Дорогі колеги! Пропоную Вам презентацію до уроку літературного читання у 2 класі. Тема : Іван Якович Франко ,,Лисичка та Журавель,, Презентація допоможе дітям краще та цікавіше опрацювати та засвоїти матеріал уроку.
Це дивна країна,Довкола – чудеса.І все там чарівне,Скрізь – диво-краса. Подумайте, діти,Промовте, будь ласка,Яка це країна?Згадали? Це ж … Казка
Номер слайду 4
Казка народилась у сиву давнину. Вона виникла значно раніше, ніж люди навчилися писати. Тому їх не могли записувати, а переказували один одному. Згодом ім'я автора забувалось. Казка ставала народною. На відміну від народних, є казки, автори яких відомі. Тому ці казки стали називати авторськими або літературними. У новому розділі "Казки українських письменників" дібрано казки, які були написані у різні часи і різними авторами. Ми будемо ознайомлюватись з новими казками, читати їх в особах.
Номер слайду 5
Мовно-лексична розминка
Номер слайду 6
Скоромовка На болоті журавель. Цілий день збирав щавель. Назбирав собі на борщ,Та якраз вперіщив дощ.
Номер слайду 7
Мотивація пізнавальної діяльностіВ казці цій рудий хтось,хитрий. Кашки наварив і в миску. Він налив її для гостя. Скуштувать не довелося…
Номер слайду 8
Довгі ноги, довгий ніс. По болоту ходить скрізь.
Номер слайду 9
Іван Якович Франко народився в с. Нагуєвичі у Львівській області 27 серпня 1856р. в родині коваля Якова Франка і Марії Кульчицької. Великою мрією неписьменних батьків було дати освіту своїй дитині. У 6 років Івася віддають до школи у сусіднє село. Вчився хлопчик легко, оскільки від природи був здібним, мав надзвичайну пам’ять. Навчився читати українською мовою за 10 днів. Закінчив іще школу при монастирі, а згодом і гімназію. Після навчання в університеті здобув ступінь доктора філософії. В університеті почав писати і друкувати свої твори.
Номер слайду 10
У літературній спадщині Франка помітне місце посідають казки для дітей. Деякі із них об'єднані у збірці « Коли ще звірі говорили»
Номер слайду 11
До збірки ввійшли казки: «Коли ще звірі говорили», « Осел і лев», «Фарбований лис», «Лис і дрізд», « Заєць і ведмідь», «Заєць і їжак», «Ворона і гадюка». А ми познайомимося із казкою «Лисичка і журавель»
Номер слайду 12
Чистомовка. Ця-ця-ця-жила собі лисиця. Ле-ле-ле-зустрілась з журавлем. Ни-ни-ни-запросили на гостини. Ла-ла-ла-каші наварила. Ила-ила-ила-по тарілці розмастила. Ав-ав-ав-журавель дзьобом стукав. Му-му-му-пішов додому. Щу-щу-щу-наварив борщу. Чик-чик-чик-насипав у глечик. Ку-ку-ку-покликав лиску. Зив-зив-зив-носик до глечика не влазив. Ась-ась-ась-лискарозсердилась
Номер слайду 13
Слухання казки
Номер слайду 14
Перевірка первинного сприймання змісту. Чи сподобалася вам казка?Скільки дійових осіб у казці? Назвіть їх. Хто із героїв сподобався?Хто не сподобався?
Номер слайду 15
Повторне мовчазне читання. Чим пригощали друзі один одного?
Номер слайду 16
Словникова робота Гра «Закінчи речення»1. Лисичка з Журавлем дуже … ( заприятелювала ) Поясніть, що це вони зробили?2. – Призволяйся, не … (погордуй ) Поясніть прочитане 3. – Спасибі й за те, …(пісним голосом промовив журавель) Пісний голос – це який?
Номер слайду 17
4. – Вибач, любонько, - каже… (випорожнивши глечика)Що зробив Журавлик із глечиком?5. Як ви розумієте вислів «Чим хата багата, тим і рада?»6. – Вона, бачите, думала… (що на цілий тиждень наїсться )З чим ішла Лисичка додому?7. Відтоді і зареклася Лисичка … ( з журавлями приятелювати)Що зробила Лисичка?
Номер слайду 18
Рухливахвилинка
Номер слайду 19
Вибіркове читання Гра «Підпиши малюнок»
Номер слайду 20
2. Вибіркове читання Прочитайте спочатку тільки слова Лисички, а потім тільки Журавля Яким голосом говорить Лисичка? Журавель?
Номер слайду 21
Читання в особах
Номер слайду 22
Читання казки в особах 1. Характеристика дійових осіб Винахідливість. Щирість. Улесливість. Чемність. Підступність. Довірливість Ввічливість. Нещирість
Номер слайду 23
Підсумок уроку Гра « Так чи ні?»Казка вчить нас бути гостинними ? Ми повинні бути такими , як Лисичка ? Казка засуджує порядність ?У кожного повинні бути друзі? З друзями потрібно бути доброзичливими, чуйними ?
Номер слайду 24
Робота з прислів'ями Роз`єднайте слова і прочитайте прислів'я : НЕТОЙДРУГ , ХТОМЕДОММАЖЕ , АТОЙ , ХТО ПРАВДУ КАЖЕ .( Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже)ЯКЕЧАСТУВАННЯ , ТАКЕЙДЯКУВАННЯ .(Яке частування, таке й дякування )Яке прислів'я може бути заголовком до нашої казки ?
Номер слайду 25
Домашнє завдання Вдома придумайте своє закінчення до казки , щоб герої були гостинними . Намалюйте ілюстрацію до казки