Фізичний інтелект - шоу "LG- ЕВРИКА"

Про матеріал
Серед багатьох засобів, які сприяють розвитку в учнів інтересу та активності на уроках фізики, можна виділити як ефективний — природний потяг дитини до гри. Нам не слід забувати, що гра в дошкільному віці була основним видом діяльності дитини і це приносило добрі результати. Викори¬ставши позитивний потенціал гри, можна запропонувати дітям ігри, в яких сполучаємо цікаве і серйозне, добровільне і обов'язкове. Саме добровільність гри допомагає вчителю включити енергію учнів в розумно організовану, цікаву роботу, культурний відпочинок і захоплюючі розваги. Поряд з цим цікава гра є одним із важливих засобів розвитку інтелекту учня, виховання уваги та вміння підтримувати в собі уважність до самостійного навчання. Розробка позакласного заходу «Фізичний інтелект - шоу LG- ЕВРИКА» допоможе учням співставити, закріпити, систематизувати і узагальнити знання з фізики, навчити поєднувати їх із практикою, а також - розвинути творчу ініціативу і самостійність в ухваленні рішення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Небесне тіло

Номер слайду 2

Фізичне явище

Номер слайду 3

Прилад

Номер слайду 4

Фізик-теоретик

Номер слайду 5

Відшліфована поверхня

Номер слайду 6

Астрономічне явище

Номер слайду 7

Побутовий прилад

Номер слайду 8

Закон

Номер слайду 9

Вид теплопередачі

Номер слайду 10

Вид випромінювання

Перегляд файлу

 

 Фізичний інтелект - шоу LG- ЕВРИКА.

«Найважливіше завдання цивілізації — навчити людину мислити»

T. Едісон

«Гра не є пустою забавою, це зміст життя дитини, її творча діяльність потрібна для її розвитку. У грі дитина живе, і сліди цього життя глибше залишаються в ній, ніж слід дійсного життя»

К. Ушинський

Мета: співставити і узагальнити знання з фізики, навчити поєднувати їх із практикою; розвивати науковий світогляд учнів, логічне мислення, зв’язне мовлення; виховувати інтерес до фізики, бажання пізнавати.

Обладнання:

  1. Букви “ерудит-шоу”.
  2. Музичне супроводження.
  3. Столики для гравців.
  4. Оформлення залу.
  5. Серія питань.
  6. Фішки для журі.
  7. Картки для оцінок.

 

Гра проводиться у вигляді змагання у конкурсі серед 10-11 класів. З кожного класу вибирається по 2 учасники, решта учнів болільники.

 План проведення гри.

  1. Представлення учасників.
  2. Жеребкування учасників.
  3. Конкурс "Тема".
  4. Конкурс "Оратор".
  5. Конкурс "Загадкове явище природи".
  6. Конкурс "Практикум".
  7. Конкурс "Підказка".
  8. Конкурс "Дуель".

9..Оголошення переможця гри.

Методичні рекомендації.

І. На представлення для кожного гравця дається 1 хвилина.

II. Для проведення жеребкування учасникам ставиться запитання, на яке

потрібно дати числову відповідь. Чия відповідь буде найближчою до

правильної, той перший вибирає тему і для заохочення отримує один бал.

Запитання:

Яка довжина парт у фізкабінеті. (       ).

III. Запропоновані теми:

  • Механіка.
  • Теплові явища.
  • Електричні явища.
  • Світлові явища.
  • Сюрприз
  • Вчені - фізики.

 

За результатами жеребкування учасники обирають тему, з якої буде постав-лено 7 запитань. Правильна відповідь - 1 бал, неправильна – 0 балів. За всі правильні відповіді додатково додається бонус (3 бали).

Запитання до тем. Механіка.

1. Одиниця вимірювання прискорення? (м/с2 ).

2. Які відомі вам сили? (Сили: тяжіння, тертя, пружності, тяги, опору).

3. Що ми оплачуємо в таксі, в літаку - шлях чи переміщення? (В таксі - шлях, в літаку - переміщення).

4. Яким приладом вимірюється швидкість? (Спідометр).

5. Як називається горизонтальна координата? (Абсциса).

6. Протилежний спокою стан? (Рух).

7. Розділ механіки в якому вивчаються способи опису рухів і зв'язок між величинами, які і характеризують ці рухи? (Кінематика).

Вчені -  фізики

  1.      Відкрив залежність сили струму і напруги. (Ом)    
  2.      Сконструював перший у світі радіоприймач. (Попов)    
  3.      Встановив існування ядра в атомах.( Резерфорд)   
  4.      Сформулював правило для визначення напряму індукційного струму.(Ленц)
  5.      Сформулював основні закони класичної механіки. (Ньотон)   
  6.      Вивів основне рівняння кінетичної теорії газів. (Клапейрон – Менделєєв) 
  7.      Відкрив закон важеля, умови плавання тіл. (Архімед)    

 

  Теплові явища.

1. Прилад для вимірювання температури? (Термометр).

2. Одиниця кількості теплоти? (Джоуль).

3. Тепловий процес в газі, що відбувається при сталому тиску. (Ізобарний).

4. Атмосферне утворення в процесі конденсації води. (Хмара).

5. Французький фізик який запропонував рівняння стану ідеального газу.      (Клапейрон).

6. Числове значення сталої Авогадро? (6,02 ·1023 моль-1).

7. Внутрішнє випаровування рідини, внаслідок якої всередині її об'єму      утворюються бульбашки пари, що спливають і викидають її на зовні.(Кипінн


Електричні явища.

1.Одиниця заряду? (Кулон).

2.Як підключається в електричне коло вольтметр? (Паралельно).

З.Що є силовою характеристикою електричного поля? (Напруженість).

4.Прилад для вимірювання напруги. (Вольтметр).

5.Від яких величин залежить опір провідника? (Від довжини, площі поперечного перерізу, і матеріалу з якого виготовлений).

6.Як називають напрямлений рух заряджених частинок? (Електричним струмом).

7.Речовини, що не проводять електричний струм? (Діелектрики).

Світлові явища.

1.Прозоре тіло, обмежене сферичними поверхнями. (Лінза).

2.Одиниця вимірювання оптичної сили лінзи? (Діоптрій).

3.Точка в якій після заломлення в лінзі збираються промені? (Фокус).

4.Лінія, вздовж якої поширюється світло? (Промінь).

5.Розділ фізики, в якому вивчаються світлові явища. (Оптика).

6.Оптичний прилад для розглядання дрібних предметів. (Лупа).

7.Оптичний прилад для оглядання місцевості з укриттів. (Перископ).

Сюрприз.

Продовжити прислів'я:

1. Ситий голодному не товариш.

2. Хіба ревуть воли, як ясла повні.

3. Від багача не жди калача.

4. 3а праве діло стій сміло.

5. Хліб сіль їж, а правду ріж.

6. Один - з соскою, а семеро з ложкою.

7. Доки сонце зійде - роса очі виїсть.

 

IV.  В конкурсі "Оратор" учасникам пропонується тема, на яку вони вислов­
люють позитивні і негативні сторони даної проблеми в продовж 30сек., а потім
оцінюють свої ораторські і суперників здібності.

Максимальна кількість балів - 4? 

Наприклад: "Вплив комп'ютера на розвиток дитини".


 

V. Учасникам зачитується 3 фрагменти з опису якогось явища, що
зустрічається в природі. Після кожного фрагменту учасники записують і 
показують назву явища спостерігачам. Перший опис оцінюється 3 балами,
другий - 2 балами, третій - одним балом, за всі правильні відповіді додатково   
додається бонус (3бали).

I фрагмент опису явища.

Напевно, немає людини, яка б не любувалась цим явищем. Це чудове, краси- . ве явище з давніх давен вражало людей. Про нього складалися легенди, йому приписувалися чудові властивості. У стародавніх греків богиня Ірида виступила як посередниця між богами і людьми і передавала для людей волю богів.

II фрагмент опису явища

Спостерігаючи це явище, стародавні греки вірили; що воно з'єднує небо і землю, наповнює водою виснажені після дощу хмари, вода ніби піднімається до хмар і з озер, морів і рік.

Любуючись цим явищем, стародавні індійці думали про квіти, що пов'яли на землі і знову розцвіли на небі.

III фрагмент опису явища.

Якщо з'являється це фізичне явище, значить виглянуло сонце. Напоївши посіви, дощ зробивши хорошу справу, закінчиться настане хороша погода. Але не тільки про хорошу погоду думали люди любуючись цим явищем. З ним зв'язували уяву про благополуччя і щастя. Існувало повір'я, що ніби в тому місці, де це явище входить в землю, одним із своїх кінців, можна відкопати горщик із золотом. А щоб до останніх днів життя було щасливим і везучим у всіх справах, достатньо хоча б раз пройти під цим явищем босоніж. (Веселка).

 

VI Ведучий демонструє фізичний дослід, який гравці повинні пояснити.
Максимальна кількість балів - 4.

Наприклад: Дослід із свічкою плаваючи у воді.

Запитання: Як швидко згасне свічка? Відповідь - поки все не догорить, тому що згоряючи свічка зменшується у вазі і спливає, внаслідок дії виштовхувальної сили.

 

VII Одним із веселіших і найцікавіших конкурсів є конкурс "Підказка".
Гравці обирають із присутніх собі напарника, в якого за спиною впродовж
однієї хвилини буде продемонстровано десять картинок (слайдів) і учасник, не
називаючи конкретно назву предмета чи дії, за допомогою жестів,

наближеного опису, повинен пояснити, що зображено на картинці, щоб його товариш відгадав. Правильна відповідь оцінюється одним балом.


IX.  У конкурсі «Дуель» виходять два учасники, які набрали найбільшу
кількість балів. Їм пропонується 10 запитань, на які вони відповідають
використовуючи установку із гри «Брей - ринг». У випадку, коли перший
учасник дав неправильну відповідь, другий може дати правильну відповідь.

Одне запитання оцінюється двома балами. Запитання:

  1.   Кількість дверей і вікон у фізкабінеті? (Три вікна , двоє дверей).
  2.   Коли краще кататися на ковзанах: у відлигу чи в мороз? (У відлигу).
  3.   Чи буде горіти свічка в космосі? (Ні немає кисню).
  4.   Що легше тонна заліза, чи тонна дерева? (Тонна дерева).
  5. Чому сухою ганчіркою краще брати гарячий посуд ніж мокрою? (Вода краще проводить тепло ніж повітря).
  6.   Кількість парт у фізкабінеті? (Дванадцять).
  7.   Що вимірюють амперметром? (Силу струму).
  8.   Яка рідина найважча? (Ртуть).
  9. Які з відомих учених вперше застосував науковий метод у криміналістиці для відкриття злочину? (Архімед, який виконуючи завдання Гієрона дослідним шляхом довів, що корону царя майстер ювелір виготовив не з чистого золота).

10.Чи можна довести воду до кипіння без її нагрівання? (Так, для цього потрібно зменшити тиск над поверхнею рідини до рівня тиску насиченої пори при даній температурі.

X. Оголошення переможця гри.

zip
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
11 січня 2023
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку