МЕТА:
Дидактична: формування музичної культури і творчого розвитку молодших школярів, музичного мислення дітей, базових, художніх компетентностей у різних видах музично – творчої діяльності.
Розвиваюча: розвивати емоційно – чуттєву сферу особистості, поширювати знання учнів про народну пісню, розвивати музично – творчі здібності шляхом залучення дитини до активної роботи з сприймання, виконання пісні.
Виховна: виховувати любов до музичного мистецтва – пробуджувати інтерес до народної музики, виховувати естетичний смак, повагу до народних традицій.
Музичний матеріал: народні пісні:
Обладнання: фортепіано, сопілка, ілюстрації країн світу, фото народних костюмів, народних колективів, комп’ютер, відео запис «Євробачення»,
відео матеріал про країни учасників фестивалю.
Методи: Проблемно – пошуковий, ігровий, повернення до раніше вивченого,
Робота в малих групах, метод емоційного впливу.
Звучать фанфари.
УЧИТЕЛЬ:
Добрий день, шановні учасники фестивалю!
Добрий день, шановні гості!
Сьогодні українська земля щиро приймає гостей, та відкриває перший фестиваль народної дитячої пісні!
Саме сьогодні, ми маємо чудову можливість почути народні пісні багатьох країн світу, відчути себе частиною інших країн, завдяки пісні. Познайомимось з співучою красою народної пісні, особливістю її настрою, звучання, тієї внутрішньої серцевини неповторності, яка притаманна тільки - народній пісні, бо вона – душа народу!
І УЧЕНЬ:
Пісні, немов душа народу
Відкрий котрусь і серцем доторкнись
У світлу пору і в часи недуги
Вони сьогодні зазвучать, як і колись
ІІ УЧЕНЬ:
Народна пісня – це велике диво
У ній душа дитини в світ летить
Вона весела, світла пустотлива,
То щирим сумом раптом зазвучить
І УЧЕНЬ:
Народна пісня найдорожча, мила
Вона в душі щоденно й уві сні
Над цілим світом розпускає крила…
Там, де людина, там її пісні.
УЧИТЕЛЬ:
Сьогодні українська земля вітає учасників фестивалю - дитячі колективи з Чехії, Польщі, Франції, Білорусії, України. Попереднє жеребкування показало номери, під якими будуть виступати учасники фестивалю.
ІІ Учень: Франція – держава в Західній Європі. Столиця – місто Париж. Назва країни походить від етноніма германського племені франків. Фрацузька мова упродовж багатьох віків ,і сьогодні залишається однією із основних міжнародних мов. Франція володіє багатою культурною спадщиною.
(відеоролик про Францію 3 хвилини)
ІІ Учень: Перші – гості із Франції, з піснею «Пастушка».
І Учень: Польща – держава у Центральній Європі у складі Європейського союзу. На півночі омивається водами Балтійського моря, на північному сході межує з Росією і Литвою, на сході – з Білорусією і Україною, на півдні – з Чехією і Словаччиною, на заході - з Німеччиною. Столиця – місто Варшава. Поляки пишаються своєю тривалою історією та багатою культурою.
( відеоролик про Польщу 3 хвилини)
І Учень: Зустрічаємо польський колектив з піснею «Зозуля».
ІІ Учень: Чехія – внутрішня держава в Центральній Європі. Межує з Польщею, Німеччиною, Австрією, Словаччиною. Назва країни походить від етноніма племені – чехи. Чехія – одна з найбільш лісистих країн Європи. Столиця – Прага – туристична пам’ятка й найбільше місто країни.
(відеоролик про Чехію 3 хвилини)
ІІ Учень: Зустрічаємо чеський гурт з піснею «Полечка».
І Учень: Білорусь розташовується у центрі Європи. Має загальну границю з Польщею, Литвою, Латвією, Росією і Україною. Столиця – місто Мінськ. Тут проживає 1/5 населення країни. Білорусь – багатонаціональна держава. В цій країні зберігають унікальні ландшафти, де зустрічаються рідкі види рослин і тварин, а також були створені державні заповідники.
(відеоролик про Білорусь 3 хвилини)
І Учень: Зустрічаємо – гостей із Білорусі
з піснею «Сів комарик на дубочку».
ІІ Учень: Україна - держава в Східній Європі. Столицею України є місто Київ. На півдні омивається Чорним і Азовським морями й межує: з Росією, Білоруссю, Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією. Найбільша держава в Європі. Для української національної культури базовою стала народна культура, на основі якої поступово сформувались професійні наука, література і мистецтво.
( відеоролик про Україну)
ІІ Учень: Закінчують сьогоднішній фестиваль господарі свята - український гурт із піснею «Гарний танець гопачок».
УЧИТЕЛЬ:
Український гурт пропонує усім учасникам фестивалю пограти в дитячу гру « Летит, летит по небу шар…» .
(Музична гра – розминка – з рухами)
- Чи сподобався вам фестиваль народної пісні? Чому?
- Чи потрібні такі фестивалі?.
- Що нового ви дізнались завдяки цьому фестивалю?
- Чи можемо ми намалювати ці пісні?
- Які кольори будуть на наших малюнках?
Підберіть колір до кожної пісні.
- Що спільного в народних піснях?
- Які вони за характером?
- Що допомагає музиканту і виконавцю в пісні? (інструменти, голос)
- Які музичні інструменти вам відомі ( діти перераховують інструменти)
Учитель: Молодці! Ви справжні музиканти!
Україна відома не тільки гарними піснями, а ще й талановитими, щирими , гостинними людьми , родючими землями, чудовою природою.
Український вінок є символом єдності. Хай сьогодні цей вінок з польових квітів об’єднає нас в єдину родину під назвою – НАРОДНА ПІСНЯ. Сьогодні цей вінок стане емблемою нашого фестивалю, і учасники сьогоднішнього фестивалю залишать на ньому свої прапорці в знак цього єднання.
Підсумок уроку.
Наш фестиваль закінчується. Хочу щиро подякувати всім учасникам фестивалю. Кожен колектив сьогоднішнього виступу вартий того, щоб називатись – найкращим. Усі гості фестивалю мають чудову можливість відправити смс з номерами наших учасників на адресу ЗОШ №4 та віддати свій голос за колектив, який найбільше сподобався.
Дякую всім за це чудове свято народної пісні!