Естери Конспект уроку 10 клас

Про матеріал
Конспект до уроку в якому використовуються елементи STEM-навчання на уроці хімії
Перегляд файлу

 

Урок № 30      Клас    10   Дата      30.06.2021    Вчитель Лузан Світлана Юіївна

 

Тема уроку. STEM  у природі Кривого Рогу.  Узагальнення знань з теми «Естери»

 

Освітньо-виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.

 

Навчальна мета:

 

  1. Повторити правила з техніки безпеки життєдіяльності учнів під час уроку хімії.
  2. Закріпити поняття про фізичні та хімічні властивості, добування, застосування естерів.
  3. Сформувати навички виконання практичної частини уроку з теми та удосконалити вміння орієнтуватися в проблемних ситуаціях, формувати світогляд у причинно-наслідкових зв’язках.
  4. Удосконалювати вміння учнів у складанні рівнянь хімічних реакцій і називанні органічних сполук.
  5. Перевірити рівень знань, умінь і навичок, провести корекцію знань; розвивати вміння самостійної роботи, навички самоконтролю,
  6. Провести аналіз результатів.

 

Розвиваюча мета:

 

  1.               Розвивати логічне мислення учнів через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація.
  2.               Розвивати мовну та слухову пам’ять.
  3.               Підвищувати стилістичну культуру мовлення.
  4.               Розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву.
  5.               Розвивати вміння та навички правильного користування хімічним посудом, хімічними сполуками.
  6.               Розвивати творчі здібності учнів під час презентації свого матеріалу, роботи в групах, виконанні практичної роботи.

 

Виховна мета:

 

  1. Виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу.
  2.               Виховувати в учнів любов до рідної природи, повагу до оточуючого середовища.
  3.               Виховувати в учнів самостійність, мислення, кмітливість.
  4. Виховувати в учнів справедливість, доброзичливість, гуманність, повагу до людей.
  5.               Виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
  6. Виховати в учнів відповідальне та грамотне ставлення до використовуваних речовин.
  7. Виховати уважність та акуратність.

 

Міжпредметні зв’язки: хімія, матемактика, географія, історія, екологія

Тип уроку:

 

Урок узагальнення та систематизації знань.

 

Наочність і обладнання: мультимедійний проектор, дошка, ноутбук з підключенням до мережі Інтернет, мультимедійна презентація, ватмани, маркери, наліпки, підручники, таблиці, схеми, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, таймер.

Реактиви: вода, пелюстки троянди, крига, олія оливкова.

Хімічний посуд: чашка Петрі, плоскодонна колба, електрична плитка, мензурка, мірний стакан, електронні ваги, штатив для пробірок.

Діджитал-інструменти: колесо фортуни WheelOfNames, додаток на мобільному телефоні для створення мультфільм Toontastit 3D, додаток на ноутбуці  Power Point, додаток для зчитування кодів.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання учнів у класі та подарунок кожному паперової троянди різного кольору.
  • Перевірка присутніх.
  • Перевірка готовності учнів до уроку.
  • Оцінювання настрою за методом «трейлер» на дошці за допомогою наліпок.

 

ІІ. Постановка мети уроку, мотивація навчальної діяльності, об’єднання учнів у групи методом «За кольором паперової троянди» (сформувати 3 робочі групи)

Слово вчителя: У Стародавній Греції трояндами прикрашали наречену, трояндами засипали шлях переможців, коли вони поверталися з війни; троянди присвячували богам, багато храмів були оточені прекрасними садами троянд. При розкопках вчені знайшли монети, на яких були зображені троянди. А в Стародавньому Римі ця квітка прикрашала будинки тільки дуже багатих людей. Коли вони влаштовували свята, то гостей обсипали рожевими пелюстками, а їхні голови прикрашали вінками з троянд. Багаті люди купалися у ваннах з рожевою водою; з троянд робили вино, їх додавали в страви, в різні солодощі, які досі люблять на Сході.

У грецькій міфології, як символ любові та пристрасті, троянда була емблемою грецької богині кохання Афродіти (Венери), а також символізувала любов та пристрасть. В епоху Ренесансу троянда асоціювалася з Венерою через красу та аромату цієї квітки, а колючість її шипів - з ранами любові. За однією легендою, троянда вперше розквітла, коли з хвиль моря з'явилася на світ богиня кохання Афродіта (Венера). Ледве вона вийшла на берег, як морська піна на її тілі стала перетворюватися в яскраво-червоні троянди.

Згідно з археологічними даними троянда існує на Землі вже близько 25 млн. років, а в культурі вирощується вже понад 5000 років. Досить довгий час вона вважалася священним символом. Аромат троянд завжди пов'язувався з чимось божественним. З давнини зберігся звичай прикрашати храми живими трояндами.

Троянди вирощували ще в садах Сходу кілька тисячоліть тому. Найперші відомості про троянду зустрічаються в давньоіндійських оповідях, хоча батьківщиною вважається Персія. У давньоперсидській мові слово "троянда" буквально означає "дух".

  • Діти, а що ж дає нашій героїні заворожуючий аромат? (відповіді учнів)
  • Правильно, ми з Вами вже завершили  вивчати тему «Естери» і сьогодні підведемо підсумки. Але ще хочу Вам нагадати про наш Криворізький ботанічний сад, який розташований у нашому районі. Ботанічний сад має величезний розарій, який налічує більше 200 видів троянд, щороку кількість видів збільшується. Аромат вражає, достатньо просто проходити поруч і вдихати смачні аромати ефірів у металургійному місті. Ви сьогодні отримали троянди, вони різного кольору, тому прошу об’єднатися у групи за кольором троянд.
  • Дякую, тепер протягом уроку працювати будемо у складі цих груп.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Робота за посиланням у квест кімнату

3 група https://www.Learnis.ru/476828/

Я Вам на столах залишила QR-коди для проходження квест кімнат із завданнями з теми нашого уроку «Естери».

IV. Узагальнення та систематизація основних теоретичних положень

 (Метод «Світове кафе», 3 робочі групи є 3 столами)

І. Пояснення правил роботи

  1. Обрати за столом менеджера, який буде все фіксувати на ватмані.
  2. Групи будуть мінятися місцями по колу за командою вчителя (1-7 хв., 2-5 хв., 3-5 хв.), окрім менеджера.
  3. Менеджер щоразу  новій команді презентує зафіксовану інформацію та додає нову інформацію від кожної нової команди.
  4. Коли команди повертаються за свої столи, то менеджер інформує їх про нові внесення іншими учасниками, разом все структурують протягом 5 хв.  і потім презентують протягом 2 хв.

ІІ. Методом «Колесо Фортуни» команди обирають тему, за якою розпочинають свою роботу і в кінці презентують.   https://wheelofnames.com/uk/#

 

  1. Властивості естерів.
  2. Застосування естерів.
  3. Добування естерів. Практична робота. Виготовлення парфумної води із троянди (Виготовлення саше із рослин нашої місцевості)

ІІІ. Презентація команд – 6 хв.

 

V. Підсумок уроку.

Аналіз презентацій, виставлення балів кожній команді.

  • Сьогодні, ми з Вами побачили, як у металургійному місті легко отримати саше для шафи та парфумну воду із рослин, які є в нашому ботанічному саду.

Дякую всім за роботу!

 

VI. Повідомлення завдання додому та інструктаж про виконання

Створити мультфільм у додатку Toontastic 3D за темою «Застосування естерів»

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
622
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку