Фейсбук-сторінка як тренажер для вивчення географії
Виконавець:
Чубенко Юлія Андріївна,
вчитель географії
2021 рік
Сучасна людина повинна мати винахідливе мислення, знаходити шляхи розв’язання проблем у будь-якій ситуації, працювати в команді, бути здатною приймати рішення, активно використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у всіх галузях своєї діяльності.
Отже, своїм найголовнішим завданням вбачаю створення умов для розвитку комплексу рис, які забезпечують інформаційно-комунікаційну компетентність та соціальну мобільність випускника, здатного орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнічного суспільства.
Вивчивши досвід вчителів філологія, стала використовувати такий вид роботи, як створення Фейсбук-сторінки на уроках географії.
Соціальні мережі, як відомо – популярний майданчик для презентації себе, інструмент спілкування, активний засіб згуртування людей за інтересами. Майже кожна відома особистість має свою соціальну сторінку у найбільш відомій мережі Фейсбук. [4]
Чи можна перетворити соцмережі на сучасний інструмент навчання? Так! Саме соціальні мережі можуть стати у пригоді під час вивчення різних предметів. Сьогодні діти мрію стати відомими блогерами. Вони не надто цікавляться географією та іншими науками, не хочуть аналізувати тексти. Сучасним дітям необхідно показати, що знання, набуті у класі, знадобляться їм для ведення популярного блогу. Для цього можна створити комплекс вправ, побудованих на використанні соцмереж. [8]
Намалювати 3D-модель вулкану, розробити ментальну карту про природні зони Австралії чи створити Фейсбук-сторінку материка Південна Америка – ці та інші варіанти застосування онлайн сервісів допомагають подати навчальний матеріал у цікавому форматі, а також формують в здобувачів освіти критичне мислення. [4]
Після вивчення теми на узагальнюючому уроці замість звичних тестів, поділивши дітей на групи, можна запропонувати їм заповнити соціальну сторінку, наприклад материка, або створити власну сторінку в соціальній мережі, висловлюючи власне ставлення, знаходячи цікаву інформацію, сперечаються, вони приходять до спільного висновку.
Аби створити соціальну сторінку, дітям доведеться заглянути в підручник, пошукати його відомих дослідників. А отже, ефект запам’ятовування відомостей з географічного положення материка буде високим.
Це надзвичайно захопливий вид роботи на уроці, зрозумілий сучасним дітям.
Усі сфери нашого життя поступово переходять у соцмережі, де вже створено власні правила спілкування і формат текстів. Діти обожнюють соцмережі, тож усе, що варто зробити вчителю, це використати сторінку блогу в Інстаграм як готовий макет вправи. [8]
Шаблони Фейсбук-сторінок
до курсу «Географія материків і океанів», 7 клас
Використані джерела, література
https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=2257
https://en.calameo.com/books/004531809afaf3415acbe
1