опорних схем-конспектів, але в основі схеми лежать образи;- колірні: в основі – символіка кольору. Малюнок може виконуватися у вигляді кольорограми з поступовою зміною кольорів, їхнім взаємопроникненням і навіть з виходом за межі обмеженого простору (кола, еліпса тощо); - асоціативні: надання конкретних форм образного втілення символа або абстрактного поняття, скажімо, щастя, мудрості, натхнення, творчості, яке вимагатиме від учня креативності мислення;- комбіновані: поєднують у собі різні види: малюнок і колір, схему і образи, авторські та читацькі образи;- цифрові: створені на комп’ютері.
Поезія землі не вмре ніколи. Опівдні, як мовчать серед гілок. Птахи в гаю, невтомний голосок. Обнизує покоси й частоколи. Це коник, він поймає гори й доли,На стернях довгий ведучи танок. Метод піктограм– це малюнкове письмо, де слова замінені символами або спрощеними малюнками. Джон Кітс. Вірш «Про коника та цвіркуна»
Переваги роботи з ейдос-конспектом:- допомагає побачити образ, створений автором, очима учня;дозволяє перевірити рівень сприйняття твору; розкриває глибину розуміння тексту;- потребує від учня самостійної роботи у виборі тем, образів, навчає його пошуковій діяльності;- розвиває творчі здібності учня, інтегрує різні види мистецтва: літературу і живопис;- навчає порівнювати різні точки зору.