ТЕМА: Еволюція головного героя казки О.Уайльда «Хлопчик-Зірка»
МЕТА: - перевірити знання учнями тексту, навчати прослідковувати причини зміни характеру героя, повторити теорію літератури;
ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ: спілкування рідною мовою,соціальна, громадянська, інформаційно-цифрова, ініціативність та підприємливість, екологічна грамотність,вміння вчитися впродовж життя
ОБЛАДНАННЯ: картки-зірки із питаннями, кросворд, ілюстрації та епізоди до казки, постери, таблиці до характеристики
ВИПЕРЕДЖУЮЧЕ ЗАВДАННЯ: розповісти про свою маму, підібрати прислів’я про матір, та знайти вислови про маму відомих людей.
ЕПІГРАФ: Серце матері – невичерпне джерело чудес (П.Беранже)
ТИП УРОКУ: комбінований
ПЕРЕБІГ УРОКУ
- Доброго дня! Доброго, теплого, сонячного дня! Олександр Дюма, видатний
французький письменник, коли чекав гостей на звану вечірку, у гардеробі вішав
табличку з написом: «Отут, разом з одягом, залишайте свій поганий настрій». Мені
б дуже хотілося, щоб і ви залишили негатив, якщо такий є, за дверима класу і
налаштувалися на роботу.
І. Розминка.
Прийом «Здивуй!» (камінець та серце: запрошується один учень, який в одну руку бере камінець, а в іншу серце; стискає предмети та аналізує, що відбувається)
Прийом «А чи знаєте ви, що…»
Кухонний кран повиний бути включений (на повну) протягом 45 років, щоб вилити кількість води, що дорівнює кількості крові, перекачаної серцем за людське життя середньої тривалості.
За все життя серце виробляє стільки енергії , що можна з'їздити на Місяць і назад.
Платон вважав, що мислення зароджується в мозку, а пристрасті - в серці.
Одна з найбільш яскравих пам'яток Долини Смерті (США) - це «Рухомі Камені». Феномен полягає у переміщенні великих і маленьких каменів по поверхні глинистого озера. Камені пересуваються без допомоги людей або тварин, про що свідчать довгі сліди, які залишаються за ними.
Камені приходять в рух всього один раз за два або три роки, причому більша частина слідів зберігається 3-4 роки.
Ви запитаєте: «Чому ми розпочали урок саме так?». Давайте розгадку цього дивного прийому ми спробуємо знайти наприкінці уроку за умови, якщо плідно, дружно та уважно будемо працювати протягом уроку.
ІІ. Контрольно-підготовчий етап
1.Кросворд (працює 3 учні самостійно)
2. «Пазли» Скласти ілюстрації за змістом казки + скласти епізоди за послідовністю + розмістити ілюстрації та уривки за будовою казки. (3 учні біля дошки)
3. «Хто перший?» бліц-опитування (учні називають номер зірки та дають відповідь, отримуючи відповідну кількість балів):
1. Яке ім’я було у головного героя? (1 бал)
2. Коли лісоруби знайшли дитину? (1 бал)
3. Чим різнився знайдений хлопчик від інших дітей? (2 бали)
4. Біля якого дерева головний герой вперше зустрівся із матір’ю? (1 бал)
5. Скільки років жінка шукала дитину? (2 бали)
6. Як хлопчик ставився до людей? (2 бали)
7. Хто допомагав хлопчику? (1 бал)
8. Скільки разів хлопчик ходив до лісу у пошуках монет? (1 бал)
9. З якою квіткою автор порівнює кучері головного героя і чому? (2 бали)
10. Скільки минуло років доки герой не зустрівся із матірю? (2 бали)
11. У якому віці помер головний герой казки? (3 бали)
12. Де відбуваються події казки і чому? (2 бали)
Перевірка роботи учнів. Якщо правильно розгадано кросворд,то отримуємо слово Уайльд, якщо на всі питання дано відповіді, то отримуємо назву казки «Хлопчик-Зірка»
ІІІ. Мета та цілі.
Як бачимо,сьогодні ми завершимо роботу над казкою О.Уайльда «Хлопчик-Зірка».
Оголошується тема уроку.
Словникова робота: еволюція – розвиток процес постійних змін кого-небудь, чого-небудь.
Чому слово еволюція пов’язане із головним героєм казки? (тому, що він змінився)
Отже, сьогодні ми прослідкуємо та визначимо причини зміни головного героя, працюючи із текстом та знаючи твір. А чого навчила нас казка ми поговоримо наприкінці уроку.
IV. «Співтворчість»
1.Першим кроком для досягнення наших цілей буде робота з підручником. Ви повинні виписати із тексту потрібне завдання та оформити його у постері.
Завдання 1 група «Яким був герой на початку твору?»
1 пара – зовнішність
2 пара – риси характеру
3 пара – ставлення інших героїв до хлопчика
4 пара – ставлення героя до інших персонажів
2 група «Яким був герой після першої зустрічі з мамою?»
1 пара – зовнішність
2 пара – риси характеру
3 пара – ставлення інших героїв до хлопчика
4 пара – ставлення героя до інших персонажів
3 група «Яким був герой наприкінці твору?»
1 пара – зовнішність
2 пара – риси характеру
3 пара – ставлення інших героїв до хлопчика
4 пара – ставлення героя до інших персонажів
Як ми бачимо, що насправді наш герой змінився. Він став кращим у стосунках із іншими, своїх вчинках. Ви згодні? Що допомогло хлопчику змінитися? (любов матері).
Діти представляють свої роботи.
Як бачимо, про маму можна говорити безмежно і лише тільки добрі, ніжні та приємні спогади пов’язані з дорогою нам людиною.
Матір дочекалася свого сина – він знайшов її. І ми з вами підходимо до фіналу.
V. Рефлексія
1. «Відстрочена відгадка». Пригадайте, що ми робили на початку уроку? Чому провела я такий дослід? Про що він говорить? (Те, що серце – не камінь, воно не може витримати багато страждань, несправедливості, жорстокості світу. Серце потрібно берегти, а особливо берегти серце матері, рідних, оточуючих тебе людей).
2. Робота з епіграфом.
3. «Асоціативний кущ» Казка навчила мене… (діти називають по черзі, а учитель записує на дошці.
Отже, усі ці визначення – це вічні цінності, які існували, існують і будуть існувати довгі тисячоліття, їх можна побачити і у Божих Заповідях.
4. «Сенкан» На сердечках напишіть сенкан на тему «Мама» і подаруйте своїм любим матусям свій вірш.
VІ. Домашнє завдання. Підготуватися до позакласного читання. Прочитати «Пригоди барона Мюнхгаузена» Е.Распе (1 історія на вибір)
Оцінювання. Картки самооцінювання.
І на останок, я хочу, щоб ви переглянули уривок із мультфільму про мамонтеня, яке шукало маму. Любіть матір, близьких, рідних; поважайте тих, хто поряд з вами. Успіхів вам!
Розгадай кросворд
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
Перевірне слово: УАЙЛЬД
Проте там було не золото, і не срібло, і не будь-які інші коштовності, а спала маленька дитина.
Стомившись, вона сіла перепочити під каштаном.
Але коли Хлопчик-Зірка побачив її, він сказав товаришам:
— Дивіться! Під тим гарним зеленим деревом сидить брудна жебрачка. Ходімо, виженемо її звідси, бо вона потворна і хвора.
Хлопчик-Зірка пішов і кидав у неї каміння, знущався з неї, їй було страшно, але вона не зводила з нього очей.
Хлопчик побачив, що опинився в темниці, де світить лише один ліхтар.
Старий поставив перед ним тарілку із запліснявілим хлібом:
— Їж!
Поставив солонувату воду в чашці й наказав:
— Пий.
Хлопчик піднявся й подивився на них — вони були Королем і Королевою.
Королева сказала йому:
— Це твій батько, якому ти допомагав.
Король сказав йому:
— Це твоя мати, чиї ноги ти обмив своїми слізьми.
Хлопчик-Зірка став господарем над ними, називав їх своїми слугами.
Одного вечора Хлопчик-Зірка підійшов до брами міста, яке було оточене великими мурами й стояло на березі річки. Проте, незважаючи на втому та біль у ногах, він прагнув увійти туди. Але вартові схрестили свої алебарди перед входом.
Але правив він недовго, бо надто великими були його страждання, і через три роки він помер.
Він любив лише себе. Улітку, коли не було вітру, лежав біля колодязя в саду священика, дивився на відображення власного обличчя у воді й сміявся від задоволення, милуючись собою.